ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025 м.Київ, вул. Десятинна, 4/ 6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
03 серпня 2010 року Справа №2а-4758/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:
судді: Пісоцької О.В.,
за участю:
секретаря
судового засідання Ку зьменкової С.П.,
представника Державної податкової інспекції у Дніп ровському районі міста Києва Василенко Н.В.,
розглянувши у приміщен ні суду у місті Києві відкрит ому судовому засіданні справ у
за позовною заявою Державної податкової інс пекції в Дніпровському район і міста Києва
до товариства з обмеженою ві дповідальністю «Геркулес»,
за участю
третьої особи - Дніпровської районної у місті Києві державної адмін істрації, -
про припинення юридичної особ и,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова ін спекція в Дніпровському райо ні міста Києва (далі - ДПІ в Дн іпровському районі м. Києва, п озивач) звернулась до Окружн ого адміністративного суду м іста Києва з позовними вимог ами до товариства з обмежено ю відповідальністю «Геркуле с»(далі - ТОВ «Геркулес», від повідач) про припинення юрид ичної особи.
Позовні вимоги ДПІ в Дніпро вському районі м. Києва мотив овано тим, що відповідачем пр отягом року не подавалися ор ганам державної податкової с лужби податкові декларації, документи фінансової звітно сті відповідно до вимог зако ну.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 26 березня 2010 року відкрито провадження в адміністратив ній справі за вказаним вище п озовом, залучено до участі у с праві Дніпровську районну у місті Києві державну адмініс трацію як третю особу, яка не з аявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні поз ивача та призначено справу д о розгляду на 25 травня 2010 року.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити у повному обсязі.
Відповідач відзиву на поз ов не надав, явку своїх предст авників в судове засідання н е забезпечив, тоді як про час т а місце розгляду справи був п овідомлений належним чином. Ухвала про призначення справ и до розгляду та повістки нап равлялися відповідачу за адр есою, внесеною до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців.
Дніпровська районна у міс ті Києві державна адміністра ція про час та місце проведен ня судового засідання також повідомлена належним чином, явку повноважних представни ків в судове засідання не заб езпечила. Проте, представник ом Дніпровської районної у м . Києві державної адміністра ції на адресу суду надіслано клопотання про розгляд дано ї справи у відсутності предс тавника третьої особи.
Відповідно до ст. 128 Кодексу а дміністративного судочинст ва України справа вирішуєтьс я на підставі наявних в ній до казів.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинс тва України 03 серпня 2010 року у в ідкритому судовому засіданн і проголошено вступну та р езолютивну частини поста нови про задоволення позовни х вимог.
Перевіривши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, всебічн о і повно з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун туються позовні вимоги, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, Окружний адміністрат ивний суд міста Києва дійшов наступних висновків.
ТОВ «ГЕРКУЛЕС»зареєстрова но як юридичну особу (код юрид ичної особи за ЄДРПОУ 32205291) Дніп ровською районною у місті Ки єві державною адміністраціє ю 30 січня 2003 року, а 11 лютого 2003 рок у відповідача взято на облік ДПІ у Дніпровському районі м . Києва як платника податків.
Згідно з довідки ДПІ у Дніпр овському районі м. Києва від 22 січня 2010 року №7/1510 ТОВ «ГЕРКУЛЕ С»не подає до ДПІ у Дніпровсь кому районі м. Києва звітност і з 2003 року.
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають, зокрема, п раво звертатися у передбачен их законом випадках до судов их органів із заявою (позовно ю заявою) про скасування держ авної реєстрації суб' єкта п ідприємницької діяльності.
Статтею 2 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні»визначено завданн я органів державної податков ої служби, якими є: здійснення контролю за додержанням под аткового законодавства, прав ильністю обчислення, повното ю і своєчасністю сплати до бю джетів, державних цільових ф ондів податків і зборів (обов ' язкових платежів), а також н еподаткових доходів, установ лених законодавством (далі - п одатки, інші платежі); внесенн я у встановленому порядку пр опозицій щодо вдосконалення податкового законодавства; прийняття у випадках, передб ачених законом, нормативно-п равових актів і методичних р екомендацій з питань оподатк ування; формування та веденн я Державного реєстру фізични х осіб - платників податків та інших обов' язкових платежі в та Єдиного банку даних про п латників податків - юридични х осіб; роз' яснення законод авства з питань оподаткуванн я серед платників податків; з апобігання злочинам та іншим правопорушенням, віднесеним законом до компетенції пода ткової міліції, їх розкриття , припинення, розслідування т а провадження у справах про а дміністративні правопоруше ння; здійснення контролю за д одержанням податкового зако нодавства, правильністю обчи слення, повнотою і своєчасні стю сплати до бюджетів, держа вних цільових фондів податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів), а також неподаткових д оходів, установлених законод авством (далі - податки, інші п латежі); внесення у встановле ному порядку пропозицій щодо вдосконалення податкового з аконодавства; прийняття у ви падках, передбачених законом , нормативно-правових актів і методичних рекомендацій з п итань оподаткування; формува ння та ведення Державного ре єстру фізичних осіб - платник ів податків та інших обов' я зкових платежів та Єдиного б анку даних про платників под атків - юридичних осіб; роз' я снення законодавства з питан ь оподаткування серед платни ків податків; запобігання зл очинам та іншим правопорушен ням, віднесеним законом до ко мпетенції податкової міліці ї, їх розкриття, припинення, ро зслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
З системного аналізу вказа них норм Закону України «Про державну податкову службу в Україні»вбачається, що до ко мпетенції органів державної податкової служби віднесено контроль за додержанням под аткового законодавства.
Відповідно до наданої пози вачем довідки від 22 січня 2010 ро ку №7/1510, ТОВ «ГЕРКУЛЕС»з 2003 року не подає до ДПІ у Дніпровсько му районі м. Києва декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов' язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов ' язкових платежів).
Відповідач заборгованості перед бюджетом не має, що підт верджується довідкою ДПІ у Д ніпровському районі м. Києва від 03 серпня 2010 року №10/24-111.
Згідно з п. 2 ст. 9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я»платники податків і зборів (обов' язкових платежів) зоб ов' язані подавати до держав них податкових органів та ін ших державних органів відпов ідно до законів декларації, б ухгалтерську звітність та ін ші документи і відомості, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків і зборів (обов' язкових платежів).
Як встановлено судом, відпо відач шляхом неподання до де ржавних податкових органів т а інших держаних органів від повідно до законів деклараці й, бухгалтерської звітності та інших документів і відомо стей порушив правила здійсне ння господарської діяльност і, встановлені п. 2 ст. 9 Закону У країни «Про систему оподатку вання».
Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господ арського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб' єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами де ржавної влади або органами м ісцевого самоврядування адм іністративно-господарські с анкції, тобто заходи організ аційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б' єкта господарювання та лі квідацію його наслідків.
Згідно зі ст. 247 Господарсько го кодексу України у разі зді йснення суб' єктом господар ювання діяльності, що супере чить закону чи установчим до кументам, до нього може бути з астосовано адміністративно -господарську санкцію у вигл яді скасування державної реє страції цього суб' єкта та й ого ліквідації. Скасування д ержавної реєстрації суб' єк та господарювання провадить ся за рішенням суду. Зазначен а стаття кореспондується зі змістом ч. 1 ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних та фізичних осіб-під приємців», відповідно до яко ї юридична особа припиняєтьс я, зокрема, за судовим рішення м.
У відповідності до ст. 38 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних та фізични х осіб-підприємців» підстава ми для постановлення судовог о рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов' яза но з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону.
Відповідно до ч. 1 та ч. 6 ст. 59 Го сподарського кодексу Україн и припинення діяльності суб' єкта господарювання здійсню ється шляхом його ліквідації за рішенням суду з підстав ск асування державної реєстрац ії такого суб' єкта господар ювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги ДПІ у Дніпровському рай оні м. Києва підлягають задов оленню.
Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-71, 158-1 63, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України Окру жний адміністративний суд мі ста Києва
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної подат кової інспекції в Дніпровськ ому районі міста Києва задов ольнити.
Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою ві дповідальністю «ГЕРКУЛЕС»(і дентифікаційний код за ЄДРПО У 32205291), що не пов' язано з банкр утством юридичної особи.
Зобов' язати державного реєстратора Дніпровської ра йонної у місті Києві державн ої адміністрації не пізніше наступного робочого дня з да ти надходження судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи - товариства з обмеж еною відповідальністю «ГЕРК УЛЕС»(ідентифікаційний код з а ЄДРПОУ 32205291) - внести до Єдиног о державного реєстру запис щ одо цього судового рішення т а здійснити заходи з припине ння юридичної особи у встано вленому законом порядку.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя О.В. Пісоцька
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2010 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20263422 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пісоцька О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні