Постанова
від 12.12.2011 по справі 2а-9907/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 грудня 2011 року Справа № 2а-9907/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Головуючого судді: Мазура Ю.Ю.,

при секретарі: Андріасяні Е.А.,

за участю:

представника позивача: Грабовецьког о А.О.,

представника відповідача: Мулікова Ю.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Науково - Виробни ча Фірма «Інтер-Тек» до Держа вної податкової інспекції в Жовтневому районі у м. Луганс ьку про зобов' язання видати бланк свідоцтва платника по датку на додану вартість №20000097 4 від 14.09.2011 року,

ВСТАНОВИВ:

26 жовтня 2011 року Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Науково - Виробнича Фірма «Інтер-Тек» (далі - поз ивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспек ції в Жовтневому районі у м. Лу ганську (далі - відповідач) п ро зобов' язання видати блан к свідоцтва платника податку на додану вартість №200000974 від 14.09 .2011 року.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що 07.09.2011 року, з метою реєстрації ТОВ « НВФ «Інтер - Тек» як платника п одатку на додану вартість до ДПІ в Жовтневому районі у м. Л уганську керівництвом позив ача було подану реєстраційну заяву форми 1-ПДВ. 15.09.2011 року з ві дкритої бази платників ПДВ н а офіційному веб-сайті Держа вної податкової служби Украї ни (http://www.sta.gov.ua) стало відомо про на явність свідоцтва платника п одатку на додану вартість №2000 00974 від 14.09.2011 року. Згідно зазначе ної бази позивачеві стало ві домо про присвоєння ТОВ «НВФ «Інтер - Тек» індивідуальног о податкового номеру - 377795412341. Д ата початку дії свідоцтва 14.09.20 11 року.

05.10.2011 року позивач звернувся до відповідача з листом №6 від 05.10.2011 року у якому у зв' язку з в иниклою необхідністю для под альшого здійснення фінансов о - господарської діяльност і просив видати бланк свідоц тва платника ПДВ №№200000974 від 14.09.2011 року належне ТОВ «НВФ «Інтер - Тек» на законних підставах.

20.10.2011 року позивач отримав ли ст - відповідь №16289/51 згідно як ого відповідачем було відмов лено у видачі вищевказаного свідоцтва платника податку н а додану вартість. Зазначене свідоцтво до теперішнього ч асу позивачу не видано, що мож е призвести до негативних на слідків, а саме стати перешко дою в укладенні правочинів. У зв' язку з вищевикладеним п озивач просив суд зобов' яза ти відповідач видати бланк с відоцтва платника податку на додану вартість №200000974 від 14.09.2011 р оку.

В судовому засіданні предс тавник позивача надав поясне ння аналогічні викладеним у позові, підтримав позовні ви моги та просив суд задовольн ити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позовн их вимог, надав суду письмові заперечення, в яких посилавс я на те, що 07.09.2011 року ТОВ «НВФ «Ін тер - Тек», код ЄДРПОУ 37779545 було п одано до ДПІ в Жовтневому рай оні у м. Луганську реєстрацій ну заяву платника ПДВ за форм ою 1-ПДВ. Відповідно до розпоря дження ДПІ в Жовтневому райо ні у м. Луганську від 28.07.2011 року № 68/1 заяву платника було розгля нуто 07.09.211 року на засіданні роб очої групи та прийнято рішен ня відмовити у реєстрації пл атником ПДВ у зв' язку з недо стовірністю даних.

Слід зазначити, що згідно з п. 181.1 статті 181 Податкового коде ксу України у разі якщо загал ьна сума від здійснення опер ацій з постачання товарів/по слуг, що підлягають оподатку ванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням л окальної або глобальної комп 'ютерної мережі, нарахована ( сплачена) такій особі протяг ом останніх 12 календарних міс яців, сукупно перевищує 300 000 гр ивень (без урахування податк у на додану вартість), така осо ба зобов'язана зареєструвати ся як платник податку в орган і державної податкової служб и за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотрима нням вимог, передбачених ста ттею 183 цього Кодексу, крім осо би, яка є платником єдиного по датку. На вимогу цієї статті к ерівництвом ТОВ «НВФ «Інтер- Тек» було додано до заяви за ф ормою 1-ПДВ довідку Лугансько ї філії АТ «Банк «Фінанси та к редит» від 05.9.2011 року за №5-0410/2688 про рух коштів за період з 15.07.2011 по 01 .09.2011 року. Згідно з даною довідк ою рух коштів за серпень 20111 рок у склав суму 361000 грн., але керівн ицтвом підприємства не було надано документів, які підтв ерджують те, що сума в 361000,00 грн. п ідлягає оподаткуванню, згідн о з п.181.1 статті 181 Податкового ко дексу України. У зв' язку з ви щевикладеним представник ві дповідача просив суд відмови ти в задоволенні позовних ви мог.

Дослідивши матеріали спра ви, розглянувши справу на під ставі заявленого позову та з урахуванням наданих сторона ми доказів, оцінивши їх за сво їм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на безпосеред ньому, всебічному, повному та об' єктивному дослідженні, суд вважає позовні вимоги та кими, що підлягають задоволе нню з огляду на слідуюче.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено у судо вому засіданні, позивач - То вариство з обмеженою відпові дальністю «Науково - Виробн ича Фірма «Інтер-Тек» зареєс трований у якості юридичної особи виконавчим комітетом Л уганської міської ради 24.06.2011 ро ку за №1 382 102 0000 018573, ідентифікаційн ий код юридичної особи - 37779545, м ісцезнаходження: 91042, Луганськ а область, місто Луганськ, вул иця Відродження, будинок 11-П (а .с.6). Крім того, відповідач відп овідно до довідки №4607 від 29.06.2011 р оку перебуває на податковому обліку у ДПІ в Жовтневому рай оні у м. Луганську з 25.06.2011 року за №07622 (а.с.26).

Згідно із ч. 1 ст. 2 Кодексу адм іністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, шляхом справе дливого, неупередженого та с воєчасного розгляду адмініс тративних справ.

Відповідно до пункту 1 статт і 17 КАС України юрисдикція адм іністративних судів поширює ться на правовідносини, що ви никають у зв'язку з здійсненн ям суб'єктом владних повнова жень владних управлінських ф ункцій, а також у в'язку з публ ічним формуванням суб'єкта в ладних повноважень шляхом ви борів або референдуму.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України дано визначення су б'єктів владних, а саме суб'єкт владних повноважень - орган д ержавної влади, орган місцев ого самоврядування, їхня пос адова чи службова особа, інши й суб'єкт при здійсненні ним и владних управлінських фу нкцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Згідно із частинами 1 та 3 ста тті 4 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні» від 04.12.1990 року №509-XII (із зміна ми та доповненнями) Державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові адміністрації в Авто номній Республіці Крим, обла стях, містах Києві та Севасто полі підпорядковуються Держ авній податковій адміністра ції України. Спеціалізовані державні податкові інспекці ї можуть бути підпорядковані Державній податковій адміні страції України за її рішенн ям. Державні податкові інспе кції у районах, містах (крім м іст Києва та Севастополя), рай онах у містах, міжрайонні, спе ціалізовані та об'єднані дер жавні податкові інспекції пі дпорядковуються відповідни м державним податковим адмін істраціям в Автономній Респу бліці Крим, областях, містах К иєві та Севастополі. Органи д ержавної податкової служби У країни координують свою діял ьність з фінансовими органам и, органами Державного казна чейства України, органами сл ужби безпеки, внутрішніх спр ав, прокуратури, статистики, д ержавними митною та контроль но-ревізійною службами, інши ми контролюючими органами, у становами банків, а також з по датковими службами інших дер жав.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб' єктів владних повноваже нь адміністративні суди відп овідно до вимог ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни перевіряють, чи прийнят і (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України; з вико ристанням повноваження з мет ою, з якою це повноваження над ано; обґрунтовано, тобто з ура хуванням усіх обставин, що ма ють значення для прийняття р ішення (вчинення дії); безстор онньо (неупереджено); добросо вісно; розсудливо; з дотриман ням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправ едливій дискримінації; пропо рційно, зокрема з дотримання м необхідного балансу між бу дь-якими несприятливими насл ідками для прав, свобод та інт ересів особи і цілями, на дося гнення яких спрямоване це рі шення (дія); з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, крім випадків, встановле них ст. 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України (далі - ПК України), який регу лює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вич ерпний перелік податків та з борів, що справляються в Укра їні, та порядок їх адміністру вання, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих ор ганів, повноваження і обов'яз ки їх посадових осіб під час з дійснення податкового контр олю, а також відповідальніст ь за порушення податкового з аконодавства.

Порядок реєстрації осіб як платників податку на додану вартість та її анулювання вр егульовано Податковим кодек сом України.

Пунктом 180.1 статті 180 ПК Україн и визначено, що для цілей опод аткування платником податку на додану вартість є:

1) будь-яка особа, що провадит ь господарську діяльність і реєструється за своїм добров ільним рішенням як платник п одатку у порядку, визначеном у статтею 183 цього розділу;

2) будь-яка особа, що зареєстр ована або підлягає реєстраці ї як платник податку;

3) будь-яка особа, що ввозить т овари на митну територію Укр аїни в обсягах, які підлягают ь оподаткуванню, та на яку пок ладається відповідальність за сплату податків у разі пер еміщення товарів через митни й кордон України відповідно до Митного кодексу України, а також:

особа, на яку покладається д отримання вимог митних режим ів, які передбачають повне аб о часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі пор ушення таких митних режимів, встановлених митним законод авством;

особа, яка використовує, у т ому числі при ввезенні товар ів на митну територію Україн и, податкову пільгу не за ціль овим призначенням та/або всу переч умовам чи цілям її нада ння згідно із цим Кодексом, а т акож будь-які інші особи, що ви користовують податкову піль гу, яку для них не призначено. Норми цього пункту не застос овуються до операцій з ввезе ння на митну територію Украї ни фізичними особами (громад янами) чи суб'єктами підприєм ницької діяльності, які не є п латниками податку, культурни х цінностей, зазначених у пун кті 197.7 статті 197 цього Кодексу;

4) особа, що веде облік резуль татів діяльності за договоро м про спільну діяльність без утворення юридичної особи;

5) особа - управитель майна, як а веде окремий податковий об лік з податку на додану варті сть щодо господарських опера цій, пов'язаних з використанн ям майна, що отримане в управл іння за договорами управлінн я майном.

Для цілей оподаткування го сподарські відносини між упр авителем майна з власної гос подарської діяльності та йог о діяльності з управління ма йном прирівнюються до віднос ин на основі окремих цивільн о-правових договорів;

6) особа, що проводить операц ії з постачання конфісковано го майна, знахідок, скарбів, ма йна, визнаного безхазяйним, м айна, за яким не звернувся вла сник до кінця строку зберіга ння, та майна, що за правом усп адкування чи на інших законн их підставах переходить у вл асність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 17 2 Митного кодексу України) , не залежно від того, чи досягає в она загальної суми операцій із постачання товарів/послуг , визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незал ежно від того, який режим опод аткування використовує така особа згідно із законодавст вом;

7) особа, що уповноважена вно сити податок з об'єктів опода ткування, що виникають внасл ідок поставки послуг підприє мствами залізничного трансп орту з їх основної діяльност і, що перебувають у підпорядк уванні платника податку в по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України.

Статтею 181 ПК України встано влені вимоги щодо реєстрації осіб як платників податку, а с аме уразі якщо загальна сума від здійснення операцій з по стачання товарів/послуг, що п ідлягають оподаткуванню згі дно з цим розділом, у тому числ і з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена ) такій особі протягом останн іх 12 календарних місяців, суку пно перевищує 300 000 гривень (без урахування податку на додан у вартість), така особа зобов'я зана зареєструватися як плат ник податку в органі державн ої податкової служби за свої м місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням ви мог, передбачених статтею 183 ц ього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку.

Крім того, стаття 182 ПК Україн и визначає, що якщо особа, яка провадить оподатковувані оп ерації і відповідно до пункт у 181.1 статті 181 цього Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуван их операцій є меншими від вст ановленої зазначеною статте ю суми та обсяги постачання т оварів/послуг іншим платника м податку за останні 12 календа рних місяців сукупно становл ять не менше 50 відсотків загал ьного обсягу постачання, вва жає за доцільне добровільно зареєструватися як платник п одатку, така реєстрація здій снюється за її заявою.

Стаття 183 ПК України визнача є порядок реєстрації платник ів податку, а саме те, що будь-я ка особа, що підлягає обов'язк овій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєс трацію як платника податку, п одає до органу державної под аткової служби за своїм місц езнаходженням (місцем прожив ання) реєстраційну заяву. У ра зі добровільної реєстрації о соби як платника податку або особи, яка відповідає вимога м, визначеним підпунктом 6 пун кту 180.1 статті 180 цього Кодексу, р еєстраційна заява подається до органу державної податко вої служби не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться пл атниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладни х.

Орган державної податково ї служби відмовляє в реєстра ції особи як платника податк у, якщо за результатами розгл яду реєстраційної заяви та/а бо поданих документів встано влено, що особа не здійснює по стачання товарів/послуг або не відповідає вимогам, визна ченим статтею 180, пунктом 181.1 ста тті 181, пунктом 182.1 статті 182 та пу нктом 183.7 статті 183 цього Кодекс у, або якщо існують обставини , які є підставою для анулюван ня реєстрації згідно із стат тею 184 цього Кодексу. У разі від сутності підстав для відмови у реєстрації особи як платни ка податку орган державної п одаткової служби зобов'язани й видати заявнику або відпра вити поштою (з повідомленням про вручення) свідоцтво про р еєстрацію такої особи як пла тника податку не пізніше нас тупного робочого дня після б ажаного (запланованого) дня р еєстрації платника податку, зазначеного у його заяві, або протягом 10 робочих днів від д ати надходження реєстраційн ої заяви, якщо бажаний (заплан ований) день реєстрації у зая ві не зазначено чи такий день настає раніше дати, що припад ає на останній день строку, в становленого для реєстрації платника податку органом де ржавної податкової служби. Я кщо бажаний (запланований) де нь реєстрації, зазначений у з аяві особи, настає після заве ршення 10 робочих днів від дати надходження реєстраційної з аяви, органї державної подат кової служби зобов'язаний ви дати заявнику або відправити поштою (з повідомленням про в ручення) свідоцтво про реєст рацію такої особи як платник а податку не пізніше бажаног о (запланованого) дня реєстра ції платника податку, зазнач еного у його заяві. Оригінал с відоцтва про реєстрацію пла тника податку повинен збері гатися таким платником, а коп ії свідоцтва, достовірність яких засвідчена органом держ авної податкової служби, роз міщуватися в доступних для о гляду місцях у приміщенні пл атника податку та в усіх його філіях (відділеннях), предста вництвах.

Пунктами 183.12, 183.13 та 183.18 статті 183 П К України чітко встановлено, що центральний орган держав ної податкової служби веде р еєстр платників податку, в як ому міститься інформація про осіб, зареєстрованих як плат ники податку. Для інформуван ня платників податку централ ьний орган державної податко вої служби щодекади оприлюдн ює на своєму веб-сайті: дані з реєстру платників податку із зазначенням найменування аб о прізвища, імені та по батьк ові платника податку, дати по даткової реєстрації, індивід уального податкового номера , номера свідоцтва про реєстр ацію платника податку, дати п очатку його дії та інше. Особі , що реєструється як платник п одатку, присвоюється індивід уальний податковий номер, як ий використовується для спла ти податку.

Наказом Державної податко вої адміністрації України №9 78 від 22.12.2010 року «Про затверджен ня Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (що діяв на момент в иникнення правовідносин) зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 ро ку за N 1400/18695 (далі - Наказ №978) бул о затверджено положення про реєстрацію платників подат ку на додану вартість. Згідно п. 5.1. статті 5 зазначеного Поло ження платником податку на додану вартість (далі - платн ик ПДВ) є - будь-яка особа, що п ровадить господарську діяль ність і реєструється за свої м добровільним рішенням як п латник податку у порядку, виз наченому статтею 183 розділу V П К України.

Статтею 6 Положення про реєс трацію платників податку на додану вартість визначено, щ о особі, що реєструється як п латник податку, присвоюєтьс я індивідуальний податковий номер, який використовуєтьс я для сплати податку. Індивід уальний податковий номер є є диним для всього інформаційн ого простору України і збері гається за платником ПДВ до м оменту анулювання реєстраці ї платника ПДВ. Використання індивідуального податковог о номера, наданого при реєстр ації, є обов'язковим при оформ ленні й користуванні всіма в идами документів, які пов'яза ні з розрахунками при придба нні товарів,обліком, звітніс тю про податок на додану варт ість, оформленні податкового кредиту.

Розділом ІІ вищезазначено го Положення, встановлено що реєстр платників податку на додану вартість - це автомати зований банк даних, створени й відповідно до пункту 183.12 стат ті 183 розділу V ПК України для за безпечення реєстрації та єди ного обліку платників ПДВ; єд иних принципів ідентифікаці ї платників ПДВ; контролю за с правлянням податку на додану вартість; організації суціл ьного й вибіркового аналізу. Складовою частиною Реєстр у є реєстр суб'єктів спеціа льного режиму оподаткування . У Реєстр включаються так і види даних: ідентифікаційн і - індивідуальний податкови й номер та номер свідоцтва пл атника ПДВ, код ЄДРПОУ, податк овий номер, який надають пода ткові органи, реєстраційний номер облікової картки платн ика податків, а також наймену вання - для юридичних осіб та п різвище, ім'я, по батькові - для фізичних осіб - підприємців; д овідкові - дані про місцезнах одження (місце проживання), те лефони платника ПДВ, прізвищ а, імена, по батькові та реєстр аційні номери облікових карт ок платника податків керівни ка і головного бухгалтера юр идичної особи - платника ПДВ; реєстраційні - дані про реєст рацію, перереєстрацію, анулю вання свідоцтв та анулювання реєстрації платників ПДВ, ви ключення із реєстру суб'єкті в спеціального режиму оподат кування, зміни режимів опода ткування податком на додану вартість; класифікаційні - да ні про види діяльності суб'єк та спеціального режиму опода ткування; кількісні - дані щод о загальних сум оподатковува них операцій та вартості пос тавлених товарів, які вказую ться у реєстраційних заявах; інші дані, передбачені форма ми документів, встановленими цим Положенням.

Формування та ведення Ре єстру здійснює центральни й орган державної податкової служби. Дані Реєстру пере даються до податкових органі в в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі (далі - регіональн і податкові органи), а також по даткових органів у районах, м істах, районах у містах, міжра йонних, об'єднаних та спеціал ізованих податкових органів (далі - районні податкові орга ни). Податкові органи забезпе чують достовірність даних пр о платників податків у Реєс трі, їх захист від несанкці онованого доступу, оновлення , архівування та відновлення даних. Використання даних Реєстру державними органа ми здійснюється відповідно д о чинного законодавства Укра їни.

Стаття 8 розділу ІІ Положенн я про реєстрацію платників п одатку на додану вартість чі тко визначає те, що відповідн о до пункту 183.13 статті 183 розділу V ПК України для інформування платників ПДВ центральний о рган державної податкової сл ужби щодекади, але не пізніше 2, 12 та 22 числа кожного місяця, оп рилюднює на веб-сайті центра льного органу державної пода ткової служби (www.sta.gov.ua). Додатков о до таких даних з реєстру суб 'єктів спеціального режиму о податкування оприлюднюютьс я дані про дату реєстрації су б'єктом спеціального режиму оподаткування, дату виключен ня із такого реєстру, а також д ату, з якої сільськогосподар ське підприємство вважаєтьс я платником ПДВ на загальних підставах.

Відповідно до ст. 1 розділу І ІІ Положення реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстра ція та заміна свідоцтв про та ку реєстрацію проводяться шл яхом внесення записів до Р еєстру із формуванням за ко жним таким записом окремого номера свідоцтва і визначенн я дати початку його дії та дат и анулювання.

Особа є зареєстрованою пла тником ПДВ з відповідної дат и реєстрації, внесеної до Р еєстру.

Стаття 12 цього розділу вста новлює, що разі відсутності п ідстав для відмови у реєстра ції особи як платника ПДВ под атковий орган зобов'язаний в идати заявнику або відправит и поштою (з повідомленням про вручення) свідоцтво про реєс трацію платника податку на д одану вартість за формою N 2-ПД В (додаток 2) (далі - Свідоцтво) н е пізніше наступного робочог о дня після бажаного (заплано ваного) дня реєстрації платн ика ПДВ, зазначеного у його з аяві, або протягом 10 робочих д нів від дати надходження реє страційної заяви, якщо бажан ий (запланований) день реєстр ації у заяві не зазначено чи т акий день настає раніше дати , що припадає на останній день строку, встановленого для ре єстрації платника ПДВ податк овим органом. Якщо бажаний (за планований) день реєстрації, зазначений у заяві особи, нас тає після завершення 10 робочи х днів від дати надходження р еєстраційної заяви, податков ий орган зобов'язаний видат и заявнику або відправити по штою (з повідомленням про вру чення) свідоцтво про реєстра цію такої особи як платника П ДВ не пізніше бажаного (запла нованого) дня реєстрації пла тника ПДВ, зазначеного у його заяві.

Бланк Свідоцтва виготовля ється на спеціальному папері , що забезпечує захист від під робки. Якщо особа обрала спос іб отримання Свідоцтва безп осередньо в податковому орга ні та протягом 10 робочих днів від дня надходження до подат кового органу заяви про реєс трацію не отримала Свідоцтво з будь-яких причин, податкови й орган у другій половині ос таннього календарного дня ст року у 10 робочих днів направля є за місцезнаходженням (місц ем проживання) платника ПДВ

Згідно ст. 13 розділу ІІІ Поло ження датою реєстрації особи платником ПДВ, яка вноситься до Реєстру та зазначаєть ся у Свідоцтві, є дата, що відп овідає даті здійснення запис у в Реєстрі про таку реєст рацію або бажаному дню реєст рації.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем відповідн о до вищенаведених положень 07.09.2011 року до ДПІ в Жовтневому р айоні у м. Луганську було пода ну реєстраційну заяву платни ка податку на додану вартіст ь, форми №1-ПДВ, яку було зареєс тровано відповідачем за №155. В казаною позивачем підставою для реєстрації його у якості платника податку на додану в артість є те, що загальна сума від здійснення операцій з по стачанні товарів/послуг що п ідлягають оподаткуванню згі дно з розділом V Податкового к одексу України, у томи числі в икористання локальної або гл обальної комп' ютерної мере жі нарахована (сплачена) такі й особі протягом 12 календарни х місяців, сукупність переви щує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), к рім особи, яка є платником єди ного податку (а.с.45-49). Таким чино м, на Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Науково - Виробнича Фірма «Інтер-Тек» розповсюджуються норми ПК У країни, щодо обов' язкової р еєстрації платником цього по датку.

15.09.2011 року згідно даних розта шованих у відкритій базі пла тників ПДВ на офіційному веб -сайті Державної податкової служби України (http://www.sta.gov.ua) позива чеві стало відомо про наявні сть свідоцтва платника подат ку на додану вартість №200000974 від 14.09.2011 року, присвоєння йому інд ивідуального податкового но меру - 377795412341 та дату початку ді ї свідоцтва 14.09.2011 року.

Але з наданих відповідачем відповідей від 15.09.2011 року №14515 та від 20.10.2011 року №16289/154 на звернення позивача від 07.09.2011 року та від 05. 10.2011 року щодо видачі свідоцтва платника податку на додану в артість №200000974 від 14.09.2011 року вбач ається, що позивачеві взагал і було відмовлено у реєстрац ії платника податку на додан у вартість у зв' язку з недос товірністю даних.

Суд звертає увагу на те, що в ідповідачем не наведені факт и та не надані відповідні док ази, які свідчили б про те, що р озміщенні на офіційному веб- сайті Державної податкової с лужби України (http://www.sta.gov.ua) відомос ті щодо реєстрації позивача платником податку на додану вартість з присвоєнням індив ідуального податкового номе ру - 377795412341 та присвоєнням свід оцтва платника податку на до дану вартість за №200000974 від 14.09.2011 р оку є помилковим або скасова ним на день розгляду справи.

Положення про реєстрацію п латників податку на додану в артість передбачає обов' яз ок суб' єктів владних повнов ажень щодо ведення Реєстру платників податку на додан у вартість:

- приймання заяв;

- контроль за повнотою даних щодо відповідності но рмативним документам

- обробку даних заяв та документів щодо реєс трації;

- перереєстрації, ану лювання свідоцтв та анулюв ання реєстрації платників П ДВ, виключення із реєстру суб 'єктів спеціального режиму о податкування;

- формування файлів дл я передання до регіональних податкових органів;

- приймання файлів з регіональних баз з прис воєними індивідуальними по датковими номерами та номе рами свідоцтв про реєстраці ю платників ПДВ

- видачу, заміну свідо цтв про реєстрацію платник ів ПДВ та засвідчення їх коп ій;

- виконання функцій ад міністратора бази даних рай онного рівня (накопичення, ан аліз даних, контроль за до стовірністю та актуалізаці єю даних, зберіганням, захист ом їх, контроль за правом дост упу тощо);

- моніторинг платникі в ПДВ, включених до Реєстру ;

- формування бази дани х платників ПДВ районного рі вня.

Приймаючи до уваги за значене вище та те, що на день розгляду справи у Реєстрі платників податку на додану вартість на офіційному веб-с айті Державної податкової сл ужби України (http://www.sta.gov.ua) дійсно є запис про реєстрацію ТОВ «НВ Ф «Інтер - Тек» платником пода тку на додану вартість, суд ді йшов висновку, що Державною п одатковою інспекцією в Жовтн евому районі у м. Луганську не правомірно, необґрунтовано, тобто без з' ясування дійсни х обставин було відмовлено у видачі свідоцтва платника п одатку на додану вартість за №200000974 від 14.09.2011 року. За таких обст авин, суд вважає дії ДПІ в Жовт невому районі у м. Луганську п о відмові видачі свідоцтва п латника ПДВ такими, що супере чать чинному законодавству, а отже протиправними та вваж ає за необхідне зобов' язати ДПІ в Жовтневому районі у м. Л уганську видати свідоцтво пл атника ПДВ№200000974 від 14.09.2011 року.

Відповідно до ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони , яка не є суб' єктом владних п овноважень, суд присуджує вс і здійснені нею документальн о підтверджені судові витрат и з Державного бюджету Украї ни (або відповідного місцево го бюджету, якщо іншою сторон ою був орган місцевого самов рядування, його посадова чи с лужбова особа).

Керуючись статтями 2, 9 , 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги - зад овольнити.

Зобов' язати Державн у податкову інспекцію в Жовт невому районі у м. Луганську в идати Товариству з обмежено ю відповідальністю «Науково - Виробнича Фірма «Інтер-Те к» бланк свідоцтва платника податку на додану вартість № 2000010974 від 14.09.2011 року.

Стягнути на користь Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Науково - Виробнича Фірма «Інтер-Тек» з Державно го бюджету України судові ви трати у вигляді судового збо ру у розмірі 3 грн. 40 коп.

Постанова може бути о скаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, вста новленими ст. ст. 185-187 КАС Україн и.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 КАС У країни .

Повний текст постанови скл адено та підписано 16 грудня 2011 року.

Суддя Ю.Ю. Мазур

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2011
Оприлюднено12.01.2012
Номер документу20568265
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9907/11/1270

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 28.02.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 28.02.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Постанова від 12.12.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Ю.Ю. Мазур

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні