Постанова
від 22.11.2011 по справі 13852/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія< >

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

22 листопада 2011 р. Спра ва № 2а- 13852/11/2070

Харківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі судді Мельникова Р.В.,

розглянувши у порядк у скороченого провадження ад міністративну справу за позо вом Лозівської об' єднаної державної податкової інспек ції у Харківській області до виробничо-комерційного прив атного підприємства "Жемчуг" про стягнення заборгованост і, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Лозівська ОДПІ у Харківській області, зверн увся до Харківського окружно го адміністративного суду з позовом до виробничо-комерці йного приватного підприємст ва "Жемчуг", в якому просив суд стягнути з виробничо-комерц ійного приватного підприємс тва "Жемчуг" заборгованість д о бюджету з податку на прибут ок, податку на додану вартіст ь та комунального податку в с умі 6888 грн.

Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що виробничо-комер ційне приватне підприємство "Жемчуг" є платником податків і зборів. Відповідач не викон ував обов' язок сплачувати п одатки і збори та обов' язок подавати декларації до держ авних податкових органів від повідно до законів з питань о податкування. В зв'язку з несп латою відповідачем сум подат ків, зборів, а також штрафних с анкцій, накладених на нього Л озівською ОДПІ у Харківській області, у відповідача виник ла заборгованість, яка стано м на дату звернення до суду з п озовом складає 6888 грн. У зв' яз ку з тим, що вказана заборгова ність погашена не була, дану с уму позивач просить стягнути з відповідача у судовому пор ядку.

Згідно з п.3 ч.1 ст.183-2 Кодексу ад міністративного судочинств а України дана справа розгля дається у порядку скороченог о провадження.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження бул а надіслана відповідачу реко мендованим листом з повідомл енням про вручення за адресо ю з ЄДРПОУ. 21.11.2011 р. конверт із суд овими документами повернувс я до суду з поміткою "за зазнач еною адресою не проживає".

З урахуванням положень ч.11 с т.35 КАС України, відповідач на лежним чином повідомлений пр о наслідки неподання до суду заперечень проти позову або заяви про визнання позову.

Суд, дослідивши матеріали с прави, оцінивши докази у їх су купності, прийшов до висновк у про задоволення позову з на ступних підстав.

Відповідно до ст.10 Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні" (тут і далі нормативно-правові акти в ре дакції, чинній на час виникне ння відповідних правовіднос ин) державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції в иконують такі функції, як зді йснення контролю за своєчасн істю, достовірністю, повното ю нарахування та сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів); здійснення контрол ю за своєчасністю подання пл атниками податків бухгалтер ських звітів і балансів, пода ткових декларацій, розрахунк ів та інших документів, пов'яз аних з обчисленням податків, інших платежів, а також перев іряють достовірність цих док ументів щодо правильності ви значення об'єктів оподаткува ння і обчислення податків, ін ших платежів; забезпечення з астосування та своєчасного с тягнення сум фінансових санк цій, передбачених цим Законо м та іншими законодавчими ак тами України за порушення по даткового законодавства, а т акож стягнення адміністрати вних штрафів за порушення по даткового законодавства, доп ущені посадовими особами під приємств, установ, організац ій та громадянами; подання до судів позовів до підприємст в, установ, організацій та гро мадян про визнання угод неді йсними і стягнення в доход де ржави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших в ипадках - коштів, одержаних бе з установлених законом підст ав, а також про стягнення забо ргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна.

Згідно п. 1 ст. 10 Закону Україн и "Про державну податкову слу жбу в Україні", Лозівська ОДПІ у Харківській області здійс нює контроль за додержанням законодавства про податки та інші платежі та забезпечує п равильність обчислення та св оєчасність надходження цих п одатків.

Статтею 67 Конституції Украї ни передбачено, що кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.

Відповідно до п. 30 ст. 2 Бюджет ного Кодексу України, органа ми стягнення являються подат кові, митні та інші державні о ргани, яким відповідно до зак ону надано право на стягненн я до бюджету податків, зборів (обов'язкових платежів) та інш их надходжень.

Пунктом 3 ст. 50 Бюджетного Ко дексу України передбачено, щ о органи стягнення забезпечу ють своєчасне та в повному об сязі надходження бюджету под атків, зборів (обов'язкових пл атежів) та інших доходів відп овідно до законодавства.

Судом встановлено, що відпо відач, виробничо-комерційне приватне підприємство "Жемчу г", зареєстровано 26.08.1992 р., що підт верджується копією свідоцтв а про державну реєстрацію (а.с . 7), копією витягу з ЄДРПОУ (а.с. 10 -11), копією спеціального витяг у з ЄДРПОУ (а.с. 36-38). Відповідача взято на облік як платника по датків 28.08.1992 р., перебуває на обл іку в Лозівській ОДПІ у Харкі вській області, про що свідчи ть довідка (а.с.8).

Згідно з п.2, 3 ч.1 ст. 9 Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння" (в редакції, чинній на час виникнення відповідних прав овідносин), платники податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) зобов' язані подавати до державних податкових орг анів та інших державних орга нів відповідно до законів де кларації, бухгалтерську звіт ність та інші документи і від омості, пов'язані з обчисленн ям і сплатою податків і зборі в (обов'язкових платежів); спла чувати належні суми податків і зборів (обов' язкових плат ежів) у встановлені законами терміни.

Підпунктами 16.1.1-16.1.4, 16.1.11 п.16.1 ст.16 П одаткового кодексу України в становлено, що платник подат ків зобов'язаний: стати на обл ік у контролюючих органах в п орядку, встановленому законо давством України; вести в уст ановленому порядку облік дох одів і витрат, складати звітн ість, що стосується обчислен ня і сплати податків та зборі в; подавати до контролюючих о рганів у порядку, встановлен ому податковим та митним зак онодавством, декларації, зві тність та інші документи, пов ' язані з обчисленням і спла тою податків та зборів; сплач увати податки та збори в стро ки та у розмірах, встановлени х цим Кодексом та законами з п итань митної справи; повідом ляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юрид ичної особи та зміну місця пр оживання фізичної особи - під приємця.

Згідно з п.20.1.28 Податкового ко дексу України, органи держав ної податкової служби мають право застосовувати до платн иків податків фінансові (штр афні) санкції, стягувати до бю джетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим Кодексо м.

Згідно з п.16.1 ст.16 Закону Украї ни "Про оподаткування прибут ку підприємств", платники под атку самостійно визначають с уми податку, що підлягають сп латі.

Пунктом п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України передбачено , що платник податків самості йно обчислює суму податковог о та/або грошового зобов'язан ня та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларац ії або уточнюючому розрахунк у, що подається контролюючом у органу у строки, встановлен і цим Кодексом. Така сума грош ового зобов'язання та/або пен і вважається узгодженою.

Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" п ередбачено, що платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, як у зазначає у податковій декл арації.

Строки подання податкових декларацій встановлено п.п.4.1 .4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" від 21 грудня 2001 рок у №2181-ІІІ та п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.49.2 ст.49 Податк ового кодексу України, платн ик податків зобов'язаний за к ожний встановлений цим Кодек сом звітний період подавати податкові декларації щодо ко жного окремого податку, плат ником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно в ід того, чи провадив такий пла тник податку господарську ді яльність у звітному періоді.

Штрафні санкції за порушен ня податкового законодавств а накладаються на платника п одатків у розмірах, визначен их ст.17 Закону України "Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами", крім штрафних са нкцій за порушення валютного законодавства, що встановлю ються окремим законодавство м.

Штрафні санкції накладают ься контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пу нктом 17.2 цієї статті, самостій но нараховуються та сплачуют ься платником податків. (абз.2 п.17.1 ст.17 Закону України "Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами").

Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 За кону України "Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" платник податків, що не по дає податкову декларацію у с троки, визначені законодавст вом, сплачує штраф у розмірі д есяти неоподатковуваних мін імумів доходів громадян за к ожне таке неподання або її за тримку.

Згідно з п.п.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону України "Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", у разі коли контролюючий орг ан самостійно донараховує су му податкового зобов'язання платника податків за підстав ами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплат ити штраф у розмірі десяти ві дсотків від суми недоплати (з аниження суми податкового зо бов'язання) за кожний з податк ових періодів, установлених для такого податку, збору (обо в'язкового платежу), починаюч и з податкового періоду, на як ий припадає така недоплата, т а закінчуючи податковим пері одом, на який припадає отрима ння таким платником податків податкового повідомлення ві д контролюючого органу, але н е більше п'ятдесяти відсоткі в такої суми та не менше десят и неоподатковуваних мінімум ів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, неза лежно від кількості податков их періодів, що минули.

Виникнення та існування за боргованості виробничо-коме рційного приватного підприє мства "Жемчуг" зі сплати подат ків, зборів та штрафних санкц ій підтверджується наступни м:

1 - борг зі сплати податку на п рибуток приватних підприємс тв у сумі 340 грн.,- штрафні санкц ії, які застосовані контролю ючим органом за неподання де кларацій з податку на прибут ок - підтверджується податко вими повідомленнями рішення ми Лозівської ОДПІ № 0001941528 від 04.1 0.2010р. в сумі 170 грн. (а.с. 12), № 0002331528 від 14 .12.2010р. в сумі 170 грн. (а.с. 16), які напр авлені відповідачу рекоменд ованим листом з повідомлення м про вручення.

Вказані податкові повідом лення-рішення не були вручен і відповідачу через відсутні сть організації за зазначено ю адресою (а.с. 12, 16). Вказане підт верджується копіями актів № 333/15/23147935 від 11.10.2010 р.(а.с. 13), № 445/15/23147935 від 20.1 2.2010 р. про неможливість врученн я податкового повідомлення-р ішення (а.с.17-18).

На підставі п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и " податкові повідомлення - рішення вважаються врученим и.

2 - борг зі сплати податку на д одану вартість в сумі 6038 грн.: з них в сумі 680 грн. штрафні санкц ії, які застосовані контролю ючим органом за неподання де кларацій з податку на додану вартість - підтверджується п одатковим повідомленням ріш енням Лозівської ОДПІ № 0000521502 ві д 31.08.2010р. (а.с. 21); в сумі 5358 грн. - основ ний платіж та в сумі 1340 грн. - скл адають штрафні санкції, які з астосовані контролюючим орг аном за порушення податковог о законодавства та визначені у податковому повідомленні - рішенні Лозівської ОДПІ № 000003 1502 від 29.03.2011р. (а.с. 26), які направлен і відповідачу рекомендовани м листом з повідомленням про вручення.

Вказані податкові повідом лення-рішення не були вручен і відповідачу через відсутні сть організації за зазначено ю адресою (а.с. 21, 27).

3 - борг зі сплати комунально го податку в сумі 510 грн. - штраф ні санкції, які застосовані к онтролюючим органом за непод ання розрахунків по комуналь ному податку - підтверджуєть ся податковим повідомленням рішенням Лозівської ОДПІ № 000 0171528 від 29.03.2011р., яке направлено ві дповідачу рекомендованим ли стом з повідомленням про вру чення та не було вручене відп овідачу через відсутність ор ганізації за зазначеною адре сою (а.с. 30).

Згідно підпункту 57.3 ст.57 Пода ткового кодексу України плат ник податків зобов'язаний сп латити нараховану суму грошо вого зобов'язання протягом д есяти календарних днів, що на стають за днем отримання под аткового повідомлення рішен ня.

Згідно з п. 58.3. ст.58 Податковог о кодексу України податкове повідомлення-рішення вважає ться надісланим (врученим) юр идичній особі, якщо його пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписку або надіслано листом з повід омленням про вручення.

У разі коли пошта не може вр учити платнику податків пода ткове повідомлення-рішення а бо податкові вимоги, або ріше ння про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадови х осіб, їх відмову прийняти по даткове повідомлення-рішенн я або податкову вимогу, або рі шення про результати розгляд у скарги, незнаходження факт ичного місця розташування (м ісцезнаходження) платника по датків або з інших причин, под аткове повідомлення-рішення або податкова вимога, або ріш ення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, заз начений поштовою службою в п овідомленні про вручення із зазначенням причин невручен ня.

До суду не було подано доказ ів на підтвердження того, що п одаткові повідомлення - ріш ення були оскаржені в устано вленому порядку, тому відпов ідно до п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" податков і зобов' язання відповідача вважаються узгодженими.

Таким чином, судом встановл ено, що відповідач не сплатив узгоджену суму податкового зобов' язання з податку на п рибуток приватних підприємс тв, податку на додану вартіст ь, комунального податку. Стан ом на день розгляду справи ві дповідач має заборгованість перед бюджетом у розмірі 6888 гр н., в тому числі: заборгованост і з податку на прибуток прива тних підприємств у розмірі 340 грн., заборгованості з податк у на додану вартість у розмір і 6038 грн., заборгованості з кому нального податку у розмірі 510 грн., що підтверджується вище вказаними матеріалами справ и та обліковою карткою платн ика податку.

Враховуючи, що на момент роз гляду справи відповідачем за значена сума узгодженого под аткового зобов' язання не бу ла сплачена, суд приходить до висновку, що позовні вимоги щ одо стягнення вказаної суми боргу є обґрунтованими та та кими, що підлягають задоволе нню.

Керуючись ст.ст.158-163, 183-2, 186, 254, 256 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Лозівської об' єднаної держ авної податкової інспекції у Харківській області до виро бничо-комерційного приватно го підприємства "Жемчуг" про с тягнення заборгованості - за довольнити у повному обсязі.

Стягнути з товариства з вир обничо-комерційного приватн ого підприємства "Жемчуг" (64121, Х арківська область, Первомайс ький район, село Киселі, вул. Л еніна, Код ЄДРПОУ 23147935) заборгов аність до бюджету з податку н а прибуток, податку на додану вартість та комунального по датку в сумі 6888 грн.(шість тисяч вісімсот вісімдесят вісім г рн.) шляхом перерахування вка заної суми на розрахунковий рахунок:

№ 31111009700387 - податок на прибуток в сумі 340 грн. (триста сорок грн.);

№ 31113029700387 - податок на додану вар тість в сумі 6038 грн. (шість тися ч тридцять вісім грн.);

№ 33216828700397- комунальний податок в сумі 510 грн. (п' ятсот десять грн.)

Одержувач Первомайське ВД К у Харківській області, Банк : ГУДКУ у Харківській області , МФО- 851011.

Постанова підлягає негайн ому виконанню.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Харківського апеляційног о адміністративного суду чер ез Харківський окружний адмі ністративний суд шляхом пода чі апеляційної скарги в деся тиденний строк з дня отриман ня копії постанови. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.

Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає зако нної сили після повернення а пеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пров адження або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження.

Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .

Суддя (підпис)< > Р.В. Мельников

З оригіналом згідн о. Оригінал постанови знаход иться в матеріалах справи.< >

Суддя< > Р.В . Мельников< >

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2011
Оприлюднено10.01.2012
Номер документу20595376
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13852/11/2070

Постанова від 22.11.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні