ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 листопада 2011 року № 2а-13826/11/2670
В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Хрещатик, 10,
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого Бояринцевої М.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження справу
за позовом Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва
до Приватного підприємства «Діссар»,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Державний реєстратор Святошинського району м. Києва
про скасування (припинення) державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Святошинському районі м. Києва звернулася до суду з позовом про скасування (припинення) державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності Приватного підприємства «Діссар»(код ЄДРПОУ 30854442), здійснену Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 21 квітня 2000 року.
Ухвалою суду від 30 вересня 2011 року відкрито скорочене провадження у справі та надано відповідачу строк для подання заперечень або заяви про визнання позову до 28 жовтня 2011 року.
Ухвалою суду від 31 жовтня 2011 року справу призначено до судового розгляду, оскільки суд прийшов до висновку про неможливість ухвалення законного і обґрунтованого судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Представник позивача в судовому засіданні 23 листопада 2011 року підтримав позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з’явився, заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав.
Суд направляв повістку про виклик на адресу Приватного підприємства «Діссар»зазначену в позовній заяві, свідоцтві про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності –юридичної особи, довідці про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 28 травня 2002 року, оскільки у спеціальному витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 23 листопада 2011 року зазначено, що записів відносно Приватного підприємства «Діссар»не знайдено.
У витягу також зазначено про те, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців знаходиться у стані формування. Інформація про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зареєстрованих до 1 липня 2004 року та не включених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців отримується в органі виконавчої влади, в якому проводилась державна реєстрація.
Відповідно до статті 19 Закону № 755-IV у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до підпункту 45.2. статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Підпунктом 16.1.11 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи –підприємця.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач відомості про зміну місцезнаходження юридичної особи податковим органам та державному реєстратору не подавав, чим не виконав свій обов’язок щодо подачі інформації про зміну свого місцезнаходження.
Враховуючи, що судом направлялися повістки на адресу Приватного підприємства «Діссар», зазначену платником податку під час проведення державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності, судові повістки вважаються такими, що надіслані належним чином.
За правилами, встановленими пунктом 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям –за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Пункт перший статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні та на основі наявних матеріалів справи.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на Конституцію України, Податковий кодекс України, Господарський кодекс України, закони України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», «Про державну податкову службу в Україні»та зазначає, що відповідач з 15 січня 2009 року не подає до Державної податкової інспекції у Святошинському районі міста Києва податкові декларації та документи фінансової звітності, в зв’язку з чим позивач просить скасувати (припинити) державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності Приватного підприємства «Діссар».
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Приватне підприємство «Діссар»зареєстроване Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 21 квітня 2000 року та взято на облік в органах Державної податкової інспекції у Ленінградському районі м. Києва 4 травня 2000 року за № 1293. Місцезнаходження Приватного підприємства «Діссар»–м. Київ, вул. Академіка Кіпріанова, 2.
Відповідно до наказу Державної податкової адміністрації України № 583 від 6 грудня 2001 року «Про реорганізацію державної податкової служби м. Києва » у зв'язку із проведеною адміністративно-територіальною реформою відповідно до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 01.08.2001 за № 1625 «Про утворення районних у місті Києві державних адміністрацій», наказом Державної податкової адміністрації України від 30.11.2001 за № 483 «Про реорганізацію органів державної податкової служби м. Києва»ліквідовано державні податкові інспекції у Ватутінському, Дарницькому, Дніпровському, Жовтневому, Залізничному, Ленінградському, Мінському, Московському, Печерському, Подільському, Радянському, Старокиївському, Шевченківському і Харківському районах м. Києва.
У межах новостворених адміністративних районів м. Києва з 1 грудня 2001 року утворено: державну податкову інспекцію у Голосіївському районі, державну податкову інспекцію у Дарницькому районі, державну податкову інспекцію у Деснянському районі, державну податкову інспекцію у Дніпровському районі, державну податкову інспекцію у Оболонському районі, державну податкову інспекцію у Печерському районі, державну податкову інспекцію у Подільському районі, державну податкову інспекцію у Святошинському районі, державну податкову інспекцію у Солом'янському районі, державну податкову інспекцію у Шевченківському районі та спеціалізовану державну податкову інспекцію у м. Києві по роботі з великими платниками податків.
Зазначеним наказом установлено, що новостворені державні податкові інспекції є правонаступниками ліквідованих державних податкових інспекцій, у межах новостворених районів.
Як вбачається з листа Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва № 5241/9/15-131 від 1 вересня 2011 року, відповідач останню звітність до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва подав за 2008 рік № 253468 від 15 січня 2009 року, заборгованості Приватне підприємство «Діссар»перед бюджетом не має.
Відповідно до статті 9 Закону України від 25.06.1991 № 1251-ХІІ «Про систему оподаткування»(який був чинним на час виникнення спірних правовідносин) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані:
1) вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами;
2) подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів);
3) сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни;
4) допускати посадових осіб державних податкових органів до обстеження приміщень, що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для перевірок з питань обчислення і сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Згідно підпункту 16.1.3. статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.2. статті 49 Податкового кодексу України).
Сплата податків і зборів (обов'язкових платежів) провадиться у порядку, встановленому Законом № 1251-ХІІ, Податковим кодексом України та іншими законами України.
Відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України (стаття 11 Закону № 1251-ХІІ).
Згідно пункту 36.5. статті 36 Податкового кодексу України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків.
Згідно підпункту 20.1.12 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Відповідно до частини 1 статті 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.
Відповідно до вимог статті 38 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»(далі –Закон № 755-ІV, із змінами і доповненнями) підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Враховуючи неподання відповідачем фінансової звітності з 2009 року, суд приходить до висновку про наявність підстав для прийняття рішення про скасування (припинення) державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності Приватного підприємства «Діссар».
З огляду на обґрунтованість позовних вимог, а також з врахуванням порядку припинення юридичної особи, суд вбачає за необхідне зазначити про наступне.
Відповідно до пункту 6 статті 38 Закону № 755-IV у разі, якщо в судовому рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією не призначена комісія з припинення (ліквідаційна комісія), державний реєстратор не пізніше трьох робочих днів від дати надходження такого судового рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис, в якому вказує як голову комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи керівника органу управління або засновника (учасника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.
Виходячи з системного аналізу наведених норм права, суд приходить до висновку про визнання позову обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва задовольнити.
2. Скасувати (припинити) державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності Приватного підприємства «Діссар»(ідентифікаційний код 30854442), здійснену Ленінградською районною державною адміністрацією м. Києва 21 квітня 2000 року.
3. Копію судового рішення направити державному реєстратору для внесення відповідних відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців після набрання законної сили рішенням суду у даній справі.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя М.А.Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20259666 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні