ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 листопада 2011 року 15:39 № 2а-13825/11/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі: го ловуючого судді Патратій О.В ., при секретарі Сервачинські й І.М., за участю представників сторін:
від позивача: Пильгун О .О.
від відповідача: не з' я вився
від третьої особи: не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні м. Києва
до
третя особа Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Хемз"
С вятошинська районна в м. Ки єві державна адміністрація
про припинення юридичної особ и
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інсп екція у Святошинському район і міста Києва (далі - позивач , ДПІ у Святошинському районі м. Києва) звернулась до суду з позовом до Товариства з обме женою відповідальністю «То рговий дім «Хемз»(далі - від повідач, ТОВ «Торговий дім «Х емз»), третя особа, яка не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору, на стороні позива ча Святошинська районна в м. Києві державна адміністр ація, - про припинення юридичн ої особи. Позовні вимоги моти вовані тим, що відповідачем н е подається податкова звітні сть більше одного року, що від повідно до ст. 38 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців»є підставою для постановлення судового рішення про припинення юриди чної особи.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 30 вересня 2011 року відкрито пров адження у даній справі.
Ухвала про відкриття прова дження та повістка про викли к були направлені ТОВ «Торго вий дім «Хемз»за наявною в ма теріалах справи адресою, яка внесена до Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, т а відповідно до ч. 3 ст. 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України вважаються вруч еними.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю та про сив позов задовольнити з під став, викладених у позовній з аяві.
У судові засідання 20 жовтня , 08 листопада та 22 листопада 2011 р оку уповноважені представни ки відповідача та третьої ос оби не з' явились; належним ч ином повідомлені судом про д ату, час та місце судового роз гляду відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністративно го судочинства України.
Від відповідача та третьої особи заперечень проти позо ву, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надходи ло, тому суд відповідно до ст. 71, ст. 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України суд вирішує справу за відсутност і представників відповідача та третьої особи на основі на явних у справі доказів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об' єкт ивно оцінивши докази, які маю ть значення для розгляду спр ави і вирішення спору по суті , судом встановлено наступне .
ТОВ «Торговий дім «Хемз» (ко д за ЄДРПОУ 33943351) зареєстроване як юридична особа 08.12.2005 року та взяте на облік як платник под атків в ДПІ у Святошинському районі м. Києва з 09.12.2005 р., що підт верджується витягом з Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців від 12.09.2011 року та довідк ою форми № 4-ОПП від 09.12.2005 року № 2426 /10/29-01.
Згідно п. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиден ти України), юридичні особи (ре зиденти і нерезиденти Україн и) та їх відокремлені підрозд іли, які мають, одержують (пере дають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (оп ерації), що є об'єктом оподатку вання згідно з цим Кодексом а бо податковими законами, і на яких покладено обов'язок із с плати податків та зборів згі дно з цим Кодексом.
Підпунктами 16.1.2. та 16.1.3. пункту 16.1. статті 16 Податкового кодек су України передбачено, що пл атник податків зобов' язани й вести в установленому поря дку облік доходів і витрат, ск ладати звітність, що стосуєт ься обчислення і сплати пода тків та зборів; подавати до ко нтролюючих органів у порядку , встановленому податковим т а митним законодавством, дек ларації, звітність та інші до кументи, пов' язані з обчисл енням і сплатою податків та з борів.
Відповідно до п. 49.2. ст. 49 Подат кового кодексу України платн ик податків зобов'язаний за к ожний встановлений цим Кодек сом звітний період подавати податкові декларації щодо ко жного окремого податку, плат ником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежн о від того, чи провадив так ий платник податку господарс ьку діяльність у звітному пе ріоді.
Згідно пп. 20.1.12. п. 20.1. ст. 20 Податко вого кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встан овлених законом, звертатися до суду щодо припинення юрид ичної особи та підприємницьк ої діяльності фізичної особи - підприємця про визнання нед ійсними установчих (засновни цьких) документів суб'єктів г осподарювання.
Пунктом 67.2. статті 67 Податков ого кодексу України передбач ено, що органи державної пода ткової служби в установленом у законом порядку мають прав о звертатися до суду про вине сення судового рішення щодо припинення юридичних осіб аб о підприємницької діяльност і фізичних осіб - підприємці в.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV підставою для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов' язано з банкрутств ом юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року орг анам державної податкової сл ужби податкових декларацій, документів фінансової звітн ості відповідно до закону.
З аналізу зазначених полож ень законодавства слідує, що органи державної податкової служби мають право на зверне ння до суду з позовом про прип инення юридичної особи, взят их ними на податковий облік, у разі неподання ними протяго м року органам державної под аткової служби податкових де кларацій, звітів, документів фінансової звітності відпов ідно до закону.
Згідно з пунктом 11.10. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженому Наказ ом Державної податкової адмі ністрації України від 22.12.2010 р. № 979 та зареєстрованому в Мініс терстві юстиції України від 30 грудня 2010 р. за № 1439/1873 якщо платн ик податків не має заборгова ності перед бюджетом та у раз і неподання протягом одного року в органи державної пода ткової служби податкових дек ларацій, документів податков ої звітності, то керівник орг ану державної податкової слу жби приймає рішення у вигляд і розпорядження відносно пла тника податків про звернення до суду або господарського с уду із заявою (позовною заяво ю) про винесення судового ріш ення щодо припинення юридичн ої особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - п ідприємця, відміни державної реєстрації, припинення юрид ичної особи або підприємниць кої діяльності фізичної особ и - підприємця, скасування дер жавної реєстрації змін до ус тановчих документів юридичн ої особи.
Згідно довідки ДПІ у Святош инському районі м. Києва від 01 .09.2011 р. № 5240/9/15-131 відповідачем остан ня податкова звітність була подана за липень 2008 року.
Таким чином, на момент розгл яду справи відповідачем не п одається звітність до податк ового органу більше одного р оку, і зазначене порушення тр иває.
Згідно вищевказаної довід ки ДПІ у Святошинському райо ні м. Києва відповідач не має з аборгованості зі сплати пода тків та інших обов' язкових платежів до бюджету.
Відповідачем не надано суд у доказів на спростування ви щенаведених доводів позивач а.
Отже, враховуючи неподання відповідачем більше року ор ганам державної податкової с лужби документів податкової звітності, відсутність у від повідача податкової заборго ваності, а також право органі в державної податкової служб и на звернення до суду з позов ною заявою про припинення юр идичної особи, суд приходить до висновку про наявність пі дстав для задоволення позовн их вимог в повному обсязі.
Суд також зазначає, що заявл ені вимоги позивача про скас ування державної реєстрації юридичної особи за своє сутт ю відповідають вимогам про п рипинення юридичної особи ви ходячи з наступного.
Статтею 38 Закону України ві д 15.05.2003 року № 755-IV «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців»ви значено порядок державної ре єстрації припинення юридичн ої особи на підставі судовог о рішення, що не пов' язане з б анкрутством юридичної особи .
Як установлено частиною 1 ст атті 104 Цивільного кодексу Укр аїни, юридична особа припи няється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов'язків іншим юридич ним особам - правонаступника м (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результа ті ліквідації.
Аналогічне за змістом поло ження міститься в частині 1 ст атті 59 Господарського кодекс у України, відповідно до якої припинення діяльності су б' єкта господарювання з дійснюється шляхом його реор ганізації (злиття, приєднанн я, поділу, перетворення) або лі квідації - за рішенням власни ка (власників) чи уповноважен их ним органів, за рішенням ін ших осіб - засновників суб'єкт а господарювання чи їх право наступників, а у випадках, пер едбачених цим Кодексом, - за рі шенням суду.
Як визначено частиною 1 стат ті 33 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів», юридична особа припиняється в результа ті передання всього свого ма йна, прав та обов'язків іншим ю ридичним особам - правонасту пникам у результаті злиття, п риєднання, поділу, перетворе ння (реорганізації) або в резу льтаті ліквідації за рішення м, прийнятим засновниками (уч асниками) юридичної особи аб о уповноваженим ними органом , за судовим рішенням або за рі шенням органу державної влад и, прийнятим у випадках, перед бачених законом.
Отже, правовий результат од них і тих самих правових проц едур - ліквідації та реорга нізації юридичних осіб (суб' єктів господарювання) - у на званих нормативних актах виз начаються різними, але анало гічними за змістом поняттями . Цивільним кодексом України та Законом України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців» для цього вживається по няття «припинення юридичної особи», Господарським кодек сом України - поняття «припи нення діяльності суб' єкта г осподарювання».
Відповідно до частини 5 стат ті 111 Цивільного кодексу Украї ни юридична особа є ліквідов аною з дня внесення до єдиног о державного реєстру запису про її припинення.
Згідно з частиною 7 статті 59 Г осподарського кодексу Украї ни суб'єкт господарювання вв ажається ліквідованим з дня внесення до державного реєст ру запису про припинення йог о діяльності.
Водночас, частиною 2 статті 104 Цивільного кодексу України встановлено, що юридична осо ба є такою, що припинилася, з д ня внесення до єдиного держа вного реєстру запису про її п рипинення. Відповідно до час тини 2 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б підприємців» юридична особ а є такою, що припинилася , з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису пр о державну реєстрацію припин ення юридичної особи.
Таким чином, як Господарськ ий кодекс України, так і Цивіл ьний кодекс України та Закон України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців»пов' язують момент ліквідації юри дичної особи (суб' єкта госп одарювання), а так само момент її припинення з однією і тією самою подією, а саме - внесенн ям до державного реєстру зап ису про припинення такої осо би (суб' єкта господарювання ).
При цьому, як випливає з час тини 4 статті 91 Цивільного код ексу України, цивільна право здатність юридичної особи пр ипиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Таким чином, з моменту втрат и юридичною особою цивільної правоздатності ця юридична особа є такою, що припинилася .
За таких обставин, поняття « припинення юридичної особи» означає правовий наслідок в трати такою особою цивільної правоздатності. При цьому вс і інші поняття, які використо вуються для визначення право вого результату втрати юриди чною особою цивільної правоз датності, є синонімічними по няттю «припинення юридичної особи».
Отже, будь-які позовні вимог и, спрямовані на втрату юриди чною особою цивільної правоз датності, слід визнати різно видами вимог про припинення такої юридичної особи.
Зокрема, позовні вимоги про скасування державної реєстр ації суб' єктів господарюва ння спрямовані на ліквідацію такого суб' єкту як юридичн ої особи, а отже, на її припине ння. Це випливає зі змісту вим ог частини 6 ст. 59 Господарсько го кодексу України, згідно з я кою суб' єкт господарювання ліквідується, зокрема, в разі скасування його державної р еєстрації у випадках, передб ачених законом.
Аналогічна правова позиці я викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду Укра їни від 21.01.2010 р. по справі № К-49188/09 (н омер у ЄДРСР 8062144), від 22.07.2010 р. по сп раві К-21063/10 (номер у ЄДРСР 10584609), від 31.03.2011 р. по справі К-21053/10 (номер у ЄД РСР 14762446).
Враховуючи викладене, суд з азначає, що позовні вимоги, сп рямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатн ості, мають бути розцінені як вимоги про припинення юриди чної особи.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV суд, який п остановив рішення про припин ення юридичної особи, що не по в' язане з банкрутством юрид ичної особи, у день набрання т аким рішенням законної сили направляє його копію держав ному реєстратору за місцезна ходженням юридичної особи дл я внесення до Єдиного держав ного реєстру запису про судо ве рішення.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Керуючись вимогами ст. ст. 69-7 1, 94, 160-165, 167, 183-2, 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України , Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Державної податков ої інспекції у Святошинськом у районі міста Києва задовол ьнити повністю.
Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою від повідальністю «Торговий дім «Хемз» (код ЄДРПОУ 33943351, адре са: 03148, м. Київ, вул. Гната Юри, 9, кі м. 414).
Копію постанови надіслати державному реєстратору Св ятошинської районної в м. К иєві державної адміністраці ї для внесення до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців запису про судове рішенн я щодо припинення підприємни цької діяльності Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Торговий дім «Хемз»відпов ідно до встановленого законо м порядку.
Постанова відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України наб ирає законної сили після зак інчення строку подання апеля ційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скарг у не було подано. У разі поданн я апеляційної скарги постано ва, якщо її не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, шляхом подання апеляційн ої скарги до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення.
Суддя О.В. Патратій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20258545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Патратій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні