Миколаївський окружний адміністративний суд
вул. Заводська, 11, м. Миколаїв, 54002
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
25.08.2011 Справа № 2а-4071/11/1470
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Мельник О.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом
Новобузького районного центру зайнятості, вул. Куйбишева, 2, м. Новий Буг, Новобузький район, Миколаївська область, 55600
до
Дочірнього підприємства Державної Акціонерної компанії "Хліб України" "Новополтавський комбікормовий завод", с. Новополтавка, Новобузький район, Миколаївська область, 55642
про
стягнення заборгованості по страхових внесках в сумі 4540,68 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Новобузький районний центр зайнятості (позивач) звернувся до суду з позовом про стягнення з Дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" Новополтавський комбікормовий завод" (відповідач) заборгованості по страхових внесках і пені в сумі 4540,68 грн.
Позивач заявив клопотання про розгляд справи за відсутності його представника.
Відповідач в судове засідання представника не направив, заперечень проти позову на подав. Заява відповідача про розгляд справи в порядку письмового провадження або клопотання про відкладення розгляду справи від відповідача до суду не надходило.
Про дату, час і місце судового розгляду відповідач був повідомлений належний чином, що підтверджується повідомленням про вручення повістки.
Враховуючи це, суд ухвалив розглядати справу за відсутності представників сторін.
Дослідивши і оцінивши письмові докази в їх сукупності, суд дійшов таких висновків.
Відповідач, згідно з пунктом 4 статті 1 Закону України від 02.03.2000 № 1533-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (надалі –Закон № 1533), як роботодавець є страхувальником.
Обов'язком роботодавця, у відповідності з пунктом 2 частини 2 статті 35 Закону № 1533, є своєчасна і повна сплата страхових внесків.
Частиною 3 статті 17 Закону № 1533 встановлено, що перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення з цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.
У статті 8 Закону № 1533 вказано, що для управління страхуванням на випадок безробіття, провадження збору та акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг створюється Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд).
Управління Фондом здійснюють правління Фонду та виконавча дирекція Фонду (частина 2 статті 10 Закону № 1533). Згідно з частиною 1 статті 12 Закону № 1533 виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості.
Згідно з частиною 2 статті 34 Закону № 1533 Фонд зобов'язаний контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю.
Відповідно до пункту 7.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 № 339 контроль за правильним нарахуванням, своєчасним і повним перерахуванням та надходженням страхових внесків здійснюється центрами зайнятості шляхом проведення планових перевірок.
24.12.2010 позивачем була проведена планова перевірка відповідача з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за період з 02.04.2007 по 31.11.2010 за результатами якої 24.12.2010 був складений Акт № 105. В ході перевірки позивач виявив порушення відповідачем пункту 2 частини 2 статті 35 Закону № 1533.
Згідно з частиною 1 статті 38 Закону № 1533 роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Штраф накладається у розмірі прихованої суми виплат, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, а в разі повторного порушення - у трикратному розмірі зазначеної суми.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
На підставі Акта 24.01.2011 позивачем було прийнято "Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу". Цим рішенням відповідач був зобов'язаний сплатити пеню в сумі 5285,20 грн.
05.01.2011 відповідач подав до Новобузького районного центру зайнятості розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків, до Фонду на випадок безробіття за 2010 рік. Відповідно до неї недоїмка становить 12200,60 грон., пеня - 5285,20 грн., з яких в зв'язку з частковим стягненням заборгованості за позовною роботою вже стягнуто 10897,33 грн., недоїмки та пені -2047,49, отже різниця складає недоїмка в сумі 1302,97 грн. та пеня в сумі 3237,71 грн., що підтверджується розрахунком позивача.
Рішення відповідач отримав, але суму, визначену позивачем, не сплатив, що і стало підставою для звернення позивача до суду.
Згідно зі статтею 39 Закону № 1533 спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись статтями 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з дочірнього підприємства Державної Акціонерної компанії "Хліб України" "Новополтавський комбікормовий завод" (ідентифікаційний код 31248376 с. Новополтавка, Новобузький район, Миколаївська область, 55642) на користь Новобузбкого районного центру зайнятості заборгованість по страхових внесках і пеню в сумі 4540,68 грн. (чотири тисячі п'ятсот сорок гривень 68 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга, подана після закінчення встановлених строків залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20574386 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні