Рішення
від 09.09.2008 по справі 8853-2008
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

8853-2008

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 203

РІШЕННЯ

Іменем України

09.09.2008Справа №2-29/8853-2008

За позовом – ТОВ "Кримпрестижбуд", м.Алушта

До відповідачів – 1. Привітненської сільської Ради, смт.Привітне, м.Алушта,

                               2. Республіканського комітету по земельним ресурсам АР Крим, м. Сімферополь.

про спонукання до виконання певних дій.

Суддя О.І. Башилашвілі

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача – Дубенко О. П., директор; Титаренко Д. С., довіреність від 08.09.08р., представник.

Від відповідачів – 1. Кравченко М. М., голова сільської ради від 17.04.2002р.

                                2. Гущина О. О., довіреність №259/10-29 від 18.03.2008р., спеціаліст   юридичного відділу.

Сутність спору: ТОВ "Кримпрестижбуд"  звернулося до господарського суду АР Крим з позовом до відповідачів – Привітненської сільської Ради та Республіканського комітету по земельним ресурсам АР Крим з вимогами: визнати частково недійсним висновок державної експертизи землевпорядної документації Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим від 19.03.2008р. №1904-15, затверджений 21.04.2008р., в частині обов'язковості надання земельної ділянки площею 2,89 га у с. Привітне, Канакська балка, кадастровий номер 01 103 93000:00:01:002:0087 у оренду на  підставі аукціону; зобов'язати Привітненську сільську раду м. Алушта Автономної Республіки Крим затвердити проект землеустрою з відводу Товариству з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд”  земельної ділянки площею 2,89 га у с. Привітне, Канакська балка, кадастровий номер 01 103 93000:00:01:002:0087 у оренду для розміщення пансіонату коттеджного типу та зобов'язати Привітненську сільську раду м. Алушта Автономної Республіки Крим виконати всі необхідні дії для укладення з Товариством з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” договору оренди земельної ділянки площею 2,89 га у с. Привітне, Канакська балка, кадастровий номер 01 103 93000:00:01:002:0087 для розміщення пансіонату коттеджного типу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірний висновок є незаконним та таким, що порушує права позивача.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та наполягав на задоволенні останніх.

Перший відповідач, у відзиві на позов, підтримує позовні вимоги позивача та вважає їх обґрунтованими.

Другий відповідач надав суду письмове заперечення на позов, в якому посилається на те, що висновок експертизи є законним, обґрунтованим і відповідає діючому законодавству України, підстави для визнання противоправним висновку експертизи відсутні  та вимоги позивача  є не законними і необґрунтованими, в зв'язку з чим просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд -

ВСТАНОВИВ:

Привітненська сільська рада м. Алушта Автономної Республіки Крим своїм рішенням від 28.08.2007 року № 20/7 надала Товариству з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” дозвіл на розроблення проекту землеустрою з відводу земельної ділянки площею 1,3 га у с.Привітне, Канакська балка, під розташування пансіонату коттеджного типу.

12.10.2007 року Товариство з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” звернулося до Привітненської сільської ради із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою з відводу ще однієї земельної ділянки площею 1,7 га з земель запасу сільської ради.

Це клопотання було частково задоволено та рішенням Привітненської сільської ради від 18.10.2007 року №21/3 були внесені зміни до зазначеного вище рішення від 28.08.2007 року № 20/7, згідно з якими збільшено площу земельної ділянки з 1,3 га до 2,89 га.

На цій підставі Товариство з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” замовило розробку відповідного проекту землеустрою з відводу земельної ділянки площею 2,89 га під розташування пансіонату коттеджного типу.

До проекту землеустрою увійшли позитивні висновки та погодження від Управління архітектури та містобудування Алуштинської міської ради (висновок від 06.11.2007 року №524 із змінами, внесеними листом від 01.04.2008 року №315/01-7); Кримського республіканського підприємства „Протизсувне управління” (висновок від 24.12.2007 року №2409); Республіканського комітету з охорони культурної спадщини АР Крим (висновок від 08.01.2008 року № 01); Управління екологічної інспекції Південно-кримського регіону при Республіканському комітеті АР Крим з охорони навколишнього середовища (висновок від 14.01.2008 року №8); Алуштинської міської санітарно-епідеміологічної станції (висновок від 06.02.2008 року №69); Алуштинського міського управління земельних ресурсів (висновок від 07.03.2008 року №103 із змінами, внесеними листом від 17.04.2008 року № 10-03/19-574); Республіканського комітету з лісного та мисливського господарства АР Крим (висновок від  27.03.2008 року №05-1/40). Також, до вказаного проекту землеустрою увійшов акт з інвентаризації наявних на земельній ділянці зелених насаджень від 14.02.2008 року, складений міжвідомчою комісією та затверджений Привітненською сільською радою. Під час розробки проекту земельній ділянці площею 2,89 га був привласнений кадастровий номер 01 103 93000:00:01:002:0087.

Республіканський комітет по земельних ресурсах АР Крим своїм висновком державної експертизи землевпорядної документації від 19.03.2008 року №1904-15 висунув певні зауваження до вищевказаного проекту землеустрою та відправив його на доопрацювання.

21.04.2008 року проект землеустрою після доопрацювання знову надійшов до Республіканського комітету по земельних ресурсах АР Крим, який шляхом внесення відповідного запису до висновку державної експертизи землевпорядної документації від 19.03.2008 року №1904-15 зазначив, що усі раніше висловлені зауваження усунуті за винятком підпункту 1 пункту 10 „Зауваження та пропозиції до землевпорядної документації” цього ж висновку, згідно з яким земельну ділянку необхідно надати згідно з діючими ст. 124 Земельним кодексом України та Законом України „Про оренду землі” у редакції від 28.12.2007 року № 107-VI.

Також Республіканський комітет по земельних ресурсах АР Крим зауважив на невиконання у проекті землеустрою підпункту 11 пункту 10 „Зауваження та пропозиції до землевпорядної документації” стосовно відсутності у довідці Відділу статистики у м. Алушта вказання на такий від діяльності ТОВ „Кримпрестижбуд” як будівництво, проте це зауваження було у подальшому усунуто Товариством з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд”, що підтверджується довідкою Відділу статистики у м. Алушта від 18.06.2008 року серія АБ № 050739.

Товариство з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд”, не погодившись із таким висновком звернулося до суду із позовом, у якому просить визнати його частково недійсним, оскільки згідно із ним земельна ділянка фактично повинна надаватися у оренду на конкурсних засадах. На думку позивача проведення аукціону стосовно права оренди цієї земельної ділянки порушує його права, оскільки йому був наданий дозвіл на розробку проекту землеустрою ще у той час, коли обов'язкової вимоги про проведення аукціону не існувало.

Позивач також зазначає, що Привітненська сільська рада не затверджує проект землеустрою та не укладає з Товариством з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” договору оренди зазначеної земельної ділянки з огляду на відсутність остаточного позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації, а також у зв'язку із тим, що діючими редакціями Земельним кодексом України та Законом України „Про оренду землі” передбачено необхідність проведення аукціону.

Позивач вважає, що цим рада також порушує його права, та просить суд зобов'язати раду до затвердження проекту землеустрою та до укладання договору оренди землі.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши думку сторін, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Земельний кодекс України у редакції від 27.04.2007 року, яка була чинною на час прийняття Привітненською сільською радою рішень від 28.08.2007 року № 20/7 та від 18.10.2007 року №21/3, не містив вимог щодо обов'язкового проведення конкурсу (аукціону) з надання права оренди земельної ділянки комунальної форми власності.

Так само й Закон України „Про оренду землі” від 06.10.1998 року № 161-XIV у чинній на той час редакції від 19.12.2006 року не передбачав необхідності проведення конкурсу для отримання у оренду земельної ділянки, що перебуває у комунальній власності.

Необхідність проведення конкурсу у вигляді аукціону з придбання права оренди комунальної земельної ділянки була встановлена підпунктом 5 пункту 2 розділу II Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 28.12.2007 р. №107-VI.

Ці зміни були  визнані неконституційними відповідно до рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. №10-рп/2008.

Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008 р. №309-VI до Земельного кодексу України та до Закону України „Про оренду землі” були внесені такі ж саме зміни, що й підпунктом 5 пункту 2 розділу II Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”  від 28.12.2007 р. №107-VI. Цей Закон набрав чинності 04.06.2008р.

Статтею 58 Конституції України визначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

У відповідності до ч. 2 ст. 5 Цивільного кодексу України, акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи.

Усі згадані зміни до Земельного кодексу України та до Закону України „Про оренду землі” були прийняті вже після того, як Товариству з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” було дозволено розробити проект землеустрою з відводу у оренду земельної ділянки площею 2,89 га.

Частиною 2 п.11 Прикінцевих положень Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008 року №309-VI на уряд покладено обов'язок визначити особливості оформлення права оренди земельної ділянки без проведення аукціону громадянам чи юридичним особам, які звернулись із заявою (клопотанням) про передачу земельної ділянки в оренду із земель державної або комунальної власності, якщо станом на 01.01.2008 року відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування було прийнято рішення про погодження місця розташування такого об'єкта або про надання дозволу на розробку проекту її відведення.

Отже, цим додатково підтверджується неможливість застосування нових вимог, введених цим Законом, до правовідносин, що склалися до 01.01.2008 року, як це має місце у випадку між Товариством з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” та Привітненської сільської ради.

Таким чином, суд погоджується з доводами позивача стосовно того, що на нього не повинні поширюватися вимоги про обов'язкове проведення аукціонів з продажу права оренди земельної ділянки площею 2,89 га, як такі, що звужують обсяг його прав та порушують його законні інтереси.

Згідно з ч. 3 ст. 124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу, якими встановлено, що орган владних повноважень надає дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність або користування.

Таким чином, факт прийняття Привітненською сільською радою рішень від 28.08.2007 року № 20/7 та  від 18.10.2007 року №21/3 свідчить про згоду цього органу владних повноважень на передачу Товариству з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” у оренду спірної земельної ділянки. Тому незатвердження Привітненською сільською радою вже розробленого проекту землеустрою дійсно є неправомірним та порушує права позивача.

При вказаних обставинах, позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Вступна та резолютивна частини рішення оголошені – 09.09.2008р.

Повний текст рішення оформлений  та підписаний – 11.09.2008р.

 З урахуванням викладеного, керуючись ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Визнати частково недійсним Висновок державної експертизи землевпорядної документації Республіканського комітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим від 19.03.2008р. №1904-15, затверджений 21.04.2008р., в частині вказання у підпункті 1 пункту 10 „Зауваження та пропозиції до землевпорядної документації” на обов'язковість надання земельної ділянки площею 2,89 га у с. Привітне, Канакська балка, кадастровий номер 01 103 93000:00:01:002:0087 у оренду на  підставі аукціону.

3.          Зобов'язати Привітненську сільську раду м. Алушта Автономної Республіки Крим затвердити проект землеустрою з відводу Товариству з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд”  (ідентифікаційний код юридичної особи 34496410) земельної ділянки площею 2,89 га у с. Привітне, Канакська балка, кадастровий номер 01 103 93000:00:01:002:0087 у оренду для розміщення пансіонату коттеджного типу.

4.          Зобов'язати Привітненську сільську раду м. Алушта Автономної Республіки Крим виконати всі необхідні дії для укладення з Товариством з обмеженою відповідальністю „Кримпрестижбуд” (ідентифікаційний код юридичної особи 34496410) договору оренди земельної ділянки площею 2,89 га у с. Привітне, Канакська балка, кадастровий номер 01 103 93000:00:01:002:0087 для розміщення пансіонату коттеджного типу.

5.          Наказ видати після набрання рішення суду законної сили.

    

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Башилашвілі О.І.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.09.2008
Оприлюднено19.09.2008
Номер документу2027889
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8853-2008

Рішення від 09.09.2008

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Башилашвілі О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні