Постанова
від 11.10.2011 по справі 2а/2370/7502/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2011 року Справа № 2а/2370/7502/2011

11.10.2011 13 год. 59 хв. м. Черка си

Черкаський окружний адм іністративний суд в складі:

головуючого судді - Холод а Р.В.,

при секретарі - Шоколенко Н.В.,

за участю: представників: з аявника - ОСОБА_1 та ОСОБ А_2 (за довіреністю), відповід ача - ОСОБА_3 (за довіреніст ю), розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за поданням державної под аткової інспекції у Катерино пільському районі Черкасько ї області про підтвердження обґрунтованості арешту майн а платника податків товарист ва з обмеженою відповідальні стю «КПІ- Сервіс»,

ВСТАНОВИВ:

07 жовтня 2011 року до Черкаськ ого окружного адміністратив ного суду звернулась державн а податкова інспекція у Кате ринопільському районі Черка ської області з поданням про підтвердження обґрунтовано сті адміністративного арешт у майна платника податків-то вариства з обмеженою відпові дальністю «КПІ- Сервіс».

В обґрунтування подання ДП І у Катеринопільському район і посилається на те, що платни к податків листом від 30.09.2011 року відмовився від проведення д окументальної позапланової виїзної перевірки та повідо мив орган державної податков ої служби, що його працівники до вказаної перевірки допущ ені не будуть. В зв' язку з чим , 06.10.2011 року в 14 год. 00 хв. заявником прийнято рішення про застос ування адміністративного ар ешту майна платника податків - товариства з обмеженою відп овідальністю «КПІ- Сервіс».

Представники заявника в су довому засіданні заявлені у поданні вимоги підтримали у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення вказаного подання заперечував, мотивуючи це ти м, що адміністративний арешт майна відповідача накладени й органом державної податков ої служби протиправно, так як відповідач правомірно відм овився від проведення докуме нтальної позапланової виїзн ої перевірки, оскільки згідн о пп. 78.1.12 Податкового кодексу У країни документальна позапл анова виїзна перевірка здійс нюється в тому випадку коли о рганом державної податкової служби вищого рівня в порядк у контролю за діями або безді яльністю посадових осіб орга ну державної податкової служ би нижчого рівня здійснено п еревірку документів обов'язк ової звітності платника пода тків або матеріалів документ альної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчог о рівня, і виявлено невідпові дність висновків акта переві рки вимогам законодавства аб о неповне з'ясування під час п еревірки питань, що повинні б ути з'ясовані під час перевір ки для винесення об'єктивног о висновку щодо дотримання п латником податків вимог зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ор гани державної податкової сл ужби.

Крім того, рішення про прове дення документальної позапл анової перевірки в цьому вип адку приймається органом дер жавної податкової служби вищ ого рівня лише у тому разі, кол и стосовно посадових осіб ор гану державної податкової сл ужби нижчого рівня, які прово дили документальну перевірк у зазначеного платника подат ків, розпочато службове розс лідування або порушено кримі нальну справу.

В даному випадку ДПА в Черка ській області в порядку конт ролю дії заявника не перевір ялись, стосовно посадових ос іб ДПІ у Катеринопільському районі Черкаської області, я кі проводили документальну п еревірку ТОВ «КПІ-Сервіс», кр имінальна справа не порушува лась та службове розслідуван ня не проводилось, в зв' язку з чим підстави для проведенн я документальної позапланов ої виїзної перевірки ТОВ «КП І-Сервіс»відсутні та відпові дно накладення адміністрати вного арешту майна заявника є протиправним.

Заслухавши представників сторін, дослідивши подані ст оронами документи, суд встан овив наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «КПІ- Сервіс»( 20500, Черкаська область, смт. Кат еринопіль, вул. Леніна, буд. 12-а, ідентифікаційний код 30146161) 02.07.2001 року за № 10081050001000116 зареєстроване Катеринопільською районною державною адміністрацією Че ркаської області, що підтвер джується копією свідоцтва пр о державну реєстрацією юриди чної особи серії А00 № 667298 та пере буває на обліку в ДПІ у Катери нопільському районі Черкась кої області з 24.069.1999 року за № 121, що підтверджується копією дові дки про взяття на облік платн ика податків від 11.10.2011 року № 1102.

В липні 2011 року державною п одатковою інспекцією у Катер инопільському районі Черкас ької області проведено докум ентальну позапланову невиїз ну перевірку товариства з об меженою відповідальністю «К ПІ-Сервіс»з питань своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати податку на додану вартість при здійс ненні операцій з придбання т оварів, послуг (робіт) у товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Паритет-2009», ідентифік аційний код 36560791 за період січе нь-березень 2011 року.

На підставі вказаного акта перевірки, державною податк овою інспекцією у Катеринопі льському районі Черкаської о бласті прийняте податкове по відомлення-рішення від 12.08.2011 р оку № 0000502301.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, відповідач оскарж ив його 19.08.2011 року до ДПА Україн и в Черкаській області.

Своїм рішенням про признач ення позапланової перевірки від 22.09.2011 року державна податко ва адміністрація в Черкаські й області вирішила зобов' яз ати державну податкову інспе кцію у Катеринопільському ра йоні Черкаській області пров ести позапланову перевірку Т ОВ «КПІ-Сервіс» з питань, які о скаржуються.

29 вересня 2011 року наказом Д ПІ у Катеринопільському райо ні Черкаської області № 217 від повідно до рішення ДПА в Черк аській області від 22.09.2011 року та на підставі п.п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78, абз.1 п.82.2, ст.82 Податкового кодексу У країни призначена документа льна позапланова виїзна пере вірка ТОВ «КПІ-Сервіс»з пита нь своєчасності, достовірнос ті, повноти нарахування та сп лати податку на додану варті сть за січень, березень 2011 року при здійсненні операцій з пр идбання товарів робіт (послу г) у ТОВ «Паритет-2009»триваліст ю 10 робочих днів.

Вищезазначений наказ на пр оведення перевірки було вруч ено 29 вересня 2011 року головному бухгалтеру ТОВ «КПІ-Сервіс» ОСОБА_4 особисто, про що св ідчить відповідна відмітка н а документі.

30 вересня 2011 року на підставі п.п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78, абз.1 п.82.2, ст.82 Подат кового кодексу України та на казу ДПІ у Катеринопільськом у районі Черкаської області від 29.09.2011 року № 217 видані направл ення на перевірку № 93 та № 94 від 30.09.2011 року, якими інспектор под аткової служби 1 рангу ОСОБ А_2 та податковий інспектор 3 рангу Глущенко А.В. були у повноважені провести докуме нтальну позапланову виїзну п еревірку товариства з обмеже ною відповідальністю «КПІ-Се рвіс».

Направлення на перевірку № 93 та № 94 від 30.09.2011 року на проведен ня вказаної перевірки були в ручені 30 вересня 2011 головному б ухгалтеру ТОВ «КПІ-Сервіс» ОСОБА_4 особисто, про що свід чить відповідна відмітка на вказаних документах.

ТОВ «КПІ-Сервіс»своїм лист ом від 30.09.2011 року № 126 повідомило ДПІ у Катеринопільському рай оні про те, що працівники пода ткового органу до даної пере вірки товариством допущені не будуть, оскільки документ альна позапланова виїзна пер евірка ТОВ «КПІ-Сервіс»супер ечить ст. 78 Податкового кодекс у України.

В зв' язку з неможливіст ю проведення вказаної переві рки, інспектором податкової служби 1 рангу ОСОБА_2 та по датковим інспектором 3 рангу Глущенко А.В. було складе но акт № 266/23-017/30146161 від 03.10.2011 року пр о не допуск посадових осіб ор гану ДПС до проведення докум ентальної позапланової виї зної перевірки ТОВ «КПІ-Серв іс» та акт №267/23-017/30146161 від 03.10.2011 року про неможливість проведенн я документальної позаплано вої виїзної перевірки ТОВ «К ПІ-Сервіс». Вказані акти підп исані посадовими особами дер жавної податкової служби, а с аме ОСОБА_2, Глущенко А.В . та Коханчук Н.А.

06 жовтня 2011 року головний дер жавний податковий ревізор-ін спектор ДПІ у Катеринопільс ькому районі Черкаської обла сті Глущенко А.В. подав на чальнику ДПІ у Катеринопільс ькому районі Черкаської обла сті звернення, в якому просив застосувати умовний адмініс тративний арешт майна платни ка податків в зв' язку з тим, щ о ТОВ «КПІ-Сервіс»не допусти ло посадових осіб органу дер жавної податкової служби до проведення вказаної перевір ки.

06 жовтня 2011 року о 14 год. 00 хв. в.о . начальника ДПІ у Катеринопі льському районі Черкаської о бласті прийняв рішення про з астосування умовного адміні стративного арешту майна пла тника податків ТОВ «КПІ-Серв іс».

Вирішуючи подання ДПІ у Кат еринопільському районі Черк аської області по суті заявл еної вимоги, оцінивши обґрун тованість заперечень відпов ідача, суд виходив з такого.

Статтею 94 ПК України визнач ено, що адміністративний аре шт майна платника податків (д алі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення викон ання платником податків його обов'язків, визначених закон ом.

Підпунктом 94.2.3 пункту 94.2 ст.94 П К України встановлено, що аре шт майна може бути застосова но, якщо платник податків від мовляється від проведення до кументальної перевірки за на явності законних підстав для її проведення або від допуск у посадових осіб органу держ авної податкової служби.

Арешт майна полягає у забор оні платнику податків вчинят и щодо свого майна, яке підляг ає арешту, дії, зазначені у пун кті 94.5 цієї статті (пункт 94.3 стат ті 94 ПК України).

Арешт може бути накладено о рганом державної податкової служби на будь-яке майно плат ника податків, крім майна, на я ке не може бути звернено стяг нення відповідно до закону, т а коштів на рахунку платника податків (пункт 94.4 статті 94 ПК У країни).

Відповідно до п.94.5 ст.94 ПК Укр аїни арешт майна може бути по вним або умовним.

Умовним арештом майна виз нається обмеження платника п одатків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов'язковому попе редньому отриманні дозволу к ерівника відповідного орган у державної податкової служб и на здійснення платником по датків будь-якої операції з т аким майном. Зазначений дозв іл може бути виданий керівни ком органу державної податко вої служби, якщо за висновком податкового керуючого здійс нення платником податків окр емої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймові рності його погашення.

Згідно п.94.6 ст.94 ПК України кер івник органу державної подат кової служби (його заступник ) за наявності однієї з обстав ин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про з астосування арешту майна пла тника податків, яке надсилає ться: платнику податків з вим огою тимчасово зупинити відч уження його майна; іншим особ ам, у володінні, розпорядженн і або користуванні яких пере буває майно такого платника податків, з вимогою тимчасов о зупинити його відчуження.

Пунктом 94.10 статті 94 ПК Україн и передбачено, що арешт на май но може бути накладено рішен ням керівника органу державн ої податкової служби (його за ступника), обґрунтованість я кого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Строк, визначений цим пункт ом, не включає добові години, щ о припадають на вихідні та св яткові дні.

Порядок проведення докуме нтальних позапланових перев ірок визначено ст.78 ПК України .

Пунктом 78.4 цієї статті визна чено, що про проведення докум ентальної позапланової пере вірки керівник органу держав ної податкової служби прийма є рішення, яке оформлюється н аказом.

Право на проведення докуме нтальної позапланової перев ірки платника податків надає ться лише у випадку, коли йому до початку проведення зазна ченої перевірки вручено під розписку копію наказу про пр оведення документальної поз апланової перевірки.

Допуск посадових осіб орга нів податкової служби до про ведення документальної поза планової виїзної перевірки з дійснюється згідно із ст.81 Под аткового кодексу України.

Відповідно до ст.81 Податко вого кодексу України посадов і особи органу державної под аткової служби мають право п риступити до проведення доку ментальної виїзної перевірк и, фактичної перевірки за ная вності підстав для їх провед ення, визначених цим Кодексо м, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визна чених цим Кодексом, таких док ументів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазн ачаються дата видачі, наймен ування органу державної пода ткової служби, реквізити нак азу про проведення відповідн ої перевірки, найменування т а реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фі зичної особи - платника подат ку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та тр ивалість перевірки, посада т а прізвище посадової (службо вої) особи, яка проводитиме пе ревірку. Направлення на пере вірку у такому випадку є дійс ним за наявності підпису кер івника органу державної пода ткової служби або його засту пника, що скріплений печатко ю органу державної податково ї служби;

копії наказу про проведенн я перевірки;

службового посвідчення ос іб, які зазначені в направлен ні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіс лання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику подат ків (його посадовим (службови м) особам або особам, які факти чно проводять розрахункові о перації) цих документів або п ред'явлення зазначених докум ентів, що оформлені з порушен ням вимог, встановлених цим п унктом, є підставою для недоп ущення посадових (службових) осіб органу державної подат кової служби до проведення д окументальної виїзної або фа ктичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) о сіб платника податків (його п редставників або осіб, які фа ктично проводять розрахунко ві операції) від допуску до пе ревірки на інших підставах, н іж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяєтьс я.

Суд зазначає, що з аналізу в ищенаведених правових норм в бачається обов' язок платни ка податків допустити посадо вих (службових) осіб органу де ржавної податкової служби до проведення документальної в иїзної при умові належним чи ном оформлених документів, в казаних у ст.81 Податкового код ексу України.

Судом встановлено, що напра влення на перевірку № 93 та № 94 в ід 30.09.2011 року оформлені належни м чином та містять всі необхі дні реквізити, які передбаче ні ст.81 Податкового кодексу Ук раїни.

Як вже встановлено судом, на каз ДПІ у Катеринопільському районі Черкаської області № 217 від 29.09.2011 та направлення на пе ревірку № 93 та № 94 від 30.09.2011 вруче ні особисто посадовій особі ТОВ «КПІ-Сервіс».

Тому суд приходить до висно вку, що за таких обставин ТОВ « КПІ-Сервіс»не мало правових підстав не допускати посадов их (службових) осіб органу дер жавної податкової служби для проведення перевірки.

Крім того суд звертає увагу , що відповідно до ст.94.11. Податк ового кодексу України рішенн я керівника органу державної податкової служби (його заст упника) щодо арешту майна мож е бути оскаржене платником п одатків в адміністративному або судовому порядку.

Доказів оскарження рішенн я в.о. начальника ДПІ у Катерин опільському районі про засто сування адміністративного а решту майна платника податкі в від 06.10.2011 року представник від повідача в судовому засіданн і не надав.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що подання с лід задовольнити.

Керуючись ст.ст. 160-163, 183-3 Кодекс у адміністративного судочин ства України, cуд,

ПОСТАНОВИВ:

Подання державної податко вої інспекції у Катеринопіль ському районі Черкаської обл асті задовольнити.

Підтвердити обґрунтованіс ть адміністративного арешту майна платника податків - тов ариства з обмеженою відповід альністю «КПІ- Сервіс»(20500, Черк аська область, смт. Катериноп іль, вул. Леніна, буд. 12-а, код ЄДР ПОУ 30146161), застосованого на підс таві рішення державної подат кової інспекції у Катеринопі льському районі Черкаської о бласті від 06 жовтня 2011 року.

Відповідно до ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинс тва України постанова підляг ає негайному виконанню.

Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд в порядку т а строки, передбачені ст.ст.185-18 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.В. Холо д

Постанова у повному о бсязі виготовлена 13 жовтня 20 11 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2011
Оприлюднено30.12.2011
Номер документу20254521
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/7502/2011

Ухвала від 07.10.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Ухвала від 10.10.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Постанова від 11.10.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні