Постанова
від 09.11.2011 по справі 2а-3194/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 листопада 2011 року 2а-3194/11/1070

Київський окружни й адміністративний суд у скл аді головуючого - судді Лиск а І.Г., розглянувши в порядку п исьмового провадження адмін істративну справу

за позовом Київського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів

до Приватного підприємств а «Таті-Ано»

про стягнення адміністрат ивного - господарських санк цій та пені

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Київське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів зверну лось до Київського окружного адміністративного суду з п озовом до відповідача - Прива тного підприємства «Таті-Ано », в якому просить стягнути а дміністративно-господарськ і санкції та пеню в розмірі 10993 грн. 71 коп.

Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує тим, що відпові дно до змісту статті 19 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ зі змінами та доповнен нями, для підприємств, устан ов, організацій, у тому числі п ідприємств, організацій гром адських організацій інвалід ів, фізичних осіб, які викорис товують найману працю, устан овлюється норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у розмірі чотирьох в ідсотків середньооблікової чисельності штатних працівн иків облікового складу за рі к, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Керівники підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , у разі незабезпечення викон ання нормативів робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, неподання Фонду соціал ьного захисту інвалідів звіт у про зайнятість та працевла штування інвалідів несуть ві дповідальність у встановлен ому законом порядку.

Відповідно до статті 20 Зако ну України „Про основи соціа льної захищеності інвалідів ” підприємства (об' єднання) , установи і організації, в то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбачений статт ею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції, сума яких ви значається у розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі, організації, у тому числі підприємств, організ ацій громадських організац ій інвалідів, фізичної особі , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.

Позивач зазначає, що у 2010 роц і відповідач на підставі нав едених положень чинного зако нодавства та згідно Звіту пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів за 2010 рік відпов ідача від 31.05.2011 року мав працев лаштувати 1 інваліда, а не прац евлаштував жодного.

Отже, оскільки у відповіда ча не було створено 1 (одного) р обочого місця для інваліда, я кий, відповідно не працевлаш тований, то відповідно до ста тті 20 Закону у Приватного під приємства «Таті-Ано»утворил ася заборгованість за невик онання нормативу по створенн ю робочих місць для працевла штування інвалідів у розмірі 10736 грн. 11 коп. та пені за порушен ня строків сплати зазначеної суми адміністративно-господ арських санкцій у розмірі 257 г рн. 60 коп., що разом складає 10993 г рн. 71 коп.

Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро дату час та місце розгляду справи повідомлений належни м чином, 9 листопада 2011 представ ником позивача Яковчуком Я .М. надано суду клопотання про розгляд справи без предс тавника позивача, в якому за значено, що він позовні вимог и підтримує у повному обсязі та просить розглянути спра ву без участі представника п озивача.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, відповідач про розгляд сп рави повідомлявся належним ч ином, відзиву на позов не над ав, явку своїх представників в судове засідання не забезп ечив.

На підставі ст. 122, ч. 6 статті 12 8 Кодексу адміністративного судочинства України судом пр ийнято рішення про розгляд с прави у порядку письмового п ровадження.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд вважає встано вленими наступні обставини т а відповідні їм правовідноси ни.

Приватне підприємство «Та ті-Ано»зареєстровано, як юри дичну особу 02.04.2010 року Виконав чим комітетом Білоцерківськ ої міської ради Київської об ласть, що підтверджується Ви тягом з Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців №11318 838.

Спеціальним Законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливос ті для участі в економічній, п олітичній і соціальній сфера х життя суспільства, створен ня необхідних умов , які дають можливості інвалідам вести повноцінний спосіб життя зг ідно з індивідуальними здібн остями і інтересами є Закон України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” від 21 березня 1991 рок у № 875-ХІІ зі змінами та доповне ннями (Надалі Закон № 875-ХІІ ).

Частиною 1 статті 4 Закону № 87 5-ХІІ передбачено, що держава с творює правові, економічні, п олітичні, соціально-побутові та соціально-психологічні у мови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здор ов'я, матеріального забезпеч ення, посильній трудовій та г ромадській діяльності.

Згідно з ч. 9 ст. 19 Закону № 875-ХІІ, підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, в яких за осн овним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у в ідповідних відділеннях Фонд у соціального захисту інвалі дів за своїм місцезнаходженн ям і щороку подають цим відді ленням звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в.

Відповідно до положень частини 1 та 2 статті 19 Закону № 875-ХІІ, для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, які використ овують найману працю, устано влюється норматив робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у розмірі 4 відсотків с ередньооблікової чисельнос ті штатних працівників облік ового складу за рік, а якщо пра цює від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 робочого місця. Підприємств а, установи, організації, у том у числі підприємства, органі зації громадських організац ій інвалідів, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною 1 цієї ст атті, і забезпечують працевл аштування інвалідів. При роз рахунках кількість робочих м ісць округлюється до цілого значення.

Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону № 875-ХІІ підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, самостійно здійсн юють працевлаштування інвал ідів у рахунок нормативів ро бочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робо чих місць відповідно до зміс ту частини 5 статті 19 Закону № 87 5-ХІІ, вважається працевлашту вання підприємством, установ ою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інв алідів, фізичною особою, яка в икористовує найману працю, і нвалідів, для яких це місце ро боти є основним.

До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, визна ченого згідно з частиною пер шою цієї статті, може бути зар аховано забезпечення робото ю інвалідів на підприємствах , в організаціях громадських організацій інвалідів шляхо м створення господарських об 'єднань підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, та підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів з метою координації вироб ничої, наукової та іншої діял ьності для вирішення спільни х економічних та соціальних завдань (частина 6 статті 19 Зак ону).

Статтею 20 Закону № 875-ХІІ вста новлено обов' язок підприєм ств, установ, організацій, у то му числі підприємств, органі зацій громадських організац ій інвалідів, фізичних осіб, я кі використовують найману пр ацю, де середньооблікова чис ельність працюючих інваліді в менша, ніж установлено норм ативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарські санкції, сума яки х визначається в розмірі сер едньої річної заробітної пла ти на відповідному підприємс тві, установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, фізичної осо би, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштув ання інваліда і не зайняте ін валідом. Для підприємств, уст анов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, на яких п рацює від 8 до 15 осіб, розмір адм іністративно-господарських санкцій за робоче місце, приз начене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалі дом, визначається в розмірі п оловини середньої річної зар обітної плати на відповідном у підприємстві, в установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, у фізичної особи, яка викорис товує найману працю. Пол оження цієї частини не пошир юється на підприємства, уста нови і організації, що повніс тю утримуються за рахунок ко штів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до частини 2 стат ті 20 Закону № 875-ХІІ порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і. Пеня обчислюється виходяч и з 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її стро к.

Частинами 3 та 4 статті 20 Зако ну № 875-ХІІ передбачено, що спла ту адміністративно-господар ських санкцій і пені підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, проводять відпові дно до закону за рахунок приб утку, який залишається в їх ро зпорядженні після сплати всі х податків і зборів (обов'язко вих платежів). Адміністратив но-господарські санкції розр аховуються та сплачуються пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами, організаціями г ромадських організацій інва лідів, фізичними особами, заз наченими в частині першій ці єї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного з а роком, в якому відбулося пор ушення нормативу, встановлен ого частиною першою статті 19 ц ього Закону. При цьому до прав овідносин із стягнення адмін істративно-господарських са нкцій, передбачених цим Зако ном, не застосовуються строк и, визначені статтею 250 Господ арського кодексу України.

У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням господарсь кого суду їх стягнення в прим усовому порядку може бути зв ернено на майно підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, в порядку, передбаченому за коном (частина 5 статті 20 Закон у).

Відповідно до звіту Відпов ідача від 31 травня 2011 року про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів за 2010 рік (копія - в матеріалах справи), середнь ооблікова кількість штатних працівників облікового скла ду у 2010 році становила 36 осіб. У вказаному звіті у рядку за ко дом 02 зазначено, що Відповідач ем не працевлаштовано жодног о інваліда, в той час, коли вка зана чисельність інвалідів, які повинні працювати згідно нормативу - 1 особа. При цьом у у рядку за кодом 06 даного зві ту підприємством самостійно визначено суму штрафних сан кцій за нестворені робочі мі сяця для інвалідів в розмірі 10736 грн. 11 коп.

Як підтверджується матері алами справи та не спростова но відповідачем, у 2010 році Прив атне підприємство «Таті-Ано» відповідно до наведених поло жень законодавства мало ство рити 1 робоче місць і працевла штувати 1 інваліда. Відповіда ч за вказаний період не праце влаштував жодного інваліда .

Таким чином, Відповідач не виконав норматив по створен ню робочих місць по працевла штуванню інвалідів.

Відтак, наданий Позивачем р озрахунок розміру штрафних с анкцій за невиконання нормат иву робочих місць із розраху нку середньої заробітної пла ти за рік обґрунтовано склад ає 10736 грн. 11 коп. та пені 257 грн. 60 к оп.

Крім того, як вбачається з л иста Білоцерківського міськ районного центру зайнятості від 16.08.2011 року №1938, відповідач - ПП «Таті-Ано»протягом 2010 року не надавало звіт по формі 3-П Н «Звіт про наявність ваканс ій»для працевлаштування ін валідів.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні в имоги Київського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягают ь задоволенню.

Згідно з частиною 4 с татті 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягне нню з відповідача не підляга ють.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-4 2, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186 , 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Київського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до П риватного підприємства «Тат і-Ано» про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені - задовольнити.

Стягнути з Приватного п ідприємства «Таті-Ано» (09100, Київська область, м. Біла Церк ва, вулиця Гординського, 30, іде нтифікаційний код 36969592) на кори сть Київського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції за невиконання нормативу ро бочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів за 2010 рік у розмірі 10736 грн. (деся ть тисяч сімсот тридцять шіс ть) грн. 11 коп. та пені 257 (двісті п ' ятдесят сім) грн. 60 коп., що ра зом складає 10993 (десять тися ч дев' ятсот дев' яносто тр и) грн. 71 коп.

Постанова набирає закон ної сили в порядку передбаче ному ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України .

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її отримання особою, яка о скаржує постанову, за правил ами, встановленими ст. ст. 185-187 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20562899
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3194/11/1070

Постанова від 09.11.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні