< Копия >
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
15.09.11 Справа №2а-2606/11/2770
< Текст >, < Поле для ввода те кста >
Суддя Окружного адміністр ативного суду міста Севастоп оля Лотова Ю.В., розлянувши в п орядку письмового проваджен ня адміністративну справу Д ержавної податкової інспекц ії у Нахімовському районі м. С евастополя (вул. Героїв Севас тополя, буд. 74, м. Севастополь, 9900 1); < Список > < Позивач в особі >
до приватного підприємств а «Рада Севастополь» (вул. Г ероїв Севастополя, буд. 56, кв. 27, м . Севастополь, 99001); < Список > < В ідповідач в особі > < Текст >
про стягнення заборговано сті,
Обставини справи:
19.08.2011 року Державної податко вої інспекції у Нахімовськом у районі м. Сева стополя звернулась до Окружн ого адміністративного суду м іста Севастополя з адміністр ативним позовом до приватног о підприємства «Рада Севасто поль» про стягнення з відпов ідача заборгованості перед б юджетом у вигляді штрафних с анкцій у сумі 16 940,00 грн.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 23.08.2011 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі № 2а-2606/11/2770.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 23.08.2011 року закінчено п ідготовче провадження, справ у призначено до судового роз гляду.
Представник позивача надала клопотання про розгл яд адміністративної справи б ез участі позивача у порядку письмово провадження, адмін істративний позов підтримал а у повному обсязі. Позовні ви моги обґрунтовані Податкови м кодексом України, Законом У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування і послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (далі - Зак он України № 265), Законом Україн и «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» від 19 грудн я 1995 р. № 481/95-ВР (далі Закон Україн и № 481) та Законом України «Про д ержавну податкову службу в У країні».
Представник відповід ача у судове засідання не з' явився, ухвали Окружного адм іністративного суду міста Се вастополя від 23.08.2011 року не вико нала, письмового відзиву на п озовну заяву з документальни м та правовим обґрунтуванням своїх заперечень суду не над ав, хоча про час та місце розгл яду справи був повідомлений належним чином, про причину н еявки суду не повідомив.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо немає пере шкод для розгляду справи у су довому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не в сі особи, які беруть участь у с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, су д має право розглянути справ у у письмовому провадженні у разі відсутності потреби за слухати свідка чи експерта.
Розглянувши документи і ма теріали, всебічно і повно з'яс увавши всі обставини у справ і, об'єктивно оцінивши докази , досліджені в судовому засід анні, суд,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» завда нням органів державної подат кової служби є здійснення ко нтролю за додержанням податк ового законодавства, правиль ністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюдж етів, державних цільових фон дів податків і зборів (обов'яз кових платежів), а також непод аткових доходів, встановлени х законодавством.
Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» податкова ад міністрація є центральним ор ганом виконавчої влади. Держ авні податкові інспекції у р айонах у містах підпорядкову ються відповідним державним податковим адміністраціям.
Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цьог о Закону одними із завдань по даткової адміністрації є кон троль за своєчасністю, досто вірністю та повнотою обчисле ння і сплати податків та збор ів; забезпечення обліку плат ників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави коштів, одер жаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів, од ержаних без встановлених зак оном підстав, а також про стяг нення заборгованості перед б юджетом і державними цільови ми фондами за рахунок їх майн а.
Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноваже нь (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністрат ивного судочинства України).
Правосуддя в адміністрати вних справах здійснюється ад міністративними судами. Юрис дикція адміністративних суд ів поширюється на всі публіч но-правові спори, крім спорів , для яких законом встановлен ий інший порядок судового ви рішення (ст. 4 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни).
Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України юрисдикція адмініс тративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, вста новлених Конституцією та зак онами України.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосов увати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми г рошових зобов'язань та/або по даткового боргу у випадках, п орядку та розмірі, встановле них цим Кодексом, стягувати с уми простроченої заборгован ості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) за кред итом (позикою), залученим держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) або під державну (м ісцеву) гарантію, а також за кр едитом з бюджету в порядку, ви значеному цим Кодексом.
Таким чином, позивач є суб' єктом владних повноважень, щ о має право звернутись до Окр ужного адміністративного су ду міста Севастополя з позов ом про стягнення заборговано сті по сплаті штрафних (фінан сових) санкцій за порушення н орм застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, поруше ння норм державного регулюва ння виробництва та обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Приватне підприємство «Ра да Севастополь» зареєстрова но як юридична особа Нахімов ською районною державною адм іністрацією у місті Севастоп олі, узято на облік до органів державної податкової служби та є платником податків і збо рів (обов' язкових платежів) .
Співробітниками пози вача 25.10.2010 року була проведена п еревірка кафе, яке розташова но за адресою м. Севастополь, в ул. Леніна, буд. 55, та належить в ідповідачу щодо дотримання с уб' єктом господарювання по рядку проведення розрахункі в за товари (послуги), вимог з р егулювання обігу готівки, на явності торгових патентів і ліцензій. За результатами ці єї перевірки позивачем був с кладений акт № 8809/27/03/23/37126906 від 25.10.2010 р оку. Відповідно до якого були зафіксовані порушення норм застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг, а саме:
- при продажу споживачу то вару на загальну суму 144,00 грн. т а на суму 1040 грн.(передоплата на повну суму замовлення банке ту) розрахункові операції на суму покупки (надання послуг и) через зареєстровані, оплом бовані у встановленому поряд ку та переведені у фіскальни й режим роботи реєстратори р озрахункових операцій з розд рукуванням відповідних розр ахункових документів не пров одились, що є порушенням п.п. 1, 2 ст. 3 Закону України № 265, за відп овідні правопорушення п. 1 ст. 17 цього Закону передбачені шт рафні санкції у п' ятикратно му розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на я кі виявлено невідповідальні сть - у розмірі 5920,00 грн. (1184,0 грн. *5);
- сума готівкових коштів н а місті проведення розрахунк ів склала 2800,00 грн., а сума вказан а в денному звіті РРО - 0,00 грн. , що є порушенням п. 13 ст. 3 Закону України № 265, відповідальніст ь за порушення цієї норми пер едбачена ст. 22 цього Закону, зг ідно з якою у разі невідповід ності суми готівкових коштів на місці проведення розраху нків сумі коштів, яка зазначе на в денному звіті, до суб'єкті в підприємницької діяльност і застосовується фінансова с анкція у п'ятикратному розмі рі суми, на яку виявлено невід повідність, ця сума складає 161 6,00 грн. (з урахуванням покупки у сумі 1184,00 грн), тобто розмір штра фної санкції - 8080,00 грн. (1616,00 грн. *5).
За результатами перевірки та на підставі акту № 8809/27/03/23/37126906 від 26.10.2010 року було прий нято рішення № 0007242330 від 17.11.2010 року про застосування штрафн их (фінансових) санкцій за пор ушення норм застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг у розмірі 14 000,00 грн. (арк.с.13).
Статтею 1 Закону України № 265 встановлено, що реєстратори розрахункових операцій заст осовуються фізичними особам и - суб'єктами підприємницько ї діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності ), які здійснюють операції з ро зрахунків в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.
Згідно зі ст. 15 Закону Україн и № 265 контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), інших вимог цього Закон у здійснюють органи державно ї податкової служби України шляхом проведення планових а бо позапланових перевірок зг ідно із законодавством Украї ни.
Пунктами 1, 2 та 13 ст. 3 Закону Ук раїни № 265 визначено, що суб'єкт и підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції в готівковій та/а бо в безготівковій формі (із з астосуванням платіжних карт ок, платіжних чеків, жетонів т ощо) при продажу товарів (нада нні послуг) у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг крім іншого зобов'язані :
- проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;
- видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;
- забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня.
Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону України № 265 за порушення вимо г цього Закону до суб'єктів пі дприємницької діяльності, як і здійснюють розрахункові оп ерації за товари (послуги), за рішенням відповідних органі в державної податкової служб и України застосовуються фін ансові санкції у таких розмі рах:
- у п'ятикратному розмірі ва ртості проданих товарів (над аних послуг), на які виявлено н евідповідність, - у разі прове дення розрахункових операці й на неповну суму вартості пр оданих товарів (наданих - посл уг), у разі непроведення розра хункових операцій через реєс тратори розрахункових опера цій, у разі нероздрукування в ідповідного розрахункового документа, що підтверджує ви конання розрахункової опера ції, або проведення її без вик ористання розрахункової кни жки.
Згідно зі ст. 22 Закону Україн и № 265 у разі невідповідності с уми готівкових коштів на міс ці проведення розрахунків су мі коштів, яка зазначена в ден ному звіті, а у випадку викори стання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за ро зрахунковими квитанціями, ви даними з початку робочого дн я, до суб'єктів підприємницьк ої діяльності застосовуєтьс я фінансова санкція у п'ятикр атному розмірі суми, на яку ви явлено невідповідність.
Таким чином, рішення № 0007242330 від 17.11.2010 року, що прийня те позивачем на підставі пер евірки, є обґрунтованими та т акими, що відповідає діючому законодавству.
Крім того, відповідно до ак ту перевірки № 8809/27/03/23/37126906 від 25.10.2010 року по зивачем були встановлені пор ушення норм державного регул ювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів, а са ме:
- зафіксовано факт куріння в приміщенні кафе тютюнових в иробів, при цьому у вказаному приміщенні окреме спеціальн е місце для куріння не відвед ене, наочна інформація, яка ск ладається із графічного знак а «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров' ю!» в ідсутня, що є порушенням ст. 15-2 Закону України № 481, відповіда льність за порушення вказано ї норми передбачена ч. 2 ст. 17 ць ого Закону та складає 3400,00 грн.
За результатами перевірки та на підставі акту № 8809/27/03/23/37126906 від 25.10.2010 року було прий нято рішення № 0007252330 від 17.11.2010 року про застосування штрафн их (фінансових) санкцій за пор ушення норм державного регул ювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів у ро змірі 3400,00 грн. (арк.с.14)
Відповідно до ст. 15-2, За кону України № 481 забороняєтьс я, крім спеціально відведени х для цього місць, куріння тют юнових виробів, зокрема, у зак ладах громадського харчуван ня. У місцях та закладах, де ку ріння заборонено, має бути ро зміщена наочна інформація, я ка складається із графічного знака про заборону куріння т а тексту такого змісту: "Курін ня заборонено!". У спеціально в ідведених для куріння місцях розміщується наочна інформа ція, яка складається із відпо відного графічного знака та тексту такого змісту: "Місце д ля куріння. Куріння шкодить В ашому здоров'ю!". У закладах гр омадського харчування відво диться не менше 50 відсотків пл ощі торгових залів таких зак ладів для обслуговування осі б, які не курять. Власник або у повноважені ним особи чи оре ндарі відповідних споруд, ок ремих приміщень зобов'язані відвести спеціальні місця дл я куріння, обладнані витяжно ю вентиляцією чи іншими засо бами для видалення тютюновог о диму, а також розмістити нао чну інформацію про розташува ння таких місць та про шкоду, я ку завдає здоров'ю людини кур іння тютюнових виробів. У міс цях для куріння має бути розм іщено прямокутний графічний знак із текстом такого зміст у: "Місце для куріння" та інфор мація про шкоду, яку завдає зд оров'ю людини куріння тютюно вих виробів, із текстом таког о змісту: "Куріння шкодить Ваш ому здоров'ю!".
Згідно з ч.2 ст.17 Закону України № 481 до суб' єктів гос подарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі необладнання спеціально відведених для к уріння місць та нерозміщення наочної інформації, передба ченої статтею 152 цього Закону, - 3400 гривень.
Таким чином, рішення № 0007252330 від 17.11.2010 року, прийняте позивачем на підставі перев ірки, є обґрунтованим та таки м, що відповідає діючому зако нодавству.
Рішення № 0007242330 та № 0007252330 від 17.11.2010 року були направлені на адресу відповідача пошто вим повідомленням та отриман і відповідачем особисто 14.12.2010 р оку.
Відповідач, не погодившись з вищевказаними рішеннями, з вернувся до Державної податк ової адміністрації у м. Севас тополі зі скаргою (вх.. № 1/10 від 04 .01.2011 року) про їх скасування. Ріш енням Державної податкової а дміністрації у м. Севастопол і від 19.01.2011 року № 212/7/25-060 у задоволе нні скарги відповідача відмо влено, рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій залишені без змін. Рішен ня від 19.01.2011 року № 212/7/25-060 19.01.2011 року н аправлено на адресу підприєм ства та повернуто 19.02.2011 року до позивача з відміткою «за зак інченням терміну зберігання ».
Згідно з п. 58.3 ст. 58 Податковог о кодексу України у разі коли пошта не може вручити платни ку податків податкове повідо млення-рішення або податкові вимоги, або рішення про резул ьтати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходж енням посадових осіб, їх відм ову прийняти податкове повід омлення-рішення або податков у вимогу, або рішення про резу льтати розгляду скарги, незн аходження фактичного місця р озташування (місцезнаходжен ня) платника податків або з ін ших причин, податкове повідо млення-рішення або податкова вимога, або рішення про резул ьтати розгляду скарги вважаю ться врученими платнику пода тків у день, зазначений пошто вою службою в повідомленні п ро вручення із зазначенням п ричин невручення.
Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового к одексу України встановлено, що у разі оскарження рішення контролюючого органу про на раховану суму грошового зобо в'язання платник податків зо бов'язаний самостійно погаси ти узгоджену суму, а також пен ю та штрафні санкції за їх ная вності протягом 10 календарни х днів, наступних за днем тако го узгодження.
Відповідно до облікової ка ртки платника податків відпо відачем частково сплачено шт рафні (фінансові) санкції по р ішенню від 17.11.2010 року № 0007242330 у сумі 460,00 грн.
Таким чином, на час розгляду справи заборгованість відпо відача перед бюджетом по спл аті штрафних (фінансових) сан кцій за порушення норм регул ювання обігу готівки та заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг та за порушення норм державного регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів складає 16 940,00 грн., що підтверджується ма теріалами справи.
Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податко вого боргу платника податків є будь-яке майно такого платн ика податків з урахуванням о бмежень, визначених цим Коде ксом, а також іншими законода вчими актами.
Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податковог о кодексу України орган держ авної податкової служби здій снює за платника податків і н а користь держави заходи щод о погашення податкового борг у такого платника податків ш ляхом стягнення коштів, які п еребувають у його власності, а в разі їх недостатності - шл яхом продажу майна такого пл атника податків, яке перебув ає у податковій заставі.
Пунктом 95.3 ст. 95 цього Кодексу встановлено, що стягнення ко штів з рахунків платника под атків у банках, обслуговуючи х такого платника податків, з дійснюється за рішенням суду , яке направляється до викона ння органам державної податк ової служби, у розмірі суми по даткового боргу або його час тини.
За таких обставин позов під лягає задоволенню у повному обсязі.
На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України судові витрати з п озивача не стягуються.
Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний поз ов задовольнити.
2. Стягнути з приватного під приємства «Рада Севастополь » (вул. Героїв Севастополя, б уд. 56, кв. 27, м. Севастополь, 99001, ід ентифікаційний код - 37126906) сум у заборгованості перед бюдже том у вигляді штрафних (фінан сових) санкцій у сумі 13540,00 грн. (т ринадцять тисяч п' ятсот сор ок грн.) на р/р 31111104700008, банк одержу вача - УДК у м. Севастополі, М ФО 824509, код ОКПО 24035606, код платежу 2 1080900; у сумі 3400,00 грн. (три тисячі чо тириста грн.) на р/р 31119106700008, банк о держувача - УДК у м. Севастоп олі, МФО 824509, ОКПО 24035606, код платежу 21081111, шляхом: стягнення коштів, які перебувають у власності платника, у тому числі за раху нок готівки, що належить плат нику податків, а також стягне ння коштів з рахунків платни ка податків у банках, обслуго вуючих платника; продажу май на платника податків, яке пер ебуває у податковій заставі. .
Постанова набирає законно ї сили у порядку та строки від повідно до статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви за правилами, встановлени ми статтями 185 - 187 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни. Якщо суб'єкта владних п овноважень було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду.
< Текст >
Суддя < підпис > Ю.В. Лотова
< З оригіналом згідно >
Суддя < підпис > Ю.В. Лотова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20265532 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Лотова Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні