Постанова
від 13.12.2011 по справі 2а-2712/11/1070
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2011 року 2а-2712/11/1070

приміщення суду за адрес ою:м. Київ, бул. Лесі Українки, 26

час прийняття постанови : 13 год. 15 хв.

Київський окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого - судді Лиска І.Г.

при секретарі - Васковець М.С.

за участю представник а позивача - Яковчук Я.М.

представника відповідача Таран О.М.

прокурора - Сазонової С.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом

Бориспільського міжрайонн ого прокурора Київської обл асті в інтересах держави у ос обі Київського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Імпреза Ар т»

про стягнення адміністрати вного - господарських санкц ій та пені у сумі 7357 грн. 54 коп.

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Бориспільський міжрайонний прокурор Київс ької області в інтересах дер жави у особі Київського обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів зве рнувся до Київського окружно го адміністративного суду з позовом до відповідача - Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Імпреза Арт», в яко му просить стягнути адмініс тративно-господарські санкц ії та пеню в розмірі 7357 грн. 54 коп .

Свої позовні вимоги Борисп ільський міжрайонний проку рор Київської області обґру нтовує тим, що відповідно до з місту статті 19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні »від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ зі змінами та доповненнями для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів середньооблікової чисель ності штатних працівників об лікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кілько сті одного робочого місця. Ке рівники підприємств, установ , організацій, у тому числі під приємств, організацій громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, у разі не забезпечення виконання норм ативів робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, неп одання Фонду соціального зах исту інвалідів звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідал ьність у встановленому закон ом порядку.

Відповідно до статті 20 Зако ну України „Про основи соціа льної захищеності інвалідів ” підприємства (об' єднання) , установи і організації, в то му числі підприємства, орган ізації громадських організа цій інвалідів, фізичні особи , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбачений статт ею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції, сума яких ви значається у розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі, організації, у тому числі підприємств, організ ацій громадських організац ій інвалідів, фізичної особі , яка використовує найману пр ацю, за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте інвал ідом. Для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, організацій грома дських організацій інваліді в, фізичних осіб, на яких працю є від 8 до 15 осіб, розмір адмініс тративно-господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інва ліда і не зайняте інвалідом, в изначається в розмірі полови ни середньої річної заробітн ої плати на відповідному під приємстві, в установі, органі зації, у тому числі підприємс тві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю.

Зазначає, що у 2009 році відпов ідач, на підставі наведених п оложень чинного законодавст ва та згідно з актом перевірк и від 04 лютого 2011 року, мав прац евлаштувати 1 інваліда, а не п рацевлаштував жодного.

Отже, оскільки у відповіда ча не було створено 1 робоче мі сце для інвалідів, якого від повідно не працевлаштовано, то згідно статті 20 Закону у в ідповідача утворилася забо ргованість по сплаті адмініс тративно-господарських санк цій за невиконання нормативу по створенню робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі 6597 грн. 22 коп. та пен і за порушення строків сплат и зазначеної суми адміністра тивно-господарських санкцій у розмірі 760 грн. 32 коп., що разом складає 7357 грн. 54 коп.

У судовому засіданні проку рор Сазонова С.В. та представ ник позивача Яковчук Я. М. позо вні вимоги підтримали у повн ому обсязі, підтвердили обст авини, викладені в позовній з аяві, просили позов задоволь нити.

Представник відповідача Т аран О.М. у судовому засіданн і позовні вимоги не визнала в повному обсязі, просила відм овити у задоволенні позову, у зв' язку з пропуском строку звернення до адміністративн ого суду.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, вислухавши сторон и, суд вважає встановленими н аступні обставини та відпові дні їм правовідносини.

Спеціальним Законом, який в изначає основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливос ті для участі в економічній, п олітичній і соціальній сфера х життя суспільства, створен ня необхідних умов , які дають можливості інвалідам вести повноцінний спосіб життя зг ідно з індивідуальними здібн остями і інтересами є Закон У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” від 21 березня 1991 року № 875-ХІІ зі змінами та доповненн ями (Надалі Закон № 875-ХІІ).

Частиною 1 статті 4 Закону № 87 5-ХІІ передбачено, що держава с творює правові, економічні, п олітичні, соціально-побутові та соціально-психологічні у мови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здор ов'я, матеріального забезпеч ення, посильній трудовій та г ромадській діяльності.

Згідно з ч. 9 ст. 19 Закону № 875-ХІІ, підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, в яких за осн овним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у в ідповідних відділеннях Фонд у соціального захисту інвалі дів за своїм місцезнаходженн ям і щороку подають цим відді ленням звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в.

24.01.2011 року до Київського о бласного відділення Фонду с оціального захисту інваліді в за вих. №533 надійшла Вимога Заступника Бориспільського міжрайонного прокурора Гра бець І.Н. в порядку ст. 8, ст. 20 За кону України «Про прокуратур у» про проведення у строк до 07.02.2011 року спільно з Бориспіль ською міжрайонною прокурат урою перевірки діяльності, зокрема у відповідача - ТОВ «Імпреза Арт» щодо дотриманн я останнім вимог ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні»в частині повноти з абезпечення нормативів роб очих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно д о середньооблікової чисель ності штатних працівників, д остовірності та законності подачі звітності про необхі дну кількість працюючих на підприємстві інвалідів.

Відповідно до Наказу №7 від 03.02.2011 року Про проведення пере вірки, на виконання Вимоги Бо риспільської міжрайонної пр окуратури від 24.01.2011 р. №533, засту пнику начальника Відділу за безпечення надходжень та о рганізаційної роботи по соц іальному захисту інвалідів К ириченко С.О. наказано 04.02.2011 рок у провести позапланову, нев иїзну перевірку ТОВ «Імпрез а Арт»щодо дотримання вимог ст. 19, 20 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності інвалідів в Україні».

На підставі вказаної вимог и та наказу, Керуючим Київсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інв алідів О.М. Меженським було в идано направлення Кириченк у С.О. на перевірку ТОВ «Імпре за Арт», період за який провод иться перевірка з 1 січня 2008 ро ку по 31 грудня 2009 року.

4 лютого 2011 року позивачем бу ла проведена позапланова нев иїзна перевірка відповідач а з питань дотримання вимог с т. 19 і ст. 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні» за пер іод з 1 січня по 31 грудня 2009 року, за результатами якої було ск ладено Акт перевірки підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , що використовують найману п рацю, щодо дотримання ними ви мог статей 19 і 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україн і» №5 від 4 лютого 2011 року .

В результаті перевірки вст ановлено, що в 2009 році відпові дачем не виконано нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів, згідно ст . 19 і ст. 20 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні», у зв' я зку з чим нараховано адмініс тративно - господарські сан кції у розмірі 6597грн. 22 коп.

Крім того, перевіркою вста новлено, що ТОВ «Імпреза Арт» не зареєструвалось у відділ енні Фонду соціального захи сту інвалідів ; не подавало з а 2009рік до відділення Фонду зв іту про зайнятість і працевл аштування інвалідів; не спл ачувало адміністративно-го сподарські санкції та пеню за невиконання у 2009 році норм ативу робочих місць для пра цевлаштування інвалідів.

Відповідно до Акту №5 від 4 лю того 2011 року, середньообліков а кількість штатних працівни ків облікового складу відпов ідача у 2009 році за даними перев ірки складала - 36 осіб, серед ньооблікова кількість штатн их працівників , яким відпові дно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 0; чисельність інвалідів - шт атних працівників, які повин ні працювати на робочих місц ях, створених відповідно 4-х в ідсоткового нормативу - 1; су ма коштів адміністративно-го сподарських санкцій за неств орені робочі місця - 6597 грн. 22 к оп., що також підтвердив предс тавник позивача в судовому з асіданні.

Перевірка була проведення у присутності представника відповідача - Зубарєва І.І., як а отримала один примірник ак ту перевірки.

Як пояснила представник ві дповідача Таран О.М. у судово му засіданні, відповідач дії позивача щодо проведення пе ревірки та висновки, викладе ні в Акті перевірки від 04.02.2011 ро ку не оскаржував.

Відповідно до положень час тини 1 та 2 статті 19 Закону № 875-ХІ І, для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів у розмірі 4 відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості 1 р обочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною 1 цієї ст атті, і забезпечують працевл аштування інвалідів. При роз рахунках кількість робочих м ісць округлюється до цілого значення.

Згідно з вимогами частини 3 статті 19 Закону № 875-ХІІ підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, самостійно здійсн юють працевлаштування інвал ідів у рахунок нормативів ро бочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робо чих місць, відповідно до зміс ту частини 5 статті 19 Закону № 87 5-ХІІ, вважається працевлашту вання підприємством, установ ою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інв алідів, фізичною особою, яка в икористовує найману працю, і нвалідів, для яких це місце ро боти є основним.

До виконання підприємства ми, установами, організаціям и, фізичними особами, які вико ристовують найману працю, но рмативу робочих місць, визна ченого згідно з частиною пер шою цієї статті, може бути зар аховано забезпечення робото ю інвалідів на підприємствах , в організаціях громадських організацій інвалідів шляхо м створення господарських об 'єднань підприємствами, уста новами, організаціями, фізич ними особами, які використов ують найману працю, та підпри ємствами, організаціями гром адських організацій інвалід ів з метою координації вироб ничої, наукової та іншої діял ьності для вирішення спільни х економічних та соціальних завдань (частина 6 статті 19 Зак ону).

У ч. 3 ст. 18 Закону України № 875- ХІІ , чітко визначено зобовяз ання підприємства , що викори стовує найману працю: виділя ти та створювати робочі місц я для працевлаштування інвал ідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахування м індивідуальних програм реа білітації і забезпечувати ін ші соціально-економічні гара нтії, передбачені чинним зак онодавством, надавати держав ній службі зайнятості інформ ацію, необхідну для організа ції працевлаштування інвалі дів, і звітувати Фонду соціал ьного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів у порядку, вста новленому Кабінетом Міністр ів України.

Статтею 20 Закону № 875-ХІІ вст ановлено обов' язок підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж установлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього Закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації, у тому числі підприємстві, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичної ос оби, яка використовує найман у працю, за кожне робоче місце , призначене для працевлашту вання інваліда і не зайняте і нвалідом. Для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір а дміністративно-господарськ их санкцій за робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом, визначається в розмір і половини середньої річної заробітної плати на відповід ному підприємстві, в установ і, організації, у тому числі пі дприємстві, організації гром адських організацій інвалід ів, у фізичної особи, яка викор истовує найману працю. П оложення цієї частини не пош ирюється на підприємства, ус танови і організації, що повн істю утримуються за рахунок коштів державного або місцев их бюджетів.

Відповідно до частини 2 стат ті 20 Закону № 875-ХІІ порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і. Пеня обчислюється виходяч и з 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її стро к.

Частинами 3 та 4 статті 20 Зако ну № 875-ХІІ передбачено, що спла ту адміністративно-господар ських санкцій і пені підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, проводять відпові дно до закону за рахунок приб утку, який залишається в їх ро зпорядженні після сплати всі х податків і зборів (обов'язко вих платежів). Адміністратив но-господарські санкції розр аховуються та сплачуються пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами, організаціями г ромадських організацій інва лідів, фізичними особами, заз наченими в частині першій ці єї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного з а роком, в якому відбулося пор ушення нормативу, встановлен ого частиною першою статті 19 ц ього Закону. При цьому до прав овідносин із стягнення адмін істративно-господарських са нкцій, передбачених цим Зако ном, не застосовуються строк и, визначені статтею 250 Господ арського кодексу України.

У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням господарсь кого суду їх стягнення в прим усовому порядку може бути зв ернено на майно підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, в порядку, передбаченому за коном (частина 5 статті 20 Закон у).

Як підтверджується матері алами справи та не спростова но відповідачем, у 2009 році відп овідач відповідно до наведен их положень законодавства ма в створити 1 робоче місце і пра цевлаштувати 1 інваліда. Відп овідач за вказаний період не працевлаштував жодного інв аліда

Таким чином, відповідач не виконав норматив по створен ню робочих місць по працевла штуванню інвалідів.

Відтак, наданий позивачем р озрахунок розміру штрафних с анкцій за невиконання нормат иву робочих місць із розраху нку середньої заробітної пла ти за рік обґрунтовано склад ає 6597 грн. 22 коп. та пені 760 грн.32 ко п.

Крім того, як вбачається з л иста Бориспільського міськр айонного центру зайнятості в ід 08.08.2011 року №674105, відповідач - ТОВ «Імпреза Арт» протягом 2009 року не надавало звіт по фор мі 3-ПН «Звіт про наявність вак ансій»для працевлаштування інвалідів.

Щодо твердження відповіда ча стосовно пропуску позивач ем шестимісячного строку зве рнення до суду, то суд вважає й ого безпідставним

Відповідно до ч. 1 ст. 99 Кодекс у адміністративного судочин ства України, адміністративн ий позов може бути подано в ме жах строку звернення до адмі ністративного суду, встановл еного цим Кодексом або іншим и законами. Відповідно до ч. 2 т ієї ж статті КАС України, для з вернення до адміністративно го суду за захистом прав, своб од та інтересів особи встано влюється шестимісячний стро к, який, якщо не встановлено ін ше, обчислюється з дня, коли ос оба дізналася або повинна бу ла дізнатися про порушення с воїх прав, свобод чи інтересі в.

Як вбачається з відтиску шт ампу відділення поштового зв ' язку позовну заяву було ві дправлено на адресу суду - 31.0 5.2011 року, до суду позов надійшо в - 08.06.2011 року, що вбачається з в ідтиску штампу канцелярії К иївського окружного адмініс тративного суду на першій ст орінці позовної заяви (вх.№3516 в ід 08.06.2011 року), про порушення ві дповідачем ст. 19 і ст. 20 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» в період з 1 січня по 31 гр удня 2009 року Бориспільському міжрайонному прокурору та Ки ївському обласному відділ енню Фонду Соціального захи сту інвалідів стало відомо п ід час проведення перевірки - 04.02.2011 року. Отже, позивач зверну вся з позовом в межах шестим ісячного строку, встановлен ого ст. 99 КАС України.

Враховуючи наведене, судо м не приймаються до уваги тве рдження відповідача стосовн о того, що позивачем пропущен і строки звернення до суду з п озовом.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні в имоги Київського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягают ь задоволенню.

Згідно з частиною 4 с татті 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягне нню з відповідача не підляга ють.

Керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-4 2, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Бориспільського м іжрайонного прокурора Київ ської області в інтересах де ржави у особі Київського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відп овідальністю «Імпреза Арт» п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені - задовольнити.

Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «І мпреза Арт»(08300, Київська облас ть, м. Бориспіль-7, аеропорт, код ЄДРПОУ 32956553) на користь Київськ ого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів адміністративно-госпо дарські санкції за невиконан ня нормативу робочих місць, п ризначених для працевлаштув ання інвалідів у розмірі 6597 гр н. (шість тисяч п' ятсот дев' яносто сім) грн. 22 коп. та пеню - 760 (сімсот шістдесят) грн. 32 коп., що разом складає 7357 (сім тис яч триста п' ятдесят сім) грн . 54 коп.

Постанова набирає законно ї сили в порядку передбачено му ст. 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційн ої інстанції протягом десяти днів з дня її отримання особ ою, яка оскаржує постанову, за правилами, встановленими ст . ст. 185-187 Кодексу адміністратив ного судочинства України.

Суддя Лиска І.Г.

Постанова у повному обсязі виготовлена 16 грудня 2011 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20563615
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2712/11/1070

Постанова від 13.12.2011

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні