Постанова
від 24.10.2006 по справі 09/4342а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

09/4342а

                          ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ                                 

                                                  

                                                        ПОСТАНОВА            

                                             ІМЕНЕМ    УКРАЇНИ

                                                           

"24" жовтня 2006 р.                                                                      Справа №  09/4342а

                    Господарський суд Черкаської області в складі головуючого - судді Курченко Н.М.,

при секретарі –Сахно І.В.

за участю представників сторін: позивача – Крижанівського В.П. директор, відповідача - Рябокінь З.Р держподатінспектор за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом приватного підприємства промислово-інвестиційної фірми “Корунд”м. Черкаси до Державної податкової інспекції у місті Черкаси про визнання окремих положень рішення протиправними та їх скасування.

ВСТАНОВИВ:

          Подано адміністративний позов про визнання протиправними та скасування рішення Черкаської об'єднаної державної податкової інспекції (правопопередника відповідача) від 20 квітня 2006 року  №000742303 в частині застосування фінансових санкцій: 170,00 грн. в  розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання друку контрольної стрічки в єдиному робочому циклі з касовими чеками та  340,00 грн. в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання щоденного друку та збереження в книзі обліку розрахункових операцій фіскального звітного чеку з підстав невідповідності чинному законодавству та фактичним обставинам справи.

          Позовні вимоги мотивовані наступним:

          - посадовими особами відповідача  в акті перевірки вказано на  невиконання  друку контрольної стрічки, що не відповідає дійсності, оскільки контрольна стрічка є в наявності, але в одному місці має технічну ваду друку (не чіткий друк тексту). Пункт 5 ст.17 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”  від 06.07.1995 року №295/95-ВР в редакції Закону №1776-ІУ від 01.06.2000 року  (далі скорочено –ЗУ „Про РРО”), на підставі якого застосовані санкції, як і весь Закон не передбачає  відповідальність за технічні вади друку контрольної стрічки;

          - при визначенні санкції за невиконання щоденного друку та не збереження фіскального звітного чеку відповідач також неправильно застосував ЗУ „Про РРО”, оскільки  фіскальний звіт був роздрукований, але не до 24 год., а о 8 годині ранку при передачі зміни, чим не порушені вимоги  закону, обсяги виконаних розрахункових операцій занесені у фіскальну пам'ять, фіскальні звіти всі в наявності.

          Відповідач у письмових запереченнях адміністративний позов не визнав, посилаючись на  те, що у магазині позивача робота організована неналежним чином, що призвело до порушення вимог ЗУ „Про РРО”, працівники Черкаської ОДПІ діяли на основі законних підстав та у межах наданих повноважень.

          В попередньому судовому засіданні примирення сторін не відбулося. Відповідно до ст. 121 КАС України судовий розгляд проведений у день попереднього засідання.

У судовому засіданні:

          - представник позивача підтримав позовні вимоги. Спростовуючи доводи відповідача, представник позивача надав для дослідження оригінал контрольної стрічки, Книгу обліку розрахункових операцій №2301009460 р/4879 з підклеєними фіскальними звітами перевіреного періоду.

          - представник відповідача заперечила проти позову, дотримуючись доводів, викладених у письмових запереченнях.

          Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Черкаською ОДПІ (правопопередником відповідача) 13.04.2006 року  проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності в магазині по вул. Красіна, 33а, який належить позивачу, про що складений акт №014271/122/23-348 (далі акт перевірки).

В акті перевірки вказано на те, що 13.04.2006 року в 13 год. 22 хв. в магазині по вул. Красіна, 33а встановлено факт реалізації товару, а саме: 2 пачки цигарок LM по ціні 2,65 грн. за пачку, 1 пляшка вина білого по ціні 15,50 грн. за пляшку і 1 пакет по ціні 0,50 грн., на загальну суму 21 грн. 30 коп. Продавець Осінська В.В. отримала готівку в сумі 50,00 грн., видала товар, здачу та відповідний розрахунковий документ –чек. Також проведено перевірку готівкових  коштів за реалізовані товари, що знаходяться на місці проведення розрахунків. Фактично на час перевірки рахується 870 грн. 60 коп. Відповідно денному звіту РРО повинно рахуватись 921 грн. 86 коп. Невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена  в денному звіті РРО склала 51 грн. 26 коп. Також перевіркою встановлено невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку, так за 11.02.06 р. та 03.03.06 р. проводились розрахункові операції із споживачами, що підтверджується контрольною стрічкою, а друк фіскального звітного чеку не виконувався. Також встановлено, що розрахункові операції проводяться через РРО без виконання друку контрольної стрічки в єдиному робочому циклі з касовими чеками, а саме на контрольній стрічці за 22.02.06 р. відсутні чеки з №1306-№1318 та за 29.03.06 р. відсутні чеки з №7228-№7230, чим порушено: пп. 9, 10, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування  РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№1776-ІІІ від 01.06.00 р. із змінами і доповненнями.

На підставі зазначеного акту перевірки Черкаською ОДПІ прийняте  рішення  про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 20 квітня 2006 року  №000742303,  у якому на підставі 4, 5 ст. 17 Закону України «Про застосування  РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»визначена сума фінансових санкцій 766,00 грн., у тому числі п'ятикратний розмір суму на яку виявлено невідповідність /51,26 х 5/ - 256,30 грн., десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання друку контрольної стрічки в єдиному робочому циклі з касовими чеками - 170,00 грн. та двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання щоденного друку та збереження в КОРО фіскального звітного чеку - 340,00 грн.

Позивач не погоджується із застосуванням за спірним рішенням санкцій в розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання друку контрольної стрічки в єдиному робочому циклі з касовими чеками - 170,00 грн.(п.5 ст.17 ЗУ „Про РРО”) та в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за невиконання щоденного друку та збереження в Книзі обліку розрахункових операцій (далі скорочено – КОРО) фіскального звітного чеку - 340,00 грн. (п.4 ст.17 ЗУ „Про РРО”).

З матеріалів справи, контрольної стрічки по магазину за період з 22.02.2006 року по 17.05.2006 року, Книги обліку розрахункових операцій позивача вбачається, що контрольна стрічка є в наявності, фіскальні звітні чеки зберігаються в КОРО, за дні які зазначені, як відсутні (аркуші книги 21, 26).

Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, суд вважає позовні вимоги підлягаючими задоволенню, виходячи з наступного.

Пункт 5 ст.17 ЗУ „Про РРО”, на підставі якого відповідач застосував фінансову санкцію в сумі 170 грн., передбачає відповідальність в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян –у разі невиконання друку контрольної стрічки або її не зберігання протягом встановленого терміну.

В акті перевірки посадові особи відповідача зафіксували факт наявності контрольної стрічки і в той же час вказують нижче на те, що розрахункові операції проводяться через РРО без виконання друку контрольної стрічки в єдиному робочому циклі з касовими чеками.

Надана позивачем контрольна стрічка відображає проведені розрахункові операції, але 22.02.2006 року, 29.03.2006 року має місце змазаний текст друку, тобто технічні вади стрічки, а не повна відсутність чеків. Отже, інформація про обсяг розрахункових операцій, що заноситься до фіскальної пам'яті,  не є спотвореною. ЗУ „Про РРО” не встановлює відповідальність за вади друку контрольної стрічки.

          Пункт 4 ст.17 ЗУ „Про РРО”, на підставі якого відповідач застосував фінансову санкцію в сумі 340 грн., передбачає відповідальність у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян –разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його не зберіганні в КОРО.

В акті перевірки посадові особи відповідача вказали на те, що за 11.02.06 року та 03.03.06 року проводились розрахункові операції із споживачами, що підтверджується контрольною стрічкою, а друк фіскального звітного чеку не виконувався. Однак КОРО не була перевірена. Надана позивачем КОРО №2301009460р/4879, пронумерована, прошнурована, містить фіскальні звітні чеки, які зберігаються у КОРО, але виконані по закінченні зміни, тобто о 8 годині ранку, а не вкінці робочого дня, як вважає виключно правильним відповідач. Фіскальні чеки роздруковані вранці відображають обсяг розрахункових операцій, що заносяться до фіскальної пам'яті, за зміну, включаючи попередній день. Отже вважати, що такий звіт відсутній не має підстав.

Таким чином, склад правопорушення, встановлений пунктами 4, 5 ст.17 ЗУ „Про РРО” відсутній. Тому фінансові санкції в сумі 170 грн. та в сумі 340 грн. за ці правопорушення застосовані протиправно.    

Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, тобто за наявності підстав для звільнення від доказування, які не наведені сторонами і не встановлені судом. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач доводи та докази позивача щодо протиправності спірної частини рішення не спростував.

З огляду на викладене, суд вважає  позовні вимоги підлягаючими задоволенню.

Відповідно до ст. 94 Прикінцевих та перехідних положень КАС України з Державного бюджету України на користь позивача підлягають відшкодуванню судові витрати в розмірі, встановленому КАС України розмірі, тобто  3,40 грн.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Черкаської об‘єднаної державної податкової інспекції Черкаської  області від 20 квітня 2006 року № 000742303 в частині застосування штрафних санкцій: за невиконання друку контрольної стрічки в єдиному робочому циклі з касовими чеками в розмірі десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян –170 гривень, за невиконання щоденного  друку та незбереження в КОРО фіскального звітного чеку в розмірі двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян –340 гривень.

Стягнути з Державного бюджету України  через відділення Державного казначейства України в місті Черкаси на користь приватного підприємства промислово-інвестиційної фірми “Корунд” м. Черкаси , вул. Гоголя, 287 , ідентифікаційний код 22789399 -  3,40 грн. судових витрат.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, яка підлягає поданню до Київського міжобласного апеляційного господарського суду через господарський суд Черкаської області. Заява про апеляційне оскарження постанови суду подається протягом десяти днів з дня складення її в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

СУДДЯ                                                                                Н.М.Курченко

          Постанова складена в повному обсязі 27 жовтня 2006 року.  

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення24.10.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу206245
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —09/4342а

Ухвала від 04.10.2007

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Курченко Н.М.

Постанова від 24.10.2006

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Курченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні