ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2011 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1670/9910/11
Суддя Полтавського окру жного адміністративного суд у Кукоба О.О. розглянувши у пор ядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Гадяцького районног о центру зайнятості до ОСО БА_1 про стягнення надмірно виплаченої допомоги на випа док безробіття, -
В С Т А Н О В И В:
Гадяцький районний це нтр зайнятості 25 листопада 2011 року звернувся до Полтавсько го окружного адміністративн ого суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 про стя гнення надмірно виплаченої д опомоги на випадок безробітт я в сумі 1 251 грн. 43 коп.
В обґрунтування своїх вим ог позивач зазначив, що у пері од перебування на обліку у Га дяцькому районному центрі за йнятості ОСОБА_1 був зареє стрований як суб' єкт підпри ємницької діяльності, чим по рушив вимоги Закону України "Про зайнятість населення" та Закону України "Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття". Відтак, за час переб ування на обліку в центрі зай нятості відповідачу безпідс тавно виплачено допомогу на випадок безробіття в розмірі 1 251 грн. 43 коп., у зв' язку з чим да на сума підлягає стягненню з останнього.
Сторони в судове засідання не з' явилися, про дату, час т а місце його проведення пові домлялися належним чином ( а.с. 23-24); причин неявки суду н е повідомили, заяв чи клопота нь до суду не надали.
Враховуючи положення ч. 1 ст . 122, ст. 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України суд вважає за можливе розглянут и справу без участі представ ників сторін, в порядку письм ового провадження, на підста ві наявних матеріалів справи .
Дослідивши матеріали спра ви, з'ясувавши фактичні обста вини, на яких ґрунтуються поз овні вимоги, оцінивши докази , які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд встанов ив наступні факти та відпові дні до них правовідносини.
Судом встановлено, що на під ставі заяви від 04.06.2004 року та зг ідно статті 2 Закону України "П ро зайнятість населення" гр. ОСОБА_1 зареєстровано в Гад яцькому районному центрі зай нятості як шукаючого роботу. У поданій заяві відповідач з азначив, що не зареєстровани й як суб' єкт підприємницько ї діяльності, трудовою діяль ністю не займається, пенсії н е отримує (а.с. 10).
Наказом директора Гадяцьк ого РЦЗ від 04.06.2004 року № НТ040604 відп овідачу надано статус безроб ітного та призначено допомог у по безробіттю (а.с. 11-12).
Наказом директора Гадяцьк ого РЦЗ від 28.08.2006 року № НТ060828 гр. ОСОБА_1 знято з обліку в цент рі зайнятості з 24.08.2006 року на пі дставі п. 44 Положення про реєс трацію, перереєстрацію та ве дення обліку громадян, що шук ають роботу, і безробітних, ви плати допомоги по безробіттю , а також умови подання матері альної допомоги в період про фесійної підготовки, перепід готовки та підвищення кваліф ікації, а саме: у зв' язку з не відвідуванням безробітним ц ентру зайнятості без поважни х причин протягом 30 календарн их днів (а.с. 11-зворот).
Позивачем проведено перев ірку щодо обґрунтованості ви плат відповідачу матеріальн ого забезпечення відповідно до Закону України "Про загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття", за результатам и якої складено акт від 13.10.2011 ро ку (а.с. 13).
Перевіркою встановлено, що гр. ОСОБА_1 у період перебу вання на обліку в центрі зайн ятості як безробітний одноча сно був зареєстрований як су б' єкт підприємницької діял ьності.
У зв' язку з викладеним, поз ивач дійшов висновку, що відп овідачем за період з 04.06.2004 року по 24.08.2006 року безпідставно отри мано допомогу у зв' язку з бе зробіттям, сума якої, відпові дно до довідки № 1602111230 від 29.09. 2011 року складає 1 108 грн. 42 коп. (а .с. 15).
Крім того, Гадяцьким РЦЗ вит рачено кошти на проведення т а організацію громадських ро біт, участь в яких брав відпов ідач, в розмірі 143 грн. 01 коп.
За таких обставин, позивач з вернувся до суду з позовом пр о стягнення з ОСОБА_1 кошт ів в сумі 1 251 грн. 43 коп.
Надаючи правову оцінку обґ рунтованості позовних вимог , суд зазначає наступне.
Частиною першою статті 8 З акону України "Про загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття" від 02.03.2000 року № 1533-ІІІ визначено, що Фонд загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття створ юється для управління страху ванням на випадок безробіття , акумуляції страхових внеск ів, контролю за використання м коштів, виплати забезпечен ня та надання соціальних пос луг, здійснення інших функці й згідно із цим Законом і стат утом Фонду.
Згідно з ч. 2 ст. 12 Закону Укра їни "Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття" ф ункції робочих органів викон авчої дирекції Фонду поклада ються на центр зайнятості Ав тономної Республіки Крим, об ласні, Київський і Севастопо льський міські, районні, місь крайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
За приписами ст. 2 Закону Укр аїни "Про зайнятість населен ня" від 01.03.1991 року № 803-XII б езробітними визнаються прац ездатні громадяни працездат ного віку, які через відсутні сть роботи не мають заробітк у або інших передбачених зак онодавством доходів і зареєс тровані у державній службі з айнятості як такі, що шукають роботу.
Як встановлено судом, гр. О СОБА_1 перебував на обліку в Гадяцькому РЦЗ як безробітн ий у період з 04.06.2004 року по 24.08.2006 ро ку.
Відповідно до пп. "б" п. 3 ст. 1 З акону України "Про зайнятіст ь населення" в Україні до зайн ятого населення належать гро мадяни, що проживають на тери торії держави на законних пі дставах та які самостійно за безпечують себе роботою, вкл ючаючи підприємців, осіб, зай нятих індивідуальною трудов ою діяльністю, творчою діяль ністю, члени кооперативів, фе рмери та члени їх сімей, що бер уть участь у виробництві, а та кож члени особистих селянськ их господарств, діяльність я ких здійснюється відповідно до Закону України "Про особис те селянське господарство".
В силу п. 5 Порядку розслідув ання страхових випадків та о бґрунтованості виплати мате ріального забезпечення безр обітним, затвердженого наказ ом Міністерства праці та соц іальної політики України, Де ржавної податкової адмініст рації України від 13.02.2009 року № 60/6 2 перевірка достовірності да них, які є підставою для надан ня особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться ц ентрами зайнятості, зокрема шляхом звіряння наданої особ ою інформації з відомостями, наявними у державних реєстр аторів. За результатами звір ки або перевірки оформлюєтьс я акт, який підписується поса довими особами, що її проводи ли. У разі встановлення недос товірності даних, на підстав і яких особі надано статус бе зробітної та право на виплат у матеріального забезпеченн я, особа ознайомлюється з акт ом, про що засвідчує власним п ідписом. У разі відмови особи підписати акт про це робитьс я відповідна відмітка спеціа лістом центру зайнятості.
Обмін інформацією між цент рами зайнятості та державним и реєстраторами здійснюєтьс я згідно з Порядком взаємоді ї суб'єктів інформаційного о бміну щодо надання та викори стання відомостей з Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців, затвердженим наказом Державного комітету України з питань регуляторної політ ики та підприємництва, Держа вної податкової адміністрац ії України, Державного коміт ету статистики України від 07.1 2.2005 р. №121/560/406, постановою правлінн я Пенсійного фонду України в ід 07.12.2005р. №23-3, постановою правлі ння Фонду загальнообов'язков ого державного соціального с трахування на випадок безроб іття від 07.12.2005 р. №368, зареєстрова ного у Міністерстві юстиції України 16.12.2005 року за №1523/11803.
Посадовими особами Гадяць кого районного центру зайнят ості складено акт розслідува ння страхових випадків та об ґрунтованості виплат матері ального забезпечення відпов ідно до вимог Закону України "Про загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття" від 13.10. 2011 року, у якому зазначено, що г р. ОСОБА_1 під час перебува ння на обліку в Гадяцькому РЦ З як безробітний одночасно б ув зареєстрований як суб' єк т підприємницької діяльност і - фізична особа.
Судом досліджено витяг з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців, зі змісту якого встановлено, що відповідач 16. 08.2002 року зареєстрований як суб ' єкт підприємницької діяль ності - фізична особа Гадяцьк ою районною державною адміні страцією Полтавської област і (а.с. 28).
Таким чином, в ході судового розгляду встановлено, що пер ебуваючи на обліку в центрі з айнятості як безробітний, гр . ОСОБА_1 одночасно був зар еєстрований як суб' єкт підп риємницької діяльності - фіз ична особа.
Відповідно до довідки Гад яцького РЦЗ № 1602111230 від 29.09.2011 р оку за період перебування на обліку в центрі зайнятості в ідповідачем отримано допомо гу у зв' язку з безробіттям в розмірі 1 108 грн. 42 коп.
Крім того, як зазначено пози вачем, центром зайнятості ви ділялися кошти на проведення та організацію громадських робіт, участь в яких брав відп овідач, в розмірі 143 грн. 01 коп.
За приписами ч. 2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття" застраховані особи, заре єстровані в установленому по рядку як безробітні, зобов'яз ані своєчасно подавати відом ості про обставини, що вплива ють на умови виплати їм забез печення та надання соціальни х послуг.
Однак, всупереч вказаним но рмам Закону, відповідач не по відомив Гадяцький РЦЗ про те , що він на момент звернення до служби зайнятості був зареє стрований як суб' єкт підпри ємницької діяльності, тобто відносився до зайнятого насе лення та не мав права на отрим ання допомоги у зв' язку з бе зробіттям.
Частиною третьою статті 36 З акону України "Про загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування на випадок б езробіття" передбачено, що су ма виплаченого забезпечення та вартості наданих соціаль них послуг застрахованій осо бі внаслідок умисного невико нання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до за конодавства України з момент у виникнення обставин, що впл ивають на умови виплати їй за безпечення та надання соціал ьних послуг.
Згідно п. 6 Порядку розсліду вання страхових випадків та обґрунтованості виплати мат еріального забезпечення без робітним у разі встановлення центрами зайнятості належно сті безробітної особи до кат егорії зайнятих, така особа з німається з обліку як безроб ітна в установленому законом порядку та повертає суму нез аконно отриманого матеріаль ного забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин , що впливають на умови виплат и матеріального забезпеченн я та надання соціальних посл уг.
З матеріалів адміністрати вної справи судом встановлен о, що Гадяцьким РЦЗ 13.10.2011 року за № 162 видано наказ "Про повернен ня допомоги по безробіттю гр . ОСОБА_1." (а.с. 14), копія я кого разом з повідомленням в их № 1537 від 14.10.2011 року надсилалас я на адресу відповідача та бу ла отримана ним 20.10.2011 року, що пі дтверджується копією повідо млення про вручення рекоменд ованого поштового відправле ння (а.с. 16, 27-зворот).
Разом з тим, відповідачем ко шти в сумі 1 251 грн. 43 коп. в добров ільному порядку не відшкодов ано, доказів оскарження вище зазначеного наказу Гадяцько го РЦЗ до суду не надано.
Як визначено п. 8 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла ти матеріального забезпечен ня безробітним, у разі неможл ивості вручення повідомленн я про необхідність поверненн я коштів з підстав, передбаче них абзацом першим пункту 132 П равил надання послуг поштово го зв'язку, затверджених пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 17.08.2002 № 1155, відмови особ и чи роботодавця повернути к ошти, а також у разі неповерне ння їх у встановлений строк с тягнення таких коштів здійсн юється у судовому порядку ві дповідно до законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Кодекс у адміністративного судочин ства України розгляд і виріш ення справ в адміністративни х судах здійснюються на заса дах змагальності сторін та с вободи в наданні ними суду св оїх доказів і у доведенні пер ед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що кожна сторона повинна до вести ті обставини, на яких ґр унтуються її вимоги та запер ечення.
Відповідач відзиву на поз овну заяву та жодних запереч ень проти позову чи доказів с плати суми матеріального заб езпечення суду не надав.
З огляду на вищезазначене , суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є правомірними та о бґрунтованими, а тому підляг ають задоволенню.
У відповідності до ч. 4 ст. 94 Ко дексу адміністративного суд очинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7-11, 69-71, 94, 122, 128, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Гадяцького районного цент ру зайнятості до ОСОБА_1 п ро стягнення надмірно виплач еної допомоги на випадок без робіття задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (ідент ифікаційний номер НОМЕР_2 ; АДРЕСА_1) на користь Гадяц ького районного центру зайня тості (код ЄДРПОУ 22549324; вул. Шевч енка, 1-А, м. Гадяч, Гадя цький район, Полтавська обла сть, 37300) суму надмірно виплачен ої допомоги на випадок безро біття в розмірі 1 251 грн. 43 коп. (од на тисяча двісті п' ятдесят одна гривня сорок три копійк и).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Суддя О.О. Кукоба
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2011 |
Оприлюднено | 11.01.2012 |
Номер документу | 20588926 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
О.О. Кукоба
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні