АС3/551-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.10.06 Справа №АС3/551-06.
Господарський суд Сумської області у складі судді Левченко П.І., розглянувши матеріали справи
за позовом: Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту
інвалідів
до відповідача: Редакції газети «Наш край», Л. Долинський р-н
про стягнення 3350 грн. 00 коп.
За участю представників сторін:
позивача – Груздо Т. С.
відповідача – Копайгора А.Н.
В судовому засіданні 06.04.2006р. оголошувалася перерва до 26.10.06 р. на 10 год. 40 хв.
Суть спору: позивач просив стягнути з відповідача на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2005 році, у сумі 3350 грн.
Відповідач в судовому засіданні подав відзив на позов, у якому заперечує проти позовних вимог, додавши до відзиву копію свого наказу № 3 від 25.01.2005р. про організацію робочого місця для працевлаштування інваліда.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні докази по справі та заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного:
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року №875-ХІІ (далі Закон), діяльність держави щодо інвалідів виявляється у створенні правових, економічних, соціально-побутових і соціальне-психологічних умов для задоволення їх здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.
Статтею 19 даного Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлено норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.
Згідно п. 1 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 03.05.1995 р. № 314 зі змінами та доповненнями, внесеними постановою Кабінету міністрів України від 10.01.2002 року № 19 (далі Положення), робоче місце інваліда – окреме робоче місце, або ділянка виробничої площі на підприємстві(об'єднанні), в установі та організації незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда. Робоче місце інваліда вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією підприємства за участю представників МСЕК, Держнаглядоохоронпраці, громадських організацій інвалідів і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інваліда (п.3). Підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів і включають їх до колективного договору (п.5).
Отже, чинне законодавство зобов'язує відповідача створити робоче місце для праці інваліда відповідно до нормативу, зазначити про це в колективному договорі і інформувати центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту інвалідів, а органи працевлаштування-підібрати робоче місце і працевлаштувати інваліда.
Відповідач на протязі 2005 року не подав звіти про наявність вільних місць та потребу в працівниках (форми № 3-ПН) до державної служби зайнятості та не інформував відповідні служби іншим чином про створення робочого місця для працевлаштування інваліда та про потребу в працевлаштуванні інваліда.
Відповідач не надав докази робочого місця для працевлаштування інваліда, про створення якого відповідачем був виданий наказ № 3 від 25.01.2005р., не надані докази звернення відповідача до органів, визначених у ст. 18 Закону, які здійснюють працевлаштування інвалідів, про створення та наявність вільного місця для працевлаштування інваліда.
За таких обставин, сам лише наказ № 3 від 25.01.2005 р. не може бути належним доказом створенн та введення в дію робочого місця для працевлаштування інваліда, а не інформування органів, визначених у ст. 18 Закону, позбавило можливості ті органи виконати свої обов'язки щодо працевлаштування інваліда у відповідача.
Підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від Форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша ніж установлена нормативами зазначеними вище, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом (ч.1 ст.20 Закону).
Відповідач в повному обсязі не забезпечив встановленого нормативу робочих місць, чим порушив вище зазначені вимоги Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів України”. І крім того, не перерахував встановлені Законом штрафні санкції за нестворене робоче місце.
Так, згідно, звіту про зайнятість інвалідів за 2005 рік, норматив числа робочих місць для працевлаштування інвалідів (у відповідності з вимогами чинного законодавства) для відповідача становить 1 робоче місце, а фактично в 2005 році відповідачем не було створено робоче місце для працевлаштування 1 інваліда.
Таким чином, відповідач повинен сплатити позивачу 3350 грн. 00 коп. коп. штрафних санкцій за нестворене 1 робоче місце для працевлаштування одного інваліда в 2005 році.
Доказів сплати боргу в сумі 3350 грн. 00 коп. відповідач не подав, тому вимоги позивача обґрунтовані, правомірні і підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Редакції газети «Наш край» (Сумська область, Л. Долинський район, вул. Горького, 1; код ЄДРПОУ 02475014) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів України (м. Суми, вул. Горького, 2, р/р № 31215230600002 відділення Державного казначейства у Сумській обл. в банку УДК м. Суми, МФО 837013, код ЄДРПОУ 23636315, код бюджетної класифікації 50070000) 3350 грн. 00 коп. штрафних санкцій за нестворені робочі місця для інвалідів за 2005 р.
3. Видати виконавчий лист після набрання постанови законної сили.
4. Згідно ст. 186 КАС України заява про апеляційне оскарження постанови подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення (з дня складення постанови в повному обсязі). Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
5. Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
6. Копію постанови надіслати сторонам по справі.
Повний текст постанови підписаний 26.10.2006 року
СУДДЯ П.І. ЛЕВЧЕНКО
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 206641 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Левченко П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні