< Копия >
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
05.09.11 Справа №2а-2231/11/2770
Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:
судді - Дудкіної Т.М.,
при секретарі - Шарко С.К.,
за участю представника поз ивача - Мількова Н.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севас тополі адміністративну спра ву за позовом Державної пода ткової інспекції у Ленінсько му районі м. Севастополя до То вариства з обмеженою відпов ідальністю «Союзстрой»про с тягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова ін спекція у Ленінському районі м. Севастополя звернулась до Окружного адміністративног о суду міста Севастополя з ад міністративним позовом до То вариства з обмеженою відпові дальністю «Союзстрой»про ст ягнення заборгованості з оре ндної плати за землю у розмір і 69 560,41 грн.
Позовні вимоги мотиво вані несплатою відповідачем сум самостійно визначених п одаткових зобов' язань з оре ндної плати за земельну діля нку державної (комунальної) в ласності за грудень 2010 року, лю тий-травень 2011 року.
У судовому засіданні 05. 09.2011 представник позивача заяв лені вимоги підтримав, напол ягав на їх задоволенні.
Відповідач явку уповнова женого представника у судові засідання 02.08.2011, 12.08.2011, 05.09.2011, не забе зпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлени й відповідно до вимог законо давства, тому суд розглядає с праву у відсутність його пре дставника.
Заслухавши пояснення представника позивача, досл ідивши матеріали справи суд вважає, що позов підлягає зад оволенню, виходячи з наступн ого.
Судом установлено, що Това риство з обмеженою відповіда льністю «Союзстрой» зареєст роване Ленінською районною д ержавною адміністрацією у м. Севастополі як юридична осо ба 12.01.2006 та державну реєстрацію припинення не проводило /а.с.6 /.
Відповідно до статті 1 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” №2181-III від 21.12.2000, статті 15 Податков ого кодексу України, Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Союзстрой»є платником податків та зборів (обов'язко вих платежів).
На підставі договору оренд и земельної ділянки, укладен ого 20.02.2006 між Севастопольською міською Радою та Товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Союзстрой»», останньому на виконання рішення Севасто польської міської Ради від 05.1 0.2005 №3867 надано у строкове, платн е користування земельну діля нку загальною площею 0,2156 га, дл я будівництва та обслуговува ння багатоквартирного житло вого будинку з офісними прим іщеннями, яка знаходиться по вулиці Загородна балка, 2-г, у м істі Севастополі. /а.с.11-16/.
Відповідно до статті 2 Закон у України «Про плату за землю »використання землі в Україн і є платним. Плата за землю спр авляється у вигляді земельно го податку або орендної плат и, що визначається залежно ві д грошової оцінки земель, роз міри податку за земельні діл янки, грошову оцінку яких не в становлено, визначаються до її встановлення в порядку, ви значеному цим Законом. За зем ельні ділянки, надані в оренд у, справляється орендна плат а.
Відповідно до статті 15 зазн аченого Закону власники земл і та землекористувачі сплачу ють земельний податок, а тако ж орендну плату за земельні д ілянки державної та комуналь ної власності з дня виникнен ня права власності або права користування земельною діля нкою.
За правилом статті 17 З акону України «Про плату за з емлю»податкове зобов' язан ня з земельного податку, а так ож з орендної плати за землі д ержавної та комунальної влас ності, визначене у податкові й декларації на поточний рік , сплачується рівними частка ми власниками та землекорист увачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельно ї ділянки за базовий податко вий (звітний) період, який дорі внює календарному місяцю, що місячно протягом 30 календарн их днів, наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) місяця.
27.01.2010 відповідачем до Держа вної податкової інспекції у Ленінському районі м. Севастополя подана податк ова декларація з орендної пл ати за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті, податкове зобов' язання за 2010 рік визначено у розмірі 16 6 704,97 грн., по 13 892,08 грн. на місяць (у г рудні - 13 892,09 грн.).
30.01.2011 у відповідача внаслідок несплати зобов' язання за г рудень 2010 року, виникла недоїм ка у розмірі 13 892,09 грн.
25.01.2011 відповідачем до Державн ої податкової інспекції у Ле нінському районі м. С евастополя подана податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державн ої та комунальної власності, податкове зобов' язання за 2011 рік визначено у розмірі 166 704,97 грн., по 13 892,08 грн. на місяць (у гру дні - 13 892,09 грн.).
02.03.2011 у відповідача внаслідок несплати зобов' язання за л ютий 2011 року, недоїмка збільши лася на 13 892,08 грн.
30.03.2011 у відповідача внаслідок несплати зобов' язання за б ерезень 2011 року, недоїмка збіл ьшилася на 13 892,08 грн.
30.04.2011 у відповідача внаслідок несплати зобов' язання за к вітень 2011 року, недоїмка збіль шилася на 13 892,08 грн.
30.05.2011 у відповідача внаслідок несплати зобов' язання за т равень 2011 року, недоїмка збіль шилася на 13 892,08 грн.
На підставі підпункт ів 6.2.1, 6.2.3 пункту 6.2 статті 6 Закону України “Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами” позивачем на адресу відпові дача направлені податкові ви моги: №1/3 від 12.01.2010 (отримана адре сатом 28.04.2010); №2/200 від 03.06.2010 (отримана адресатом 05.08.2010) /а.с.21, 22/.
Як стверджує позивач, т а не доведено зворотного від повідачем, з наданням суду на лежних доказів, станом на ден ь розгляду справи сума забор гованості відповідача з орен дної плати за землю складає 69 560,41 грн.
Відповідно до пункту 11 статті 10 Закону України «Про д ержавну податкову службу в У країні»(що діяв до 01.01.2011), підпун кту 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податк ового кодексу України держав ні податкові інспекції в рай онах, в містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об' єднані державні податкові інспекції подають до судів позови, зокрема про с тягнення коштів з платника, я кий має податковий борг.
Згідно підпунктом 3.1.1 пу нкту 3.1 статті 3 Закону № 2181, акти ви платника податків можуть бути примусово стягнені в ра хунок погашення його податк ового боргу виключно за ріше нням суду. В інших випадках пл атники податків самостійно в изначають черговість та форм и задоволення претензій кред иторів за рахунок активів, ві льних від заставних зобов'яз ань забезпечення боргу.
Відповідно до пункту 95. 3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з р ахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснює ться за рішенням суду, яке нап равляється до виконання орга нам державної податкової слу жби, у розмірі суми податково го боргу або його частини.
Щодо шляху стягнення із ві дповідача суми заборгованос ті перед бюджетом, суд вважає за необхідне зазначити наст упне.
Відповідно до пунктів 95.1, 95.3, 95. 4 статті 95 Податкового кодексу України, орган державної под аткової служби здійснює за п латника податків і на корист ь держави заходи щодо погаше ння податкового боргу такого платника податків шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом про дажу майна такого платника п одатків, яке перебуває у пода тковій заставі. Стягнення ко штів з рахунків платника под атків у банках, обслуговуючи х такого платника податків, з дійснюється за рішенням суду , яке направляється до викона ння органам державної податк ової служби, у розмірі суми по даткового боргу або його час тини. Орган державної податк ової служби звертається до с уду щодо надання дозволу на п огашення усієї суми податков ого боргу за рахунок майна пл атника податків, що перебува є у податковій заставі. Рішен ня суду щодо надання вказано го дозволу є підставою для пр ийняття органом державної по даткової служби рішення про погашення усієї суми податко вого боргу. Орган державної п одаткової служби на підставі рішення суду здійснює стягн ення коштів у рахунок погаше ння податкового боргу за рах унок готівки, що належить так ому платнику податків. Стягн ення готівкових коштів здійс нюється у порядку, визначено му Кабінетом Міністрів Украї ни.
Відповідно до пункту 2 Поло ження стягнення готівки, яка належить платникові податкі в, у рахунок погашення його по даткового боргу, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України № 1244 від 29.12.2010, вилуч ення готівки у платника пода тків у рахунок погашення йог о податкового боргу здійснює ться працівниками органу дер жавної податкової служби (да лі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Под аткового кодексу України. Рі шення органу державної подат кової служби про погашення у сієї суми податкового боргу шляхом стягнення готівки при ймається за формою згідно з д одатком 1.
Таким чином погашення суми податкового боргу за рахуно к майна платника податків є м ожливим виключно у разі недо статності коштів, які перебу вають у власності платника п одатків, саме за рішенням под аткового органу на підставі рішення суду щодо надання до зволу на погашення усієї сум и податкового боргу за рахун ок майна платника податків.
Позивач доказів недостатн ості коштів, які перебувають у власності відповідача, для погашення заборгованості су ду не надав, з позовними вимог ами щодо надання дозволу на п огашення усієї суми податков ого боргу за рахунок майна пл атника податків до суду не зв ертався.
Окрім того, суд не може підм іняти орган державної влади до компетенції якого віднесе но здійснення заходів щодо п огашення податкового боргу с аме шляхом прийняття рішенн я про погашення усієї суми по даткового боргу та відповідн о продаж майна платника пода тків, якім є позивач.
Відповідно до частини перш ої статті 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.
Згідно статті 11 Кодексу адм іністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних су дах здійснюються на засадах змагальності сторін та свобо ди в наданні ними суду своїх д оказів і у доведенні перед су дом їх переконливості.
Суд розглядає адміністрат ивні справи не інакше як за по зовною заявою, поданою відпо відно до цього Кодексу, і не мо же виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі , якщо це необхідно для повног о захисту прав, свобод та інте ресів сторін чи третіх осіб, п ро захист яких вони просять.
За таких обставин, нал ежним способом захисту прав позивача є саме стягнення з в ідповідача заборгованості п еред бюджетом з орендної пла ти за землю у розмірі 69 560,41 грн.
Постанова складена у повн ому обсязі 07.09.2011.
Керуючись статями 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Со юзстрой»(99008, м. Се вастополь, вул. Ген. Крейзера, 5, ідентифікаційний код 24501965, р/р 2600433032301 у ПАТ «Енергобанк», м. Киї в, МФО 300272, р/р 2600102670051 (840), 2600102670051(980) у ПАТ КБ «Правекс-банк», м. Київ, МФО 321983, р/р 26005013019987 у ПАТ «ВТБ Банк», м. Київ, МФО 321767, р/р 260060132645 (980), 260060132645 (840 ), 260060132645 (643), 260060132645 (978) у «Сбербанк Росі ї», м. Київ, МФО 320627, р/р 26002945557331 у КРФ П АТ «Укрсоцбанк», м. Сімферопо ль, МФО 324010, р/р 260080121759 у Сімферополь ській філії АБ «Укргазбанк», м. Сімферополь, МФО 324797, або з бу дь-якого іншого рахунку, вияв леного державним виконавцем під час примусового виконан ня судового рішення) на корис ть Державної податкової інсп екції у Ленінському районі м . Севастополя (отримувач - мі сцевий бюджет Ленінського ра йону м. Севастополя, р/р 33219812700007, ба нк отримувача - Головне упра вління Державного казначейс тва України у місті Севастоп олі, МФО 824509, код платежу 13050200) забо ргованість зі сплати орендно ї плати за землю у розмірі 69 560, 41 грн. (шістдесят дев' ять тис яч п' ятсот шістдесят грн. 41 к оп.).
Постанова може бути оскарж ена до Севастопольського апе ляційного адміністративног о суду через Окружний адміні стративний суд міста Севасто поля шляхом подачі апеляційн ої скарги протягом 10 днів з дн я отримання копії постанови, з надсиланням копії скарги д о суду апеляційної інстанції .
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Суддя Т.М. Дудкіна
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20264468 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Дудкіна Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні