Постанова
від 16.12.2011 по справі 2а-14881/11/0170/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 грудня 2011 р. (16:37) Справа №2а-14881/11/0170/19

Окружний адміністра тивний суд АР Крим у складі го ловуючого судді Кузнякової С .Ю.,

при секретарі судового зас ідання Устінової І.В.,

за участю представника про куратури - Костюченка Р.С. , представника позивача - Ос трової Г.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Прокурора Київ ського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримськ ому регіоні"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Маруся"

про стягнення 2550,00 грн.

Суть спору: прокурор Київсь кого району м. Сімферополя в і нтересах держави в особі Від окремленого підрозділу "Держ енергонагляд у Кримському ре гіоні" звернувся до Окружног о адміністративного суду АР Крим із позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Торговий дім "Маруся" про с тягнення 2550,00 грн. Позов мотиво вано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати шт рафу за порушення законодавс тва у сфері електроенергетик и та теплопостачання.

Ухвалами суду від 25.11.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.

В судовому засіданні предс тавники прокуратури і позива ча позов підтримали, надали п ояснення по суті спору.

Відповідач повідомлений н алежним чином про дату, час і м ісце судового розгляду справ и, явку представника в судове засідання не забезпечив, при чин неявки не повідомив.

Враховуючи, що матеріали сп рави містять достатньо доказ ів для з'ясування обставин у с праві, суд, керуючись статтею 128 КАС України, вважає можливи м розглянути справу за відсу тності представника відпові дача.

Заслухавши представників позивача і прокурора, дослід ивши матеріали справи та оці нивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності в електроенергетиці та регу лювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, по стачанням і використанням ен ергії, забезпеченням енергет ичної безпеки України, конку ренцією та захистом прав спо живачів і працівників галузі передбачені Законом України від 16.10.1997року № 575/97-ВР "Про електр оенергетику" (далі - Закон).

Одними з головних засад дер жавної політики в сфері елек троенергетики відповідно до статті 5 Закону є створення ум ов безпечної експлуатації об 'єктів електроенергетики; до держання єдиних державних но рм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язан их з виробництвом, передачею , постачанням і використання м енергії; забезпечення відп овідальності енергопостача льників та споживачів.

Відповідно до статті 9 Закон у державний нагляд в електро енергетиці здійснюють Держа вна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у порядку, в становленому Кабінетом Міні стрів України, та інші органи , визначені законодавством У країни. Державна інспекція з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії здійс нює нагляд за електричними і тепловикористовуючими уста новками та тепловими мережам и споживачів та суб'єктів еле ктроенергетики.

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : давати споживачам та суб'єкт ам електроенергетики обов'яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень нормати вно-правових актів; давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики приписи про прив едення засобів обліку, контр олю та регулювання споживанн я електричної і теплової ене ргії у відповідність з норма ми, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимост і продовження експлуатації е лектричних і тепловикористо вуючих установок споживачів , якщо це створює загрозу житт ю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосов увати в установленому законо давством України порядку сан кції до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адмі ністративні правопорушення .

ВП "Держенергонагляд у Крим ському регіоні" створено від повідно до Положення про від окремлений підрозділ "Держен ергонагляд у Кримському регі оні" Державного Підприємства НЕК "Укренерго", затвердженог о наказом НЕК "Укренерго" від 2 0.02.2006 року № 63 "Про утворення відо кремлених підрозділів НЕК "У кренерго" і здійснює свою дія льність у складі ДП НЕК "Укрен ерго".

Відповідно до Положення ме тою і завданням ВП "Держенерг онагляд у Кримському регіоні " є сприяння забезпеченню нал ежного функціонування об' є днаної енергетичної системи України, сфери теплопостача ння, енергетичної безпеки де ржави й здійснення контролю за дотриманням суб' єктами е лектроенергетики, суб' єкта ми відносин у сфері теплопос тачання і споживачами електр ичної енергії, вимог нормати вно-правових і нормативно-те хнічних актів у сфері виробн ицтва, поставки й споживання електричної та теплової ене ргії.

Обов' язки і відповідальн ість споживачів електричної енергії передбачені статтею 26 Закону України "Про електро енергетику".

Споживач енергії зобов'яза ний додержуватись вимог норм ативно-технічних документів та договору про постачання е нергії. Безпечну експлуатаці ю енергетичних установок спо живача та їх належний техніч ний стан забезпечує сам спож ивач. Споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України.

Правила користування елек тричною і тепловою енергією для населення затверджуютьс я Кабінетом Міністрів Україн и.

Споживач забезпечує безпе решкодний доступ відповідал ьних представників енергопо стачальника, підприємства, щ о здійснює передачу електрич ної енергії, до власних елект ричних установок для контрол ю за рівнем споживання елект ричної енергії, а також для ви конання відключення та обмеж ення споживання відповідно д о встановленого порядку. В ра зі перешкоди у доступі зазна чених представників до елект ричних установок споживача п осадові особи такого спожива ча несуть відповідальність в ідповідно до закону.

Правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність (стаття 27 Закону).

Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці у тому числі за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Національної комісії регулювання електро енергетики України, Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж, Д ержавної інспекції з енергет ичного нагляду за режимами с поживання електричної та теп лової енергії та порушення у мов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.

Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.

Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним положе нням, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Полож ення).

Згідно з пунктом 7 Положення рішення про накладення штра фу приймається на підставі а кта перевірки суб'єкта госпо дарювання, складеного посадо вими особами НКРЕ, та акта пер евірки (протоколу) суб'єкта го сподарювання, складеного пос адовими особами Державної ін спекції з експлуатації елект ричних станцій і мереж або Де рженергонагляду.

Рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду.

Постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив. Д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб'єкту господарювання .

Приписом посадової особи п озивача № 04/05-38-003 від 04.02.2011 року (а.с. 5-6) на підставі статті 9 Закону У країни "Про електроенергетик у" та акту перевірки від 04.02.2011 ро ку № 04/05-38-005 директору Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Торговий дім "Маруся" ОСО БА_3 приписано усунути пору шення вимог чинного законода вства в сфері електроенергет ики у встановлені строки (вст ановлено термін повідомленн я про усунення порушень до 01.05.2 011 року).

Матеріали справи свідчать про те, що старшим державним і нспектором Красноперекопсь кого відділення Державної ін спекції з енергетичного нагл яду за режимами споживання е лектричної і теплової енергі ї у Кримському регіоні прове дено перевірку з питань вико нання вимог припису 04/05-38-003 від 04. 02.2011 року, за наслідками якої вс тановлено, що частково вимог и цього припису не виконані, с кладено акт від 26.05.2011 року №04/05-38-003 (а.с. 7).

На підставі зазначеного ак ту перевірки 27.07.2011 року позивач ем прийнята постанова № 195кр (а .с.4) про накладення на відпові дача штрафу у розмірі 2550,00 грн. з а порушення статті 27 Закону Ук раїни "Про електроенергетику " і статті 31 Закону України "Про теплопостачання" в частині н евиконання припису Державно ї інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживан ня електричної та теплової е нергії.

Згідно з пунктом 10 Положенн я суб'єкт господарювання спл ачує штраф за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпор ядження) про його накладення , а за порушення законодавств а у сфері теплопостачання - у 1 5-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) пр о його накладення.

Відповідно до пункту 11 Поло ження рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом пор ядку.

Відповідно до пункту 10 Поло ження у разі несплати штрафу у зазначений термін він стяг ується в судовому порядку.

Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку, встановле ному статтею 71 КАС України не було надано жодного доказу н а підтвердження того, що пост анову про накладення штрафу було винесено з порушенням в имог чинного законодавства, доказів сплати штрафу, накла деного за вказаною постаново ю, суд дійшов висновку, що прок урор правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 2550,00 грн. заборго ваності.

Під час судового засідання , яке відбулось 16.12.2011 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову скла дено 21.12.2011 р.

Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.

Керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов з адовольнити.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "То рговий дім "Маруся" (вул. Заліз нична, 1, м. Красноперекопськ, А Р Крим, 96000, р/р 26001000232588 в ПАТ "ЧБРР", МФ О 384577, ЄДРПОУ 32561681) в дохід державн ого бюджету (код платежу 21081100 "Ад міністративні штрафи та інші санкції", р/р 31116106700020 в ГУ ДКУ в АР К рим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКП О 34740735, одержувач Державний бюд жет м. Красноперекопськ) штра ф у сумі 2550,00 грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолю тивної частини постанови, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя < підпис > Кузнякова С.Ю.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.12.2011
Оприлюднено06.01.2012
Номер документу20549336
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14881/11/0170/19

Постанова від 16.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кузнякова С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні