Постанова
від 14.11.2011 по справі 2а-3496/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

< Копия >

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

14.11.11 Справа №2а-3496/11/2770

< Текст >, < Поле для ввода те кста >

Суддя Окружного адміністр ативного суду міста Севастоп оля Лотова Ю.В., розлянувши в п орядку письмового проваджен ня адміністративну справу Д ержавної податкової інспекц ії у Гагарінському районі м. С евастополя (вул. Пролетарськ а, буд. 24, м. Севастополь, 99014); < Спис ок > < Позивач в особі >

до приватного підприємств а «Анчоус плюс» (вул. А. Кесаєв а, буд. 3-А, м. Севастополь, 99038); < Спи сок > < Відповідач в особі > < Те кст >

про стягнення заборговано сті.

Обставини справи:

31.10.2011 року Державна податков а інспекція у Гагарінському районі м. Сева стополя звернулась до Окружн ого адміністративного суду м іста Севастополя з адміністр ативним позовом до приватног о підприємства «Анчоус плюс» про стягнення з відповідача в доход Державного бюджету У країни заборгованості з пода тку на прибуток у розмірі 331,00 г рн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 01.11.2011 року відкрито пр овадження в адміністративні й справі № 2а-3496/11/2770.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 01.11.2011 року закінчено п ідготовче провадження, справ у призначено до судового роз гляду.

Представник позивача нада ла заяву про розгляд справи у порядку письмово провадженн я, адміністративний позов пі дтримала у повному обсязі. По зовні вимоги обґрунтовані ст .ст. 4, 17 Закону України «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами» № 2181-III від 21.12.2000 року, що діяв на момент вин икнення правовідносин (далі Закон України № 2181), ст . 3, п.п. 16.4 ст. 16 Закону України «Пр о оподаткування прибутку під приємств» № 334/94-ВР від 28.12.1994 року ( далі Закон України № 334/94).

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, ухвали Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 01.11.2011 року не виконав, письмового відзиву на позов ну заяву з документальним та правовим обґрунтуванням сво їх заперечень суду не надав, х оча про час та місце розгляду справи був повідомлений нал ежним чином, про причину неяв ки суду не повідомив.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо немає пере шкод для розгляду справи у су довому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не в сі особи, які беруть участь у с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, су д має право розглянути справ у у письмовому провадженні у разі відсутності потреби за слухати свідка чи експерта.

Розглянувши документи і ма теріали, всебічно і повно з'яс увавши всі обставини у справ і, об'єктивно оцінивши докази , досліджені в судовому засід анні, суд,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 2 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» завда нням органів державної подат кової служби є здійснення ко нтролю за додержанням податк ового законодавства, правиль ністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюдж етів, державних цільових фон дів податків і зборів (обов'яз кових платежів), а також непод аткових доходів, встановлени х законодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» податкова ад міністрація є центральним ор ганом виконавчої влади. Держ авні податкові інспекції у р айонах у містах підпорядкову ються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до п.п. 1, 2 ст. 10 цьог о Закону одними із завдань по даткової адміністрації є кон троль за своєчасністю, досто вірністю та повнотою обчисле ння і сплати податків та збор ів; забезпечення обліку плат ників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні» орган и державної податкової служб и подають до судів позови до п ідприємств, установ, організ ацій та громадян про визнанн я угод недійсними і стягненн я в доход держави коштів, одер жаних ними за такими угодами , а в інших випадках - коштів, од ержаних без встановлених зак оном підстав, а також про стяг нення заборгованості перед б юджетом і державними цільови ми фондами за рахунок їх майн а.

Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноваже нь (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністрат ивного судочинства України).

Правосуддя в адміністрати вних справах здійснюється ад міністративними судами. Юрис дикція адміністративних суд ів поширюється на всі публіч но-правові спори, крім спорів , для яких законом встановлен ий інший порядок судового ви рішення (ст. 4 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни).

Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України юрисдикція адмініс тративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, вста новлених Конституцією та зак онами України.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право:застосов увати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми г рошових зобов'язань та/або по даткового боргу у випадках, п орядку та розмірі, встановле них цим Кодексом, стягувати с уми простроченої заборгован ості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) за кред итом (позикою), залученим держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) або під державну (м ісцеву) гарантію, а також за кр едитом з бюджету в порядку, ви значеному цим Кодексом.

Таким чином, позивач є суб' єктом владних повноважень, щ о має право звернутись до Окр ужного адміністративного су ду міста Севастополя з позов ом про стягнення заборговано сті перед бюджетом з податку на прибуток.

Приватне підприємств о «Анчоус плюс» зареєстрован о як юридична особа Гагарінс ькою районною державною адмі ністрацією міста Севастопол я, узяте на облік до органів де ржавної податкової служби та є платником податків, зборів (обов' язкових платежів), про що надані відповідні свідоц тва.

Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про систему оподаткування », що діяв на момент виникненн я правовідносин, платниками податків і зборів (обов'язков их платежів) є юридичні і фізи чні особи, на яких згідно із За коном України покладений обо в'язок сплачувати податки та збори (обов'язкові платежі).

Згідно з п. 3 ст. 9 цього Закон у платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов 'язані сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законом терміни.

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни № 334/94 об'єктом оподаткува ння є прибуток, який визначає ться шляхом зменшення суми с коригованого валового доход у звітного періоду, визначен ого згідно з пунктом 4.3 цього З акону на: суму валових витрат платника податку, суму аморт изаційних відрахувань.

Згідно з п. 1.11. ст. 1 Закону Укра їни № 2181 податкова декларація , розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що пода ється платником податків до контролюючого органу у строк и, встановлені законодавство м, на підставі якого здійснює ться нарахування та/або спла та податку, збору (обов'язково го платежу).

Відповідно до абз. 2 п. 16.4. ст. 16 З акону України 334/94 платники под атку у строки, визначені зако ном, подають до податкового о ргану податкову декларацію п ро прибуток за звітний періо д, розраховану наростаючим п ідсумком з урахуванням від'є много значення об'єкта опода ткування минулих податкових періодів у разі його наявнос ті відповідно до пункту 6.1 ста тті 6 цього Закону. При цьому з а звітні квартал, півріччя та три квартали платники подат ку подають спрощену декларац ію, а за результатами звітног о року - повну.

23.12.2009 року позивачем про ведена невиїзна документаль на перевірка відповідача з п итання своєчасного подання п одаткової декларації з подат ку на прибуток за 3 квартал 2009 р оку по терміну здачі 09.11.2009 року. В ході перевірки були встано влені та зафіксовані у акті п еревірки № 6843/10/15-1/33366196 від 23.12.2009 року порушення вимог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 За кону України № 2181, а саме податк ова декларація з податку на п рибуток за 3 квартал 2009 року над ана до позивача несвоєчасно. Відповідальність за вказане порушення передбачена п.п. 17.1.1 . п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та складає десять неоподатковуваних мі німумів доходів громадян за кожне таке неподання або її з атримку у розмірі 170,00 грн. За ре зультатами перевірки було пр ийняте податкове повідомлен ня-рішення від 28.12.2009 року № 0004610151/0 п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій у розмірі 170 ,00 грн., яке було отримано відпо відачем 28.12.2009 року осо бисто (арк.с.15).

22.04.2010 року позивачем про ведена невиїзна документаль на перевірка відповідача з п итання своєчасного подання п одаткової декларації з подат ку на прибуток за 2009 рік по терм іну здачі 09.02.2010 року. В ході пере вірки були встановлені та за фіксовані у акті перевірки № 1672/15-1/33366196 від 22.04.2010 року порушення в имог п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону Україн и № 2181, а саме податкова деклара ція з податку на прибуток за 20 09 рік надана до позивача несво єчасно. Відповідальність за вказане порушення передбаче на п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 та с кладає десять неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян за кожне таке неподання а бо її затримку у розмірі 170,00 гр н. За результатами перевірки було прийняте податкове пов ідомлення-рішення від 11.05.2010 рок у № 0001301510/0 про застосування штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 170,00 грн.

Вищевказані податков і повідомлення-рішення у адм іністративному та судовому п орядку відповідачем не оскар жувалось.

Відповідно до пп. 4.1.1, п. 4 .1. ст. 4 Закону України № 2181 платн ик податків самостійно обчис лює суму податкового зобов'я зання, яку зазначає у податко вій декларації.

Згідно з пп. 4.1.4 п. 4.1. ст. 4 За кону України № 2181 4.1.4. Податкові декларації подаються за базо вий податковий (звітний) пері од, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;

г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.

Відповідно до п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону № 2181 платник податків, щ о не подає податкову деклара цію у строки, визначені закон одавством, сплачує штраф у ро змірі десяти неоподатковува них мінімумів доходів громад ян за кожне таке неподання аб о її затримку.

Таким чином, податков і повідомлення-рішення від 28.1 2.2009 року № 0 004610151/0 та від 11.05.2010 року № 000130151/0 прийня ті позивачем на підставі пер евірок є обґрунтованими та т акими, що прийняті відповідн о до діючого законодавства.

На момент розгляду сп рави податкове зобов' язанн я з податку на прибуток підпр иємством не сплачено, що з ура хуванням часткової сплати пр извело до виникнення заборго ваності в сумі 331,00 грн. (161,00 грн. + 170, 00 грн.), що підтверджується мат еріалами справи.

Згідно з п.п. 6.2.2. п. 6.2. ст. 6 З акону України № 2181 податкові в имоги мають містити крім від омостей, передбачених підпун ктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; с уму податкового боргу, належ ного до сплати, пені та штрафн их санкцій; перелік запропон ованих заходів із забезпечен ня сплати суми податкового б оргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам пода тків, які самостійно подали п одаткові декларації, але не п огасили суму податкових зобо в'язань у встановлені законо м строки, без попереднього на правлення (вручення) податко вого повідомлення.

Відповідно до п.п. 6.2.3. п. 6.2. ст. 6 З акону України № 2181 податкові в имоги надсилаються:

- перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої су ми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків. обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

- друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарн ого дня від дня направлення (в ручення) першої податкової в имоги, у разі непогашення пла тником податків суми податко вого боргу у встановлені стр оки. Друга податкова вимога д одатково до відомостей, викл адених у першій податковій в имозі, може містити повідомл ення про дату та час проведен ня опису активів платника по датків, що перебувають у пода тковій заставі, а також про да ту та час проведення публічн их торгів з їх продажу.

Згідно з п.п. 6.2.4. п. 6.2. ст. 6 Закону України № 2181 у разі, коли подат ковий орган або пошта не може вручити платнику податків п одаткове повідомлення або по даткові вимоги у зв'язку з нез находженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податко ве повідомлення або податков у вимогу, незнаходженням фак тичного місця розташування ( місцезнаходження) платника п одатків, податковий орган ро зміщує податкове повідомлен ня або податкові вимоги на до шці податкових оголошень, вс тановленій на вільному для о гляду місці біля входу до при міщення податкового органу. При цьому день розміщення та кої податкової вимоги вважає ться днем її вручення.

Так, на адресу відповідача п оштою було направлено першу податкову вимогу № 1/2 3 від 22.01.2010 року з повідомленням про вручення з пропозицією п огасити наявну заборгованіс ть перед бюджетом, яка була от римана відповідачем особист о 27.05.2010 року. На адресу відповідача поштою було нап равлено другу податкову вимо гу № 2/178 від 29.06.2010 року з повідомле нням про вручення з пропозиц ією погасити наявну заборгов аність перед бюджетом, яка по вернута до позивача з відміт кою поштового відділення про закінчення терміну зберіган ня. Вказану податкову вимогу розташовано на «Дошці подат кових повідомлень», де вона з находилась протягом місяця, що підтверджується актом № 1/24 -046 від 04.01.2011 року.

На момент розгляду справи с ума податкового боргу у розм ірі 331,00 грн. у добровільному по рядку відповідачем не погаша ються і заходів щодо погашен ня заборгованості відповіда ч не робить.

За таких обставин позов під лягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України судові витрати з п озивача не стягуються.

Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративни й позов задовольнити повніст ю.

2. Стягнути з приватног о підприємства «Анчоус плюс» (вул. А. Кесаєва, буд. 3-А, м. Севастополь, 99038, ідентифіка ційний код 33366196) в доход Державн ого бюджету України на корис ть Державної податкової інсп екції у Гагарінському районі м. Севастополя (вул. Пролетарс ька, буд. 24, м. Севастополь, 99014) заб оргованість перед бюджетом з податку на прибуток у розмір і 331,00 грн. (триста тридцять одна грн.) на р/р 31111009700006, МФО 824509, ЄДРПОУ 240 35612, код платежу 11021000 в УДК м. Севас тополя.

Постанова набирає законно ї сили у порядку та строки від повідно до статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви за правилами, встановлени ми статтями 185 - 187 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни. Якщо суб'єкта владних п овноважень було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду.

< Текст >

Суддя < підпис > Ю.В. Лотова

< З оригіналом згідно >

Суддя < підпис > Ю.В. Лотова

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення14.11.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20267365
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3496/11/2770

Постанова від 14.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Лотова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні