Постанова
від 09.12.2011 по справі 2а-3339/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  

            ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                              ПОСТАНОВА

                                                      ІМЕНЕМ     УКРАЇНИ

 "09" грудня 2011 р.                                                                   Справа № 2a-3339/11/0970

 м. Івано-Франківськ  

          Івано-Франківський  окружний адміністративний суд у складі:

          Судді Кафарського В.В.

          за участю секретаря Монастирецького В.В.

          представників:

від позивача: Романов Н.В., Роговик М.П.

від відповідача: не з"явився.

          розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

          за позовом: Івано-Франківський обласний центр зайнятості-робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття      

          до відповідача:  Дочірнє підприємство " Ян пекар"  

          про стягнення штрафу в сумі 19200,00 грн.,-

                                                              ВСТАНОВИВ:

          17.10.2011 року Івано-Франківський обласний центр зайнятості-робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття  звернувся в суд  з адміністративним позовом до  Дочірнього підприємства " Ян пекар" про стягнення штрафу в сумі 19200,00 гривень.

Позов мотивований тим, що за результатами перевірки працівниками інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Дочірнього підприємства "Ян пекар" , складено акт № 51 від 06.09.2011 року, за порушення ст. 8 Закону України «Про зайнятість населення» та п. 19 Порядку видачі, продовження  сторку дії та аналювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства, а саме  під час перевірки встановлено, що  відповідачем використовувалась праця іноземців без дозволу державної державної служби зайнятості.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги  підтримали та просили їх задовольнити з підстав наведених в позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, надіслані відповідачу документи повернулися до суду з відміткою Укрпошти «за закінченням терміну зберігання». Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач повідомлений належним чином про розгляд справи. Заперечення або заяви про визнання позову від відповідача на адресу суду не надходили. Своїм правом на подання заперечення відповідач не скористався.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши наявні в матеріалах справи докази судом встановлено наступне.

Посадовими особами Івано-Франківського обласного центру зайнятості у присутності директора ДП "Ян пекар" Латусека Януша, 06.09.2011 року проведено планову перевірку додержання законодавства України про зайнятість населення .

За наслідками вищезгаданої перевірки  складено акт від 06.09.2011 року №51, за висновками якого встановлено  порушення відповідачем вимог статті 8 Закону України "Про зайнятість населення",  використання без дозволу державної служби зайнятості, праці іноземця.

Вищезазначене підтверджується рішенням загальних зборів засновників від 14.04.2008 року №1 директором ДП "Ян пекар" призначений громадянин Республіки Польща Латусек Януш, який станом на 06.09.2011 року працював на даній посаді.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України «Про правовий статус іноземці: осіб без громадянства», іноземці та особи без громадянства, які прибули в Україну для працевлаштування на визначений термін, можуть займатися трудовою діяльністю відповідно до одержаного у встановленому порядку дозволу на працевлаштування.

У відповідності до акту №1 від 06.09.2011 року про порушення законодавства у разі використання праці іноземних громадян та осіб без громадянства без дозволу, відповідачу нараховано штраф в сумі 19200,00гривень.

Таким чином, судом встановлено, що спірні правовідносини склались між сторонами щодо правомірності працевлаштування та використання відповідачем праці іноземця, а також штрафу призначеного за порушення норм законодавства, що регулює зазначені правовідносини.

Надаючи правову оцінку позовним вимогам позивача, суд приходить до висновку про їх обґрунтованість виходячи з наступного.

Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України його захисту від безробіття, а також соціальні гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначає Закон України "Про зайнятість населення".

За положеннями пункту "ж" ч. 3 ст. 1 даного Закону до зайнятого населення України, серед інших категорій осіб, належать працюючі громадяни інших країн, які тимчасово  перебувають в Україні і виконують функції, не пов'язані із забезпеченням діяльності посольств і місій.

Відповідно до ст. 6 цього ж Закону вбачається, що законодавство про зайнятість складається з цього Закону, а також інших законодавчих актів України, прийнятих відповідно до нього та поширюється на постійно проживаючих в Україні іноземних громадян і осіб без громадянства, якщо інше не передбачено законодавством України.

Згідно із ст. 8 Закону, роботодавці мають право на використання праці іноземців на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу, порядок видачі якого, на момент працевлаштування ДП "Ян пекар" іноземця, визначався Постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.1999 року № 2028, а на даний час визначається Постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2009 року № 322, якою було затверджено Порядок видачі, продовження строку дії та анулювання дозволів на використання праці іноземців та осіб без громадянства.

В силу п. 19 вказаного Порядку, у разі використання роботодавцем праці іноземців без дозволу на використання праці іноземця державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом. У разі несплати (відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до відповідного Фонду.

Відповідно до  статей 11, 71  Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення,  а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному,  повному та об‘єктивному дослідженні.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку про правомірність застосування позивачем до відповідача штрафу за виявлене порушення у розмірі 19200,00 гривень.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167  Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

                                                           ПОСТАНОВИВ:

          Позов задовольнити повністю.

          Стягнути з Дочірнього підприємства " Ян пекар" (вул. Січових Стрільців, буд.7, кв.11, м.Івано-Франківськ, код 35766214) на користь  Івано-Франківського обласного центру зайнятості-робочий орган виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття - штраф в сумі 19200 (дев"ятнадцять тисяч двісті) гривень 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

          

          Суддя:                                                                      Кафарський В.В.

          

          Постанова складена в повному обсязі 14.12.2011 року.  

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2011
Оприлюднено12.01.2012
Номер документу20561681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3339/11/0970

Постанова від 09.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 18.10.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 09.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні