Постанова
від 23.12.2011 по справі 2а-2905/11/1470
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд

вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54002

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв.

23.12.2011 р. Спр ава № 2а-2905/11/1470

Миколаївський ок ружний адміністративний су д у складі судді Гордієнко Т.О. за участю секретаря су дового засідання Миндрул Л.В ., від позивача: ОСОБА_1, пр. п озивача ОСОБА_2, пр. відпов ідача ОСОБА_3 дов. від 04.01.2011 р .

розглянув у відкритому су довому засіданні справу

за позовом ФОП ОСОБА_1, АДРЕСА_1 ,Миколаїв,54056

до ДПІ у Ленінському районі м . Миколаєва, вул. Гмирьова, 1/1,Ми колаїв,54028

про скасування податкових пов ідомлень-рішень від 25.03.2011 р. №00003317 01, № 0000341701,

В С Т А Н О В И В:

Позив ач звернувся до адміністрати вного суду з позовною заявою до Державної податкової інс пекції у Ленінському районі м. Миколаєва про скасування п одаткового повідомлення - р ішення від 25.03.2011 р. № 000033701, № 0000341701 .

Позивач обґрунтовує позов ні вимоги тим, що податкові по відомлення - рішення підляга ють скасуванню: податковий к редит по контрагентах ТОВ «Е костар», ТОВ «Матіас», ТОВ «Гл ициния», ТОВ «Трансдендем», П П «Макма Плюс»сформований пр авомірно, оскільки зазначені підприємства були платникам и податку на додану вартість та мали право виписувати под аткові накладні. Позивач пер ебуває на спрощеній системі оподаткування та відповідно до ст.1 Указу Президента № 727 пл атник єдиного податку повине н перейти на загальну систем у оподаткування, обліку та зв ітності, починаючи з наступн ого звітного періоду ( кварта лу), у разі перевищення гранич ного обсягу виручки від реал ізації продукції за рік 500 000 гр н., тому відповідач незаконно донарахував позивачу податк ове зобов' язання податку з доходів фізичних осіб на під став ст.13 Декрету № 13-92.

Відповідач проти поз ову заперечує, просить відмо вити в позові, оскільки подат кові повідомлення-рішення пр о донарахування податку з до ходів фізичних осіб та подат ку на додану вартість нарахо вані відповідно до вимог чин ного законодавства.

У судовому засідан ні судом було оголошено всту пну та резолютивну частини п останови.

Заслухав пояснення пред ставників сторін, дослідив м атеріали справи суд приходит ь до наступного висновку:

Актом від 17.03.2011 р. про результа ти документальної планової в иїзної перевірки з питань до тримання вимог податкового з аконодавства за період з 01.01.2008 р . по 31.12.2010 р. встановлено, що згідн о документів,наданих до пере вірки по постачальнику ТОВ « Екостар»оформлено придбанн я продукції на загальну суму 10 058,40 грн. за ІІ кв.2009 р. на суму 2 575 г рн., ІІІ кв.2009 р. на суму 7483,40 грн. - ві дсутні податкові накладні. В деклараціях з податку на дод ану вартість віднесено до ск ладу податкового кредиту сум и ПДВ по постачальнику ТОВ ПТ К «Матіас»на загальну суму 16 800,20 грн. відсутні податкові нак ладні, а саме ІІІ кв.2009 р. - 4891,80 гр н., ІV кв.2009 р.- 9408,40 грн., І кв.2010 р. на су му 2500 грн. В деклараціях з подат ку на додану вартість віднес ено до складу податкового кр едиту суми ПДВ по постачальн ику ТОВ «Глицинія»на загальн у суму 6999,80 грн., а саме І кв.2010 р. 3000 г рн., ІІ кв.2010 р на суму 3999,80 грн. відс утні податкові накладні . В де кларації з податку на додану вартість за ІІ кВ. 2010 р. позивач відніс до складу податковог о кредиту суми ПДВ по постача льнику ТОВ «Транстандем»на с уму 6583,40 грн. відсутні податков і накладні При формуванні по даткового кредиту за ІІІ кв.200 9 р. до податкової декларації з податку на додану вартість з постачальником ПП «Макма П люс»в серпні 2009 р. в сумі 2333,40 грн . відсутні податкові накладн і.

По операціях купівлі-прода жу з вищезазначеними постача льниками не надано до переві рки жодного документу, який б и підтверджував транспортув ання та передачу товару від п остачальників до позивача ( т оварно-транспортні накладні , акти прийому-передачі), не на дано договори на придбання т овару, тому відповідач вважа є дані договори нікчемними, я кі не спричиняють реального настання правових наслідків .

Виключено з податкового кр едиту в розмірі 110 грн. по ТОВ «О йл КАРТ ЦЕНТР»за ПММ та 299,0 8 грн. по ПП «Ліга нова:крісла,с тільці,столи»за столи стільц і , які не призначаються для їх використання в господарські й діяльності, чим порушено пп .7.4.4 ст.7 Закону України " Про податок на додану вартість» .

Перевіркою встановлено, що позивач з 01.04.2009 р. по 31.12.2009 р. перебу вав на спрощеній системі опо даткування, обліку звітності із сплатою єдиного податку. О бсяг виручки від реалізації товарів (робіт, послуг) за четв ертий квартал 2009 р. по наданим д о перевірки випискам з банкі вських рахунків з наростаючи м підсумком з початку року ск лав 523721,36 грн., чим перевищ ено граничну суму виручки, на яку поширюється спрощена си стема оподаткування встанов лена Указом Президента № 727 на суму 23 731,36 грн.

На суму перевищення в розмі рі 23 731,36 грн. не поширюються нор ми Указу № 727, а тому ФОП ОСОБА _1 зобов' язаний був оподат ковувати доходи на загальних підставах у порядку встанов леному ст.13 Декрету Кабінету М іністрів України від 26.12.1992 р. № 13- 92 «Про прибутковий податок з г ромадян»та пп.9.12.1,9.12.2 п.9.12 ст.9 За кону України від 22.05.2003 р. № 889 «П ро податок з доходів фізични х осіб»

Оподатковуваний доход за 200 9 р., враховуючи витрати за дан ими перевірки становить 14 832,22 г рн., з яких 15% податку з доходів фізичних осіб складає 2224,83 грн. відповідно до п.7.1 Закону У країни від 22.03.2003 р. № 889 «Про подат ок з доходів фізичних осіб»15% від об' єкта оподаткування. Розрахунок податку з доходів фізичних осіб за наслідками перевірки за 2010 р. 12 164,81 грн. = 81 098,73 х 15%. Всього занижено оподаткову ваний дохід на загальну суму 95 930,95 грн., тому донараховано по датку за 2009-2010 р. на суму 14 389,64 грн.

У висновку акта перевірки з азначено, що позивачем поруш ено:

- ст.5 Указу № 727/98 поруш еноч.2 ст.13 розділу 4 Декрету Каб інету Міністрів України від 26.12.1992 р. № 13-92 «Про прибутковий по даток з громадян»з урахуванн ям пп.9.12.1,9.12.2 п.9.12 ст.9 Закону Ук раїни від 22.05.2003 р. № 889 «Про подато к з доходів фізичних осіб»в р езультаті чого занижено пода ток з доходів фізичних осіб н а загальну суму 14 389,64 грн.: у т.ч. з а 2009 р. на суму 2224,83 грн., за 2010 р. на су му 12164,81 грн.

- П.п.7.3.1,7.4.1,7.4..4,п.п.7.4.5 ст.7 Закону України «Про подато к на додану вартість»за пері од з 01.02.2008 р. по 31.12.2010 р. на суму 54567 грн .

- Пп.49.18.2,ст..49 ПК України в результаті чого встановлено несвоєчасне подання податко вої декларації з ПДВ за 4 кв.2010 р . ( строк подачі 09.02.2011 р., фактично надано 16.02.2011 р.).

У висновку відповідач за значив, що встановлено поруш ення позивачем п.п.7.4.1, п.п. 7.4.5, п.п.7 .7.1 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» в результаті чого занижено п одаток на додану вартість у г рудні 2010 р. на загальну суму 13 672,8 4 грн.

На підставі акта перевірк и відповідачем було прийняті податкові повідомлення-ріше ння:

- № 0000341701 від 25.03.2011 р., я ким збільшено суму грошового зобов' язання з податку з до ходів фізичних осіб в сумі 14 389 ,64 грн.

- № 0000331701 від 25.03.2011 р., я ким позивачу збільшено суму податкового зобов' язання з податку на додану вартість в сумі 54567 грн. основного платежу , 13 811,75 грн. штрафні (фінансові с анкції).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конст итуції України органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти л ише в межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті ( вчинен і) вони відповідно до вимог ст . 2 КАС України.

Згідно зі пп. 7.2.3, 7.4.1 ст. 7 Зак ону України «Про податок на додану вартість»Податкова н акладна складається у момент виникнення податкових зобов 'язань продавця у двох примір никах. Оригінал податкової н акладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Подат ковий кредит звітного період у визначається виходячи із д оговірної (контрактної) варт ості товарів (послуг), але не в ище рівня звичайних цін, у раз і якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняєть ся більше ніж на 20 відсотків в ід звичайної ціни на такі тов ари (послуги), та складається і з сум податків, нарахованих (с плачених) платником податку за ставкою, встановленою пун ктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цьо го Закону, протягом таког о звітного періоду у зв'язку з :

придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

придбанням (будівництвом, с порудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій в не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.

Згідно припису підпункту 7.4.4, 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на дод ану вартість»від 03.04.1997 р. за № 168/97 Якщо платник податку придбав ає (виготовляє) матеріальні т а нематеріальні активи (посл уги), які не призначаються для їх використання в господарс ькій діяльності такого платн ика, то сума податку, сплачено го у зв'язку з таким придбання м (виготовленням), не включаєт ься до складу податкового кр едиту. Не підлягають включен ню до складу податкового кре диту суми сплаченого (нарахо ваного) податку у зв' язку з п ридбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими на кладними чи митними декларац іями (іншими подібними докум ентами згідно з підпунктом 7.2. 6 цього пункту).

Статтею 1 Закону від 16.07.99р . №996-ХІV "Про бухгалтерський обл ік та фінансову звітність в У країні" визначено, що первинн ий документ - це документ, який містить відомості про госпо дарську операцію та підтверд жує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у т ому числі договори, накладні , акти виконаних робіт, рахунк и тощо) мають силу первинних д окументів лише в разі фактич ного здійснення господарськ ої операції. Якщо ж фактичног о здійснення господарської о перації не було, відповідні д окументи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового об ліку навіть за наявності всі х формальних реквізитів таки х документів, що передбачені чинним законодавством.

У зв'язку з цим, суд зазнача є, що наслідки в бухгалтерськ ому, і, відповідно в податково му обліку платника, створюют ь лише реально вчинені госпо дарські операції, тобто такі , що пов' язані з рухом активі в, зміною зобов' язань чи вла сного капіталу платника, та в ідповідають змісту, відображ еному в укладених платником податку правочинах. Тобто у р азі безтоварності операцій в изначення податкового креди ту слід визнати безпідставни м, незважаючи на наявність у п латника податку, а даному вип адку у позивача, доказів спла ти продавцеві (виконавцю) вар тості товару (робіт, послуг) з ПДВ, а також наявність оформл ених податкових накладних.

Таким чином, право позива ча на формування податкового кредиту повинно бути підтве рджено належним чином складе ними первинними документами , що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування п одаткового обліку платника п одатків.

Позивач суду та при перевір ці ДПІ товарно-транспортних накладних та податкових накл адних на отримання товару не надав.

Позивач в судовому засід анні пояснив, що товар достав лявся контрагентом, але това рно-транспортні накладні не виписувались.

Таким чином, дослідити рух товару від контрагентів до п озивача не виявилось можливи м, тому суд приходить до висно вку, що відповідачем вірно зр облено висновок про безтовар ність господарських операці й, укладених позивачем з ТОВ « Глицинія», ТОВ «Екостар» та ї х спрямованість лише на отри мання податкової вигоди шлях ом декларування податкового кредиту та зменшення своїх з обов'язань перед Державним б юджетом.

Крім того, податкові наклад ні , які дають право на формува ння податкового кредиту при перевірки та суду не булу над ані, доказів використання в г осподарській діяльності пал иво-мастильні матеріали, які придбав у ТОВ «Ойл КАРТ ЦЕН ТР» на суму 299,08 грн. та столи т а стільці, які придбав у ПП «Лі га нова:крісла,стільці,столи »позивач суду не надав.

Відповідачем правомірно в становлено порушення позива чем Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97, а саме заниженн я податкових зобов' язань з податку на додану вартість в сумі 54 567 грн.

Проте встановлення факт у нереальності вчинення госп одарської операції не потреб ує з'ясування змісту умислу у часників такої операції. Від сутність реально вчиненої го сподарської операції та, як н аслідок, юридична дефектніст ь відповідних первинних доку ментів, за змістом пункту 44.1 По даткового кодексу України не дозволяє формувати дані под аткового обліку незалежно ві д спрямованості умислу платн иків податку-учасників відпо відної операції.

Таким чином, податкове п овідомлення-рішення ДПІ у Ле нінському районі м. Миколаєва від № 0000331701 від 25.03.2011 р., яким позивачу збіл ьшено податкові зобов' язан ня з податку на додану вартіс ть прийнято у відповідності до вимог чинного законодавст ва.

Відповідно до ст.1,5 Указу Пре зидента України «Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності суб'єктів ма лого підприємництва»№ 746/99 від 28.06.1999 р. установлено, що спрощен а система оподаткування, обл іку та звітності запроваджує ться для таких суб'єктів мало го підприємництва: фізичних осіб, які здійснюють підприє мницьку діяльність без створ ення юридичної особи і у труд ових відносинах з якими, вклю чаючи членів їх сімей, протяг ом року перебуває не більше 10 осіб та обсяг виручки яких ві д реалізації продукції (това рів, робіт, послуг) за рік не пе ревищує 500 тис. гривень. У разі п орушення вимог, установлених статтею 1 цього Указу, платник єдиного податку повинен пер ейти на загальну систему опо даткування, обліку та звітно сті, починаючи з наступного з вітного періоду (кварталу). Су б'єкти малого підприємництва несуть відповідальність за правильність обчислення, сво єчасність подання розрахунк ів та сплати сум єдиного пода тку згідно із законодавством України.

Згідно з ч.2 ст.13 Декрету Кабі нету Міністрів України № 13-92 ві д 26.12.1992 р. «Про прибутковий пода ток з громадян»оподатковува ним доходом вважається суку пний чистий доход, тобто різ ниця між валовим доходом (в иручки у грошовій та натур альній формі) і документаль но підтвердженими витрата ми, безпосередньо пов'язаним и з одержанням доходу.

Відповідно до п.п.9.12.1,9.12.2 Зако ну України № 889 від 22.05.2033 р. «Про податок з доходів фізичних о сіб»оподаткування доходів, о триманих фізичною особою від продажу нею товарів (надання послуг, виконання робіт) у меж ах її підприємницької діяльн ості без створення юридичної особи, а також фізичною особо ю, яка сплачує ринковий збір, з дійснюється за правилами, вс тановленими спеціальним зак онодавством з цих питань, з ур ахуванням норм цього пункту. Якщо фізична особа - суб'єкт п ідприємницької діяльності а бо фізична особа, яка сплачує ринковий збір, отримує інші д оходи, ніж визначені у підпун кті 9.12.1 цього пункту, то такі до ходи оподатковуються за зага льними правилами, встановлен ими цим Законом для платн иків податку, що не є такими су б'єктами підприємницької дія льності.

Указ Президента України «П ро спрощену систему оподатку вання, обліку та звітності су б'єктів малого підприємництв а»№ 746/99 не містить положень, як і б регулювали питання опода ткування сум, що перевищують виручки, встановлений грани чний обсяг законодавцем.

За таких обставин оподатку вання доходів, отриманих пла тником єдиного податку з пор ушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткув ання, повинно здійснюватись із застосуванням правил зага льної системі оподаткування , повинно здійснюватися із за стосуванням правил загально ї системи оподаткування, вре гульованих, зокрема Закон ом України № 889 від 22.05.2033 р. «Про податок з доходів фізичних о сіб», з урахуванням загальни х принципів оподаткування, з акріплених Конституцією Укр аїни та Податковим Кодексом, якими встановлювались засад и податкових відносин в Укра їні.

Таким чином, відповідач пра вомірно донарахував позивач у податок з доходів фізичних осіб, тому податкове повідом лення - рішення № 0000341701 від 25.03.2011р. є законним та обґрунтов аним та скасуванню не підляг ає.

Під час розгляду сп орів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень суди, незалежно від підстав, навед ених у позовній заяві, переві ряють їх відповідність усім зазначеним вимогам статті 2 К АС України.

Відповідно до ст.86 КАС Ук раїни, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об' єктив ному дослідженні.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб' єкта вл адних повноважень, обов' язо к доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіял ьності покладається на відпо відача, якщо він заперечує пр оти адміністративного позов у.

Відповідно до ст.11 КАС Ук раїни розгляд і вирішення сп рав в адміністративних судах здійснюється на засадах зма гальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх док азів і у доведенні перед судо м їх переконливості.

За таких обставин, позов з адоволенню не підлягає.

Судові витрати покладаю ться на позивача.

Керуючись ст. ст. 11,71,94 158-163, 167, 254 КА С України суд -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову ві дмовити.

Постанова набирає зак онної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголо шення/отримання постанови, я кщо протягом цього часу не бу де подано апеляційної скарги .

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили постанови за наслідками апе ляційного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дання в 10-денний строк з дня пр оголошення/отримання копії постанови апеляційної с карги, вимоги до якої встанов лені статтею 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни.

Суддя Т. О. Гордієн ко

Повний текст постанови складений

та підписаний суддею 28.12.2011 р.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20578165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2905/11/1470

Постанова від 23.12.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 23.09.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 06.04.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 05.04.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні