Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
27 грудня 2011 р. справа № 2-а- 16396/11/2070
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Біленський О.О., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом
Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області
до
Товариства співвласників будинку "Злагода"
про
стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернулась Красноградська міжрайонна державна податкова інспекція Харківської області (далі - Красноградська МДПІ Харківської області) з адміністративним позовом до Товариства співвласників будинку "Злагода" (далі - ТСБ "Злагода") про стягнення заборгованості перед бюджетом у розмірі 340,00 грн.
09.12.2011 року суддею Харківського окружного адміністративного суду по справі №2а-16396/11/2070 було винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі на підставі ст.183-2 КАС України.
15.12.2011 року відповідач отримав ухвалу про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
До канцелярії Харківського окружного адміністративного суду 26.12.2011 року від ТСБ "Злагода" надійшли заперечення на адміністративний, відповідно до яких відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог Красноградської МДПІ Харківської області, посилаючись на те, що позивачем було пропущено річний строк звернення до суду.
Згідно з положеннями ч.6 ст.71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів. Частиною 4 ст.183-2 КАС України встановлено, що за результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
З матеріалів справи вбачається, що згідно інформації Відділу статистики у Красноградському районі від 21.12.2010 року №90/06-21, ТСБ "Злагода", зареєстроване 24.04.1967 року Красноградською міською радою.
Відповідно до довідки Красноградської МДПІ Харківської області №1167 від 14.10.2011 року, відповідач перебуває на обліку в Красноградській МДПІ Харківської області з 22.10.2001 року.
З наявних матеріалів справи судом встановлено, що фахівцями Красноградської МДПІ Харківської області 19.05.2010 року було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності. За результатами перевірки складено Акт невиїзної документальної (камеральної) перевірки №681/15-26058758 від 21.05.2010 року. Перевіркою встановлено неподання ТСБ "Злагода" податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за 11 місяців 2007 року та 11 місяців 2008 року.
На підставі Акту невиїзної документальної (камеральної) перевірки №681/15-26058758 від 21.05.2010 року керівником податкового органу 21.05.2010 року винесено податкове повідомлення - рішення №0002601500/0, яким визначено суму податкового зобов'язання за штрафними санкціями з податку на прибуток в сумі 340,00 грн. Вказане податкове повідомлення рішення було направлено на адресу ТСБ "Злагода", однак через невручення було розміщено на дошці податкових оголошень.
Повноваження податкових органів визначені Законом України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 року за №509-XІІ з наступними змінами та доповненнями (далі - Закон України №509-XІІ), ст.10 визначено функції державних податкових інспекцій у тому числі щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) та забезпечують правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів.
Закон України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року за №2181-ІІІ (далі - Закон України №2181-ІІІ) на час виникнення спірних правовідносин був спеціальним законом з питань оподаткування, який установлював порядок погашення зобов’язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов’язкових платежів), включаючи збір на обов’язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п.16.4 ст.16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємства" від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР, який діяв на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон України №334/94-ВР) платники податку у строки, визначені законом, повинні були подавати до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Згідно п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України №2181-ІІІ платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом “г”, п.п.4.2.2. п.4.2 ст.4, а також пунктом 4.3. цієї статті.
Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України №2181-ІІІ платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму податкового зобов’язання, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Податкове зобов’язання –зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки , визначені цим Законом або іншими законами України.
Податковий борг (недоїмка) –податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пені, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.
Стаття 67 Конституції України встановлює, що платник податків зобов’язаний вчасно й у повному розмірі сплачувати податки.
Пунктом 3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991 року №1251-XII, який діяв на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон України №1251-XII) встановлено, що платники податків зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно з ч.1 ст.11 Закону України №1251-XII визначено, що відповідальність за правильність обчислення, своєчасність, сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов’язкових платежів) відповідно до законів України.
Відповідно до п.17.1 ст.17 Закону України №2181-ІІІ - штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пунктом 17.2 цієї статті, самостійно нараховуються та сплачуються платником податків.
Згідно з п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України №2181-ІІІ - платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
У відповідності до ст.6 Закону України №2181-ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Враховуючи, що відповідачем самостійно не сплачені податкові зобов'язання та керуючись нормами ст.6 Закону України №2181-ІІІ позивачем на юридичну адресу боржника було направлено першу та другу податкові вимоги №1/192 від 29.06.2010 року та №2/275 від 06.09.2010 року про сплату податкового боргу, що підтверджується матеріалами справи. Вказані податкові вимоги були отримані відповідачем, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Також з метою погашення податкової заборгованості начальником Красноградської МДПІ Харківської області було прийнято рішення №53 від 19.10.2010 року про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
Вивчивши матеріали справи, враховуючи те, що доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надав, в матеріалах справи відсутні відомості щодо оскарження сум штрафних санкцій, відсутні докази подання ТСБ "Злагода" податкових звітів про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за 11 місяців 2007 року та 11 місяців 2008 року, суд встановив, що заборгованість зі сплати штрафних санкцій по податку на прибуток ТСБ "Злагода" складає 340,00 грн.
Відносно тверджень відповідача, що Красноградською МДПІ Харківської області пропущено строк звернення до суду з адміністративним позовом, суд зазначає наступне. Відповідно до ч.1 ст.99 КАС України, в редакції, чинній на час звернення Красноградської МДПІ Харківської області до суду, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. В даному випадку строк звернення до адміністративного суду встановлено Податковим кодексом України. Згідно з п.102.4 ст.102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Грошове зобов’язання було нараховано Красноградською МДПІ Харківської області 21.05.2010 року, а адміністративний позов надійшов до суду 08.12.2011 року, тобто до закінчення строку звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Окрім цього суд зазначає, що відповідно до ч.4 ст.107 КАС України, в редакції, чинній на час звернення Красноградської МДПІ Харківської області до суду, питання про відкриття провадження в адміністративній справі суддя вирішує протягом трьох днів з дня надходження позовної заяви до адміністративного суду або закінчення строку, встановленого для усунення недоліків позовної заяви, у разі залишення позовної заяви без руху та не пізніш наступного дня з дня отримання судом у порядку, передбаченому частиною третьою цієї статті, інформації про місце проживання (перебування) фізичної особи. Адміністративний позов надійшов до суду 08.12.2011 року. а ухвалу Харківського окружного адміністративного суду про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі винесено 09.12.2011 року.
Окремо суд наголошує, що предметом позову у даній справі є стягнення податкового боргу, який станом на час розгляду справи є узгодженим.
Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Частиною 1 статті 256 КАС України встановлено, що негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.
Керуючись ст.ст.71, 94, 160-162, 183-2, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Красноградської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області до Товариства співвласників будинку "Злагода" про стягнення заборгованості перед бюджетом у розмірі 340,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з Товариства співвласників будинку "Злагода" (вул. Шевченка, 93, Красноград, Харківська область, 63304, код 26058758) заборгованість перед бюджетом у розмірі 340.00 грн. (триста сорок гривень) 00 коп..
Підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги.
Суддя Біленський О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2011 |
Оприлюднено | 11.01.2012 |
Номер документу | 20597000 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Біленський О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні