Постанова
від 30.08.2011 по справі 1170/2а-1140/11
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 серпня 2011 року Спра ва № 1170/2а-1140/11

Кіровоградський окру жний адміністративний суд у складі судді Хилько Л.І., розгл янувши у порядку письмового провадження в м. Кіровограді адміністративну справу за п озовом Товариства з обмежено ю відповідальністю «Ланойл» до Гайворонської міжрай онної державної податкової і нспекції (Ульяновське відділ ення) про визнання нечинним р ішення Гайворонської МД ПІ (Ульяновське відділення), -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Ланойл»звернулося до Кіровоградського окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом до Гайворонської МДПІ про в изнання нечинним рішення про про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість Товариства з обмежено ю відповідальності «Ланойл» , оформлене Актом Гайворонс ькою МДПІ №1 від 31.03.2010 р. про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість Т ОВ «Ланойл».

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що 31 бе резня 2010 року відповідачем бу ло прийнято Акт №1, згідно якого було прийняте рішення про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість - ТОВ «Ланойл». Вказа не рішення прийняте на підст аві пункту 9.8 ст.9 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»від 03.04.1997 року №168/97-ВР та мот ивоване тим, що нібито підпри ємство не встановлено за міс цезнаходженням.

Позивач зазначає, що наведе на законодавча норма не може розглядатися як підстава дл я розширеного тлумачення обс тавин, за яких відбувається а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь, оскільки норми Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість»передбачають відпов ідальність за порушення плат ником податку правил податко вого обліку з ПДВ, але не тягну ть за собою права податковог о органу анулювати свідоцтво про реєстрацію такого платн ика податку.

Представник позивача під тримав позов повністю, проси в його задовольнити та надав клопотання про розгляд спра ви без його участі (а.с.105).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився надав до суду заперечення на адміністративний позов. Так ож надав клопотання про розг ляд справи без його участі (а.с .101).

Заперечуючи проти задовол ення позовних вимог посилаєт ься на їх безпідставність, за значаючи, що при здійсненні а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь посадові особи Гайворонс ької МДПІ діяли правомірно , в межах повноважень та відпо відно до вимог законодавства . Він також зазначає, що при вс тановленні місцезнаходженн я платника ПДВ ТОВ «Ланойл»б уло виявлено, що за зареєстро ваною адресою: АДРЕСА_1 К, Т ОВ «Ланойл»не знаходиться, п ро що 30.03.2010 року працівником под аткової міліції ОСОБА_2, з авідуючим сектором оподатку вання юридичних осіб - ОСО БА_3 в присутності ФОП ОСО БА_4, якому належить будинок за вказаною адресою, було скл адено акт перевірки відповід ності юридичної адреси факти чному місцезнаходженню СПД.

Дослідивши письмові дока зи у справі, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги обґрун товані та підлягають задовол енню з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Частиною 1 статті 9 КАС Украї ни встановлено, що суд при вир ішенні справи керується прин ципом законності, відповідно до якого органи державної вл ади, органи місцевого самовр ядування, їхні посадові і слу жбові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення; безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року. ( ч.3 ст. 2 КАС України).

Підстави та порядок реєстр ації, анулювання реєстрації суб'єктів господарювання пла тником податку на додану вар тість встановлені Законом Ук раїни «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997р. за № 168/97-ВР (з і змінами та доповненнями, да лі - Закон № 168/97-ВР) та визначаю ться Положенням про реєстрац ію платників податку на дода ну вартість, затвердженим на казом Державної податкової а дміністрації України від 01.03.200 0р. за № 79 та зареєстрованим в Мі ністерстві юстиції України 0 3.04.2000р. за № 208/4429.

Відповідно до п.9.1, п 9.2 ст.9 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»центральний п одатковий орган веде реєстр платників податку. Будь-якій особі, яка реєструється як пл атник податку на додану варт ість, присвоюється індивідуа льний податковий номер, який використовується для справл яння цього податку.

Пунктом 1.3 статті 1 Закону № 168/ 97-ВР визначено, що платником п одатку на додану вартість є о соба, яка згідно з цим Законом зобов'язана здійснювати утр имання та внесення до бюджет у податку, що сплачується пок упцем, або особа, яка імпортує товари на митну територію Ук раїни. Відповідно до пункту 1.2 статті 1 Закону, особою є будь -яка з наведених нижче осіб, не залежно від того, чи є така осо ба резидентом чи ні, а саме:

- суб'єкт підприємницької ді яльності, в тому числі підпри ємство з іноземними інвестиц іями, незалежно від форми та ч асу внесення цих інвестицій;

- інша юридична особа, що не є суб'єктом підприємницької д іяльності;

- фізична особа (громадянин, іноземний громадянин та осо ба без громадянства), яка здій снює діяльність, віднесену д о підприємницької згідно з з аконодавством, або імпортує товари на митну територію Ук раїни;

- представництво нерезиден та, що не має статусу юридично ї особи.

Наведений перелік не зміню вався за весь період дії Зако ну № 168/97-ВР, за винятком того, що у 2005 році він був доповнений та кою особою, як представництв о нерезидента.

З часу реєстрації платнико м податку на додану вартість () до часу анулювання даної ре єстрації (), ТОВ «Ланойл»викон ував норми Закону України «П ро податок на додану вартіст ь», що не заперечується відпо відачем.

З Акту №1 від 31.03.2010 року про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть ТОВ «Ланойл»вбачається, щ о платник подає податкові де кларації з податку на додану вартість протягом періоду з жовтня 2009 року по лютий 2010 року з показниками які свідчать п ро наявність обсягів оподатк овуваних операцій на 13 313471,00 грн . (а.с.4-зв.). Викладене свідчить п ро те, що в період з жовтня 2009 ро ку по лютий 2010 року державними податковими органами Україн и визнавався законним статус ТОВ «Ланойл», як платника под атку на додану вартість.

Анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість здійснюється лише при н астанні законодавчо встанов лених випадків, передбачених п.9.8 ст. 9 Закону України «Про по даток на додану вартість»:

а) платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями підпункту 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 цього Закону більш е двадцяти чотирьох календар них місяців, включаючи місяц ь реєстрації, та має за останн і дванадцять поточних календ арних місяців обсяги оподатк овуваних операцій, менші за в изначені зазначеним підпунк том;

б) ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);

в) особа, зареєстрована як п латник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;

г) зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у статті 6 та статті 81 цього З акону;

ґ) особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання.

В переліку підтвердних док ументів (відомостей) відсутн ій Акт перевірки відпові дності юридичної адреси факт ичному місцезнаходженню суб 'єкта підприємницької діяльн ості як підтверджуючий докум ент, на підставі якого може бу ти прийнято рішення анулюван ня реєстрації платником на д одану вартість суб'єкта госп одарювання.

Згідно довідки з ЄДРПОУ ста ном на 14.06.2011 року ТОВ «Ланойл»за реєстроване в єдиному держав ному реєстрі та знаходиться за адресою: 26400, Кіровоградська обл., Ульяновський район, АД РЕСА_1 К (а.с.46).

Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах «б»-«ґ»цього пункту, зд ійснюється за ініціативою ві дповідного податкового орга ну або такої особи.

У разі анулювання реєстрац ії платник податку позбавляє ться права на нарахування по даткового кредиту та отриман ня бюджетного відшкодування , але у строки, визначені закон ом, є зобов'язаним погасити су му податкових зобов'язань аб о податкового боргу з цього п одатку, що виникли до такого а нулювання, за їх наявності, не залежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстров аною як платник цього податк у на дату сплати такої суми по датку, чи ні.

У разі якщо за наслідками ос таннього податкового період у особа має право на отриманн я бюджетного відшкодування, таке відшкодування надаєтьс я протягом строків, визначен их цим Законом, незалежно від того, чи буде така особа залиш атися зареєстрованою як плат ник цього податку на дату отр имання такого бюджетного від шкодування, чи ні. Це правило н е поширюється на осіб, зазнач ених у підпункті «в»цього пу нкту.

Податковий орган не може ві дмовити в анулюванні реєстра ції у разі існування підстав , визначених у підпунктах «а» -«б»цього пункту, та зобов'яза ний прийняти самостійне ріше ння про анулювання реєстраці ї на підставах, визначених у п ідпунктах «в»-«г»цього пункт у.

Рішення про анулювання реє страції за заявою платника п одатку приймається у строки, визначені цією статтею для п одаткової реєстрації.

Законом України «Про подат ок на додану вартість»передб ачено вичерпний перелік підс тав анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість.

Порядок проведення процед ури реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначен о Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого нака зом ДПА України від 01.03.2000 року № 79, зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 03.04.2000 року за №208/4429 (далі- Положення).

Відповідно до п.25 зазначено го Положення реєстрація діє до дати її анулювання, яке від бувається у випадках, визнач ених пунктом 9.8 статті 9 Закону № 168/97-ВР.

Так, п. 25.2 Положення передбач ено, що анулювання реєстраці ї на підставах, визначених у п ідпунктах «б»-«ґ»цього пункт у, здійснюється за ініціатив ою відповідного податкового органу. Податковий орган зоб ов'язаний прийняти самостійн е рішення про анулювання реє страції на підставах, визнач ених у підпунктах «в»-«г»цьо го пункту.

Органи державної податков ої служби здійснюють постійн ий моніторинг платників пода тку на додану вартість, які вк лючені до Реєстру, та приймаю ть рішення про анулювання ре єстрації відповідних платни ків податку на додану вартіс ть у разі існування підстав, в изначених у підпунктах «б»-« ґ»пункту 25 цього Положення. Та кі рішення можуть бути прийн яті за наявності відповідних підтвердних документів (від омостей), зокрема: Свідоцтва або корінця Свідоцтва про пр аво сплати єдиного податку с уб'єктом малого підприємницт ва - юридичною особою за ста вкою єдиного податку 10 відсот ків чи документа про застосу вання інших спрощених систем оподаткування, які визначаю ть особливий порядок нарахув ання чи сплати податку на дод ану вартість, відмінний від т их, що встановлені Законом (пі дстава - п.п.«в»п.9.8 ст.9 Закону) ; судового рішення про анулюв ання податкової реєстрації ч и Свідоцтва, про звільнення в ід сплати податку на додану в артість (підстава - п.п.«в»п.9. 8 ст.9 Закону); документа, який св ідчить, що згідно з відповідн им законодавчим актом особа, яка зареєстрована як платни к податку на додану вартість , звільняється від сплати цьо го податку, не є платником под атку або не має права на збере ження статусу платника подат ку (підстава - п.п.«в»п.9.8 ст.9 За кону); Свідоцтва або корінця С відоцтва, яким підтверджуєть ся закінчення терміну дії Св ідоцтва (підстава - п.п.«в»п.9. 8 ст.9 Закону); документа, який пі дтверджує закінчення строку , на який було створено платни ка податку, укладено договір про спільну діяльність, угод у про розподіл продукції (під става - п.п.«в»п.9.8 ст. 9 Закону).

Відповідно до преамбули За кону України «Про податок на додану вартість» зазначений Закон визначає платників по датку на додану вартість, об'є кти, базу та ставки оподаткув ання, перелік неоподатковува них та звільнених від оподат кування операцій, особливост і оподаткування експортних т а імпортних операцій, понятт я податкової накладної, поря док обліку, звітування та вне сення податку до бюджету.

Таким чином, саме нормами за значеного Закону регулюютьс я всі питання пов'язанні із ви значенням платників податк у на додану вартість та сплат ою податку на додану вартіст ь.

Пунктом 9.8 статті 9 Закону Укр аїни «Про податок на додану в артість»встановлено вичерп ний перелік підстав анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість, який ро зширеному тлумаченню не підл ягає.

Таким чином, анулювання реє страції може здійснюватись п одатковим органом лише за на явності підстав передбачени х п.9.8 ст.9 Закону України «Про п одаток на додану вартість».

Дослідивши матеріали спра ви, враховуючи встановлені с удом обставини, суд дійшов ви сновку, що, вказуючи п.п.«в»п.9.8 ст. 9 Закону України «Про подат ок на додану вартість»як під ставу для анулювання реєстра ції ТОВ «Ланойл»платника под атку на додану вартість, відп овідач діяв з порушенням спо собу анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість, передбаченого законо давством України, без урахув ання фактичних обставин спра ви.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України завданням адміні стративного судочинства є за хист прав, свобод та інтересі в фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень з боку органів дер жавної влади, органів місцев ого самоврядування, їхніх по садових і службових осіб, інш их суб'єктів при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень.

Відповідно до частини 1 стат ті 5 КАС України адміністрати вне судочинство здійснюєтьс я відповідно до Конституції України, цього кодексу та між народних договорів, згода на обов'язковість яких надана В ерховною Радою України.

Правосуддя в адміністрати вних судах здійснюється відп овідно до принципів, закріпл ених у ст.7 КАС України: верхов енство права; законність, рів ність усіх учасників адмініс тративного процесу перед зак оном і судом; змагальність ст орін, диспозитивність та офі ційне з'ясування всіх обстав ин у справі; гласність і відкр итість адміністративного пр оцесу; забезпечення апеляцій ного та касаційного оскаржен ня рішень адміністративного суду; обов'язковість судових рішень.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та Законами України.

Встановлені судом обстави ни справи свідчать про те, що Т ОВ «Ланойл»було наділено дер жавою певним правовим статус ом - статусом платника подат ку на додану вартість відпов ідно до законодавства, яке за лишалось незмінним в частині визначення статусу платника податку на додану вартість з а весь період дії Закону № 168/97-В Р (за винятком того, що у 2005 році він був доповнений такою осо бою, як представництво нерез идента), та з жовтня 2009 року по л ютий 2010 року державними подат ковими органами України визн авався законним статус ТОВ « Ланойл», як платника податку на додану вартість.

Аналізуючи зазначені норм и законодавства в сукупності з фактичними обставинами сп рави, суд дійшов висновку, що п озбавляючи в примусовому пор ядку статусу платника податк у на додану вартість та набут их прав, з тих підстав, що ТОВ « Ланойл»не знаходиться за міс цем реєстрації, відповідач д іяв з порушенням принципу пр авової визначеності, оскільк и ТОВ «Ланойл», будучи впевне ним у законності наданого йо му державою статусу, виконую чи передбачені Законом Украї ни «Про податок на додану вар тість»вимоги, вправі був роз раховувати на настання перед бачених цим Законом наслідк ів.

З огляду на наведене, суд по годжується з доводами позива ча про наявність протиправно сті дій Гайворонської МД ПІ щодо анулювання реєстраці ї ТОВ «Ланойл»як платника по датку на додану вартість, що потягло порушення права пози вача.

Відповідно до ч. 2 ст. 162 КАС Укр аїни у разі задоволення адмі ністративного позову суд мож е прийняти постанову, яка б га рантувала захист прав суб'єк та у сфері публічно-правових відносин, в тому числі шляхом визнання протиправними ріш ення суб'єкта владних повнов ажень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинними рішення чи окреми х його положень.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС У країни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов товариства з обме женою відповідальністю «Лан ойл»(кодЄДРПОУ 35752998) до Гайво ронської міжрайонної держ авної податкової інспекції у Кіровоградській області про визнання нечинним рішення п ро анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість, оформлене актом №1 від 31.03 .2010 року - задовольнити.

Скасувати Акт Гайворон ської міжрайонної державн ої податкової інспекції №1 ві д 31.03.2010 року про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Ланойл».

Постанова суду набирає за конної сили в порядку та стро ки, передбачені ст. 254 КАС Украї ни.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подачі апеля ційної скарги в 10-денний стро к з дня її оголошення. У разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, а також прийняття поста нови у письмовому провадженн і, апеляційна скарга подаєть ся в 10-денний строк з дня отри мання копії постанови.

Постанову у повному об сязі виготовлено 02.09.2011 року.

Суддя Кіровоградсько го окружного

адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2011
Оприлюднено06.01.2012
Номер документу20565560
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-1140/11

Постанова від 30.08.2011

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні