ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2011 року Справа № 2а/2370/6049/2011
09.08.11
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Мишенка В. В.,
при секретарі - Гришанові Д.Є.,
за участю: представника позивача ОСОБА_1 - за довіреністю, відповідача ОСОБА_2 - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»до регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової адміністрації України у Черкаській області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій № 2150/32-131 від 24.05.2011 року,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Імідж»(далі-позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просить скасувати рішення регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової адміністрації України у Черкаській області (далі - відповідач) про застосування фінансових санкцій № 2150/32-131 від 24.05.2011 року. Крім того, однією з позовних вимог позивача є припинення виконання рішення про застосування фінансових санкцій № 2150/32-131 від 24.05.2011 року відповідно до ст. 117 КАС України. Ухвалою суду від 28.07.2011 року в задоволенні клопотання про забезпечення позову відмовлено.
Крім того, в судовому засіданні судом встановлено, що позивачем помилково визначено номер та дату спірного рішення, а саме № 2150/32-131 від 24.05.2011 року, так як в дійсності спірне рішення про застосування фінансових санкцій прийняте відповідачем 23.05.2011 року за № 230578-2312-0063.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що 13.05.2011 року посадовими особами регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової адміністрації України в Черкаській області була здійснена перевірка кафе-бару, що знаходиться за адресою: Черкаська обл., м. Монастирище, вул. Гагаріна, 12 в якому здійснює свою господарську діяльність ТОВ «Імідж».
За результатами перевірки перевірючими нібито встановлено відсутність в даному закладі наочно розміщеної інформації, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!», а також факт реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці відповідачем, який не має статусу суб'єкта господарювання громадського харчування чи суб'єкта господарювання з універсальним асортиментом товарів. На підставі акту перевірки позивачем винесено рішення про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»фінансових санкцій на загальну суму 10200 грн. 00 коп.
Позивач вважає, що висновки зроблені під час перевірки не відповідають дійсності, так як в кафе-барі розташована наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту «Палити заборонено»розташована при вході в приміщення кафе-бару та діє на всю територію вказаного приміщення, крім того, так як ТОВ «Імідж»є підприємством громадського харчування, воно має право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці, у зв’язку з чим спірне рішення про застосування фінансових санкцій № 230578-2312-0063 від 23.05.2011 року є протиправним та підлягає скасуванню.
В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов повністю.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити в їх задоволенні повністю, з приводу чого надав суду письмові заперечення проти позову, які мотивовані тим, що під час проведення 13.05.2011 року перевірки кафе-бару, що знаходиться за адресою: Черкаська обл., м. Монастирище, вул. Гагаріна, 12 в якому здійснює свою господарську діяльність ТОВ «Імідж», встановлено відсутність в даному закладі наочно розміщеної інформації, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!», а також факт реалізації алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці відповідачем, який не має статусу суб'єкта господарювання громадського харчування чи суб'єкта господарювання з універсальним асортиментом товарів.
Вислухавши доводи представників сторін та ознайомившись з матеріалами справи, судом встановлено наступне.
Спеціальним законом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України, є Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»№ 481/95-BP від 19.12.1995р. (далі по тексту - Закон № 481).
Відповідно до статті 15-2 Закону № 481 забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів:
1) у закладах громадського харчування;
2) у приміщеннях органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших державних установ;
3) у приміщеннях закладів культури;
4) у приміщеннях закритих спортивних споруд;
5) у приміщеннях підприємств, установ та організацій всіх форм власності.
У місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!».
У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров'ю!». При цьому у закладах громадського харчування відводиться не менше 50 відсотків площі торгових залів таких закладів для обслуговування осіб, які не курять.
Власник або уповноважені ним особи чи орендарі відповідних споруд, окремих приміщень зобов'язані відвести спеціальні місця для куріння, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформацію про розташування таких місць та про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів. У місцях для куріння має бути розміщено прямокутний графічний знак із текстом такого змісту: «Місце для куріння»та інформація про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів, із текстом такого змісту: «Куріння шкодить Вашому здоров'ю!».
Статтею 15-3 Закону № 481, в свою чергу, встановлено дозвіл на продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці тільки суб'єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, суб'єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.
Статтею 16 Закону № 481 передбачено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної Законами України. Відповідно до ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»та розділу 6 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової адміністрації України затвердженого наказом ДПА України від 10.02.2007 року № 71 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.02.2007 року за № 116/13383 (далі - положення про Департамент контролю), регіональні управління здійснюють контроль за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, марок акцизного збору, в тому числі під час оптової та роздрібної торгівлі ними, проводять перевірки діяльності суб'єктів господарювання щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Імідж»зареєстроване як юридична особа Монастирищенською районною державною адміністрацією Черкаської області 09.03.1995 року за № 45-Р, ідентифікаційний номер 21376324, що підтверджується довідкою з ЄДРПОУ № 39.
13.05.2011 року посадовими особами Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області у відповідності до вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України відповідно до наказу № 150 від 13.05.201 року та направлення № 74 від 10.05.2011 року була проведена перевірка відповідача щодо додержання товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»вимог, встановлених законодавством України, які є обов’язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами. Перевірка проводилась в кафе-барі, розташованому в Черкаській області, м. Монастирище, вул. Гагаріна, 12, де здійснює свою діяльність позивач.
За результатами перевірки посадовими особами органу державної податкової служби складено акт № 0058/32-1/НОМЕР_1, згідно якого під час проведення перевірки встановлено порушення відповідачем статей 15-2, 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме: станом на 13.05.2011 року на дверях одного з залів закладу розміщено напис «Палити заборонено», на дверях другого залу розміщений графічний знак, який складається із палаючого сірника, таким чином у вказаному закладі відсутня в повному обсязі інформація про заборону куріння, яка складається з графічного знаку про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено». Окрім того, перевіркою встановлено також факт продажу алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці. Так, 13.05.2011 року барменом позивача ОСОБА_3 було продано 100 мл. коньяку «Царський стандарт»виробництва SA «Romanesti», Молдова, дата розливу 13.12.2010р., з розпечатаної пляшки місткістю 0,5 літра із вмістом спирту 40% на суму 19 грн. 20 коп. для споживання на місці, що підтверджується фіскальним чеком від 13.05.2011 року № 6266.
Відповідальність за порушення норм Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»передбачена статтею 17 цього Закону.
Так, згідно ч. 2 статті 17 Закону № 481 у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 6800 гривень; за необладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації, передбаченої статтею 15-2 цього Закону, фінансові санкції складають 3400 гривень.
На підставі вищезазначеного акту № 0182/32-1/21376324 від 13.05.2011 року Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Черкаській області було винесене рішення про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»№ 230578-2312-0063 від 23.05.2011 року., загальний розмір належних до сплати штрафних санкцій згідно якого складає 10200 грн. 00 коп.
Суд критично розцінює твердження представника позивача з приводу того, що в кафе-барі розташована наочна інформація, яка складається з графічного знаку про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено», а також з приводу того що товариство з обмеженою відповідальністю «Імідж»є підприємством громадського харчування та має право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці, так як це спростовується наступним.
Згідно статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»зареєстрованого Монастирищенською районною державною адміністрацією Черкаської області 15.12.1998 року предметом діяльності вказаного товариства є сприяння найбільш повному задоволенню потреб народного господарства і населення в продуктах, товарах і послугах, проводить діяльність в таких напрямах:
- створення підприємств для проведення відпочинку і організації дозвілля дітей і молоді, підприємств побутового обслуговування та громадського харчування населення, надання різного виду послуг;
- складання договорів з об'єднаннями, підприємствами та організаціями різних форм власності, окремими громадянами на проведення будівельних робіт, будівельно-монтажних і капітальних і пусконалагоджувальних робіт, вирощування сільськогосподарської продукції, тварин, риби, і птиці;
- посередницька діяльність в реалізації промислової продукції сільськогосподарської продукції , товарів народного вжитку, розробки технічної документації та інших проектів і тем;
- виготовлення товарів народного споживання та промислових товарів підвищеного попиту;
- оптова і роздрібна торгівля.
Таким чином згідно вказаного статуту у товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»відсутній такий напрям господарської діяльності як громадське харчування, товариство не вирощує не переробляє та не виготовляє продукти харчування
Виконавчим комітетом Монастирищенської міської ради, розглянуто звернення товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»та своїм рішенням № 208 від 29.12.1998 року зареєстровано торгову точку, яка знаходиться в кафе «Лакомка»по вул. Гагаріна, 12 на відповідне прохання засновника магазину «Імідж»ОСОБА_4
Враховуючи викладене, згідно наданих, для проведення перевірки документів товариство з обмеженою відповідальністю «Імідж»відношення до ресторанного господарства на момент проведення перевірки не мало.
Крім того, 17.05.2011 року згідно поданих документів виконавчим комітетом Монастирищенської міської ради зареєстровано кафе - бар «Лагуна»по вул. Гагаріна, 12, м. Монастирище та погоджено режим роботи кафе - бару «Лагуна».
Також у зазначеному закладі, яке має два зали для відвідувачів відсутня в повному обсязі наочна інформація про заборону куріння та тексту такого змісту «Куріння заборонено!»і графічного знаку про заборону куріння, а саме: на дверях одного залу розміщено напис «палити заборонено», а на дверях другого приміщення (на зовнішній стороні) розміщено графічний знак, який складається із палаючого сірника у перекресленому колі, що відповідає правилам пожежної безпеки.
Отже, безпідставними є твердження позивача про неправомірне застосування до нього фінансової санкції адже у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!», а роздрібна торгівля алкогольними напоями на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб'єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, підприємств з універсальним асортиментом товарів.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв тютюнових виробів»від 19.12.1995 року № 481/95-ВР, ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94,159-163 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Імідж»до регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів державної податкової адміністрації України у Черкаській області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій № 230578-2312-0063 від 23.05.2011 року відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку ст.ст. 185-187 КАС України.
Суддя В.В. Мишенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2011 |
Оприлюднено | 10.01.2012 |
Номер документу | 20600414 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Мишенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні