Постанова
від 22.12.2011 по справі 2а/0570/22668/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 22 грудня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/22668/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді  Ушенка С. В.

при секретарі          Проніні Д.С.,

за участю

прокурора -                                                         Профатило О.П.,  

представника позивача -                                                ОСОБА_1 (за довіреністю),

представника відповідача -                                            не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Прокурора Ленінського району м. Донецька в інтересах Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Австрійський млин» про стягнення грошових коштів з банківського рахунку, обслуговуючого такого платника, в рахунок погашення податкової заборгованості з орендної плати за землю, -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Ленінського району м. Донецька звернувся до Донецького окружного адміністративного суду в інтересах Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Австрійський млин» про стягнення грошових коштів з банківського рахунку, обслуговуючого такого платника, в рахунок погашення податкової заборгованості з орендної плати за землю в сумі 5049,47 грн., яка виникла на підставі несплати самостійно узгоджених податкових зобов'язань шляхом подання податкової декларації від 28.01.2011р. № 1305.

Прокурор позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним в позові, та письмові докази в підтвердження своїх позовних вимог і просить позов задовольнити в повному обсязі

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним в позові, та письмові докази в підтвердження своїх позовних вимог і просить позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання з невідомих суду причин не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності суду не надав.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи і перевіривши їх наявними доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.

Згідно п. 2 ст. 121 Конституції України на прокуратуру України покладений обов'язок представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до вимог ст. 361 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Пунктом 61.1. статті 61 Податкового кодексу України (надалі - ПКУ) визначено, що податковий контроль – це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Приписами ст. 41 ПКУ встановлено, що контролюючими органами є, зокрема, органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Позивач є суб'єктом владних повноважень та здійснює в даних правовідносинах надані їй Законом України «Про державну податкову службу в Україні» та Податковим кодексом України повноваження.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Австрійський млин» (ідентифікаційний код 34511632; 83101, м. Донецьк, вул. Іонова, 5) зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Донецької міської ради та взяте на облік у ДПІ у Ленінському районі м. Донецька 10.07.2006 року за № 4885 як платник податків.

Згідно договору оренди земельної ділянки від 25.11.2008 р. ТОВ «Австрійський млин» прийняло в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, площею 5000 кв.м. для будівництва будівлі кафе з літнім майданчиком. Земельна ділянка передана в оренду строком до 17.10.2013 р.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем надано до ДПІ у Ленінському районі м. Донецька податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 1305 від 28.01.2011 р., якою визначено суму податкових зобов'язань з орендної плати за земельну ділянку, а саме: жовтень 2011 р. – 5483,63 грн. щомісячно.

Відповідно до ст. 14 Конституції України та ст. 2 Земельного кодексу України, суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Юридичні особи можуть бути суб'єктами права власності лише на землі приватної власності, в інших випадках вони можуть набувати земельні ділянки у постійне користування або на умовах оренди (ст. 80, 92, 93 Земельного кодексу України).

Відповідно до ст. 14 Закону, юридичні особи самостійно обчислюють суму земельного податку в порядку, визначеному Законом України «Про плату за землю», за формою, встановленою центральним податковим органом (ДПА України) і власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (ст.15 Законом України «Про плату за землю»).

Згідно ст. 2 Закону України «Про плату за землю» (далі - Закон), використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки землі.

Під терміном «оренда», в розумінні ст. 1 Закону, розуміється засноване на договорі строкове платне володіння, користування земельною ділянкою.

За приписами ст. 5 Закону об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, в т.ч. на умовах оренди.

Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, в т.ч. орендатор.

Статтею 13 Закону передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Згідно  ст. 17 Закону, податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період,  який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з п. 286.2. ст. 282 Податкового кодексу України, платники земельного податку самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Відповідно п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Так, судом встановлено, що відповідачем самостійно визначений розмір земельного податку з щомісячним платежем в податкових розрахунках, але в порушення вимог закону узгоджене податкове зобов'язання з земельного податку у встановлений законом строк відповідач не сплатив.

Приписами ст. 16 Податкового кодексу України визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ст. 31 Податкового кодексу України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Станом на час розгляду справи податковий борг за жовтень 2011 р. по орендній платі за земельну ділянку, з урахуванням часткової сплати, в розмірі 5049,47 грн. не сплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи обліковою карткою платника податків (відповідача).

Податковим кодексом України (далі – ПКУ) встановлено, що податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

З огляду на наведене, оскільки податкові зобов'язання з орендної плати за земельну ділянку ТОВ «Австрійський млин» не сплачені в установлені строки, такі зобов'язання є податковим боргом.

Згідно зі ст. 95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу.

У зв'язку з наявністю у відповідача податкового боргу, інспекцією на адресу відповідача направлені податкові вимоги.

Пунктом 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно п. 95.3. ст. 95 зазначеного Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 20.1.18 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори відповідно до законів України.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 цього Кодексу).

На підтвердження позовних вимог позивачем надано необхідні докази про наявність податкової заборгованості у відповідача та вжиття заходів її стягнення.

Зважаючи, що несплата податкового боргу відповідачем призводить до порушення Конституційного обов'язку кожного сплачувати податки, а ненадходження коштів до Державного бюджету ускладнює виконання державою своїх соціальних функцій, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Питання про стягнення судових витрат не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому законом порядку.

Керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 122-143, 151-154, 158-163, 167, 185, 186, 254  Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Прокурора Ленінського району м. Донецька в інтересах Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Австрійський млин» про стягнення грошових коштів з банківського рахунку, обслуговуючого такого платника, в рахунок погашення податкової заборгованості з орендної плати за землю – задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з рахунків платника податків - Товариства з обмеженою відповідальністю «Австрійський млин» (ідентифікаційний код 34511632; 83101, м. Донецьк, вул. Іонова, 5) у банках, обслуговуючих такого платника податків, на користь місцевого бюджету (п/р 33214812700009, код платежу 13050200, банк отримувача ГУ ДКУ у Донецькій області, МФО 834016, код ОКПО банку 34687064, одержувач місцевий бюджет Ленінського району) заборгованість перед бюджетом з орендної плати за земельну ділянку в розмірі 5049 грн. (п'ять тисяч сорок дев'ять) грн. 47 коп.  

Повний текст постанови складено і підписано 27.12.2011р., її вступну і резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 22.12.2011р. в присутності прокурора та представника позивача та приєднано до матеріалів справи.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

  

Суддя                                                                                      Ушенко С. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2011
Оприлюднено06.01.2012
Номер документу20554323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/22668/2011

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні