Постанова
від 07.12.2011 по справі 2а-15717/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

07 грудня 2011 року 11:13 № 2а-15717/11/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі: го ловуючого судді Шрамко Ю.Т. пр и секретарі судового засідан ня Олійник Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства "Фінінвест"

до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва

про визнання протиправним та с касування рішення, зобов' яз ання вчинити дії

за участю представників с торін:

від позивача: ОСОБА_1, довіреність № б/н від 22.11.2011 р.

від відповідача: ОСОБ А_2, довіреність № 4420/9/10-009 від 29.09.20 11 р.

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернул ось Приватне підприємство "Ф інінвест", (далі- позивач, ПП " Фінінвест"), з позовом до Держа вної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва, (далі- відповідач, ДПІ у Голосіївському районі м. Ки єва), в якому просить визнати п ротиправним та скасувати ріш ення відповідача про відмову у прийнятті декларації з под атку на додану вартість за се рпень 2011 р. № 2453/10/15-211 від 13.09.2011 р., зобов ' язання прийняти зазначену декларацію та перенести пок азники декларації до електро нних баз податкової звітност і.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що ві дповідачем було безпідставн о відмовлено у визнанні пода ної позивачем податкової дек ларації з податку на додану в артість за серпень 2011 р., оскіль ки вказана декларація містил а усі обов' язкові реквізити . Посилання відповідача на те , що у декларації допущено так е порушення як "недостовірні сть місцезнаходження (місце проживання) платника податкі в" не відповідає дійсності, ос кільки, як зазначив позивач, м ісцезнаходження позивача, за значене у декларації співпад ає з відомостями, внесеними д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців та відповіда ло дійсному місцезнаходженн ю підприємства на час подачі декларації.

Подана декларація, на думку позивача, була заповнена з до триманням усіх вимог, передб ачених п. 48.3, п. 48.4 ст. 48 Податковог о кодексу України. Відтак, поз ивач вважає, що оскаржуване р ішення відповідачем прийня то з порушенням норм п. 48.3, п. 48.4 с т. 48 Податкового кодексу Украї ни та підлягає скасуванню.

У судових засіданнях предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив позов задовольнити.

Представник відповідача п роти позовних вимог заперечи в, надав письмові запереченн я. В обґрунтування своїх запе речень представник відповід ача посилався на те, що податк ова декларація ПП "Фінінвест " з податку на додану вартість за серпень 2011 р. була правомірн о не визнана як податкова дек ларація підставі п. 49.15 ст.49 Пода ткового кодексу України, оск ільки в ній було виявлене пор ушення, а саме: недостовірніс ть місцезнаходження (місце п роживання) платника податків , що підтверджується довідко ю про встановлення місцезнах одження (місця проживання) пл атника податків від 29.07.2011 р. № 3761/26 -1/52, складеної за наслідками пе ревірки адреси реєстрації по зивача.

З огляду на вищевикладене, п редставник відповідача вваж ав позовні вимоги необґрунто ваними та просив суд відмови ти у їх задоволенні в повному обсязі.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, що мають значення д ля вирішення справи, суд вста новив наступне.

ПП "Фінінвест" зареєстрован е Голосіївською районною у м . Києві державною адміністра цією 25.09.2003 року та перебуває на обліку як платник податків в Державній податковій інспек ції у Голосіївському районі м. Києва.

Відповідно до пп. 16.1.2, пп. 16.1.3. п. 16 .1 ст. 16 Податкового кодексу Укр аїни, платник податків зобов 'язаний вести в установленом у порядку облік доходів і вит рат, складати звітність, що ст осується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у по рядку, встановленому податко вим та митним законодавством , декларації, звітність та інш і документи, пов'язані з обчис ленням і сплатою податків та зборів.

Згідно визначення, наведен ого в п. 46.1 ст. 46 Податкового коде ксу України, податкова декла рація, розрахунок (далі - подат кова декларація) - документ, що подається платником податкі в (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визн ачених цим Кодексом) контрол юючому органу у строки, встан овлені законом, на підставі я кого здійснюється нарахуван ня та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нар ахованого (виплаченого) на ко ристь платників податків - фі зичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до ст. 49.2 Податков ого кодексу України, платник податків зобов'язаний за кож ний встановлений цим Кодексо м звітний період подавати по даткові декларації щодо кожн ого окремого податку, платни ком якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платн ик податку господарську діял ьність у звітному періоді.

Порядок складання податко вої декларації визначений ст аттею 48 Податкового кодексу У країни.

09 вересня 2011 р., у встановлений законодавством строк, позив ачем засобами електронного з в' язку за реєстраційним № 9007371641 подано до ДПІ у Голосіїв ському районі м. Києва податк ову декларацію з податку на д одану вартість за серпень 2011 р .

Відповідач листом від 13.09.2011 року № 2453/10/15-211 повідомив позивач а про те, що подана ним податко ва декларація з податку на до дану вартість за серпень 2011 р. в важається неподаною, оскільк и встановлено порушення, а са ме, недостовірність місцезна ходження (місце проживання) п латника податків.

Не погоджуючись із вказани м рішенням відповідача, пози вач звернувся з позовом до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва.

Вирішуючи спір по суті, су д виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 п. 48.1 ст. 48 Под аткового кодексу України, фо рма податкової декларації по винна містити необхідні обов 'язкові реквізити і відповід ати нормам та змісту відпові дних податку та збору.

Визначення обов'язкових ре квізитів наведено в п. 48.2 зазна ченої статті Податкового код ексу України, відповідно до я кого, обов'язковими реквізит ами є інформація, яку повинна містити форма податкової де кларації та за відсутності я кої, документ втрачає визнач ений цим Кодексом статус із настанням передбачених зако ном юридичних наслідків.

Пунктом 48.3 ст. 48 Податкового к одексу встановлено, що подат кова декларація повинна міст ити такі обов'язкові реквізи ти:

тип документа (звітний, уточ нюючий, звітний новий);

звітний (податковий) період , за який подається податкова декларація;

звітний (податковий) період , що уточнюється (для уточнююч ого розрахунку);

повне найменування (прізви ще, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраці йними документами;

код платника податків згід но з Єдиним державним реєстр ом підприємств та організаці й України або податковий ном ер;

реєстраційний номер облік ової картки платника податкі в або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в ідмовляються від прийняття р еєстраційного номера обліко вої картки платника податків та повідомили про це відпові дний орган державної податко вої служби і мають відмітку у паспорті);

місцезнаходження (місце пр оживання) платника податків;

найменування органу держа вної податкової служби, до як ого подається звітність;

дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форм и);

ініціали, прізвища та реєст раційні номери облікових кар ток посадових осіб платника податків;

підписи платника податку - ф ізичної особи та/або посадов их осіб платника податку, виз начених цим Кодексом, засвід чені печаткою платника подат ку (за наявності).

Додатково податкова декла рація може містити такі обов 'язкові реквізити: відмітка п ро звітування за спеціальним режимом; код виду економічно ї діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний пода тковий номер та номер свідоц тва про реєстрацію платника податку на додану вартість з гідно з даними реєстру платн иків податку на додану варті сть за звітний (податковий) пе ріод (п.48.4 ст. 48 Податкового коде ксу).

Відповідно до п. 49.8 ст. 49 Пода ткового кодексу України, при йняття податкової декларац ії є обов'язком органу держав ної податкової служби. Під ча с прийняття податкової декла рації уповноважена посадова особа органу державної пода ткової служби, в якому перебу ває на обліку платник податк ів, зобов'язана перевірити на явність та достовірність зап овнення всіх обов'язкових ре квізитів, передбачених пункт ами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодек су. Інші показники, зазначені в податковій декларації пла тника податків, до її прийнят тя перевірці не підлягають.

Відповідно до ст. 49.9 ст. 49 Пода ткового кодексу України, за у мови дотримання платником по датків вимог цієї статті пос адова особа органу державної податкової служби, в якому пе ребуває на обліку платник по датків, зобов'язана зареєстр увати податкову декларацію п латника датою її фактичного отримання органом державно ї податкової служби.

Судом встановлено, що зазн ачені відповідачем факти нев ідповідності спірної податк ової декларації вимогам Пода ткового кодексу України не в ідповідають дійсності та спр остовуються матеріалами спр ави.

З декларації з податку на додану вартість за серпень 2011 р., (копія наявна в матеріалах справи), надісланою позиваче м поштою до податкової інспе кції, вбачається, що всі обов'я зкові реквізити позивачем в казані.

При огляді спірної деклара ції, судом встановлено, що міс цезнаходження платника пода тків у декларації зазначено: 03039, м. Київ, вул. Саперно-Слобідс ька, буд. 25, що відповідає місце знаходженню позивача (на ден ь надсилання декларації), що в казано у відомостях Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців, що підтверджується н аявною в матеріалах справи д овідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців стан ом на 13.10.2011 р. та Витягом з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців станом на 13.10.2011 р.

Також суд зазначає, що з дов ідки з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців вбачає ться, що відносно позивача не внесені відомості про відсу тність підприємства за місце знаходженням.

Крім того, ухвала про відкри ття провадження у справі та п овістка, направлені на зазна чену адресу позивача, були ни м отримані.

Також знаходження позивач а за вказаною адресою підтве рджується, наявними в матері алах справи копіями Договору суборенди приміщення № 23 за а дресою: м. Київ, вул. Саперно-Сл обідська, буд. 25 від 12.06.2011 р. та Ак тів здачі-приймання робіт (на дання послуг) за 2-4 квартали 2011 р . користування приміщення з м етою розміщення робочого міс ця та почтово-абонентською с кринькою.

Викладені обставини не да ють підстав вважати, що відпо відачем оскаржувані дії вчин ено з дотриманням положень ч астини другої статті 19 Консти туції України та податкового законодавства, оскільки спі рна декларація Позивача з по датку на додану вартість міс тить всі необхідні відомості , в тому числі і інформацію щод о достовірного місцезнаходж ення позивача.

Відповідно до положень п.4 9.13 ст.49 Податкового кодексу Укр аїни, зазначено, що у разі, якщ о в установленому законодавс твом порядку буде встановлен о факт неправомірної відмови органом державної податково ї служби (посадовою особою) у п рийнятті податкової деклара ції, остання вважається прий нятою у день її фактичного от римання органом державної по даткової служби.

Таким чином, враховуючи виз нання судом неправомірним ос каржуваного рішення відпові дача, декларація позивача з п одатку на додану вартість за серпень 2011 р. вважається подан ою у день її отримання податк овим органом - 09.09.2011 р.

Відповідно до пункт ів 2, 3 частини 1 статті 10 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні», відпові дач забезпечує облік платник ів податків, інших платежів, п равильність обчислення і сво єчасність надходження цих по датків, платежів, а також здій снюють реєстрацію фізичних о сіб - платників податків та ін ших обов'язкових платежів; ко нтролює своєчасність поданн я платниками податків бухгал терських звітів і балансів, п одаткових декларацій, розрах унків та інших документів, по в'язаних з обчисленням подат ків, інших платежів, а також пе ревіряють достовірність цих документів щодо правильност і визначення об'єктів оподат кування і обчислення податкі в, інших платежів.

Порядок ведення органами Державної податкової служби оперативного обліку платежі в до бюджету регламентується відповідною Інструкцією, за твердженою наказом ДПА Украї ни від 18 липня 2005 року № 276 та заре єстрованою у Мін'юсті Україн и 2 серпня 2005 року за № 843/11123 (Інстру кція № 276).

Пунктами 1.4., 1.6 Інструкції № 276 п ередбачено, що облік, контрол ь і складання звітності щодо платежів, що надходять до бюд жету, здійснюється органами державної податкової служби з використанням автоматизов аної інформаційної системи ( далі - АІС), що забезпечує єдин ий технологічний процес увед ення, контролю інформації об робки документів та підтрима ння в актуальному стані авто матизованої інформаційної о блікової системи.

Проведення податкової зві тності в електронних базах п одаткової звітності передба чено також Методичними реком ендаціями щодо централізова ного приймання та комп'ютерн ої обробки податкової звітно сті платників податків в ОДП С України, затвердженими нак азом ДПА України від 31 грудня 2008 року № 827.

Наведене свідчить про наяв ність у платника податків ма теріально-правового інтерес у в тому, щоб у системі обліку податкового органу (електрон них базах податкової звітнос ті) правильно відображався ф актичний стан виконання його обов' язку щодо подання под аткових декларацій, розрахун ків та інших документів, пов'я заних з обчисленням податків , інших платежів.

В даному випадку рішення ві дповідача щодо невизнання де кларації з податку на додану вартість за серпень 2011 р. призв одить до протиправного невра хування даних податкової дек ларації в електронних базах податкової звітності.

З огляду на наведене, суд вв ажає за необхідне задовольни ти позовні вимоги та зобов'яз ати відповідача перенести до електронних баз податкової звітності, що ведеться орган ами державної податкової слу жби, показників поданої Прив атним підприємством "Фінінве ст" декларації з податку на до дану вартість за серпень 2011 р.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України, орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Відповідач як суб' єкт вла дних повноважень не довів пр авомірності прийнятого ріш ення щодо визнання неподаною податкової декларації позив ача з ПДВ за звітний податков ий період "серпень 2011 р.".

Зважаючи на всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги позивача підлягають зад оволенню в повному обсязі.

Керуючись вимогами ст. ст. 69- 71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, Окружний адміністративний с уд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Приватного пі дприємства "Фінінвест" задов ольнити повністю.

2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції у Голосі ївському районі м. Києва № 2453/10/15 -211 від 13.09.2011 р. "Про податкову звіт ність", яким податкова звітні сть Приватного підприємства "Фінінвест" з податку на дода ну вартість за звітний подат ковий період "серпень 2011 р." вва жається не поданою.

3. Зобов"язати Державну пода ткову інспекцію у Голосіївс ькому районі м. Києва перенес ти до електронних баз податк ової звітності показники под аної Приватним підприємство м "Фінінвест" (ідентифікаційн ий код 32486217) декларації з подат ку на додану вартість за звіт ний податковий період "серпе нь 2011 р.".

4. Судові витрати в сум і 3,40 грн. присудити на користь Приватного підприємства "Фін інвест" (ідентифікаційний к од 32486217) за рахунок Державного б юджету України.

Постанова набирає закон ної сили в строк і порядку, пер едбачені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційн ої інстанції протягом десяти днів за правилами, встановле ними ст. ст. 185-187 КАС України.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України, в судовому засі данні 07.12.2011 р. проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.

Постанова у повно му обсязі складена та підпис ана 12.12.2011 р.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.12.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20261582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15717/11/2670

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 07.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні