Постанова
від 23.12.2011 по справі 2а-11558/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 грудня 2011 року Справа № 2а-11558/11/1270

Луганський ок ружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Петро сян К.Є.,

при секретарі - Ковіної І.В .,

за участю представників ст орін:

прокурор: Н огіна О.М. (посвідчення №306 від 0 4.07.2007 дійсне до 04.07.2012)

позивача: ОСОБА_1 (дов. №382/08-42 від 17.01.2011 дій сне до 17.01.2012)

відповідача: не прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у залі суд у м. Луганська справу за адмі ністративним позовом Прокур ора м. Алчевська Луганської о бласті в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Алчевську Л уганської області до Приватн ого підприємства фірми «Віко торія плюс» про стягнення за боргованості, -

ВСТАНОВИВ:

12 грудня 2011 року позивач Прок урор м. Алчевська Луганської області звернувся до суду з а дміністративним позовом в ін тересах держави в особі Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в м. Алчевську Луганської області до Приватного підпр иємства фірми «Вікоторія плю с» про стягненя заборгованос ті, в якому послався на наступ не.

ППФ «Вiкторiя плюс» зареєстр овано виконавчим комітетом А лчевської міської ради як су б' єкт підприємницької дiяль ностi - юридична особа 22.03.1996 та вн есено до єдиного державного реєстру підприємств та орган iзацiй України. В Управлінні Пе нсійного фонду України в м. Ал чевськ Луганської областi ПП Ф «Вiкторiя плюс» зареєстрова но 22.03.1996, реєстраційний номер 926.

В порушення норм Закону №1058 П ПФ «Вiкторiя плюс» за перiод з ч ервня по грудень 2010 року не спл атило страхові внески, нарах овані у вiдповiдностi до розрах унків сум страхових внесків до УПФУ в м. Алчевськ Луганськ ої області та нараховані фiна нсовi санкції, що призвело до в иникнення заборгованості по страхових внесках, яка стано м на 28.11.2011 становить 5769,33 грн.

Вказана заборгованість ви никла за рахунок самостійно визначених сум внесків суб'є ктом господарювання у річних звітах. У вiдповiдностi до п. 3 ст . 106 Закону №1058 на адресу ППФ «Вiк торiя плюс» надіслано вимогу про сплату боргу №Ю117У вiд 04.02.2011.

Відповідач суму боргу, що за значена у вимозі, не оскаржув ав у встановленому судом пор ядку та у десятиденний термі н у повному обсязі не сплатив .

Прокурор просить стягнути з відповідача заборгованіст ь по сплаті страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування в сумі 5769,91 грн.

В судовому засіданні проку рор надав пояснення аналогіч ні викладеним в позові, проси в задовольнити позовні вимог и.

В судовому засіданні предс тавник позивача надав поясне ння аналогічні викладеним в позові, просив стягнути з від повідача заборгованість по с платі страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування в су мі 5769,91 грн.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ро дату, місце та час слухання справи повідомлявся належни м чином, причини не явки суду н е відомі. Правом подати суду з аперечення проти позову та д окази на підтвердження своїх доводів не скористався. Заяв и про розгляд справи без його участі до суду не надавав.

З огляду на положення ст.128 КА С України, суд вважає за можли ве адміністративну справу ро зглянути за відсутності пред ставника відповідача.

Суд, вислухавши пояснення п рокурора та представника поз ивача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних ви мог і наданих сторонами дока зів, оцінивши докази відпові дно до вимог ст.ст.69-72 КАС Украї ни, суд прийшов до наступного .

З 01 січня 2011 року набрав чинно сті Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік є диного внеску на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування», яким запровадж ено єдиний внесок на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування як консолідо ваний страховий внесок, збір якого здійснюється до систе ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання в обов'язковому порядку та на регулярній основі з мет ою забезпечення захисту у ви падках, передбачених законод авством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами заг альнообов'язкового державно го соціального страхування, та визначені правові та орга нізаційні засади забезпечен ня збору та обліку єдиного вн еску на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння, умови та порядок його нар ахування і сплати та повнова ження органу, що здійснює йог о збір та ведення обліку.

Згідно з абзацом 5 пункту 7 ро зділу VIII «Прикінцеві та перех ідні положення» Закону Украї ни від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про з бір та облік єдиного внеску н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування» ст ягнення заборгованості із сп лати страхових внесків за ді ючими видами загальнообов'яз кового державного соціально го страхування та сум штрафн их санкцій, нарахованих та/аб о не сплачених у період до 1 сі чня 2011 року, в тому числі страхо вих внесків, строк сплати яки х на 1 січня 2011 року не настав, зд ійснюється фондами загально обов'язкового державного соц іального страхування відпов ідно до законодавства, що дія ло на момент виникнення тако ї заборгованості або застосу вання штрафних санкцій. Пога шення заборгованості з викор истанням коштів, що надходят ь у рахунок сплати єдиного вн еску, забороняється.

Абзацом 6 пункту 7 розділу VIII « Прикінцеві та перехідні поло ження» Закону України від 08 ли пня 2010 року № 2464-VI «Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування» передбачен о, що на період до повного стяг нення заборгованості із спла ти страхових внесків за діюч ими видами загальнообов'язко вого державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або н е сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахован их внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та в ідповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язк ового державного соціальног о страхування зберігаються п овноваження щодо контролю за правильністю нарахування, с воєчасністю сплати страхови х внесків, застосування фіна нсових санкцій, якими вони бу ли наділені до набрання чинн ості цим Законом.

Відповідно до ч.1 ст.58 Закону України «Про загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування» № 1058-ІV від 09.07.2003 р. (далі - За кон № 1058) Пенсійний фонд є орган ом, який здійснює керівництв о та управління солідарною с истемою, провадить збір, акум уляцію та облік страхових вн есків, призначає пенсії та пі дготовляє документи для її в иплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансува ння та виплату пенсій, допомо ги на поховання, здійснює кон троль за цільовим використан ням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов'язані з в еденням обліку пенсійних акт ивів застрахованих осіб на н акопичувальних пенсійних ра хунках, здійснює адміністрат ивне управління Накопичувал ьним фондом та інші функції, п ередбачені цим Законом і ста тутом Пенсійного фонду.

Частиною 1 статті 5 Закону № 10 58 передбачено, що цей Закон ре гулює відносини, що виникают ь між суб'єктами системи зага льнообов'язкового державног о пенсійного страхування. Ді я інших нормативно-правових актів може поширюватися на ц і відносини лише у випадках, п ередбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить ць ому Закону.

Згідно ч. 2 ст. 5 Закону № 1058 викл ючно цим Законом визначаютьс я коло осіб, які підлягають за гальнообов'язковому державн ому пенсійному страхуванню т а платники страхових внесків , їх права та обов'язки.

Частиною 3 статті 18 Закону № 1 058 передбачено, що страхові вн ески є цільовим загальнообов 'язковим платежем, який справ ляється на всій території Ук раїни в порядку, встановлено му цим Законом.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 11 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня» визначено, що загальнооб ов'язковому державному пенсі йному страхуванню підлягают ь, зокрема, фізичні особи - суб 'єкти підприємницької діяльн ості, у тому числі ті, які обра ли особливий спосіб оподатку вання (фіксований податок, єд иний податок, фіксований сіл ьськогосподарський податок , придбали спеціальний торго вий патент), та члени сімей заз начених фізичних осіб, які бе руть участь у провадженні ни ми підприємницької діяльнос ті.

До членів сімей фізичних ос іб - суб'єктів підприємницько ї діяльності, які беруть учас ть у провадженні ними підпри ємницької діяльності, належа ть: дружина (чоловік), батьки, д іти та інші утриманці, які дос ягли 15 років, не перебувають у трудових або цивільно-право вих відносинах з такою фізич ною особою - суб'єктом підприє мницької діяльності, але раз ом з ним здійснюють підприєм ницьку діяльність і отримуют ь частину доходу від заняття цією діяльністю.

З 17 липня 2010 року - з дня набр ання чинності Законом Україн и «Про внесення змін до Закон ів України «Про Державний бю джет України на 2010 рік» та «Про загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування» від 08 липня 2010 року № 2461-VI порядок обч ислення страхових внесків зм інився і їх сплата вже не пови нна була відбуватися з фіксо ваного розміру.

До введення в дію Закону Укр аїни від 08.07.2010 р. № 2461 "Про внесення змін до Законів України "Про Д ержавний бюджет України на 2010 рік" та "Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування" доплата до мінімальн ого страхового внеску здійсн ювалася за бажанням фізичної особи-платника спрощеної си стеми оподаткування. Починаю чи з липня 2010 року Законом Укра їни "Про внесення змін до Зако нів України "Про Державний бю джет України на 2010 рік" та "Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування" від 08.07.2010 р. № 2461 встановлено обов' я зкову сплату підприємцями-фі зичними особами на спрощеній системі оподаткування страх ових внесків до Пенсійного ф онду в порядку, визначеному З аконом України № 1058.

З урахуванням внесених змі н, які набрали чинності, згідн о п.2 ч.1 ст.7 Закону № 1058 загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування здійснюється за принципами: обов'язковості с трахування осіб, які працюют ь на умовах трудового догово ру (контракту) та інших підста вах, передбачених законодавс твом, а також осіб, які забезпе чують себе роботою самостійн о, фізичних осіб - суб'єктів пі дприємницької діяльності.

У відповідності до п.5 ч.1 ст.14 З акону № 1058 страхувальниками в ідповідно до цього Закону є з астраховані особи, зазначені в пунктах 3 і 4 статті 11 та части ні першій статті 12 цього Закон у. Згідно ч. 1 ст. 15 Закону № 1058 плат никами страхових внесків до солідарної системи є страхув альники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині пе ршій статті 12 цього Закону.

Частиною 3 статті 15 Закону № 1 058 передбачено, що страхувальн ики набувають статусу платни ків страхових внесків до Пен сійного фонду з дня взяття їх на облік територіальним орг аном Пенсійного фонду.

Пунктом 6 ч. 2 ст. 17 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня» передбачено, що страхува льник зобов' язаний нарахов увати, обчислювати і сплачув ати в установлені строки та в повному обсязі страхові вне ски.

Частиною 6 ст. 20 вказаного Зак ону, яка регулює питання обчи слення та сплати страхових в несків, визначено, що страхув альники зобов'язані сплачува ти страхові внески, нарахова ні за відповідний базовий зв ітний період, не пізніше ніж ч ерез 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Законом України «Про внесе ння змін до Законів України « Про Державний бюджет України на 2010 рік» та «Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування» від 08 липня 2010 року № 2461-VI підпункт 4 пункту 8 розділ у XV «Прикінцеві положення» За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування» викладено в так ій редакції:

«Фізичні особи - суб'єкти пі дприємницької діяльності, як і обрали особливий спосіб оп одаткування (фіксований пода ток, єдиний податок), та члени сімей зазначених осіб, які бе руть участь у провадженні ни ми підприємницької діяльнос ті, на період дії законодавчи х актів з питань особливого с пособу оподаткування сплачу ють страхові внески в порядк у, визначеному цим Законом.

Сума страхового внеску вст ановлюється зазначеними осо бами самостійно для себе та ч ленів їх сімей, які беруть уча сть у провадженні такими осо бами підприємницької діяльн ості та не перебувають з ними у трудових відносинах. При ць ому сума страхового внеску з урахуванням частини фіксова ного або єдиного податку, що п ерерахована до Пенсійного фо нду України, повинна станови ти не менше мінімального роз міру страхового внеску за ко жну особу та не більше розмір у страхового внеску, обчисле ного від максимальної величи ни фактичних витрат на оплат у праці найманих працівників , грошового забезпечення вій ськовослужбовців, осіб рядов ого і начальницького складу, оподатковуваного доходу (пр ибутку), загального оподатко вуваного доходу, з якої сплач уються страхові внески».

Відповідно до ч.12 ст.20 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» страхові внески пі длягають сплаті незалежно ві д фінансового стану платника страхових внесків. У разі ная вності в платника страхових внесків одночасно із зобов' язаннями із сплати страхових внесків зобов' язань із спл ати податків, інших обов' яз кових платежів, передбачених законом, або зобов' язань пе ред іншими кредиторами зобов ' язання із сплати страхових внесків виконуються в першу чергу і мають пріоритет пере д усіма іншими зобов' язання ми, крім зобов' язань щодо ви плати заробітної плати (дохо ду). Закон набрав чинності 17 ли пня 2010 року і діяв до 01 січня 2011 ро ку - дня набрання чинності З аконом України «Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування».

Відповідно до ст.106 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» суми страхових внеск ів своєчасно не нараховані т а/або не сплачені страхуваль никами у строки, визначені ст аттею 20 цього Закону, в тому чи слі обчислені територіальни ми органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недо їмка) і стягуються з нарахува нням пені та застосуванням ф інансових санкцій.

Територіальні органи Пенс ійного фонду за формою і у стр оки, визначені правлінням Пе нсійного фонду, надсилають с трахувальникам, які мають не доїмку, вимогу про її сплату.

Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки страхуваль ник зобов' язаний сплатити с уми недоїмки та суми фінансо вих санкцій.

Страхувальник у разі незго ди з розрахунком суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату недоїмки, узгоджує її з о рганами Пенсійного фонду в п орядку, встановленому правлі нням Пенсійного фонду, а в раз і неузгодження вимоги із орг анами Пенсійного фонду має п раво на оскарження вимоги в с удовому порядку.

У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки і прот ягом десяти робочих днів піс ля її отримання не сплатив за значену у вимозі суму недоїм ки разом з застосованою до нь ого фінансовою санкцією, вкл юченої до вимоги, або не узгод ив вимогу з відповідним орга ном Пенсійного фонду, або не о скаржив вимогу в судовому по рядку, а також у разі якщо стра хувальник узгодив вимогу, ал е не сплатив узгоджену суму н едоїмки протягом десяти робо чих днів після отримання узг одженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду зверт ається в установленому закон ом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповід ного підрозділу державної ви конавчої служби. У зазначени х випадках орган Пенсійного фонду також має право зверну тися до суду чи господарсько го суду з позовом про стягнен ня недоїмки.

Строк давності щодо стягне ння недоїмки, пені та штрафів не застосовується.

Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що ППФ «Вiкторiя плюс» зареєс трована в якості юридичної о соби 22.03.1996, про що зроблено запи с у журналі обліку реєстраці йних справ №13841200000000983 виконавчим комітетом Алчевської місько ї ради Луганської області, вн есено до ЄДРПОУ 14.02.2006 та зареєст роване в УПФУ в м. Алчевську Лу ганської області як платник податків 22.03.1996, за реєстраційни м номером 926 (а.с. 10-11, 35).

З матеріалів справи вбачає ться, що у зв' язку із несвоєч асною сплатою внесків на заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування за від повідачем за період з 01.02.2010 по 28.1 1.2011 утворилася заборгованіст ь зі сплати страхових внескі в у розмірі 5667,91 грн. На підтверд ження зазначеної суми прокур ором надано розрахунок зрост ання заборгованості по внеск ах на обов' язкове державне пенсійне страхування за пері од з 01.02.2010 по 28.11.2011, звіти за груден ь, листопад, жовтень, вересень , серпень, липень та червень (а .с. 8, 13-34).

Відповідно до вимог ч.3 ст.106 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування» позивачем ре комендованою кореспонденці єю відповідачу була надіслан а вимога про сплату боргу від 04.02.2011 №Ю117У на суму 9000,41 грн. (а.с. 9).

Позивачем вказану вимогу н аправлено відповідачу пошто вим відправленням з повідомл енням, яке було отримано упов новаженою особою відповідач а 14.02.2011, про що свідчить підпис н а поштовому повідомленні. (а.с . 9).

Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки ППФ «Вiктор iя плюс» суму недоїмки не спла тила, вимоги про сплату недої мки з управлінням Пенсійного фонду України в м. Алчевську Л уганської області не узгодил а та у судовому порядку її не о скаржила.

Враховуючи те, що відповіда ч у добровільному порядку за боргованість із сплати страх ових внесків на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування не сплатив, позов ні вимоги прокурора визнають ся судом обґрунтованими, дов еденими і такими, що підлягаю ть задоволенню у повному обс язі.

Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, а також те, що позива ч від сплати державного мита (судового збору) звільнений, с удові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відп овідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб' єкт вл адних повноважень, а відпові дачем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 9, 71, 87, 94, 158-163, 167, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, ст.ст.14, 17, 20, 106 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування», п.7 «Прикінцеви х та перехідних положень» За кону України «Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування», суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Пр окурора м. Алчевська Лугансь кої області в інтересах держ ави в особі Управління Пенсі йного фонду України в м. Алчев ську Луганської області до П риватного підприємства фірм и «Вікоторія плюс» про стягн ення заборгованості - задово льнити повністю.

< Текст >

Стягнути з Приватног о підприємства фірми «Вікото рія плюс» (ідентифікаційний код 24179423, 94216, Луганська область, м . Алчевськ, вул. Леніна, буд. 51) на користь Управління Пенсійно го фонду України в м. Алчевськ у Луганської області (р/р25605301727 у ЛОУ Ощадбанк України, МФО 304665, і дентифікаційний код 21792347) забо ргованість по страховим внес кам на загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня у розмірі 5769,33 грн. (п' ять тис яч сімсот шістдесят дев' ять грн. 33 коп.).

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

< Текст >

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2011
Оприлюднено12.01.2012
Номер документу20567336
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11558/11/1270

Постанова від 23.12.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні