Ухвала
від 23.10.2006 по справі 7/228ад
ЛУГАНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

7/228ад

ЛУГАНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 2


 У Х В А Л А

Іменем України  

23.10.2006 року                                                Справа № 7/228ад

Луганський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого                                                  Лазненко Л.Л.

суддів                                                            Бородіної Л.І.

                                                                      Перлова Д.Ю.

секретар

судового засідання                                 Мартинцева Н.М.

за участю представників сторін:

від позивача:                     Федоренко О.А., завідувач юридичним

              сектором,

              довіреність № 03-01/4447 від       

              20.09.2006

від відповідача:                                         Кузнєцов Д.В., представник по

                                                                      довіреності,

          довіреність № б/н від 01.07.2006            

розглянув у відкритому

судовому засіданні матеріали

апеляційної скарги                              Товариства з обмеженою

                                                                      відповідальністю „Азовбудмонтаж”,

                                                                      м.Алчевськ Луганської області

на постанову          

господарського суду                                 Луганської області

від                                                             24.07.2006

у справі                                                   № 7/228ад (суддя Калашник Т.Л.)

за позовом                                                    Луганського обласного відділення Фонду

                                                                      соціального захисту інвалідів, м.Луганськ

до відповідача                                         Товариства з обмеженою

                                                                      відповідальністю „Азовбудмонтаж”,

                                                                      м.Алчевськ Луганської області

про                                                             стягнення 180734 грн. 80 коп.

В С Т А Н О В И В:

          Луганське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м.Луганськ звернулося до господарського суду Луганської області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Азовбудмонтаж", м.Алчевськ Луганської області 180374 грн. 80 коп. штрафних санкцій за нестворення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році.

          Постановою господарського суду Луганської області від 24.07.2006 по справі № 7/228ад (суддя Калашник Т.Л.) позов повністю задоволений з мотивів невиконання відповідачем обов'язку, передбаченого нормами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів: нездійснення заходів по створенню робочих місць для інвалідів, неінформування відповідних органів про створення робочих місць у 2005 році для працевлаштування інвалідів, невключення до колективного договору цього питання.

          Не погодившись з висновком суду першої інстанції, відповідач звернувся до Луганського апеляційного господарського суду з заявою без номеру від 02.08.2006 про апеляційне оскарження постанови господарського суду Луганської області від 24.07.2006 по справі № 7/228ад, надалі - з апеляційною скаргою без номеру від 17.08.2006.

          Заявник апеляційної скарги просить суд другої інстанції скасувати вищеназвану постанову по справі, прийняти нову, за якою повністю відмовити Луганському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів в задоволенні позову.

За доводами апеляційної скарги, на думку відповідача, Товариством з обмеженою відповідальністю "Азовбудмонтаж" вжиті всі залежні від нього заходи для працевлаштування інвалідів у 2005 році, а перелічені позивачем обставини не відповідають дійсності та не базуються на матеріалах справи та діючому законодавству України.

Розпорядженням голови Луганського апеляційного господарського суду від 01.09.2006 для розгляду апеляційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовбудмонтаж”, м.Алчевськ Луганської області № б/н від 17.08.2006 на постанову господарського суду Луганської області від 24.07.2006 у справі № 7/228ад, згідно ст.28 Закону України „Про судоустрій України”,  призначена судова колегія у складі суддів: Лазненко Л.Л. –суддя –головуючий, Іноземцева Л.В. - суддя, Перлов Д.Ю. –суддя.

Ухвалою судової колегії від 04.09.2006 по справі № 7/228ад відкрито апеляційне провадження в адміністративній справі № 7/228ад та розпочата підготовка справи до апеляційного розгляду.

Розпорядженням голови Луганського апеляційного господарського суду від 13.09.2006 по справі № 7/228ад, керуючись ст.28 Закону України "Про судоустрій України", ст.ст.24, 26 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з відпусткою судді Перлова Д.Ю. здійснено заміну: виключено із складу колегії суддів по розгляду апеляційної скарги у справі   № 7/228ад суддю Перлова Д.Ю та введено до складу колегії суддів суддю Бородіну Л.І.

Ухвалою судової колегії від 14.09.2006 справа № 7/228ад призначена до апеляційного розгляду на 23.10.2006, оскільки закінчена її підготовка до апеляційного розгляду.

Розпорядженням голови Луганського апеляційного господарського суду від 20.10.2006 по справі № 7/228ад, керуючись ст.28 Закону України "Про судоустрій України", ст.ст.24, 26 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з відпусткою судді Іноземцевої Л.В. здійснено заміну: виключено із складу колегії суддів по розгляду апеляційної скарги у справі   № 7/228ад суддю Іноземцеву Л.В. та введено до складу колегії суддю  Перлова Д.Ю.

Запис розгляду судової справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу „Діловодство суду”. Технічна фіксація судового процесу здійснювалась за ініціативою суду.

Судова колегія, розглянув в судовому засіданні апеляційну скаргу по адміністративній справі, обговорив доводи апеляційної скарги, перевірив юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, не убачає підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування оскарженої постанови по справі з наступних обставин.

У 2005 році на підприємстві відповідача замість 13 інвалідів (виходячи з середньооблікової численності штатних працівників облікового складу - 328), фактично працювало 3 інваліда.

Місцевим господарським судом встановлено, що відповідачем не вжиті необхідні заходи для виконання обов'язку, визначеного діючим законодавством України з питання соціальної захищеності інвалідів, по створенню робочих місць для інвалідів у 2005 році:

- не провадилась атестація робочих місць для працевлаштування інвалідів;

- не інформовані позивач у справі, управління праці та соціального захисту населення, тобто відповідні державні установи, про існування на підприємстві вакантних місць, де може використовуватись праця інвалідів.

Ці обставини підтверджуються матеріалами справи - довідками позивача   № 03-01/1720 від 18.05.2006, № 03-01/1721 від 18.05.2006, довідкою управління праці та соціального захисту населення № 1548 від 20.04.2006.

Відповідачем у справі не спростовано вищевказане, а також не надані суду, на час розгляду апеляційної скарги по справі, докази дотримання вимоги ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875-ХІІ від 21.03.1991, приписів п.п.3, 5 Положення про робоче місце інвалідів і порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1995 № 314.

Заявником апеляційної скарги не доведено суду щодо включення до колективного договору на 2005 рік заходів щодо створення робочих місць для інвалідів, не надані накази, протоколи засідань атестаційної комісії стосовно атестації робочих місць для інвалідів, взагалі доказів створення такої комісії, її існування та діяльності.

Посилання відповідача на колективний договір, затверджений 02.03.2006, апеляційною інстанцією не враховується, оскільки судом першої інстанції правильно досліджено, що цей колективний договір стосується 2006-2007 років, а не періоду за даним спором у справі.

Згідно з п.5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів.

У п.14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів визначено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до п.2.1 Інструкції щодо заповнення державної статистичної звітності за формами № 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках", затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 06.07.1998 № 244, звіт за формою № 3-ПН подається підприємствами, незалежно від форм власності і господарювання, місцевому центру зайнятості щомісячно; а у графі 4 (з графи 2) проставляється наявність вільних робочих місць (вакантних посад) в рахунок річної броні, встановленої місцевими державними адміністраціями відповідно до ст.5 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про зайнятість населення", для працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, а також для пенсіонерів, учнів, студентів, інвалідів. Наявність вільних робочих місць (вакантних посад) зазначається щодо кожної категорії громадян окремо під такими шифрами:    ...14-інваліди. Отже, звіти за формою державної статистичної звітності № 3-ПН мають містити вичерпну інформацію про наявність на підприємстві вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів - протягом звітного періоду.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем надсилалися звіти форми № 3-ПН до Алчевського міського центру зайнятості, але в них у графі 4 відсутні відомості про кількість наявних вільних робочих місць (а.с.43-54) - лише вказано слово "инвалиды" або вказана група інвалідності.

З такого не можна вважати, що звіти форми № 3-ПН мають вичерпну інформацію, відповідають вимогам Інструкції про заповнення державної статистичної звітності за формами № 3-ПН та з них міський центр зайнятості взмозі бути обізнаним про кількість вільних робочих місць та вакантних посад для інвалідів на підприємстві відповідача, де може використовуватися праця інвалідів у звітному періоді, що не кореспондується зі ст.18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Повноважним представником відповідача по справі в судовому засіданні апеляційної інстанції були оглянуті всі звіти форми № 3-ПН але не надано суду пояснень - де саме в них міститься інформація для органу працевлаштування про кількість вільних робочих місць для інвалідів на підприємстві, не з'ясовані та не доведені обставини повідомлення цього органу належним чином про створені робочі місця для подальшого здійснення ним працевлаштування інвалідів.

З такого, доводи відповідача по справі стосовно ненаправлення до нього інвалідів для працевлаштування є безпідставними.

Понад з цим, за змістом п.3 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст.18 цього Закону.

Відповідачем висловлено в судовому засіданні апеляційної інстанції, що йому відомо про приписи вказаної норми закону.

Поза увагою судової колегії не залишено те, що звіт форми № 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів був наданий позивачеві лише 11.03.2006 (а.с.9).

Відповідно до п.10 ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів ... встановлена для підприємств відповідальність у встановленому законом порядку - сплата санкцій, що відповідачем не виконано.

З оглядом на вищевикладені обставини, судова колегія вважає, що позов у справі заявлений обґрунтовано та правомірно повністю задоволений судом першої інстанції.

На час розгляду судом апеляційної скарги відповідачем не оспорена сума санкцій, яка нарахована Луганським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів і не надані суду докази здійснення певних заходів щодо створення робочих місць для інвалідів, незважаючи, що судом другої інстанції про це було запропоновано (ухвала від 14.09.2006 по справі № 7/228ад).

Судова колегія погоджується з висновком господарського суду, викладеним в оскарженій по справі постанові, яка прийнята у відповідності з діючим законодавством України.

Судові витрати за подання апеляційної скарги покладаються на її заявника –відповідача по справі, згідно ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України.

У судовому засіданні 23.10.2006 були оголошені лише вступна та резолютивна частини даної ухвали.

Повний текст ухвали виготовлений протягом п'яти днів з дня закінчення розгляду справи.

Керуючись ст.ст.94, 160, 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст. 206, 254, п.6 Розділу VІІ „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Луганський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів

У Х В А Л И В:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю „Азовбудмонтаж”, м.Алчевськ Луганської області № б/н від 17.08.2006 на постанову господарського суду Луганської області від 24.07.2006 у справі            № 7/228ад залишити без задоволення.

2. Постанову господарського суду Луганської області від 24.07.2006 у справі  № 7/228ад (суддя Калашник Т.Л.) залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку у місячний строк до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя                                                            Л.Л.Лазненко

Суддя                                                                                Л.І.Бородіна

Суддя                                                                              Д.Ю.Перлов

СудЛуганський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.10.2006
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу202873
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/228ад

Ухвала від 01.04.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Калашник Т.Л.

Ухвала від 10.04.2008

Господарське

Господарський суд Луганської області

Калашник Т.Л.

Ухвала від 23.10.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Лaзненко Л.Л.

Ухвала від 14.09.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Лaзненко Л.Л.

Постанова від 24.07.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Калашник Т.Л.

Ухвала від 04.09.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Лaзненко Л.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні