Постанова
від 23.12.2011 по справі 2а-17932/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА



  

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

 23 грудня 2011 року           < Час проголошення >           № 2а-17932/11/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Смолія І.В. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

За позовом

Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м.Києва

до

Товариства з обмеженою відповідальністю «Бестбудкомпані»

про

стягнення заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі 19 640,44 грн.,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Управління Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м.Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Бестбудкомпані»про стягнення заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі 19 640,44 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 грудня 2011 року було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 2а-17932/11/2670.

Надіслана на адресу відповідача копія ухвали не була вручена, що підтверджується поверненням поштового відправлення.

Відповідно до ч. 11 ст.  35 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається що  така повістка вручена належним чином.

Частиною четвертою ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик надсилається юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців.

Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов’язки, зокрема про право надати свої заперечення проти позову або заяву про визнання позову.

У строк, встановлений судом, відповідач не скористався своїми правами та не подав до канцелярії суду заперечення проти позову або заяву про визнання позову.

Згідно з ч. 4 ст. 1832 Кодексу адміністративного судочинства України справа в порядку скороченого провадження розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

З огляду на викладене, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження та прийняття рішення по справі, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Бестбудкомпані»(код ЄДРПОУ 35092472) є платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Дарницькому районі м. Києва.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” № 2464-VI від 08.07.2010 (далі - Закон), єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно частини 1 пункту 1 статті 4 Закону, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами;

Отже, відповідач є платником єдиного внеску відповідно до вищезазначеного Закону.

Пунктом 1 ч. 2 ст. 6 Закону, на платників єдиного внеску покладено обов'язок своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до ч. 8 ст. 9 Закону, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для платників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, - календарний рік.

Згідно ч.12 вказаної статті, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Частинами 2,4 статті 25 Закону визначено, що у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

У зв’язку з несвоєчасною сплатою відповідачем суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за період з 22.02.11р. по 24.05.11р., на підставі п.2 ч.11 ст.25 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” № 2464-VI від 08.07.2010, було прийнято рішення про застосування штрафних санкцій № 1494 від 16.06.11р. яким було визначено суму штрафних санкцій у розмірі 1 868,60 грн. та пені у розмірі 502,64 грн., яке було отримано відповідачем 21.06.11р., про що свідчить підпис на повідомленні про вручення поштового відправлення.

Зазначене рішення відповідачем оскаржено не було.

Відповідно до ч.4 п.11 ст.25 Закону, територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.

У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку.

У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки.

У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.

Оскільки єдиний внесок у встановлені строки відповідачем самостійно не був сплачений, позивачем було направлено вимогу про сплату боргу № ЮЮ-208-УП від 03.10.2011р. на суму 28 275,04 грн., яка відповідно до повернення поштового відправлення, не була отримана відповідачем.

Проте зазначена у вимозі сума заборгованості, відповідачем сплачена у повному обсязі не була, та враховуючи вищевикладене і як свідчить довідка про заборгованість відповідача перед органами ПФУ №2504/05 від 17.11.11р., сума заборгованості відповідача за період травень-червень 2011 року становить 19640,44 грн.

Відповідно до ст. 104 КАС України, до адміністративного суду має право звернутись суб'єкт владних повноважень у випадках встановлених законом.

Відповідно до п.1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.01 №121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України.

Тобто, управління Пенсійного фонду України у Дарницькому районі м.Києва є суб'єктом владних повноважень.

Внаслідок невиконання відповідачем своїх обов'язків по сплаті заборгованості на обов'язкове державне пенсійне страхування бюджету Пенсійного фонду завдано збитків, чим відповідно порушені інтереси та завдано шкоди державі шляхом підриву державної політики в галузі пенсійного забезпечення та створення належних умов для виплати пенсій.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки  і  збори  в порядку і розмірах, встановлених законом.

Представник відповідача належних доказів сплати заборгованості суду не надав.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Позивач, як суб’єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог.

З урахуванням викладеного, Окружний адміністративний суд м. Києва прийшов до висновку про можливість в даному випадку задовольнити позовні вимоги позивача в повному обсязі та стягнути в рахунок погашення боргу з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бестбудкомпані»(код ЄДРПОУ 35092472) заборгованість у розмірі 19640,44 грн.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 69, 71, 112, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,  Окружний адміністративний суд м. Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Бестбудкомпані»(код ЄДРПОУ 35092472) заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у сумі 19 640,44 грн. на нижчевказані рахунки у відділенні Державного казначейства в м.Києві (МФО 820019):

- заборгованість у розмірі 17 961,77 грн. на р/р№ 37192052002622;

- заборгованість у розмірі 1 678,67 грн. на р/р№ 37194083002622.

Постанова набуває законної сили в порядку статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

          Суддя                                                                                                І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.12.2011
Оприлюднено10.01.2012
Номер документу20604668
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17932/11/2670

Ухвала від 03.03.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 05.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Постанова від 23.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні