29/206пн
донецький апеляційний господарський суд
вул. Артема, 157, м. Донецьк, 83048, тел. 332-57-40
УХВАЛА
Іменем України
23.10.2006 р. справа №29/206пн
Донецькій апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого:Кулебякіна О.С.
суддівВеличко Н.Л., Алєєвої І.В.,
при секретареві судового засіданняМаланчук Г.Г.
за участю представників сторін:
від позивача:Батрак М.Г. - за довір.,
від відповідача:Яковенко О.В. - за довір., Загорулько Я.В. - за довір.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргуВідкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газіфікації "Донецькміськгаз" м.Донецьк
на постанову господарського суду
Донецької області
від14.08.2006 року
по справі№29/206пн
за позовомВідкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газіфікації "Донецькміськгаз" м.Донецьк
доСпеціалізованої Державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податку м.Донецька
прозобов"язання списати штрафні санкції в сумі 3 027 986 грн.
В С Т А Н О В И В:
Відкрите акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації “Донецькміськгаз” м. Донецьк звернулось до господарського суду Донецької області з позовною заявою до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку про зобов'язання здійснити списання штрафних санкцій в сумі 3027986 грн., нарахованих за прострочення сплати податку на додану вартість.
Ухвалою господарського суду Донецької області від 27.06.06р. було відкрите адміністративне провадження у справі №29/206пн.
Постановою господарського суду Донецької області від 14.08.2006р. у справі № 29/206пн (суддя Гаврищук Т.Г.) у задоволені позовної заяви відмовлено.
Строк розгляду справи 1 місяць і 18 днів.
Приймаючи постанову господарський суд, виходив з того, що згідно із п.п.9.1.2 п.9.1 ст. 9 Закону України „Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” дозволяється списання заборгованості: у тому числі підприємств паливно-енергетичного комплексу, які внесені до Реєстру, у складі: сум пені, штрафних та фінансових санкцій, нарахованих, але не сплачених, відповідно до законодавства України на суми податкових зобов'язань, що входять до складу податкового боргу, зафіксованого на розрахункову дату. Оскільки, штрафні санкції на розрахункову дату (1.01.2005р.) не входили до складу податкового боргу, у відповідача були відсутні правові підстави для іх списання.
Позивачем подана апеляційна скарга, в якій він просить скасувати постанову суду через невірне застосування норм матеріального права.
Доводи апеляційної скарги товариство обґрунтовує тим, що господарський суд дійшов помилкового, як вважає заявник скарги, висновку, що штрафні санкції не є податковим боргом на розрахункову дату (01.01.2005р.), оскільки ці штрафні санкції виникли до зазначеної розрахункової дати, але податкові повідомлення –рішення за ними направлені на адресу товариства тільки 06.07.2005р.у зв'язку з чим вважає, що ці штрафні санкції підлягають списанню відповідно до ст. 9 Закону “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно –енергетичного комплексу”.
В запереченнях на апеляційну скаргу відповідач вказує на те, що за приписами п.п.9.1.2 „в” п.9.1 ст. 9 Закону України „Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” списанню підлягає заборгованість у складі сум пені, штрафних та фінансових санкцій, нарахованих, але не сплачених, відповідно до законодавства України на суми податкових зобов'язань, що входять до складу податкового боргу, зафіксованого на розрахункову дату –01.01.2005р..
Штрафні санкції в сумі 3 027 986 грн. були визначені у виданій ним довідці, як довідково нараховані, та не значаться на обліковому розрахунку позивача. Податкові повідомлення –рішення про застосування до позивача штрафних санкцій відповідно до п.п.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі Закон №2181) були прийняті ним 06.07.2005р. Отже на розрахункову дату –01.01.2005р. ці штрафні санкції не були нараховані та не сплачені. Таким чином , у відповідача були відсутні підстави для списання цієї заборгованості відповідно Закону України „Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу”, оскільки ця заборгованість виникла після розрахункової дати.
Дослідивши матеріали справи судова колегія встановила.
Позивач внесений до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, про що свідчить виписка з Реєстру від 30.05.2006р. №577/218, надана Розрахунковим центром –структурним підрозділом Державного підприємства “Енергоринок”.
Зазначене підтверджує право товариства на погашення податкової заборгованості згідно з Законом “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу”.
Відповідач видав позивачу довідку про податкову заборгованість від 25.05.2006р. № 85, в якій зазначив, що податкова заборгованість ВАТ по газопостачанню та газифікації “Донецькміськгаз” по податку на додану вартість, яка виникла станом на 01.01.2005р. і непогашена на дату формування довідки складає: всього - 3027986 грн., штрафна санкція (довідково нарахована) - 3027986 грн.
Позивач звернувся до відповідача з заявою від 26.05.2006р. №11/2920 про списання суми податкового боргу ( у частині пені та штрафних санкцій) відповідно до Закону “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” та Порядку підтвердження заборгованості, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2006р. №191.
Відповідач листом від 19.06.2006р. №16684/10/24-013 повідомив позивача про відсутність підстав для проведення списання довідково нарахованих штрафних санкцій, оскільки штрафні санкції (довідково нараховані) не входять до складу податкового боргу, тому що вони самостійно не узгоджені платником податків, не узгоджені в адміністративному або судовому порядку і не нараховані в особових рахунках підприємства.
Позивач вважає, що зазначені штрафні санкції підлягають списанню на підставі ст. 9 Закону “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу”.
Дослідивши докази у справі, заслухавши пояснення сторін судова колегія вважає апеляційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до п.п. 9.1.2 п. 9.1 ст. 9 Закону “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” на умовах, визначених цим Законом, дозволяється списання заборгованості, у тому числі: підприємств паливно-енергетичного комплексу, які внесені до Реєстру, у складі: сум пені, штрафних та фінансових санкцій, нарахованих, але не сплачених, відповідно до законодавства України на суми податкових зобов'язань, що входять до складу податкового боргу, зафіксованого на розрахункову дату.
Відповідно до п.1.8. ст.1 цього Закону розрахунковою датою встановлюється 1 січня 2005 року.
Згідно п.1.14 ст.1 наведеного Закону термін "податковий борг" вживається в цьому Законі у значенні відповідно до Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", п.1.3 ст.1 якого встановлено, що “податковий борг (недоїмка) це - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Порядок підтвердження заборгованості, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії, визначений постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 р. № 191, згідно пункту 14 якого суми податкового боргу встановлюються (уточнюються) учасниками розрахунків - платниками податків на підставі довідки про суму податкового боргу станом на розрахункову дату, який не погашено на день складення довідки.
Довідка складається за даними карток особових рахунків платників податків в органах державної податкової служби і дійсна протягом 10 днів.
Після встановлення (уточнення) сум податкового боргу платник податків складає акт про наявність та розмір податкового боргу.
Згідно п.15 цього Порядку для підтвердження сум податкового боргу (у частині пені та штрафних санкцій), що передбачається погасити шляхом списання, підприємство паливно-енергетичного комплексу надсилає до органу державної податкової служби за місцем обліку податкового боргу: заяву про списання сум податкового боргу (у частині пені та штрафних санкцій), підписану керівником або іншою уповноваженою особою підприємства та скріплену печаткою;
витяг з Реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості (далі - Реєстр), складений не пізніше ніж за 10 днів до подання документів;
один примірник акта про наявність та розмір податкового боргу.
Списання податкового боргу (у частині пені та штрафних санкцій) здійснюється органами державної податкової служби відповідно до пункту 18.2 статті 18 Закону №2181 та з урахуванням особливостей, визначених Законом “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” та цим Порядком.
З аналізу зазначених норм випливає, що списанню відповідно Закону “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” підлягають штрафні санкції, які були самостійно узгоджені платником податків або узгоджені в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачені станом на 01.01.2005р.
При досліджені картки облікових рахунків податкового органу встановлено, що у позивача не обліковувалась податкова заборгованість по податку на додану вартість у вигляді штрафних санкцій в розмірі 3027986 грн., яка виникла станом на 01.01.2005р. і не погашена на дату формування довідки –25.05.2006р.
Згідно п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків його оскарження згідно до п.п.5.2.2 цього пункту.
Відповідно до п.п.5.2.4 п.5.2 ст.5 наведеного Закону процедура адміністративного оскарження закінчується останнім днем строку, передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу, у разі коли така заява не була подана у зазначений строк; днем отримання платником податків рішення контролюючого органу про повне задоволення скарги, викладеної у заяві; днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, що не підлягає подальшому адміністративному оскарженню.
День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника податків. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу податкове зобов'язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті та прийняття відповідного рішення.
Податкові повідомлення-рішення, якими до позивача застосовані штрафні санкції відповідно до п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181, прийняті відповідачем 06.07.2005р., тому визначена в них сума штрафних санкцій 3027986 грн. не могла бути податковим боргом станом на розрахункову дату –01.01.2005р.
На підставі викладеного, керуючись, ст.1,9 Закону України “Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу” ст.ст.1,4,5,18 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” ст. 167, п.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Постанову господарського суду Донецької області від 14.08.2006р. у справі № 29/206пн залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з дати її проголошення і може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в місячний строк.
Головуючий: О.С. Кулебякін
Судді: Н.Л. Величко
І.В. Алєєва
Ухвала підписана 27.10.06р.
Надруковано: 5 примір.
1 –позивачу
1 –відповідачу
1 –до справи
1 - господарському суду
1 –ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2006 |
Оприлюднено | 29.08.2007 |
Номер документу | 202769 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Кулебякін О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні