Рішення
від 26.12.2011 по справі 5152-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

Автономна Республіка К рим, 95003, м.Сімферополь, вул.О.Нев ського/Річна, 29/11, к. 121

РІШЕННЯ

Іменем України

26.12.2011 Справа №5002-23/5152-2011

За позовом Товариства з об меженою відповідальністю «В ест Іст Груп» (вул. Ленінградс ька, буд. 15, м. Ялта, АР Крим, 98600; ід ентифікаційний код 30973294)

до відповідача Алупкінськ ої міської ради (вул. Красногв ардійська, буд. 32, м. Алупка, м.Ял та, АР Крим, 98676; ідентифікаційн ий код 25150893)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимог и на предмет спору, Виконавчо го комітету Алупкінської міс ької ради (вул. Красногвардій ська, буд. 32, м.Алупка, м. Ялта, АР Крим, 98676; ідентифікаційний код 04055667)

про визнання незаконним та скасування рішення

Суддя Доброрез І.О.

П Р Е Д С Т А В Н И К И :

Від позивача - ОСОБА_1., представник, довіреність б/н від 01.03.2011 р.

Від відповідача - ОСОБА _2., представник, довіреність б/н від 04.01.2011р.

Від третьої особи - ОСОБ А_2., представник, довіреніст ь б/н від 04.01.2011р.

Суть спору: Товариство з обм еженою відповідальністю «Ве ст Іст Груп» звернулося до Го сподарського суду Автономно ї Республіки Крим з позовною заявою про визнання незакон ним та скасування рішення Ал упкінської міської ради від 24.03.2011 р. № 40 про скасування рішенн я Виконавчого комітету Алупк інської міської ради про над ання дозволу на встановлення тимчасових некапітальних сп оруд модульного типу за адре сою: м. Алупка, вул. Першого Тра вня, 3 (нижче Піонерського парк у) від 18.03.2010 р. № 84.

Разом із поданням позовної заяви Товариством з обмежен ою відповідальністю «Вест Іс т Груп» надана заява про забе зпечення позову шляхом зупин ення дії рішення Алупкінсько ї міської ради № 40 від 24.03.2011 р. до н абрання чинності рішення за результатами розгляду справ и про його оскарження.

Ухвалою суду від 28.11.2011р. позовну заяву прийнято до ро згляду і порушено провадженн я у справі; залучено Виконавч ий комітет Алупкінської місь кої ради до участі у справі в я кості третьої особи, яка не за являє самостійні вимоги на п редмет спору. Крім того, судом задоволено заяву позивача т а заборонено відповідачу та іншим особам вчиняти дії що с тосуються виконання рішення Алупкінської міської ради № 40 від 24.03.2011 р. «Про розгляд проте сту Сімферопольського міжра йонного природоохоронного п рокурора від 23.03.2011 р. № 764 на рішен ня виконавчого комітету Алуп кінської міської ради від 18.03.20 10 р. № 84 «Про дозвіл ТОВ «Вест Іс т Груп» встановлення тимчасо вих некапітальних споруд мод ульного типа за адресою: м. Ал упка, вул. Першого травня, 3 (ниж че Піонерського парку)».

Представник позивача в судове засідання з' явивс я, позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача в судове засідання також з' я вився, надав клопотання про з алучення до участі у справі у якості третьої особи, яка не з аявляє самостійних вимог на предмет спору, Сімферопольсь кої міжрайонної природоохор онної прокуратури та відзив на позов. Вважає, що невиконан ня відповідачем вимог земель ного та екологічного законод авства, державних та місцеви х стандартів, норм і правил по використанню землі привело до використання ним спірної земельної ділянки не за ціль овим призначенням.

Виконавчий комітет А лупкінської міської ради в с удове засідання явку предста вника також забезпечив, прот и позову усно заперечував.

Суд відмовляє у клопо танні про залучення до участ і у справі у якості третьої ос оби, яка не заявляє самостійн их вимог на предмет спору, Сім феропольської міжрайонної п риродоохоронної прокуратур и, оскільки згідно ч.1 ст.29 ГПК У країни прокурор бере участь у розгляді справ за його поз овами, а також може вступити за своєю ініціативою у спра ву, порушену за позовом інш их осіб, на будь-якій стаді ї її розгляду для представн ицтва інтересів громадянина або держави. З метою вступу у справу прокурор може подат и апеляційну, касаційну скар гу, заяву про перегляд рішенн я Верховним Судом України, пр о перегляд рішення за новови явленими обставинами або пов ідомити суд і взяти участь у р озгляді справи, порушеної за позовом інших осіб. Залученн я прокурора до участі у справ і у якості третьої особи Госп одарським процесуальним код ексом України не передбачено .

Розглянувши матеріал и справи, заслухавши доводи п редставників сторін, третьої особи, суд

Встановив :

02.04.2009 року на 32 сесії 5-го с кликання Алупкінської міськ ої Ради було прийнято рішенн я №23/7 "Про затвердження проект у землеустрою та передачі в о ренду ТОВ "Вест Іст Груп" земел ьної ділянки, для будівництв а та обслуговування багатокв артирного багатофункціонал ьного жилого будинку", а також вирішено внести доповнення в рішення №2-/2 9-ї сесії 5-го склик ання Алупкінської міської ра ди від 28.11.2006 року, та читати п. 1 у н аступній редакції: "Затверди ти акт вибору та обстеження з емельної ділянки ТОВ "Вест Іс т Груп" для будівництва та обс луговування багатоквартирн ого багатофункціонального ж илого будинку за адресою: м. Ал упка, вул. 1 Травня, район будин ку №3 (нижче Піонерського парк у). Затвердити проект землеус трою по відводу земельної ді лянки ТОВ "Вест Іст Груп" в оре нду строком на 49 років для буд івництва та обслуговування б агатоквартирного багатофун кціонального жилого будинку за адресою: м. Алупка, вул. 1 Тра вня, район будинку №3 (нижче Пі онерського парку). Передати в оренду строком на 49 років ТОВ "Вест Іст Груп" земельну ділян ку загальною площею 1,4700га для б удівництва обслуговування б агатоквартирного багатофун кціонального жилого будинку за адресою: м. Алупка, вул. 1 Тра вня, район №3 (нижче Піонерсько го парку) з нього ділянку №1 пл ощею 0,8000га жилої та громадсько ї забудови в т.ч. загального ко ристування (строка 12.4., шифр 97 фо рми 6-зем), в тому числі по угідд ям: "зелені насадження загаль ного користування", (гр. 56 форми 6-зем), ділянка №2 площею 0,6700га зе млі жилої та громадської заб удови в тому числі "землі пере дані у власність передані та не передані у користування в межах населеного пункту" (12.3, ш ифр 96 форми 6-зем), по угіддям: "за будовані землі", в т.ч. "Землі гр омадського призначення "(гр. 34 , 43 форми 6-зем).

09.06.2009 року між Алупкінською м іською Радою (Орендодавець) т а ТОВ "Вест Іст Груп" (Орендар) б ув укладений договір оренди земельної ділянки.

Відповідно до п. 1.1 даного дог овору, Орендодавець передає, а Орендар приймає в тимчасов е користування на умовах оре нди земельну ділянку загальн ою площею 1,4700га, розташовану за адресою: Україна, АР Крим, міс то Алупка, вул. 1 Травня, район б уд. №3 (нижче Піонерського парк у), (кадастровий номер 0111970200:01:004:0125) д ля обслуговування багатоква ртирного, багатофункціональ ного житлового будинку, із зе мель рекреаційного призначе ння.

09.06.2009р. складено Акт прийман ня-передачі вказаної земельн ої ділянки.

18.03.2010 року Виконавчим коміте том Алупкінської міської Рад и було прийнято рішення №84 «Пр о дозвіл ТОВ «Вест Іст Груп» встановлення тимчасових нек апітальних споруд модульног о типу за адресою: м. Алупка, ву л. Першого Травня, 3 (нижче Піон ерського парку), згідно якого ТОВ "Вест Іст Груп" було дозво лено встановлення тимчасови х некапітальних споруд модул ьного типу на залізобетонних платформах з колонами за адр есою: м. Алупка, вул. Першого Тр авня, 3 (нижче Піонерського пар ку).

23.03.2011 року Сімферопольською м іжрайонною природоохоронно ю прокуратурою АР Крим був вн есений протест №764 на рішення № 84 Виконавчого комітету Алуп кінської міської Ради від 18.03.20 10 року «Про дозвіл ТОВ «Вест І ст Груп» встановлення тимча сових некапітальних споруд м одульного типу за адресою: м. А лупка, вул. Першого Травня, 3 (ни жче Піонерського парку)».

На 7 сесії 6-го скликання 24.03.2011р . Алупкінською міською Радою було прийнято рішення №40, яки м було задоволено протест Сі мферопольського міжрайонно го природоохоронного прокур ора №764 та скасоване рішення в иконавчого комітету Алупкін ської міської Ради від 18.03.2010 рок у №84 «Про дозвіл ТОВ «Вест Іст Груп» встановлення тимчасо вих некапітальних споруд мод ульного типу за адресою: м.Алу пка, вул. Першого Травня, 3 (нижч е Піонерського парку)».

Позивач просить визнати не законним та скасувати рішенн я Алупкінської міської ради від 24.03.2011 р. № 40, мотивуючи недотр иманням відповідачем вимог з акону щодо порядку скасуванн я спірного рішення органу мі сцевого самоврядування в рез ультаті задоволення протест у Сімферопольського міжрайо нного природоохоронного про курора вих. №764 від 23.03.2011 р.

Суд вважає позовні ви моги такими, що підлягають за доволенню з наступних підста в.

Відповідно до Рішенн я Конституційного суду Украї ни №7-рп/2009 по справі №1-9/2009 від 16.04.2009 органи місцевого самоврядув ання мають право приймати рі шення, вносити до них зміни та скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю і законами України, керуюч ись у своїй діяльності ними т а актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

У частині 2 статті 144 Конститу ції України зазначено, що рі шення органів місцевого сам оврядування з мотивів їх нев ідповідності Конституції Ук раїни чи законам України зуп иняються у встановленому за коном порядку з одночасним з верненням до суду. Цьому Конс титуційному положенню відпо відає Закон України „Про міс цеве самоврядування в Україн і”, у частині 10 статті 59 якого в изначено, що акти органів та посадових осіб місцевого са моврядування з мотивів їх не відповідності Конституції або законам України визнают ься незаконними в судовому п орядку.

Зі змісту частини 2 статті 144 Конституції України та част ини 10 статті 59 вищезазначеног о закону вбачається, що рішен ня органів місцевого самовр ядування та їх посадових осі б з мотивів невідповідності Конституції або законам Ук раїни визнаються незаконни ми з ініціативи заінтересов аних осіб у судовому порядку .

Відповідно до конституцій них і законодавчих положень та положень пункту 9 розділу XV "Перехідні положення" Консти туції України на прокуратуру України покладено нагляд за додержанням законів органам и місцевого самоврядування. Закон України "Про прокурату ру", прийнятий до набуття чинн ості Конституцією України, є чинним у частині, що не супере чить Основному Закону Україн и, і передбачає порядок зупин ення рішень органів місцевог о самоврядування з мотивів ї х невідповідності Конституц ії чи законам України. Цим зак оном установлено, що при вияв ленні порушень закону прокур ор у межах своєї компетенції має право опротестовувати а кти виконавчих органів місце вих рад та вносити подання аб о протести на рішення місцев их рад залежно від характеру порушень. Протест прокурора приноситься до органу, який в идав цей акт і зупиняє його ді ю, прокурору надається право звернутися із заявою до суду про визнання акта незаконни м, і подача такої заяви зупиня є дію правового акта (частини перша, третя, четверта статті 21 Закону України "Про прокура туру").

Тобто чинним законодавств ом визначено спосіб, в який мо жна скасувати рішення Алупкі нської міської ради. Саме в це й спосіб прокурор мав ставит и питання про скасування ріш ення виконавчого комітету А лупкінської міської ради від 18.03.2010р. №84 «Про дозвіл ТОВ «Вест Іст Груп» встановлення тимч асових некапітальних споруд модульного типу за адресою: м . Алупка, вул. Першого Травня, 3 ( нижче Піонерського парку)».

З урахуванням викладених н орм вбачається, що рішення ор ганів та посадових осіб місц евого самоврядування з мотив ів їхньої невідповідності Ко нституції або Законам Україн и визначаються незаконними в судовому порядку.

Інших способів скасування рішення органів місцевого с амоврядування чинним законо давством не передбачено.

Проте, як свідчать матеріал и справи, рішення виконавчог о комітету Алупкінської місь кої ради від 18.03.2010р. №84 «Про дозві л ТОВ «Вест Іст Груп» встанов лення тимчасових некапіталь них споруд модульного типу з а адресою: м. Алупка, вул. Першо го Травня, 3 (нижче Піонерськог о парку)» було скасовано на пі дставі протесту прокурора, щ о в свою чергу порушує вимоги чинного законодавства.

Відповідно до рішення Конс титуційного суду України №7-р п/2009 по справі №1-9/2009 від 16.04.2009 орган и місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спі льні інтереси територіальни х громад сіл, селищ та міст, пр иймають нормативні та ненорм ативні акти. До нормативних н алежать акти, які встановлюю ть, змінюють чи припиняють но рми права, мають локальний ха рактер, розраховані на широк е коло осіб та застосовуютьс я неодноразово, а ненорматив ні акти передбачають конкрет ні приписи, звернені до окрем ого суб'єкта чи юридичної осо би, застосовуються одноразов о і після реалізації вичерпу ють свою дію.

Ненормативні правов і акти органу місцевого само врядування є актами однораз ового застосування, вичерпу ють свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можу ть бути скасовані чи змінені органом місцевого самовряду вання після їх виконання.

Виходячи з наведеного, ріше ння виконавчого комітету № 84 в ід 18.03.2010 року є ненормативним ак том органу місцевого самовря дування, оскільки має наступ ні ознаки: передбачає конкре тний припис, а саме - встановле ння тимчасових некапітальни х споруд; звернений до окремо ї юридичної особи - ТОВ «Вест І ст Груп»; був застосований од норазово та вичерпав свою ді ю після становлення тимчасов их некапітальних споруд.

Стаття 19 Конституції Україн и встановлює, що органи місце вого самоврядування діють на підставі діючого законодавс тва та у межах повноважень й ш ляхом, передбаченим Конститу цією України та нормативно-п равовими актами.

Згідно ст. 24 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого с амоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, передбачені Конституцією і законами України, та керуют ься у своїй діяльності Конст итуцією і законами України, а ктами Президента України, Ка бінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Респуб ліки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції. Додержа ння принципу законності пере дбачає прийняття суб'єктами владних повноважень законни х актів, тобто певної форми ак тів, виданих у визначеному по рядку компетентними органам и в межах їх повноважень.

Крім того в рішенні Констит уційного суду України №7-рп/2009 п о справі №1-9/2009 від 16.04.2009 зазначено , що в Конституції України зак ріплено принцип, за яким прав а і свободи людини та їх гаран тії визначають зміст і спрям ованість діяльності держави , яка відповідає перед людино ю за свою діяльність (стаття 3) . Органи місцевого самовряду вання є відповідальними за с вою діяльність перед юридичн ими і фізичними особами (стат тя 74 Закону). Таким чином, орган и місцевого самоврядування н е можуть скасовувати свої по передні рішення, вносити до н их зміни, якщо відповідно до п риписів цих рішень виникли п равовідносини, пов'язані з ре алізацією певних суб'єктивни х прав та охоронюваних закон ом інтересів, і суб'єкти цих пр авовідносин заперечують про ти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності сус пільних відносин" між органа ми місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у г ромадян впевненість у тому, щ о їхнє існуюче становище не б уде погіршене прийняттям біл ьш пізнього рішення.

Таким чином, суд вважає, що у Алупкінської міської ради, в ідсутні повноваження на скас ування рішення виконавчого к омітету Алупкінської місько ї ради про надання дозволу на встановлення тимчасових нек апітальних споруд модульног о типу за адресою: м. Алупка, ву л. Першого Травня, 3 (нижче Піон ерського парку) від 18.03.2010р., № 84, як е прийняте відносно конкретн ої особи та стосується її суб 'єктивних прав.

Крім того, відповідно до ст. 1 Закону України «Про землеус трій» цільове призначення зе мельної ділянки - використан ня земельної ділянки за приз наченням, визначеним на підс таві документації із землеус трою у встановленому законод авством порядку.

Згідно п. б) ч. 1 ст. 19 Земельног о кодексу України виділена к атегорія земель житлової та громадської забудови.

Статтями 38, 39 Земельного коде ксу України передбачено, що д о земель житлової та громадс ької забудови належать земел ьні ділянки в межах населени х пунктів, які використовуют ься для розміщення житлової будови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загал ьного користування. Використ ання земель житлової та гром адської забудови здійснюєть ся відповідно до генеральног о плану населеного пункту, ін шої містобудівної документа ції, плану земельно-господар ського устрою з дотриманням державних стандартів і норм регіональних та місцевих пра вил забудови.

Відповідно до п.1.2.3 вихідної земельно-кадастрової інформ ації як додатку до вказаного вище договору оренди, цільов е використання земельної діл янки - землі житлової забудов и і комерційного використанн я.

Крім цього, наказом Державн ого комітету України із земе льних ресурсів № 548 від 23.07.2010р. з атверджено Класифікацію вид ів цільового призначення зем ель.

Відповідно до розділу II Кла сифікації секції В до земель житлової та громадської заб удови відносяться: землі, які використовуються для будівн ицтва і обслуговування будів ель тимчасового проживання, іншої житлової забудови, роз міщення громадських будівел ь і споруд (готелів, оздоровчи х закладів), будівництва та об слуговування об'єктів турист ичної інфраструктури, будівн ицтва та обслуговування інши х будівель громадської забуд ови.

Таким чином, землі житлової та комерційної забудови є рі внозначним поняттю категорі ї земель житлової та громадс ької забудови відповідно до п. б) ч. 1 ст. 19 Земельного кодексу України.

Відповідно п.7.2 договору оре нди земельної ділянки Оренда р має право зводити у встанов леному законом порядку спору ди і будівлі, закладати багат орічні насадження без зміни цільового призначення земел ьної ділянки.

Отже, в цьому випадку поруше ння земельного законодавств а щодо нецільового використа ння земельної ділянки немає, оскільки земельна ділянка в икористовується в межах тієї ж категорії, в межах якої її н адано, а саме: як земля житлово ї та громадської забудови, у в ідповідності до умов договор у оренди від 09.06.2009р.

При цьому суд також приймає до уваги, що рішенням Господа рського суду АР Крим від 03.08.2011р. у справі №5002-26/2874-2011, яке залишено без змін постановою Севастоп ольського апеляційного госп одарського суду від 10.10.2011р., вст ановлено факт використання п озивачем земельної ділянки з а цільовим призначенням.

Згідно ч.2 ст.21 ЦК України суд визнає незаконним та скасов ує нормативно-правовий акт о ргану державної влади, орга ну влади Автономної Республі ки Крим або органу місцевого самоврядування, якщо він су перечить актам цивільного з аконодавства і порушує цивіл ьні права або інтереси.

З огляду на викладене, довод и, викладені відповідачем у в ідзиві на позов спростовують ся, а позов підлягає задовлен ню.

У судовому засіданні 26.12.2011р. п ісля повернення з нарадчої к імнати судом оголошена вступ на та резолютивна частини рі шення. Повний текст рішення с кладений та підписаний 03.01.2012 р.

На підставі викладен ого, керуючись ст.ст. 82, 84, 85 Госпо дарського процесуального ко дексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити .

2. Визнати незаконним та скасувати рішення Алупкі нської міської ради від 24.03.2011р. №40 «Про розгляд протесту Сімф еропольського міжрайонного природоохоронного прокурор а від 23.03.2011р. №764 на рішення викон авчого комітету Алупкінсько ї міської ради від 18.03.2010р. №84 «Про дозвіл ТОВ «Вест Іст Груп» в становлення тимчасових нека пітальних споруд модульного типу за адресою: м. Алупка, вул . Першого Травня, 3 (нижче Піоне рського парку)».

Суддя Господарськог о суду

Автономної Республіки Кр им Доб рорез І.О.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.12.2011
Оприлюднено06.01.2012
Номер документу20542368
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5152-2011

Ухвала від 17.02.2014

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

С.С. Потопальський

Ухвала від 16.01.2014

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

С.С. Потопальський

Рішення від 18.12.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

С.С. Потопальський

Рішення від 18.12.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

С.С. Потопальський

Ухвала від 29.10.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

С.С. Потопальський

Ухвала від 29.10.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

С.С. Потопальський

Рішення від 19.07.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

І.О. Доброрез

Рішення від 19.07.2012

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

І.О. Доброрез

Рішення від 26.12.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Доброрез І.О.

Рішення від 26.12.2011

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Доброрез І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні