Постанова
від 05.10.2011 по справі 2а/2370/7269/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 05 жовтня 2011 року                                                         Справа № 2а/2370/7269/2011

05.10.11

15 год. 35 хв.                                                                                м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого судді –Гараня С.М.,

при секретарі –Кириченко Н.В.,

за участю:

представника позивача державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»ОСОБА_1 –за довіреністю,

представника відповідача товариства з обмеженою відповідальністю «Перше Травня Комбікормовий завод»ОСОБА_2 –за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом прокурора Черкаського району Черкаської області в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до товариства з обмеженою відповідальністю «Перше Травня Комбікормовий завод»про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Черкаського району Черкаської області звернувся до суду в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Перше Травня Комбікормовий завод»про стягнення з відповідача штрафу на суму 8500 грн. за порушення вимог законодавства про електроенергетику.

В судовому засіданні представник позивача викладені вимоги підтримав, по суті позову пояснив, що в результаті проведення перевірки енергогосподарства відповідача встановлено порушення Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, Правил користування електричною енергією, Правил експлуатації електрозахисних засобів, що підтверджується актом № 08/30-08-062 від 22.03.2011 р. На підставі акту перевірки позивачем був винесений припис про усунення порушень, який не був виконаний у зв'язку з чим до відповідача були застосовані штрафні санкції в розмірі 8500 грн., які представник позивача у зв'язку з їх несплатою і просив стягнути в судовому порядку.

Представник відповідача по справі проти позовних вимог заперечив повністю, обґрунтовуючи свою позицію тим, що підприємством було частково виконано вимоги позивача та усунуто порушення пунктів 1 та 3 припису, що не було враховано при винесенні позивачем рішення про накладення штрафу. Крім того, не було взято до уваги скрутне фінансове становище відповідача та короткий термін виконання припису, що також унеможливлювало його своєчасне виконання.

Заслухавши доводи та пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи та оцінивши письмові докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Перше Травня Комбікормовий завод»згідно свідоцтва про державну реєстрацію зареєстроване як юридична особа Черкаською районною державною адміністрацією 25.03.2009 р., ідентифікаційний код 36330229.

В ході перевірки енергогосподарства відповідача виявлено порушення законодавства про електроенергетику, які зафіксовані в акті здійснення заходу з державного енергетичного нагляду (контролю) № 08/30-08-062 від 22.03.2011 р., а саме –порушення в частині організації експлуатації, стану технічної документації та технічного контролю, обслуговування і ремонту електроустановок.

22.03.2011 р. за результатами перевірки директору товариства з обмеженою відповідальністю «Перше Травня Комбікормовий завод»внесено припис № 08/30-08-063 про усунення виявлених порушень.

Вимоги вказаного припису відповідач не виконав, що підтверджується актом перевірки № 08/30-08-120 від 02.06.2011 р. У зв'язку з цим позивачем відповідно до вимог статті 27 Закону України «Про електроенергетику» та пунктів 2, 7, 8 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, за ухилення від виконання припису № 08/30-08-063 від 22.03.2011 р. постановою від 21.06.2011 р. № 08/30-08-133 накладено на відповідача штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 8500 грн.

Закон України «Про електроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 р. (далі –Закон № 575/97-ВР) визначає економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі.

Відповідно до статті 9 Закону та пункту l Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 р. № 929 (у редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2006 р. № 131), державний енергетичний нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики здійснює державна інспекція з енергетичного нагляду, яка підпорядкована безпосередньо Міністерству палива та енергетики України електричної і теплової енергії (Держенергонагляд), в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд та діє у складі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».

Метою державного енергетичного нагляду є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.

Серед визначених статтею 9 Закону № 575/97-ВР прав, які мають державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, є право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів, а також право застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

У визначеному законом порядку стосовно відповідача був винесений припис № 08/30-08-063 від 22.03.2011 р., в пунктах 1, 2 якого зазначено такі заходи щодо усунення порушень: заборонити експлуатацію електроустановок за відсутності спеціально підготовлених та атестованих електротехнічних працівників; призначити особу, відповідальну за електрогосподарство, та особу, яка буде заміщати її у разі відсутності. Як наслідок, за його невиконання постановою Державного інспектора Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії від 21.06.2011 р. № 08/30-08-133 до відповідача застосований штраф у розмірі 8500 грн.

У своїх письмових та усних запереченнях представник відповідача пояснює неправомірність накладення штрафу тим, що позивачем не було взято до уваги той факт, що відповідно до наказу № 40-к від 05.03.2011 р. посаду головного енергетика займає ОСОБА_3, згідно наказу № 13-а від 04.03.2011 р. який  є відповідальною особою за електрогосподарство, а особою, яка його заміщує –ОСОБА_4, що свідчить про безпідставність вимог пункту 1 спірного припису. З цього приводу суд зазначає наступне.

Частинами 2 та 4 статті 21 Закону № 575/97-ВР встановлено, що працівники, які забезпечують виробничі процеси в електроенергетиці, зобов'язані проходити спеціальну підготовку і перевірку знань (атестацію) згідно із законодавством, включаючи нормативно-правові акти Міністерства енергетики України, інших міністерств і відомств. Допуск до роботи працівників електроенергетики, які не пройшли відповідної підготовки, забороняється.

Наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 р. № 258 затверджено Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів, в пунктах 5.1.1 та 5.1.3 яких зазначено, що обслуговування діючих електроустановок, проведення в них оперативних перемикань, організацію та виконання ремонтних, монтажних чи налагоджувальних робіт і випробувань повинні здійснювати спеціально підготовлені та атестовані електротехнічні працівники. Для безпосереднього виконання функцій щодо організації експлуатації електроустановок керівник (роботодавець) повинен призначити особу, відповідальну за електрогосподарство споживача (далі –особа, відповідальна за електрогосподарство), та особу, яка буде її заміщувати у разі відсутності. Особу, відповідальну за електрогосподарство, та особу, яка буде її заміщати, призначають з числа спеціалістів, кваліфікація яких відповідає вимогам Правил та які пройшли навчання з питань технічної експлуатації електроустановок, правил пожежної безпеки та охорони праці.

Як вбачається з матеріалів справи, відсутні докази того, що ОСОБА_3 та ОСОБА_4 пройшли спеціальну електротехнічну атестацію у визначеному порядку, а тому вони не мають необхідної підготовки. Відтак, підстави вважати пункти 1 і 2 припису виконаними відсутні.

Стаття 27 Закону № 575/97-ВР передбачає, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, а саме –за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій –штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З огляду на викладене суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову та стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Перше Травня Комбікормовий завод»штрафу в сумі 8500 грн.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

          Позов прокурора Черкаського району Черкаської області в інтересах держави в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до товариства з обмеженою відповідальністю «Перше Травня Комбікормовий завод»про стягнення штрафу –задовольнити повністю.

          Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Перше Травня Комбікормовий завод», ідентифікаційний код 36330229, до державного бюджету України на розрахунковий рахунок 31114106700477, одержувач коштів УДК в Черкаському районі Черкаської області, банк одержувача ГУДКУ в Черкаській області, МФО 854018, код ЄДРПОУ 22809110 (код класифікації доходів 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції символ 106) штраф у розмірі 8500 (вісім тисяч п'ятсот) грн.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка підлягає поданню до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. У разі застосування судом частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною 4 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови виготовлений 10 жовтня 2011 року.

Суддя                                                                                                          С.М. Гарань

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2011
Оприлюднено10.01.2012
Номер документу20600637
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/7269/2011

Ухвала від 27.09.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 19.09.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні