Постанова
від 18.08.2011 по справі 2а/2370/6445/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 18 серпня 2011 року                                                         Справа № 2а/2370/6445/2011

18.08.11

10 год. 10 хв.                                                                                                                  м. Черкаси

   Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Новікової Т.В., при секретарі –Музиченко В.І., за участю представника позивача –ОСОБА_1 (за довіреністю), за відсутності відповідача, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у місті Черкаси до товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-будівельна компанія»про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

     Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом від 03.08.2011р., в якому просить стягнути з ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія»податковий борг зі сплати  податку на додану вартість в сумі 52370,00 грн., зі сплати податку на прибуток приватних підприємств у сумі 38418,98 грн., зі сплати податку з доходів фізичних осіб у сумі 2395,72 грн., за збори за забруднення навколишнього природного середовища в сумі 302,88 грн. на загальну суму 93487,58 грн.

Представник позивача в судове засідання з’явився, позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.

Відповідач до зали судового засідання не з’явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття  в судове засідання без  поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, заслухавши пояснення представника позивача,  об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія»зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Черкаської міської ради Черкаської області  13.05.2004 року, ідентифікаційний код  32940611, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 09.06.2011р.

 ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія»перебуває на обліку в ДПІ у місті Черкаси з 18.05.2004р. №500 та має непогашений податковий борг перед бюджетом зі сплати податку на додану вартість на суму 52370,00 грн.

17.03.2011р. на підставі акта про результати документальної позапланової виїзної перевірки  товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-будівельна компанія»з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з 01.01.2008р. по 31.12.2010р. в зв’язку з припиненням юридичної особи №744/23-2/32940611 від 17.03.2011р., встановлено порушення п.4.5 ст.4 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997р. №168/97-ВР (далі –Закон №168/97-ВР), внаслідок чого позивачем винесено податкове повідомлення-рішення від 28.03.2011р. №0000882301 на суму 41966, 00 коп. за основним платежем та 10493, 00 грн. за штрафними санкціями, отримане 28.03.2011р. ліквідатором ОСОБА_2

Згідно п.4.5 ст.4 Закону №168/97-ВР, зазначено, якщо після поставки товарів (послуг) здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за поставкою перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів особі, яка їх надала, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.

Коригування проведені в зв’язку з несвоєчасним отриманням відповідних супровідних документів (видаткових накладних та податкових накладних) по здійснених господарських операціях. За результатами проведених коригувань ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія»змінювався задекларований податковий кредит, що не привело до нарахування та сплати штрафних (фінансових) санкцій, в зв’язку з чим, на підставі п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2275-VІ за недоплату податку на додану вартість передбачено застосування фінансових санкцій.

Тому на підставі  акту перевірки №744/23-2/32940611 від 17.03.2011р. відповідачу донараховані штрафні санкції, про що винесено податкове повідомлення-рішення від 28.03.2011р. №0000882301 на суму 10493,00 грн.

Судом встановлено, що  сума заборгованості зі сплати податку на додану вартість станом на 02.08.2011р. становить 52370,00 грн. (41966,00+89,00 (переплата)+10493,00)

17.03.2011р. на підставі акта про результати документальної позапланової виїзної перевірки  товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-будівельна компанія»з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з 01.01.2008р. по 31.12.2010р. в зв’язку з припиненням юридичної особи №744/23-2/32940611 від 17.03.2011р. встановлено порушення зі сплати податку на прибуток підприємств, а саме за період з 01.01.2008р. по 31.12.2010р. ТОВ «Інвестиційно-будівельна компанія»задекларовано податку на прибуток підприємств у сумі 632 грн., в тому числі за 2008 рік у сумі 150 грн., за 2009 рік у сумі 154,00 грн., за 2010р. у сумі 328,00 грн. Щодо визначення повноти задекларованої суми податку на прибуток підприємств та збитків за період з 01.01.2008р. по 31.12.2010р. встановлено заниження задекларованої суми податку на прибуток підприємств в сумі 30789, 00 грн., в тому числі за 2 квартал 2010р. занижено в сумі 6882,00 грн., за 3 квартал 2010р. в сумі 5925,00 грн., за 4 квартал 2010р. в сумі 17982,00 грн., в результаті допущених порушень податкового законодавства. В зв’язку з чим, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0000872301 від 28.03.2011р. на суму 30789,00 грн.

ДПІ у м. Черкаси було донараховано відповідачу штрафні санкції за актом перевірки

№744/23-2/32940611 від 17.03.2011р., про що винесено податкове повідомлення-рішення №0000872301 від 28.03.2011р. на суму 7697,00 грн., отриманого відповідачем 28.03.2011р.       

Згідно акту перевірки №744/23-2/32940611 від 17.03.2011р. встановлено порушення відповідачем законодавства зі сплати податку на прибуток приватних підприємств, а саме п.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України від 28.12.1994р. №334-97-ВР «Про оподаткування прибутку підприємств»у редакції Закону України №283-97 ВР від 22.05.1997р. із змінами та доповненнями (далі –Закон №334-97-ВР), яким визначено, що загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону)" . Потреби, не пов'язані з веденням господарської діяльності, а саме: організацію та проведення прийомів, презентацій, свят, розваг та відпочинку, придбання та розповсюдження подарунків (крім благодійних внесків та пожертвувань неприбутковим організаціям, визначеним пунктом 7.11 цього Закону, та витрат, пов'язаних з проведенням рекламної діяльності, які регулюються нормами підпункту 5.4.4 цієї статті).

Зокрема, обмеження частини другої цього підпункту не стосуються платників податку, основною діяльністю яких є організація прийомів, презентацій і свят за замовленням та за рахунок інших осіб; придбання лотерей, участь в азартних іграх; фінансування особистих потреб фізичних осіб за винятком виплат. Платник податку веде податковий облік приросту балансової вартості товарів (крім тих, що підлягають амортизації, та цінних паперів), сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, напівфабрикатів, малоцінних предметів (далі - запасів) на складах, у незавершеному виробництві та залишках готової продукції, витрати на придбання та поліпшення (перетворення, зберігання) яких включаються до складу валових витрат згідно з цим Законом (за винятком тих, що отримані безкоштовно) (п.5.3.1 п.5.3 п.5.9 ст.5 Закону №334-97-ВР).

      Згідно п.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону №334-97-ВР, датою збільшення валового доходу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що підлягають продажу, у разі продажу товарів (робіт, послуг) за готівку - дата її оприбуткування в касі платника податку, а за відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного надання результатів робіт (послуг) платником податку.

      Тому сума заборгованості зі сплати податку на прибуток приватних підприємств станом на 02.08.2011р. становить 38418,98 грн. (30789,00 - 67,02 (переплата) +7697,00).

      Судом встановлено, що станом на 01.01.2008р. облікова чисельність штатних працівників становила 2 особи, станом на 31.12.2010р. - становила 1 особу. Із сум нарахованих та виплачених доходів працівникам підприємства, при перевірці правильності обчислення, повноти і своєчасності перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб виявлені порушення, а саме видача працівникам підприємства коштів з каси на потреби, не пов’язані з представницькими. Дані витрати були віднесені до господарської діяльності, обліковувалися на рах.94 разом з ПДВ, в результаті чого встановлені порушення п.8.1.1 п.8.1 ст.8, п.19.2 ст. 19, п.4.2.15 п.4.2 ст.4, п.9.10.3 п.9.10 ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»№889-ІV від 22.05.2003р. (далі –Закон №889-ІV).      

Відповідно до п.1.2 ст.1 та п.3.1 ст.3 Закону №889-ІV об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний оподатковуваний дохід. Загальний річний оподатковуваний дохід складається з суми загальних місячних оподатковуваних доходів звітного року, згідно (п.4.1 ст.4 Закону).

Податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку  (п.8.1.1 п.8.1 ст.8  Закону №889-ІV).

На підставі вище зазначеного акту, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №28/17-2207 від 23.03.2011р. на суму 2402,89 грн.

В результаті донарахованого податку з доходів фізичних осіб в сумі 2402,89 грн., на підставі п.127.1 ст.127 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ, позивачем застосовано штраф, про що винесено податкове повідомлення-рішення №28/17-2207 від 23.03.2011р. на суму 600,72 грн.

Згідно декларації №9001834535 від 13.04.2011р. зі сплати податку з доходів фізичних осіб відповідачем самостійно нараховано платіж по строку, термін сплати 30.04.2011р. в сумі 154,09 грн.

Тому сума заборгованості зі сплати податку з доходів фізичних осіб відповідача становить 2395,72 грн. (2402,89 -154,09 (переплата) + 600,72+154,09+8,47 (пеня) –616,36 (сплата) .

Зазначеним актом перевірки від 17.03.2011р. встановлено порушення відповідачем податкового законодавства зі сплати податку за забруднення навколишнього природного середовища, а саме за період з 01.01.2008р. по 31.12.2010р. та встановлено неподання до ДПІ у м. Черкаси податкового розрахунку збору навколишнього природного середовища за 1 квартал 2010р. та заниження збору за забруднення навколишнього природного середовища за 4 квартал 2010р. на суму 106,30 грн. (а.с.9).

Згідно п.4 Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 01.03.1999р.  №303 (далі –Порядок) суми збору, який справляється за викиди стаціонарними джерелами забруднення, скиди і розміщення відходів, обчислюються платниками збору самостійно щоквартально за  наростаючим підсумком з початку звітного року на підставі затверджених лімітів (щодо скидів і розміщення відходів) виходячи з фактичних обсягів викидів, скидів і розміщення відходів, нормативів збору та визначених за місцем знаходження цих джерел коригуючих коефіцієнтів, наведених відповідно в таблицях додатків 1 і 2. Платники збору складають податкові розрахунки за формою, затвердженою центральним органом державної податкової служби, і подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів державної податкової служби: за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення - у разі здійснення викидів стаціонарними джерелами забруднення та скидів; за місцем знаходження спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об'єктів - у разі розміщення відходів; за місцем перебування платника збору на податковому обліку - у разі здійснення викидів пересувними джерелами забруднення;  за місцем перебування платника збору на податковому обліку - в разі утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та тимчасового зберігання радіоактивних відходів їх виробниками. Якщо місце подання податкових розрахунків не збігається з місцем перебування на податковому обліку підприємства, установи, організації, громадянина - суб'єкта підприємницької діяльності, яким в установленому порядку видано дозвіл на викиди, спеціальне водокористування та розміщення відходів, до органу державної податкової служби, в якому такі підприємство, установа, організація, громадянин перебувають на обліку, подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, копії відповідних податкових розрахунків (п.9 Порядку).

За результатом виявленого порушення до відповідача, податковим органом збільшено суму грошового зобов’язання на суму 302,88 коп., за основним платежем на суму 106,30 коп. та штрафними санкціями на суму 196,88 грн., про що було винесено  податкове повідомлення-рішення №0000991504 від 29.03.2011р. на суму 302,88 грн.

Отже суд зазначає, що сума заборгованості зі сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища станом на 02.08.2011р. становить 302,88 грн. (106,30 +196,58).

Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України  відповідачу було направлено податкову вимогу №935  від 07.04.2011 року на суму 2849 грн. 52 коп., яка направлена на адресу відповідача, але не вручено, про що складено акт №142 від 29.04.2011р. (а.с.7).

18.04.2011р. у державному реєстрі рухомого майна зареєстрована податкова застава з терміном дії до 18.04.2016р., відповідно до копії витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна (а.с.8).

Суд звертає увагу, що відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України (п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Аналізуючи норми податкового законодавства та надаючи юридичну оцінку кожному доказу окремо та в їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідач має податковий борг на суму 93487,58 грн. (а.с.50), що підтверджено розрахунком суми податкового боргу платника, актом перевірки та довідками податкового органу.

Оскільки податкове зобов'язання відповідача не було сплачене в установлені строки, таке зобов'язання визнається судом податковим боргом.

Беручи до уваги те, що суму боргу до ДПІ у м. Черкаси в сумі 93487грн. 58коп., відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надавав,  тому суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 18.08.2011р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі здійснюватиметься з урахуванням вимог ст.167 КАС України.

Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, , ч.2 ст. 128, ст.ст. 158-159, 161-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Інвестиційно-будівельна компанія»(18008, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Корольова, 11, офіс 26, ідентифікаційний  код 32940611) на користь  бюджету через державну податкову інспекцію  у місті Черкаси (18000,  м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235) кошти  з рахунків  у  банках обслуговуючих платника для  погашення  податкового боргу на загальну суму  93487 грн. 58 коп. (дев’яносто три тисячі чотириста вісімдесят сім  гривень 58 коп.).

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлений 19 серпня 2011 року.

Суддя                                                                                                          Т.В. Новікова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.08.2011
Оприлюднено03.01.2012
Номер документу20253732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/6445/2011

Ухвала від 11.08.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 04.08.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Постанова від 18.08.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні