< Копия >
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
17.08.11 Справа №2а-2129/11/2770
Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя у ск ладі:
суддя - Водяхін С.А.;
секретар - Філімонцева О.В .,
за участю:
представника позивача - Д ержавної податкової інспекц ії у Ленінському районі м. Сев астополя - ОСОБА_1, довіре ність № 2156/9/10-039 від 04 липня 2011 року;
представника відповідача - Науково-виробничої корпор ації “Інститут управлінськи х технологій” - в судове засід ання не з' явився, про час роз гляду справи повідомлений на лежним чином, причин неявки а бо про поважність причин неп рибуття суду не повідомив,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Севаст ополі адміністративну справ у за позовом Державної пода ткової інспекції у Ленінсько му районі м. Севастополя до Н ауково-виробничої корпораці ї “Інститут управлінських те хнологій” про припинення юри дичної особи,
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспе кція у Ленінському районі м. С евастополя (далі ДПІ у Ленінс ькому районі м. Севастополя) з вернулась до Окружного адмін істративного суду м. Севасто поля з позовною заявою про пр ипинення юридичної особи - Н ауково-виробничої корпораці ї “Інститут управлінських те хнологій”, посилаючись на те , що відповідачем в порушення вимог підпункту 16.1.3 пункту 16.1 с татті 16 Податкового кодексу У країни не надається звітніст ь до ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя більш року. У з в' язку з наведеним позивач просить позов задовольнити н а підставі частини другої ст атті 38 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців".
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та наполягав на їх задоволенні у повному обс язі.
Відповідач явку повноважн ого представника у судове за сідання не забезпечив. Був не одноразово повідомлений про час розгляду справи згідно в имог глави 3 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни за місцем реєстрації юрид ичної особи, яка є місцем здій снення підприємницької діял ьності. Згідно вимог статті 45 Закону України від 15.02.2003р. № 7550-IV “ Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців», проведення змі н щодо місця реєстрації юрид ичної особи здійснюються нею , шляхом подання даних держав ному реєстратору для внесенн я змін до Єдиного державного реєстру. Даних про зміну місц я реєстрації відповідача мат еріали справи не містять. Оск ільки до повноважень адмініс тративних судів не віднесено встановлення фактичного міс цезнаходження юридичних осі б, учасників судового процес у на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, суд вважа є, що примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, які поверну ті органами поштового зв' яз ку з позначкою «за зазначено ю адресою не значиться», «за з акінченням терміну зберіган ня», можуть вважатися належн ими доказами виконання адмін істративним судом обов' язк у щодо повідомлення учасникі в судового процесу про вчине ння цим судом певних процесу альних дій. Тому суд розгляда є справу у відсутність предс тавника відповідача за наявн ими у справі матеріалами.
Встановивши обставини спр ави, дослідивши докази, суд вв ажає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наст упного.
Відповідно пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністра тивного судочинства України , юрисдикція адміністративни х судів поширюється на публі чно-правові спори, зокрема: сп ори за зверненням суб'єкта вл адних повноважень у випадках , встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 4 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні", Держав на податкова адміністрація У країни є центральним органом виконавчої влади, у підпоряд куванні якої знаходяться Дер жавні податкові інспекції.
Згідно пункту 8 статті 19 Госп одарського кодексу України, усі суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юри дичних осіб, виділені на окре мий баланс, зобов'язані вести первинний (оперативний) облі к результатів своєї роботи, с кладати та подавати відповід но до вимог закону статистич ну інформацію та інші дані, ви значені законом, а також вест и (крім громадян України, іноз емців та осіб без громадянст ва, які провадять господарсь ку діяльність і зареєстрован і відповідно до закону як під приємці) бухгалтерський облі к та подавати фінансову звіт ність згідно із законодавств ом.
Статтею 247 Господарського к одексу України встановлено, що у разі здійснення суб' єк том господарювання діяльнос ті, що суперечить закону чи ус тановчим документам, до ньог о може бути застосована адмі ністративно-господарська са нкція у вигляді скасування д ержавної реєстрації цього су б' єкта та його ліквідації. С касування державної реєстра ції суб' єкта господарюванн я проводиться за рішенням су ду, що є підставою для ліквіда ції даного суб' єкта господа рювання.
Відповідно до статті 4 Закон у України "Про систему оподат кування" № 1251-XII від 25 червня1991 ро ку, якій діяв на час виникненн я спірних правовідносин (дал і - Закон № 1251), платниками подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів) є юридичні та фізичні о соби, на яких відповідно до За кону покладено обов'язок спл ачувати податки і збори (обов 'язкові платежі).
Згідно з пунктом 2 частини 1 с татті 9 Закону № 1251, платники по датків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: подава ти до державних податкових о рганів та інших державних ор ганів відповідно до законів декларації, бухгалтерську зв ітність та інші документи і в ідомості, пов'язані з обчисле нням і сплатою податків і збо рів (обов'язкових платежів).
Строки надання податкових декларацій передбачені підп унктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами і державними цільовими фондам и», якій діяв до 01 січня 2011 року.
Аналогічні норми містятьс я у Податковому кодексі Укра їни, якій набрав чинність з 01 с ічня 2011 року.
Так, згідно з пунктом 15.1 стат ті 15 Податкового кодексу Укра їни, платниками податків виз наються фізичні особи (резид енти і нерезиденти України), ю ридичні особи (резиденти і не резиденти України) та їх відо кремлені підрозділи, які маю ть, одержують (передають) об'єк ти оподаткування або провадя ть діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідн о з цим Кодексом або податков ими законами, і на яких поклад ено обов'язок із сплати подат ків та зборів згідно з цим Код ексом.
Згідно з підпунктом 41.1.1 пунк ту 41.1 статті 41 Податкового коде ксу України органи державної податкової служби є контрол юючими органами щодо податкі в, які справляються до бюджет ів та державних цільових фон дів, крім зазначених у підпун кті 41.1.2, а також стосовно закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладається на органи державної податкової служби.
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник под атків зобов'язаний, зокрема, п одавати до контролюючих орга нів у порядку, встановленому податковим та митним законо давством, декларації, звітні сть та інші документи, пов'яза ні з обчисленням і сплатою по датків та зборів.
Звітність зобов' язана по давитися до контролюючого ор гану у порядку та терміни, вст ановлені статтею 49 Податково го кодексу України.
Судом встановлено, що Науко во-виробнича корпорація “Інс титут управлінських техноло гій” 23 квітня 1999 року зареєстро вано Ленінською районною дер жавною адміністрацією у м. Се вастополі (а.с. 3) та державну ре єстрацію припинення не прово дило.
Науково-виробнича корпора ція “Інститут управлінських технологій” перебуває на об ліку у ДПІ у Ленінському райо ні м. Севастополя як платник п одатків й заборгованості зі сплати податків, зборів (обов ' язкових платежів) не має .
Науково-виробнича корпора ція “Інститут управлінських технологій” зареєстроване з а адресою: 99000, м. Севастополь, ву л. Харківська, 1.
У порушення статті 4 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників п одатків перед бюджетами і де ржавними цільовими фондами» , якій діяв до 01 січня 2011 року, та статті 49 Податкового кодексу України, якій почав діяти з 01 с ічня 2011 року, відповідач не над ає податкову звітність до ДП І у Ленінському районі м. Сева стополя з 17 січня 2008 року, тобто понад рік (а.с.8).
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України "Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів", підставами для постановл ення судом рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, зокрема є непод ання протягом року органам д ержавної податкової служби п одаткових декларацій, докуме нтів фінансової звітності ві дповідно до закону.
Згідно з пунктом 17 частини 1 с татті 11 Закону України "Про де ржавну податкову службу в Ук раїні", органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право: звертатися у передбачених законом випадк ах до судових органів із заяв ою (позовною заявою) про скасу вання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.
Відповідно до пункту 67.2 стат ті 67 Податкового кодексу Укра їни, органи державної податк ової служби у встановленому законом порядку мають право звертатися до суду про винес ення судового рішення щодо: п рипинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
З урахуванням наведених но рм, а також того, що відповідач не подавав до державної пода ткової служби податкових дек ларацій та документів фінанс ової звітності більше одного року, вказані дії порушують в становлені законодавчими ак тами правила здійснення госп одарської діяльності та є пі дставою для припинення юриди чної особи. Враховуючи право органів державної податково ї служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про п рипинення юридичної особи, с уд вважає позовні вимоги так ими, що підлягають задоволен ню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, якого звільнено від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов'язаних із залученн ям свідків та проведенням су дових експертиз, судові витр ати (судовий збір) відповідно до пункту 4 статті 94 Кодексу ад міністративного судочинств а України з відповідача не ст ягуються.
Керуючись статтями 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в задовольнити.
Припинити юридичну особу - Н ауково-виробнича корпорація “Інститут управлінських тех нологій” (99000, м. Севастополь, ву л. Харківська, 1, ЄДРПОУ 30356524).
Заходи щодо підготовки док ументів для державної реєстр ації припинення юридичної ос оби покласти на Науково-виро бничу корпорацію “Інститут у правлінських технологій”.
Копію цієї постанови, після набрання нею законної сили, н аправити до державного реєст ратора у Ленінському районі м. Севастополя.
Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, та може бути оскаржена до С евастопольського апеляційн ого адміністративного суду у порядок і строки, передбачен і статтею 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Відповідно до частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни повний текст постанови с кладений 22 серпня 2011 року.
Постанова не набрала закон ної сили.
Суддя С.А. Водяхін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20264502 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Водяхін С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні