Головуючий у 1 інстанції - Щипачова Г.Є.
Суддя-доповідач - Карпуш ова О.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 листопада 2011 року справа №2а-5871/11/1270 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Ш евченка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Карпушо вої О.В.
суддів Василенко Л. А. , Гім она М.М.
розглянувши в порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу Алчевської об' є днаної державної податково ї інспекції в Луганській обл асті на постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 08 серпня 2011 року у сп раві за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергогазкомплект» до Алче вської об'єднаної державної податкової інспекції у Луган ській області про визнання п ротиправним та скасування на казу про проведення документ альної позапланової невиїзн ої перевірки № 229 від 28.03.2011 року т а скасування акту про резуль тати документальної позапл анової невиїзної перевірки №513/231/33077651 від 29.03.2011 року, -
В С Т АН О В И В :
07.07.2011 р. ТОВ «Енергогазк омплект» звернулося до суду з позовом Алчевської об'єдна ної державної податкової інс пекції у Луганській області про визнання протиправним та скасування наказу про прове дення документальної позапл анової невиїзної перевірки № 229 від 28.03.2011 року та скасування а кту про результати документа льної позапланової невиїзн ої перевірки №513/231/33077651 від 29.03.2011 року. Позовні вимоги обґрунт овано тим, що у відповідача ві дповідно до пп. 78.1.1 п.78.1 ст.78 Подат кового Кодексу України не бу ло законних підстав для вида ння наказу № 229 на проведення п еревірки, а повідомлення про дату і час розгляду їх запере чень до позивача не надходил о, що також суперечить вимога м п.86.7 ст.86 Податкового Кодексу України. Позивачем у термін п ередбачений законодавством було надано до податкової ін спекції пояснення та підтвер джуючі документи по взаємові дносинах позивача з контраге нтами за січень 2011 року.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 08 серпня 2011 року позовн і вимоги задоволено частково : визнано протиправним наказ Алчевської об'єднаної держа вної податкової інспекції у Луганській області № 229 від 28.03.2011 року «Про проведенн я документальні позапланов ої невиїзної перевірки ТОВ « Енергогазкомлект» з питань п равомірності формування по даткового кредиту та податк ових зобов'язань податку на д одану вартість за січень 2011 ро ку»; у задоволені решти позов них вимог відмовлено.
Суд першої інстанції виход ив з того, що наказ «Про прове дення документальні позапл анової невиїзної перевірки Т ОВ «Енергогазкомлект» з пита нь правомірності формуванн я податкового кредиту та по даткових зобов'язань податку на додану вартість за січень 2011 року» № 229 від 28.03.2011р. видано без дотримання положень діючого законодавства, що податкови м органом не наведено жодних обставин, передбачених Пода тковим кодексом України, на п ідставі яких наказ могло бут и видано, в наслідок чого дії в ідповідача щодо проведення н евиїзної документальної пер евірки є неправомірними. З пр иводу решти позовних вимог с уд першої інстанції зазначив , підлягає визнанню протипра вним наказ податкового орган у, оскільки саме такий спосіб захисту порушених прав пози вача відповідає фактичним об ставинам справи, відновлює й ого порушене право, і є достат нім та необхідним. Акт переві рки органу державної податко вої служби не є рішенням (акто м індивідуальної дії) в розум інні Кодексу адміністративн ого судочинства України, оск ільки є лише службовим докум ентом, він не є обов' язковим до виконання, і сам по собі не тягне для позивача ніяких пр авових наслідків.
Не погодившись з рішенням с уду першої інстанції, відпов ідачем подано апеляційну ска ргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інста нції через порушення норм ма теріального та процесуально го права і прийняти нову пост анову, якою відмовити у задов олені позовних вимог.
Апеляційну скаргу обґрунт овано тим, що в наказі про пров едення перевірки не визначаю ться в текстово-письмовій фо рмі обставини, які стали підс тавами для проведення позапл анової перевірки, що працівн ики податкової служби двічі здійснювали вихід за юридичн ою адресою позивача для вруч ення запиту, але у зв' язку з в ідсутністю посадових осіб, б ули складені відповідні акти , після чого, на адресу позивач а рекомендованим листом від 12.03.2011р. був надісланий запит, а у зв' язку з неотриманням від повіді на запит про надання п ояснень та їх документальног о підтвердження, наказом под аткового органу № 229 від 28.03.2011р. призначено невиїзну перевір ку, який надіслано підприємс тву у той же день. Крім того, за значив апелянт, директор під приємства про проведення пер евірки повідомлявся в за тел ефоном. Апелянт наголошує, що стаття 79 ПК України не пов' я зує дії органу податкової сл ужби з проведення позапланов ої невиїзної перевірки з фак том і датою отримання платни ком податків копії наказу та повідомлення про призначенн я перевірки.
Сторони у судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явились, про дату, час та м ісце розгляду справи повідом лені належним чином. За припи сами п.2 ч.1 ст.197 КАС України розг ляд справи колегією суддів з дійснюється в письмовому пр овадженні.
Вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарг и, колегія суддів, здійснюючи апеляційний перегляд справи в межах апеляційної скарги, дійшла висновку, що останню н еобхідно залишити без задово лення, а рішення суду першої і нстанції залишити без змін з наступних підстав. C
Судами першої та апеляційн ої інстанцій встановлено, що Товариство з обмеженою відп овідальністю «Енергогазком плект», зареєстроване викона вчим комітетом Алчевської мі ської ради 23.06.2004 року за реєстра ційним № 1 384 107 0010 001060 (а.с.10).
03.03.2011р. Алчевською об' єднан ою державною податковою інсп екцією Луганської області ли стом № 7121/231, в наслідок виявлени х за результатами аналізу по даткової звітності фактів пр о можливе порушення податков ого законодавства, на підста ві п.п.20.1.6 п.20.1 ст. 20 Податкового Ко дексу України, надіслано на а дресу ТОВ «Енергогазкомплек т» вимогу щодо надання поясн ень та документальне їх підт вердження про фінансово-госп одарські взаємовідносини пі дприємства з підприємством-к онтрагентом - Дочірня Компан ія «Укртрансгаз» Національн ої Акціонерної Компанії «Наф тогаз України» (а.с.14).
В той же день, 03.03.2011р. працівник ами податкового органу здійс нено вихід за юридичною адре сою позивача з метою врученн я запиту, та у зв' язку з відсу тністю посадових осіб позива ча за адресою, складено відпо відний акт (а.с.13).
11.03.2011р. податковим органом по вторно складено акт про відс утність посадових осіб за юр идичною адресою (а.с.45).
28.03.2011р. відповідачем прийнято рішення про проведення поза планової невиїзної перевірк и позивача, що було оформлено наказом № 229 від 28.03.2011 року про пр оведення документальної поз апланової невиїзної перевір ки ТОВ «Енергогазкомлект» з питань правомірності формув ання податкового кредиту та податкових зобов'язань з под атку на додану вартість за сі чень 2011 року(а.с.15).
За результатами документа льної позапланової невиїзно ї перевірки позивача з питан ь правомірності нарахування податкових зобов'язань та по даткового кредиту по податко вій декларації з податку на д одану вартість було складено акт №513/231-33077651 від 29.03.2011р. (а.с. 18).
Згідно листа Центру поштов ого зв'язку №2 за №Т-49 від 18.05.2011 рок у (а.с.25), запит Алчевської ОДІТІ в Луганській області від 03.03.2011 року про надання пояснень та їх документального отримано позивачем лише 14.04.2011 року (а.с.14).
Зазначені обставини підтв ерджені відповідними доказа ми і не є спірними.
Статтею 79 Податков ого кодексу України встановл ено особливості проведення д окументальної невиїзної пер евірки, а саме: документальна невиїзна перевірка здійсн юється у разі прийняття кері вником органу державної под аткової служби рішення про її проведення та за наявн ості обставин для проведен ня документальної перевірки , визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальн а невиїзна перевірка здійсню ється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статт і 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Ко дексом випадках, або отриман их в інший спосіб, передбач ений законом.
Відповідно до ст. 78 Податков ого кодексу України позаплан ова виїзна перевірка здійсню ється за наявності виникненн я обставин, викладених у цій с татті, за рішенням керівника податкового органу, яке офор мляється наказом.
Згідно з п.78.1 ст. 78 Под аткового кодексу України док ументальна позапланова виїз на перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з так их обставин:
- за наслідками перевірок ін ших платників податків або о тримання податкової інформ ації виявлено факти, що свідч ать про можливі порушення пл атником податків податково го, валютного та іншого зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ор гани державної податкової с лужби, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх документальні підтверд ження на обов'язковий письм овий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отриманн я запиту;
- платником податків не под ано в установлений законом с трок податкову декларацію або розрахунки, якщо їх под ання передбачено законом;
- платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахуно к з відповідного податку за період, який перевірявся орг аном державної податкової сл ужби;
- виявлено недостов ірність даних, що містятьс я у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не над асть пояснення та їх докумен тальні підтвердження на пись мовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отр имання запиту;
- платником податків подан о в установленому порядку о ргану державної податкової с лужби заперечення до акта п еревірки або скаргу на пр ийняте за її результатами податкове повідомлення-ріш ення, в яких вимагається пов ний або частковий перегляд результатів відповідної п еревірки або скасування пр ийнятого за її результатами податкового повідомлення-рі шення у разі, коли платник податків у своїй скарзі (за переченнях) посилається на о бставини, що не були дослідже ні під час перевірки, та об'єк тивний їх розгляд неможливи й без проведення перевірки. Т ака перевірка проводиться ви ключно з питань, що стали пре дметом оскарження;
- розпочато процедуру реор ганізації юридичної особи ( крім перетворення), припи нення юридичної особи аб о підприємницької діяльнос ті фізичної особи - підприємц я, порушено провадження у спр аві про визнання банкрутом п латника податків або подано заяву про зняття з обліку пла тника податків;
- платником подано деклара цію, в якій заявлено до відш кодування з бюджету податок на додану вартість, за наявн ості підстав для перевірки, визначених у розділі цього Кодексу, та/або з від'ємним зн аченням з податку на додану вартість, яке становить біл ьше 100 тис. гривень.
Документальна поз апланова виїзна перевірка з підстав, визначених у цьо му підпункті, проводиться ви ключно щодо законності декла рування заявленого до відш кодування з бюджету податку на додану вартість та/або з ві д'ємного значення з податку н а додану вартість, яке станов ить більше 100 тис. гривень;
- щодо платника податку по дано скаргу про ненадання та ким платником податків пода ткової накладної покупцю а бо про порушення правил зап овнення податкової накладно ї у разі ненадання таким плат ником податків пояснень та д окументального підтверджен ня на письмовий запит орган у державної податкової служ би протягом десяти робочих д нів з дня його отримання;
- отримано постанову суду (ухвалу суду) про признач ення перевірки або постано ву органу дізнання, слідчого , прокурора, винесену ними ві дповідно до закону у кримі нальних справах, що перебува ють у їх провадженні;
- органом державної податк ової служби вищого рівня в по рядку контролю за діями або б ездіяльністю посадових осіб органу державної податково ї служби нижчого рівня зді йснено перевірку документів обов'язкової звітності плат ника податків або матеріалів документальної перевірки, п роведеної контролюючим орга ном нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків а кта перевірки вимогам законо давства або неповне з'ясуван ня під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані п ід час перевірки для вин есення об'єктивного висновк у щодо дотримання платнико м податків вимог законодавст ва, контроль за дотриманням я кого покладено на органи дер жавної податкової служби.
Рішення про проведення док ументальної позапланової пе ревірки в цьому випадку прий мається органом державної п одаткової служби вищого рів ня лише у тому разі, коли стосо вно посадових осіб органу де ржавної податкової служби нижчого рівня, які провод или документальну перевірк у зазначеного платника подат ків, розпочато службове розс лідування або порушено кримі нальну справу;
- у разі отримання інформаці ї про ухилення податковим аг ентом від оподаткування випл аченої (нарахованої) наймани м особам (у тому числі без доку ментального оформлення) зар обітної плати, пасивних дохо дів, додаткових благ, інших в иплат та відшкодувань, що під лягають оподаткуванню, у том у числі внаслідок неукладен ня платником податків трудо вих договорів з найманими ос обами згідно із законом, а так ож здійснення особою господа рської діяльності без держав ної реєстрації. Така перев ірка проводиться виключно з питань, що стали підставою д ля проведення такої перевірк и.
Таким чином, приймаюч и до уваги вимоги ст.ст. 69, 71 КАС У країни, колегія суддів погод жується з висновком суду пер шої інстанції, що прийнятий А лчевською об'єднаною державн ою податковою інспекцією Луг анської області наказ №229 від 28.03.2011 року про проведення докум ентальної позапланової неви їзної перевірки ТОВ «Енергог азкомлект» з питань правомір ності формування податковог о кредиту та податкових зобо в'язань з податку на додану ва ртість за січень 2011 року, було п рийнято без дотримання відпо відачем правових підстав, за кріплених у статтях 78 та 79 Податкового кодексу Україн и.
Обов'язковий письмовий зап ит відповідача від 03.03.2011 року №7 121/231 було отримано позивачем ли ше 14.04.2011 року, зазначене позбави ло позивача у встановлений п ідпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 7 8 Податкового кодексу Україн и 10-ти денний термін надати ві дповідь. Останнім днем надан ня відповіді, з урахуванням д ати отримання позивачем вище зазначеного запиту, був день 29.04.2011р. Крім того, 21.04.2011 року за вих .№4/2 позивачем було надано на а дресу відповідача заперечен ня на акт перевірки від 29.03.2011 ро ку (а.с.26), однак повідомлення пр о розгляд зазначеного запере чення з урахуванням вимог п.86. 7 ст.86 Податкового кодексу Укр аїни на адресу позивача не на дходило.
Колегія суддів згодн а, що відповідач не довів обст авини, на яких ґрунтуються йо го заперечення, не надав дока зів щодо правомірності свого рішення, а саме наказу Алчевс ької ОДШ від 28.03.2011 року №229 про пр оведення документальної поз апланової невиїзної перевір ки ТОВ «Енергогазкомплект» к од за ЄДРПОУ 33077651 з питань право мірності формування податко вого кредиту та податкового зобов' язання за "січень 2011 року , тому вказаний наказ судом пе ршої інстанції вірно визнани й як протиправний.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадо ві особи зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.
Доводи апеляційно ї скарги не спростовують пра вильності висновків суду пер шої інстанції.
На підставі вищезазн аченого, судова колегія вваж ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріал ьного і процесуального права , тому підстав для скасування постанови не вбачається.
Керуючись статтями 196, 197, 200, 205, 211, 212, 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Ал чевської об' єднаної держа вної податкової інспекції в Луганській області на постан ову Луганського окружного ад міністративного суду від 08 се рпня 2011 року залишити без задо волення.
Постанову Луганськог о окружного адміністративно го суду від 08 серпня 2011 року у сп раві за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергогазкомплект» до Алче вської об'єднаної державної податкової інспекції у Луган ській області про визнання п ротиправним та скасування на казу про проведення документ альної позапланової невиїзн ої перевірки № 229 від 28.03.2011 року т а скасування акту про резуль тати документальної позапл анової невиїзної перевірки №513/231/33077651 від 29.03.2011 року, залишит и без змін.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками апеляц ійного перегляду набирає зак онної сили через п'ять днів пі сля направлення їх копій осо бам, які беруть участь у справ і та може бути оскаржена до Ви щого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.
Колегія суддів: О.В. Карп ушова Л.А. Василенко М.М. Гімон
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.11.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20306555 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Карпушова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні