Постанова
від 30.08.2011 по справі 2а/2370/6539/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 30 серпня 2011 року                                                         Справа № 2а/2370/6539/2011

30.08.11

12  год. 15  хв.                                                                                               м.Черкаси                            

Черкаський окружний адміністративний суд в складі: головуючого - судді  Новікової Т.В., при секретарі –Музиченко В.І., за  відсутності сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні  адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Сміла Черкаської області до дочірнього підприємства «Лана-ВТ»колективного малого підприємства «Лана-СП»про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом від 10.08.2011р. до ДП «Лана-ВТ»КМП «Лана-СП», в якому просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 1174 грн. 36 коп.  Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач в порушення вимог Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»не виконало обов’язку щодо сплати до УПФУ в м. Сміла Черкаської області заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1174 грн. 36 коп.

Представник позивача в судове засідання не з’явився,однак надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Відповідач до зали судового засідання не з’явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд  вважає, що неприбуття  в судове засідання без  поважних причин представника сторони або третьої особи, не повідомлення ними про причини неприбуття не є  перешкодою для розгляду справи.

Розглянувши поданий адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив  наступне.

Дочірнє підприємство «Лана-ВТ»колективного малого підприємства «Лана-СП»юридична особа, відповідно до копії витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців, ідентифікаційний код 31982425, є платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, відповідно до підпункту 6 пункту 2 ст. 17 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та зобов’язане нараховувати, обчислювати і сплачувати страхові внески в установлені строки та в повному обсязі.

Згідно узгоджених розрахунків суми страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування  відповідачем за жовтень - грудень 2010 року нараховано страхові внески в сумі 1174 грн. 36 коп., однак не сплачені в установлені законом строки.

В порушення вимог п. 3 ст. 106 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», розділу 8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України страхувальником в десятиденний термін  добровільно не сплачено суми недоїмки.

Як вбачається з матеріалів справи, на адресу відповідача було надіслано корінець вимоги від 02.02.2011р. за № Ю-109 на суму боргу 23467 грн. 00 коп., отриману директором Чернишенко, про що свідчить його особистий підпис 02.02.2011р.

Дана вимога відповідачем  не оскаржувалася.

З огляду на викладене та з наявних в матеріалах справи доказів, суд зазначає наступне.

Частиною першою статті 67 Конституції України (№ 254к/96-ВР) закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.97 р. № 400/97-ВР (далі Закон № 400/97-ВР), збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному законодавством України.

Частиною першою статті першої Закону № 400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, є Закон України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі за текстом –«Закон № 1058-IV»).

Статтею 1 Закону № 1058-IV визначено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Законом № 1058-IV (ст.14) встановлено, що страхувальниками, відповідно до цього Закону, є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Зокрема, платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону.

Страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Частиною другою статті 20 зазначеного Закону встановлено, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальником на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування заробітної плати, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески (ч.6 ст.14 Закону № 1058-IV).

Пунктом шостим статті 20 Закону №1058-IV передбачено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суми яких нараховуються страхові внески. Для страхувальників, що мають найманих працівників, базовим звітним періодом є календарний місяць. Згідно частини 12 статті 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Згідно із ч. 4 ст. 18 Закону страхові внески не включаються до складу  податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування.

Відповідно до статті четвертої Закону № 400/97-ВР страхувальники повинні сплачувати внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 33,2 % від фонду оплати праці підприємства та відрахування на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 1 - 5 % сукупного оподатковуваного доходу фізичних осіб, які працюють на підприємстві за трудовим договором.

Як вбачається з розрахунку суми позову по ДП «Лана-ВТ»КМП «Лана-СП», сума боргу по сплаті страхових внесків до Пенсійного фонду України становить 1174 грн. 36 коп.

Дослідивши та проаналізувавши надані суду докази по справі, суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 30.08.2011р. проголошено вступну та резолютивну частину постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі здійснюватиметься з урахуванням вимог ст.167 КАС України, про що повідомлено в судовому засіданні.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, ч. 2 ст.128, ст.ст. 158-159, ст.ст. 161-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з дочірнього підприємства «Лана-ВТ»колективного малого підприємства «Лана-СП»(20700, Черкаська область, м.Сміла, вул. Леніна, 85, ідентифікаційний код 31982425 на користь  управління Пенсійного фонду України в м. Сміла  Черкаської області (20700, Черкаська область, м.Сміла, вул. Леніна, 35) заборгованість зі сплати страхових внесків за жовтень-грудень 2010р. на загальну суму 1174 грн. 36 коп. (одна тисяча сто сімдесят чотири гривні  36 коп.).

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

      Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

    Повний текст постанови виготовлений 05 вересня 2011 року.

Суддя                                                                                                          Т.В. Новікова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2011
Оприлюднено30.12.2011
Номер документу20253972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/6539/2011

Ухвала від 11.08.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Постанова від 30.08.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні