Миколаївський окружний адміністративний суд
вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54055
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
17.03.2011 Справа № 2а-6801/10/1470
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мельника О.М. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом
Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001
до
Селянського (фермерського0 господарства "Алекс", с. Богданівка, Доманівський район, Миколаївська область, 56419
про
стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 3 961,45 грн.,
В С Т А Н О В И В:
Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі –позивач) звернулось до суду з позовом про стягнення з селянського (фермерського) господарства "Алекс" (надалі –відповідач) адміністративно-господарських санкцій в сумі 3775 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 186,45 грн..
Підставою для звернення до суду позивач вказав те, що відповідач мав сплатити 3775 грн. адміністративно-господарських санкцій за невиконання у 2009 році нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, встановленого частиною 1 статті 19 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (надалі –Закон № 875). Вказану суму відповідач, згідно з частиною 4 статті 20 Закону № 875, мав сплатити в строк до 16.04.2010. В зв’язку з несвоєчасною сплатою адміністративно-господарських санкцій, на підставі частини 2 статті 20 Закону № 875, позивач нарахував пеню в сумі 186,45 грн.
Представник відповідача з адміністративним позовом не згоден, надав свої заперечення на адміністративний позов, які знаходяться в матеріалах справи (ар. с. 26).
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, відповідно до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства (ар. с. 38).
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності, відповідно до статті 122 Кодексу адміністративного судочинства (ар. с. 39).
Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив таке.
Відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 2960-ІV для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Статтею 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 2960-ІV передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Законом України "Про зайнятість населення" ( ч.4 ст. 20) передбачено, що підприємства, установи і організації незалежно від форм власності мають щомісячно подавати центрам зайнятості за місцем їх реєстрації адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць ( вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів. Доманівським районним центром зайнятості була надана довідка поданих відповідачем звітів за формою № 3-ПН "Про наявність вакансій" для працевлаштування інвалідів у 2009 році ( арк. с. 8) з якої видно, що відповідач надавав звіти не кожного місяця, як це передбачено вищевказаним Законом. Отже заперечення відповідача судом не беруться до уваги.
Згідно ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 2960-ІV підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Відповідно до вимог п.2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 2960-ІV порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу. Таким чином підприємство самостійно до 16.04.2010 повинно було сплатити суму адміністративно-господарських санкцій в сумі 3775 грн.
В зв’язку з тим, що відповідач самостійно не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій відповідач нарахував йому пеню в сумі 186,45грн.
Відповідно до ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідач своїм правом не скористався, станом на день розгляду справи доказів погашення боргу не надав, позов не заперечив.
Згідно з частиною 10 статті 20 Закону № 875 Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.
За таких обставин позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Судові витрати по справі відсутні.
Керуючись статтями 122, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з селянського (фермерського) господарства "Алекс", ідентифікаційний код 31913414, місцезнаходження с. Богданівка, Доманівський район, Миколаївська область, 56419, на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів кошти в сім з яких: адміністративно-господарські санкції в сумі 3775 грн. (три тисячі сімсот сімдесят п'ять гривень) та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 186,45 грн. (сто вісімдесят шість гривень 45 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга, подана після закінчення встановлених строків залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.03.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20572413 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні