ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2011 року Справа № 2а/2370/5196/2011
15.08.11
09 год. 30 хв. м . Черкаси
Черкаський окружний а дміністративний суд в складі : головуючого судді - Кульчи цького С.О.,
при секретарі судового з асідання - Ватажок-Сташинсь кій А.В.,
за участю:
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2 (за дові реністю),
представника відповідача - ОСОБА_3 (за довіреністю) ,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом товариства з об меженою відповідальністю «Е копол-Україна»до управління Пенсійного фонду України в С оснівському районі м. Черкас и про визнання неправомірни ми та скасування рішень і вим ог,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Екопол-Ук раїна»звернулось до суду з а дміністративним позовом до у правління Пенсійного фонду У країни в Соснівському районі м. Черкаси, в якому просить ви знати неправомірними та скас увати рішення про застосуван ня фінансових санкцій від 10.06.20 11 року №1121, №1122, №514, №1123, №515, визнати н еправомірними та скасувати в имоги про сплату боргу від 10.06.2 011 року №Ю-72, №Ю-1778.
Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що пору шень вимог Законів України « Про загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування », «Про збір та облік єдиного в неску на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання»ним допущено не було, а тому оскаржувані рішення та вимоги є неправомірними та п ідлягають до скасування.
В судовому засіданні предс тавники позивача позовні вим оги підтримали повністю, про сили позов задовольнити з пі дстав, зазначених у позові та поясненнях по справі від 10 се рпня 2011 року.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та проти зад оволення позову заперечував з підстав, викладених у запер еченнях.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, об'єкт ивно оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд встановив.
Товариство з обмеженою від повідальністю «Екопол-Украї на»зареєстроване як юридичн а особа 24.11.2008 року, ідентифікаці йний код 36262128.
Співробітниками управлінн я Пенсійного фонду України в Соснівському районі м. Черка си було проведено планову пе ревірку позивача з питань до тримання вимог законодавств а щодо нарахування, обчислен ня та сплати внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування, інших пл атежів за період з 26.11.2008 року до 21.01.2011 року, надання достовірних відомостей до органів Пенсі йного фонду за період з 26.11.2008 ро ку до 31.12.2010 року та правильності нарахування, обчислення і сп лати єдиного внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування, контрол ь за нарахуванням та сплатою за якими покладено на Пенсій ний фонд України, а також дост овірності відомостей, подани х до Державного реєстру зага льнообов' язкового державн ого соціального страхування за період з 01.01.2011 року до 23.05.2011 рок у, за результатами якої склад ено акт від 10.06.2011 року №177.
Згідно акту перевіркою бул о встановлено порушення пози вачем ч.1 ст.19 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» від 09.07.2003 року № 1058-IV (далі - Зако н № 1058-IV): у квітні 2010 року занижен ий ФОП на суму 857 грн. 14 коп. по за страхованій особі ОСОБА_4 , у вересні 2010 року занижений Ф ОП на суму 1832 грн. 87 коп. по застр ахованій особі ОСОБА_5
У лютому 2011 року занижений ФО П на суму 300 грн. по застрахован ій особі ОСОБА_6, чим поруш ено ч.1 пп.1 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного вн еску на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання» від 08.07.2010 року № 2464-VІ (далі - Закон № 2464-VІ).
Перевіркою нарахування та утримання страхових внесків та єдиного внеску встановле но порушення ч.1 ст.19 Закону № 1058-IV, що полягає у заниженні вн есків: у квітні 2010 року на суму 284 грн. 57 коп. по тарифу 33,2% та на су му 17 грн. 14 коп. - по тарифу 2% по з астрахованій особі ОСОБА_4 , у вересні 2010 року на суму 608 гр н. 51 коп. по тарифу 33,2% та на суму 36 грн. 66 коп. по тарифу 2% по застра хованій особі ОСОБА_5 У лю тому 2011 року занижений єдиний внесок на суму 117 грн. 06 коп. по т арифу 39,02 % та на суму 3,6% по застра хованій особі ОСОБА_6, чим порушено ч.1 пп.1 ст. 7 Закону № 2464-VІ.
Також вибірковою перевірк ою достовірності формування та подання відомостей про за страховану особу, що викорис товуються в системі загально обов' язкового державного п енсійного страхування та Дер жавного реєстру загальнообо в' язкового державного соці ального страхування було вст ановлено подання не за встан овленою формою та недостовір них відомостей, що використо вуються в системі загальнооб ов' язкового державного пен сійного страхування за 2010 рік , чим порушено п.4 ч.2 ст.17 Закону № 1058-IV та недотримання вимог Пор ядку формування та подання с трахувальниками звіту щодо с ум нарахованих внесків на за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування орган ам Пенсійного фонду України, затвердженого Постановою Пе нсійного фонду України від 05.1 1.2009 року №26-1: за квітень 2010 року у з астрахованої особи ОСОБА_4 занижений фонд оплати прац і на суму 857 грн. 14 коп. та занижен і внески на суму 284 грн. 57 коп. по тарифу 33,2% та на суму 17 грн. 14 коп. - по тарифу 2%; за вересень 2010 ро ку у застрахованої особи ОС ОБА_5 занижений фонд оплати праці на суму 1832 грн. 87 коп. та за нижені внески на суму 608 грн. 51 к оп. по тарифу 33,2% та на суму 36 грн . 66 коп. по тарифу 2% та подання не за встановленою формою та не достовірних відомостей пода них до Державного реєстру за гальнообов' язкового держа вного соціального страхуван ня за лютий 2011 року, чим порушен о п.4 ч.2 ст.6 Закону № 2464-VІ та не дотримано вимоги Порядку фо рмування та подання страхува льниками звіту щодо сум нара хованого єдиного внеску на з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування, за твердженого Постановою Пенс ійного фонду України від 08.10.2010 р оку №22-2: у застрахованої особи ОСОБА_6 занижений фонд оп лати праці на суму 300 грн. та зан ижений єдиний внесок на суму 117 грн. 06 коп. по тарифу 39,02 % та на с уму 3,6%.
За результатами проведено ї перевірки та на підставі вс тановлених порушень управлі нням Пенсійного фонду Україн и в Соснівському районі м. Чер каси 10.06.2011 року прийнято рішенн я №1123 про застосування фінанс ових санкцій в сумі 170 грн. за не подання, несвоєчасне подання , подання не за встановленою ф ормою звітності до органів П енсійного фонду України, ріш ення №1122 про застосування фін ансових санкцій в сумі 673 грн. 40 коп. за донарахування органо м Пенсійного фонду України а бо страхувальником сум своєч асно не обчислених та не спла чених страхових внесків, ріш ення №1121 про застосування фін ансових санкцій в сумі 2690 грн. 0 1 коп. за приховування (занижен ня) страхувальником сум заро бітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхов і внески, рішення №515 про засто сування штрафних санкцій в с умі 170 грн. за неподання, несвоє часне подання, подання не за в становленою формою звітност і, передбаченої Законом Укра їни «Про збір та облік єдиног о внеску на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування», рішення №514 про заст осування штрафних санкцій в сумі 25 грн. 57 коп. за донарахува ння територіальним органом Пенсійного фонду України або платником своєчасно не нара хованого єдиного внеску.
Також 10.06.2011 року на підставі а кту перевірки від 10.06.2011 року №177 в ідповідачем згідно вимоги пр о сплату боргу № Ю-1778 позивачу б уло збільшено недоїмку по сп латі страхових внесків в сум і 946 грн. 88 коп., вимогою № Ю-72 - єди ного внеску в сумі 127 грн. 86 коп.
Щодо визнання неправомірн им та скасування рішення про застосування фінансових сан кцій за неподання, несвоєчас не подання, подання не за вста новленою формою звітності до органів Пенсійного фонду Ук раїни від 10.06.2011 року №1123 суд заз начає наступне.
Пунктом 4 частини 2 статті 17 З акону № 1058-IV передбачено, що стр ахувальник зобов'язаний пода вати звітність територіальн им органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формо ю, встановленими Пенсійним ф ондом.
Згідно п.5 ч.9 ст.106 цього Закону за неподання, несвоєчасне по дання, подання не за встановл еною формою або подання недо стовірних відомостей, що вик ористовуються в системі перс оніфікованого обліку та іншо ї звітності, передбаченої за конодавством, до територіаль них органів Пенсійного фонду виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страх увальників фінансові санкці ї у розмірі 10 відсотків суми с трахових внесків, які були сп лачені або підлягали сплаті за відповідний звітний періо д, за кожний повний або неповн ий місяць затримки подання в ідомостей, звітності, але не м енше десяти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н, а в разі повторного протяго м року такого порушення - у роз мірі 20 відсотків зазначених с ум та не менше 20 неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.
При цьому під недостовірни ми відомостями, що використо вуються у системі персоніфік ованого обліку, слід розуміт и невідповідність даних про розмір заробітної плати, стр ахових внесків, підстав піль гового обчислення страховог о стажу, періодів, за які нарах овано внески, вказаних страх увальником в індивідуальних відомостях про застраховану особу, даним, які містяться в документах первинного облік у страхувальника та інших до кументах, які підтверджують підставу для обліку страхово го стажу, невірно зазначені с уми лікарняних та суми нарах увань за час відпусток, невід повідність, ідентифікаційно го номеру в індивідуальній в ідомості про застраховану ос обу ідентифікаційному номер у згідно з довідкою Державно ї податкової адміністрації У країни тощо.
Таким чином, на підставі вищ евикладеного та враховуючи в изнання сторонами під час су дового розгляду справи подан ня позивачем звітів за квіте нь та вересень 2010 року із помил кою, що полягає у невідповідн ості розміру сум страхових в несків та розміру заробітної плати даним, які містяться в д окументах первинного бухгал терського обліку страхуваль ника, суд приходить до виснов ку про правомірність прийнят тя відповідачем зазначеного рішення, а тому позовні вимог и в цій частини задоволенню н е підлягають.
Частиною 3 ст. 72 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачено, що обстав ини, які визнаються сторонам и, можуть не доказуватися пер ед судом, якщо проти цього не з аперечують сторони і в суду н е виникає сумніву щодо досто вірності цих обставин та доб ровільності їх визнання.
Щодо визнання неправомір ним та скасування рішення в ідповідача від 10.06.2011 року про за стосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне по дання, подання не за встановл еною формою звітності, перед баченої Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування »№515 суд зазначає, що позовні вимоги в цій частині підляга ють до задоволення з огляду н а наступне.
Пунктом 4 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 -VІ передбачено відповідаль ність платників єдиного внес ку на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я лише за неподання, несвоєча сне подання, подання не за вст ановленою формою звітності, передбаченої цим Законом.
Враховуючи, що посадовими о собами позивача було допущен о подання недостовірних відо мостей, що використовуються в Державному реєстрі, інших в ідомостей, передбачених цим Законом, а саме - подання зві ту за лютий 2011 року із технічно ю помилкою щодо розміру факт ичних витрат на оплату праці та інших виплат, пов' язаних з відносинами трудового най му за лютий 2011 року, з огляду на вимоги ч.1 ст.26 Закону № 2464-VІ, якою передбачено адміністра тивну відповідальність за да не порушення, суд зазначає, що відповідачем було неправомі рно прийнято зазначене рішен ня.
Щодо визнання неправомірн ими та скасування рішень ві дповідача від 10.06.2011 року про за стосування фінансових санкц ій за донарахування органом Пенсійного фонду України або страхувальником сум своєчас но не обчислених та не сплаче них страхових внесків №1122, про застосування фінансових сан кцій за приховування (заниже ння) страхувальником сум зар обітної плати (виплат, доходу ), на які нараховуються страхо ві внески №1121, рішення про заст осування штрафних санкцій за донарахування територіальн им органом Пенсійного фонду України або платником своєч асно не нарахованого єдиного внеску №514 суд зазначає, що п озовні вимоги в цій частині т акож підлягають до задоволен ня з огляду на наступне.
Пунктами 3, 4 ч. 9 ст. 106 Закону № 1058 -IV передбачено, що виконавчі о ргани Пенсійного фонду за пр иховування (заниження) страх увальником суми заробітної п лати (виплат, доходу), на які на раховуються страхові внески , накладається штраф у розмір і всієї суми прихованої (зани женої) заробітної плати (випл ат, доходу), а в разі повторног о протягом року такого поруш ення застосовують фінансові санкції - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (зан иженої) заробітної плати (вип лат, доходу); за донарахування територіальним органом Пенс ійного фонду або страхувальн иком сум своєчасно не обчисл ених та не сплачених страхов их внесків накладається штра ф у розмірі 5 відсотків зазнач ених сум за кожний повний або неповний місяць, за який дона раховано ці суми.
Пунктом 3 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 -VІ визначено, що територіал ьним органом Пенсійного фонд у за донарахування територіа льним органом Пенсійного фон ду або платником своєчасно н е нарахованого єдиного внеск у накладається штраф у розмі рі 5 відсотків зазначеної сум и за кожний повний або неповн ий базовий звітний період, за який донараховано таку суму , але не більш як 50 відсотків су ми донарахованого єдиного вн еску.
Страхувальники - роботодав ці щомісяця складають у двох примірниках розрахунок суми страхових внесків на загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування, у якому зазн ачають самостійно обчислені суми страхових внесків, за фо рмою згідно з додатком 23 Інстр укції про порядок обчислення і сплати страхувальниками і застрахованими особами внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я до Пенсійного фонду Україн и, затвердженої постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни від 19.12.2003 року № 21-1 та зареє строваної в Міністерстві юст иції України 16.01.2004 року за № 64/8663.
Аналогічні вимоги стосовн о порядку формування та пода ння звіту щодо сум нарахован ого єдиного внеску на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування містить Пор ядок формування та подання с трахувальниками звіту щодо с ум нарахованого єдиного внес ку на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я, затверджений Постановою п равління Пенсійного фонду Ук раїни від 08.10.2010 року № 22-2, зареєст рований в Міністерстві юстиц ії України 1 листопада 2010 року з а № 1014/18309 та Інструкція про поря док нарахування і сплати єди ного внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, затверджена Поста новою правління Пенсійного ф онду України від 27.09.2010 року №21-5 і зареєстрована в Міністерств і юстиції України 27 жовтня 2010 р оку за № 994/18289.
Обчислення страхових внес ків та єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування здійснює ться на підставі бухгалтерсь ких та інших документів, відп овідно до яких провадиться н арахування (обчислення) або я кі підтверджують нарахуванн я (обчислення) заробітної пла ти (доходу), виходячи з розміру страхового внеску, що діє на д ень нарахування виплат (дохо ду).
Проте, під час судового розг ляду справи судом встановлен о, що технічна помилка позива ча при заповненні звітів за к вітень, вересень 2010 року та лют ий 2011 року не призвела до заниж ення загальних сум сплачених ним страхових внесків та єди ного внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування по сумі фактичних витрат на оплату праці та інш их виплат, пов' язаних з відн осинами трудового найму за к вітень, вересень 2010 року та лют ий 2011 року, що також підтверджу ється даними бухгалтерських документів та платіжних дор учень, наданих позивачем під час судового розгляду справ и.
Крім того, суд зазначає, що П остановою правління Пенсійн ого фонду України «Про затве рдження Переліку питань для здійснення планових перевір ок органами Пенсійного фонду України та форми Акта, що складається за їх результат ами»від 31.03.2011 року № 9-1, зареєстро ваною в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2011 року за № 513/19 251 передбачено з' ясування пі д час проведення перевірки, з окрема, чи відповідають відо мості про застраховану особу , що використовуються в систе мі загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання даним бухгалтерського о бліку платника, чи відповіда ють відомості про нарахуванн я заробітної плати (доходу) за страхованих осіб даним бухга лтерського обліку платника та чи відповідають відомості про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованих осіб за період з 01.01.2011 року дани м бухгалтерського обліку пла тника.
Більш того, суд зазначає, що штрафна санкція за своєю с уттю є відповідальністю за в инну дію та передбачає наявн ість вини страхувальника у з аниженні сум, які підлягають сплаті ним, як страхових внес ків.
Доказів того, що дії позивач а не відповідають чинному за конодавству України, дійсним намірам позивача та що ці нам іри спрямовані на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищен ня, пошкодження майна фізичн ої або юридичної особи, держа ви, Автономної Республіки Кр им, територіальної громади, н езаконне заволодіння ним суд у надано не було.
З огляду на наведене та врах овуючи наявність переплати у позивача по сплаті страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування та єдиного соціально внеску на загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування суд також приходить д о висновку про неправомірніс ть прийняття відповідачем 10.06 .2011 року вимог про сплату боргу № Ю-1778 та № Ю-72.
У відповідності до ч. 1 ст. 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на які вона посилається я к на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, вс тановлених цим Кодексом.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.
З урахуванням викладеного , суд знаходить вимоги позива ча такими, що підлягають част ковому задоволенню.
Інших доказів сторони суд у не назвали та не надали.
Керуючись ст.ст. 9-12, 51, 71, 72, 94, 158, 159, 1 60, 161, 162, 163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати неправомірними та скасувати рішення про засто сування фінансових санкцій в ід 10.06.2011 року №1121, №1122, №514, №515, вимоги про сплату боргу від 10.06.2011 року №Ю-72, №Ю-1778.
В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд в порядку п ередбаченому ст. ст. 185 - 187 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Повний текст постанови складено 18 серпня 2011 року.
Головуючий С.О.Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2011 |
Оприлюднено | 30.12.2011 |
Номер документу | 20253737 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні