ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 серпня 2011 року справа № 2а-9081/11/2670
Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Клименчук Н.М. розглянувши адміністративну справу у пи сьмовому провадженні
за позовом Державної податкової інсп екції у Подільському районі м. Києва
до Закритого акціонерного то вариства "Дімаксінвест"
про стягнення заборгованості у розмірі 90839,22грн.
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інсп екція у Подільському районі м. Києва, звернувся до Окружно го адміністративного суду мі ста Києва з позовом до Закрит ого акціонерного товариства “Дімаксінвест” про стягненн я заборгованості у розмірі 9083 9,22грн.
У відповідності до ч. 6 ст. 128 Ко дексу адміністративного суд очинства України встановлен о, що якщо немає перешкод для р озгляду справи у судовому за сіданні, але прибули не всі ос оби, які беруть участь у справ і, хоча і були належним чином п овідомлені про дату, час і міс це судового розгляду, суд має право розглянути справу у пи сьмовому провадженні у разі відсутності потреби заслуха ти свідка чи експерта.
Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали сп рави, всебічно і повно з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд м. Києва, -
Позовні вимоги мотивовано тим, що станом на 21 липня 2011р. по датковий борг перед державни м бюджетом України виник у зв ' язку із несплатою податков их зобов' язань визначених з акритим акціонерним товарис твом “Дімаксінвест” у податк ових деклараціях по орендній платі за землю..
Закрите акціонерне товари ство “Дімаксінвест” (надалі по тексту - відповідач) зареєс троване Подільською районно ю в м. Києві державною адмініс трацією 15.12.1999 року, код ЄДРПОУ 3063 7313.
Як свідчать матеріали спра ви, в 2010 р. відповідачем подано до ДПІ в Подільському районі м. Києва податкову деклараці ю орендної плати за земельні ділянки державної та комуна льної власності за 2010 рік, згід но якої відповідачем нарахов ано орендну плату за 2010 рік у ро змірі 218014,10 грн., з щомісячною пл атою у розмірі 18 167,84 грн.
Державною податковою інсп екцією в Подільському районі м. Києва встановлено, що стано м на 21 липня2011 р. сума заборгова ності ЗАТ “Дімаксінвест”за п огодженими податковими зобо в' язаннями становить 90839,22грн грн.
Судом встановлено, що ЗАТ “Д імаксінвест” має податковий борг в сумі 90839,22грн грн., який ви ник у зв' язку з несплатою ос таннім орендної плати за зем ельні ділянки з юридичних ос іб у 2010 р., а саме (згідно обліков ої картки) сума боргу складає 90839,22грн грн.
Враховуючи, що спірні право відносини виникли до набранн я законної сили Податкового кодексу України, судом засто совані норми Закону, що діяли станом до 01.01.2011 року.
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який встан овлює порядок погашення зобо в' язань юридичних осіб або фізичних осіб перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами з податків і зборів (обо в' язкових платежів), включа ючи збір на обов' язкове дер жавне пенсійне страхування т а внески на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування, нарахування і сплат и пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими орга нами, у тому числі за порушенн я у сфері зовнішньоекономічн ої діяльності, та визначає пр оцедуру оскарження дій орган ів стягнення є Закон України “Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами” (далі п о тексту Закон).
Згідно з п.1.2 ст. 1 Закону подат кове зобов' язання - зобов' язання платника податків спл атити до бюджетів або держав них цільових фондів відповід ну суму коштів у порядку та у с троки, визначені цим Законом або іншими законами України .
Відповідно до пп. 4.2.2 п.4.2 ст. 4 ви щевказаного Закону, контролю ючий орган зобов' язаний сам остійно визначити суму подат кового зобов' язання платни ка податків у разі, зокрема, як що дані документальних перев ірок результатів свідчать пр о заниження або завищення су ми його податкових зобов' яз ань, заявлених у податкових д еклараціях.
У разі визначення податков ого зобов' язання контролюю чим органом за підставами за значеними у пп. 4.2.2 п.4.2 ст. 4 Закону , платник податків зобов' яз аний погасити нараховану сум у податкового зобов' язання протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення, крім ви падків коли протягом такого строку таки платник розпочин ає процедуру апеляційного уз годження.
Відповідно до пп. 5.2.1 п.5.2 ст. 5 За кону податкове зобов' язанн я платника податків, нарахов ане контролюючим органом від повідно до пунктів 4.2 та 4.3 стат ті 4 цього Закону, вважається у згодженим у день отримання п латником податків податково го повідомлення, за винятком випадків, визначених підпун ктом 5.2.2 цього пункту.
У разі коли платник податкі в вважає, що контролюючий орг ан невірно визначив суму под аткового зобов'язання або пр ийняв будь-яке інше рішення, щ о суперечить законодавству з питань оподаткування або ви ходить за межі його компетен ції, встановленої законом, та кий платник податків має пра во звернутися до контролюючо го органу із скаргою про пере гляд цього рішення, яка подає ться у письмовій формі та мож е супроводжуватися документ ами, розрахунками та доказам и, які платник податків вважа є за потрібне надати. Скарга п овинна бути подана контролюю чому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідо млення або іншого рішення ко нтролюючого органу, що оскар жується. Контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотив оване рішення та надіслати й ого протягом двадцяти календ арних днів від дня отримання скарги платника податків на його адресу поштою з повідом ленням про вручення або нада ти йому під розписку. У разі ко ли контролюючий орган надсил ає платнику податків рішення про повне або часткове незад оволення його скарги, такий п латник податків має право зв ернутися протягом десяти кал ендарних днів, наступних за д нем отримання відповіді, з по вторною скаргою до контролюю чого органу вищого рівня, а пр и повторному повному або час тковому незадоволенні скарг и - до контролюючого органу ви щого рівня із дотриманням за значеного десятиденного стр оку для кожного випадку оска рження та зазначеного двадця тиденного строку для відпові ді на нього (пп. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 Закону ).
Заява, подана із дотримання м строків, визначених підпун ктом 5.2.2 цього пункту, зупиняє в иконання платником податків податкових зобов'язань, визн ачених у податковому повідом ленні, на строк від дня поданн я такої заяви до контролюючо го органу до дня закінчення п роцедури адміністративного оскарження. Протягом зазнач еного строку податкові вимог и з податку, що оскаржується, н е надсилаються, а сума податк ового зобов'язання, що оскарж ується, вважається неузгодже ною (пп. 5.2.3 п.5.2 ст. 5 Закону).
Процедура адміністративно го оскарження закінчується, у тому числі, останнім днем ст року, передбаченого підпункт ом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення к онтролюючого органу, у разі к оли така заява не була подана у зазначений строк.
День закінчення процедури адміністративного оскаржен ня вважається днем узгодженн я податкового зобов' язання платника податків. При зверн енні платника податків до су ду з позовом щодо визнання не дійсним рішення контролюючо го органу податкове зобов' я зання вважається неузгоджен им до розгляду судом справи п о суті та прийняття відповід ного рішення (пп. 5.2.4 п.5.2 ст. 5 Зако ну).
Також, відповідно до пп. 5.2.5 п.5 .2 ст. 5 Закону платник податків має право оскаржити до суду р ішення контролюючого органу про нарахування податкового зобов' язання у будь-який мо мент після отримання відпові дного податкового повідомле ння.
Доказів оскарження в судов ому порядку податкових повід омлень-рішень на підставі як их позивач просить стягнути суму заборгованості матеріа ли справи не містять. Таким чи ном визначені в них зобов' я зання є узгодженими станом н а час розгляду справи.
Згідно пп. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону уз годжена сума податкового зоб ов' язання, не сплачена плат ником податків у строки, визн ачені цією статтею, визнаєть ся сумою податкового боргу п латника податків.
Крім того, у відповідності д о п.5.1 ст. 5 Закону податкове зоб ов'язання, самостійно визнач ене платником податків у под атковій декларації, вважаєть ся узгодженим з дня подання т акої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'яз ання не може бути оскаржене п латником податків в адмініст ративному або судовому поряд ку.
Підпунктом 5.4.1 пункту 5.4 статт і 5 зазначеного Закону встано влено, що узгоджена сума пода ткового зобов'язання, не спла чена платником податків у ст роки, визначені цією статтею , визнається сумою податково го боргу платника податків.
Відповідно до п.п. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 за значеного Закону, у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган над силає такому платнику податк ів податкові вимоги.
В матеріалах справи містит ься друга податкова вимога в ід 28 квітня 2010 р. №2/953 щодо наявнос ті податкового боргу за узго дженими податковими зобов' язаннями
Перша податкова вимога над силається не раніше першого робочого дня після закінченн я граничного строку сплати у згодженої суми податкового з обов' язання. Перша податков а вимога містить повідомленн я про факт узгодження податк ового зобов'язання та виникн ення права податкової застав и на активи платника податкі в. обов' язок погасити суму п одаткового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк (пп.“а” пп. 6.2.3 п.6.2 ст. 6 Закон у).
Друга податкова вимога над силається не раніше тридцято го календарного дня від дня н аправлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі неп огашення платником податків суми податкового боргу у вст ановлені строки (пп. “б” пп. 6.2.3 п .6.2 ст. 6 Закону).
У разі коли податковий орга н чи пошта не може вручити пла тнику податків податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, податков ий орган розміщує податкові вимоги на дошці податкових о голошень. При цьому день розм іщення такої податкової вимо ги вважається днем її вручен ня (пп. 6.2.4 п.6.2 ст. 6 Закону).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачу було нап равлено першу та другу подат кову вимогу.
Державною податковою інсп екцією у Подільському районі м. Києва у відповідності до п. 6.2 ст.6 Закону України “Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами”, були винесені дві податкові вимоги: перша від 09 .03.2010 року за №1/659, друга від 28.04.2010 рок у № 2/953, які були розміщені на до шці податкових оголошень від повідно актів,які містяться в матеріалах справи. Однак пі сля проведених позивачем зах одів податковий борг залишив ся несплаченим.
Відповідальність за несво єчасність сплати податкових зобов' язань платники подат ків несуть у відповідності і з законодавством України. Пр имусове стягнення податково го боргу - передбачена закон одавством України процедура погашення податкового боргу платника податків шляхом зв ернення стягнення на активи відповідного платника подат ків.
Як вказано у п. 1.7 ст. 1 Закону У країни “Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами”, активи платника податків - ко шти, матеріальні та нематері альні цінності, що належать ю ридичній або фізичній особі за правом власності або повн ого господарського відання.
Згідно пп. 3.1.1 п.3.1 ст. 3 Закону ак тиви платника податків можут ь бути примусово стягнені в р ахунок погашення його податк ового боргу виключно за ріше нням суду. В інших випадках пл атники податків самостійно в изначають черговість та форм и задоволення претензій кред иторів за рахунок активів, ві льних від заставних зобов' я зань забезпечення боргу.
Відповідно до зазначених н орм та користуючись правом п ередбаченим п.11 ст. 10 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” позивач зв ернувся до суду з позовом про стягнення з активів відпові дача заборгованості перед бю джетом.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конст итуції України органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу. В адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову
За викладених обставин, су д вважає позовні вимоги обґр унтованими та доведеними від повідними доказами, а позовн у заяву такою, що підлягає зад оволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Керуючись статтями 69, 70, 71 та 158- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
позовні вимоги задоволь нити в повному обсязі.
Стягнути з Закритого акціо нерного товариства “Дімаксі нвест” (м. Київ, 04214, в ул. О.Теліги буд. 3-А, кв.64 ідент . код 30637313) заборгованість перед бюджетом у розмірі 90839 (дев' ян осто тисяч вісімсот тридцять дев' ять гривень) 22 коп. на р/р 34129999700008 УДК у Подільському район і ГУ ДКУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 26 07793, МФО 820019.
Постанова може бути оск аржена до суду апеляційної і нстанції за правилами, встан овленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинс тва України.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20256929 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні