ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 жовтня 2011 р.
Справа № 2-а-4404/11/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом прокурора Цюрупинського району Херсонської області в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства імені Фрунзе про стягнення штрафних санкцій, -
встановив:
Прокурор Цюрупинського району Херсонської області (далі - прокурор) звернувся до суду в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач, Управління) із адміністративним позовом до публічного акціонерного товариства імені Фрунзе (далі - відповідач, ПАТ), в якому просить стягнути з відповідача штрафні санкції на загальну суму 1700,00 грн.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що Херсонським територіальним управлінням державної комісії з цінних паперів та фондового ринку за виявлені правопорушення діючого Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" № 448/96-ВР від 30.10.1996 р. (далі - Закон № 448/96-ВР) на ринку цінних паперів, постановами № 94-ХЕ та № 95-ХЕ від 19.07.2011 р. були накладені штрафні санкції на відповідача за правопорушення на ринку цінних паперів. Зазанчені штрафні санкції відповідачем у встановлені строки сплачені не були, що завдало збитків державі у розмірі 1700 грн.
З метою захисту інтересів держави та забезпечення погашення штрафних санкцій прокурор просить позов задовольнити у повному обсязі.
Відповідач в судові засідання, призначені на 05.10.2011 р. та 24.10.2011 р. не прибув, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи. На його адресу, рекомендованим листом, неодноразово направлялись процесуальні документи. Дані поштові відправлення повертались на адресу суду з відміткою про вручення, однак заперечень та доказів, спрямованих на спростування доводів позивача, викладених у позові відповідачем суду не надано.
Позивач надав суду заяву про розгляд справи за відсутності представника Управління.
Від прокуратури надійшла заява про розгляд справи без їхньої участі, позовні вимоги підтримує у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З огляду на викладене вище, суд вважає за необхідне розглянути справу у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, суд встановив наступне.
22 червня 2011 року начальником Херсонського територіального ДКЦПФР прийняті постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів стосовно ПАТ імені Фрунзе, згідно яких встановлено, що відповідач всупереч вимогам ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19 грудня 2006 року № 1591 не розмістило в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярну інформацію за 2010 рік у встановлений законодавством строк - не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не опублікувало в одному з офіційних друкованих видань Верховної ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію за 2010 рік у встановлений законом строк –не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Постановою від 19.07.2011 р. № 94-ХЕ за неопублікування в офіційному друкованому виданні у встановлений законодавством строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, регулярної річної інформації емітента за 2010 р., на публічне акціонерне товариство імені Фрунзе накладено санкцію - штраф у розмірі 850,00 грн.
Також постановою від 19.07.2011 р. № 95-ХЕ за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у встановлений законодавством строк, не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, регулярної річної інформації емітента за 2010 рік на відповідача накладено санкцію - штраф у розмірі 850,00 грн.
Наведеними постановами ПАТ зобов'язано сплатити вказані суми штрафних санкцій на загальну суму 1700,00 грн. протягом 15-ти днів до Держбюджету Цюрупинського району Херсонської області. Про сплату штрафу протягом 5 робочих днів повідомити письмово Херсонське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Проте відповідачем суму боргу не погашено.
Так, статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" № 1789-XII від 05.11.1991 р. предбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Херсонське територіальне управління державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є територіальним органом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та відповідно до Положення про управління є державною установою, основним завданням якого є забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку і функціонування ринку цінних паперів, здійснення державного регулювання і контролю за випуском, обігом цінних паперів у регіоні, додержання законодавства у цій сфері.
Згідно п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону 448/96-ВР (в редакції, чинній на момент вчинення правопорушення), державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
У відповідності до п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону 448/96-ВР, державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення у повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Інформацією, яка опубліковується, розміщується у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або подається до Комісії, вважається регулярна інформація про емітента, особлива інформація про емітента, інформація про іпотечні цінні папери, інформація про власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій, інформація про облік іменних цінних паперів, інформація, яка подається уповноваженими рейтинговими агентствами, адміністративні дані учасників ринку цінних паперів.
Як встановлено ст. 12 Закону 448/96-ВР штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Відповідачем не надано суду доказів опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації про емітента - ПАТ імені Фрунзе за 2010 р. та розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії зазначеної інформації у встановлений законодавством строк, тобто доводи позивача у визначений законодавством спосіб не спростовано.
Постанови № 94-ХЕ та № 95-ХЕ від 19.07.2011 р. про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем у встановленому законом порядку не оскаржені.
Враховуючи вищевикладене суд вважає, що позивачем правомірно застосовано до ПАТ імені Фрунзе штраф у розмірі 1700,00 грн. за правопорушення на ринку цінних паперів, а тому приходить до висновку про задоволення позову.
Згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167, КАС України, суд, -
постановив:
Адміністративний позов прокурора Цюрупинського району Херсонської області в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства імені Фрунзе про стягнення штрафних санкцій задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з публічного акціонерного товариства імені Фрунзе ( код ЄДРПОУ- 00413593) штрафні санкції у сумі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот) грн. на користь Державного бюджету Цюрупинського району Херсонської області, номер рахунку 31117106700283, код ОКПО 24103785, код доходу 21081100. Банк одержувача - Управління Державного казначейства у Херсонській області, МФО 852010.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 9.4.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2011 |
Оприлюднено | 11.01.2012 |
Номер документу | 20598686 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні