ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" вересня 2011 р. Справа № 2a-2803/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Кафарського В.В.
за участю секретаря Барчук Т.Г.
представників:
прокурор: не з"явився.
від позивача: не з"явився.
від відповідача: не з"явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Прокурора м.Коломиї в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Коломия
до відповідача: Приватного підприємства "Будівельно-монтажне управління "Метатрон"
про стягнення заборгованості в сумі 6190,31 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
29 серпня 2011 року Прокурор м. Яремче в інтересах управління Пенсійного Фонду України в м. Яремче (далі - позивач) звернувся з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Будівельно-монтажне управління "Метатрон" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 4754,57 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушення статті 9 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” не сплатив єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за червень, липень 2011 року в розмірі 6190,31гривень, який просить стягнути.
Прокурор у судове засідання не з'явився, хоча про час, дату та місце судового розгляду повідомлявся завчасног та належним чином, про що свідчить розписка наявна в матеріалах справи.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач правом подання письмових заперечень проти заявленого позову не скористався. Представник відповідача в судове засідання не з'явився повторно без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття, будучи, кожного разу, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що 21.10.2008 року Виконавчим комітетом Коломийської міської ради зареєстровано відповідача. В період червня та липня 2011 року відповідач використовував працю фізичних осіб на умовах трудового договору.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”(далі по тексту Закон).
Стаття 4 Закону визначає платників єдиного внеску, пунктом 1 частини 1 якої такими платниками визначені роботодавці, а саме підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Таким чином відповідач, у відповідності до статті 4 Закону є платником єдиного внеску.
Частина друга статті 6 визначає обов'язки платників єдиного внеску, у відповідності до пунктів 1, 4 якої платники, визначені пунктом 1 частини 1 статті 4 Закону зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики.
Судом встановлено, що відповідачем обов'язок подання звітності до територіального органу Пенсійного фонду за червень та липень 2011 року виконано та подано звіти про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за вказаний період в загальному розмірі 6190,31 гривень.
Частиною 8 статті 9 Закону встановлено, що платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць.
Відповідачем обов'язок сплати єдиного внеску не виконано та суми нарахованого єдиного внеску за червень, липень 2011 року в розмірі 6190,31 гривень не виконано.
Пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону недоїмка визначена як сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом.
У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики (абзац 4).
У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку (абзац 5).
Абзац 6 частини четвертої статті 25 Закону передбачає, що у разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.
Абзацом 5 частини 4 цієї ж статті Закону встановлено, що у випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
Таким чином, судом встановлено, що відповідачем не виконано обов'язку сплати єдиного внеску за червень, липень 2011 року та допущено недоїмку з його сплати в розмірі 6190,31 гривень.
За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити недоїмку по сплаті єдиного внеску. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства "Будівельно-монтажне управління "Метатрон", вул.Чайковського, 34/5, м.Коломия, код 36229541 на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Коломия, вул.І.Мазепи, 4, м.Коломия, код 20550961 - заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов"язкове державне соціальне страхування за травень, червень 2011 року в розмірі 6190 (шість тисяч сто дев"яносто) гривень 31 копійку.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Кафарський В.В.
Постанова складена в повному обсязі 04.10.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20560710 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні