Справа № 2а/1570/5557/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 грудня 2011 року м.Одеса
10год. 45хв.
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Гурченковій Г.М.
За участю представників сторін:
Від позивача: Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів ОСОБА_1 –за довіреністю №01-1/157 від 14.06.2011р.
Від відповідача: Приватного сільськогосподарського підприємства «Мир»ОСОБА_2 –за довіреністю №б/н від 08.09.2011р.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного сільськогосподарського підприємства «Мир»про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010р. у розмірі 14000грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 378грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, в якому позивач просить суд стягнути з до Приватного сільськогосподарського підприємства «Мир»адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010р. у розмірі 14000грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 378грн.
Відповідач –Приватне сільськогосподарське підприємство «Мир»з позовними вимогами не погоджується та вважає їх необґрунтованими з підстав, наведених у письмових запереченнях (вхід.№26230/2011 від 08.08.2011р.), наголошуючи, зокрема, на тому, що відповідно до Статуту Підприємство є сільськогосподарським підприємством, основним видом діяльності якого є вирощування та реалізація сільгосппродукції та в переважній більшості роботи, які виконуються на Підприємстві є сезонними роботами у період часу від 1-го до 6-ти місяців. До того ж, відповідач наголошує на тому, що жодною статтею Закону України «Про основи соціальної забезпеченості інвалідів в Україні»не передбачено, що керівник підприємства зобов’язаний працевлаштовувати інваліда протягом цілого року.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи докази в сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з наявного у матеріалах справи Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010р., поданого Приватним сільськогосподарським підприємством «Мир»31.01.2011р. до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вхід.№1113), Підприємством самостійно визначено кількість інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»у кількості 1 особа, що відповідає встановленому нормативу кількості інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», та складає 1 особа.
Також, в означеному звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010р зазначено, що середньооблікова чисельність штатних працівників за 2010р. на Приватному сільськогосподарському підприємстві «Мир»склала 22 особи, у зв»язку з чим відповідно до нормативу місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 робоче місце.
Однак, як з»ясовано судом та підтверджується наявними у справі документами, відповідач не створив жодного робочого місця. Отже, відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, у зв»язку з чим загальна сума відрахувань за 1 не створене робоче місце склала 14 000грн..
При цьому, судом встановлено, що до теперішнього часу адміністративно-господарські санкції відповідачем сплачені не були, з підстав чого та з урахуванням Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Мінпраці та соціальної політики України від 15.05.2007р. №223, позивачем нарахована пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 378грн. (14000,00 х 0,03 х 90 : 100).
Таким чином, з урахуванням наведеного, на думку суду, застосування Одеським обласним відділенням фонду соціального захисту інвалідів до Приватного сільськогосподарського підприємства «Мир»адміністративно-господарських санкцій у сумі 14000,00грн. та нарахування пені у сумі 378,00грн., є правомірним, ґрунтовним та таким, що здійснено з урахуванням приписів чинного законодавства України, виходячи з наступного.
Відповідно до п.1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002р. №1434 (зі змінами та доповненнями), фонд соціального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.
Згідно п.3 Положення, основними завданнями Фонду є: реалізація у межах своєї компетенції державної політики у сфері соціального захисту інвалідів; контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"; фінансування заходів щодо соціального захисту інвалідів.
Відповідно до п.4 Положення, Фонд, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює контроль за виконанням підприємствами нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та сплатою ними адміністративно-господарських санкцій і пені.
Відповідно до ч.ч.1,2,3,5 ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” вiд 21.03.1991р. №875-XII (зі змінами та доповненнями), для підприємств (об’єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості 1 робочого місця, якщо інше не передбачено законом. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Згідно з ч.ч.9,10 ст.19 означеного Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Згідно зі ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, підприємства (об’єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлена нормативом, передбаченим ч.1 ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Як вбачається з наявного в матеріалах справи звіту Приватного сільськогосподарського підприємства «Мир»«Про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік»(вхід.ФСЗ №1113 від 31.01.2011р.), середньооблікова чисельність штатних працівників за 2010р. на Приватному сільськогосподарському підприємстві «Мир»склала 22 особи, у зв’язку з чим відповідно до нормативу місць, призначених для працевлаштування інвалідів, відповідач повинен був створити 1 місце, тоді як не створив жодного. Отже, відповідно до розрахунку суми відрахувань, що складається з поділення фонду заробітної плати на середньооблікову чисельність штатних працівників, та помноження її на кількість нестворених робочих місць для інвалідів, сума відрахувань за 1 не створене робоче місце становить 14000,00грн., у зв’язку з чим загальна сума відрахувань складає 14000,00грн. (308000:22=14000х1).
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбувалося порушення нормативу встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Проте, всупереч ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” відповідач самостійно в строк до 15 квітня 2011року адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не сплатив.
Відповідно до п.2 ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Таким чином, з огляду на викладене, за Приватним сільськогосподарським підприємством «Мир»рахується заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у 2010році, у розмірі 14000,00грн. та пені, виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки НБУ, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що складає 378,00 грн.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак, беручи до уваги наведене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Приватного сільськогосподарського підприємства «Мир»суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010р. у розмірі 14000,00грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 378,00грн.
Керуючись ст.ст.158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного сільськогосподарського підприємства «Мир»про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010р. у розмірі 14000грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 378грн., задовольнити.
2. Стягнути з Приватного сільськогосподарського підприємства «Мир» (67921, Одеська обл., Красноокнянський район, с.Новокрасне, код ЄДРПОУ 22508868) на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Державного казначейства суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010р. у розмірі 14000(чотирнадцять тисяч)грн.00коп. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 378(триста сімдесят вісім)грн. 00коп.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано 22 грудня 2011 року.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2011 |
Оприлюднено | 11.01.2012 |
Номер документу | 20578777 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні