Постанова
від 22.12.2011 по справі 2а-0870/9656/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

              

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 22 грудня 2011 року   о 16 год. 49 хв.                                    Справа №  2а-0870/9656/11

 Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Тєтєрєв В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за заявою Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міксор ЛТД»  

про стягнення коштів з рахунків платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику  податків,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя                  (надалі – позивач або ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міксор ЛТД»  (надалі – відповідач або ТОВ «Міксор ЛТД») про стягнення з рахунків платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику податків коштів у сумі податкового боргу 288 грн. 93 коп.: по податку на додану вартість 118 грн. 93 коп.; з комунального податку 170 грн. 00 коп.

Позивач в адміністративному позові зазначив, що податковий борг відповідача станом на 29.09.2011 виник: по податку на додану вартість у сумі 118 грн. 93 коп.; з комунального податку у сумі 170 грн. 00 коп., а всього у сумі 288 грн. 93 коп.

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутністі. Позовні вимоги позивач підтримує у повному обсязі, просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не прибув. Про день, час і місце розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином. Причини неприбуття до суду не повідомив. Заяв, клопотань до суду від відповідача не надходило.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про можливість задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 №031091, Довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) АА №068491 відповідач зареєстрований за адресою: 69057, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд.11, офіс 404. ТОВ «Міксор ЛТД» має ідентифікаційний код 36408860.

1.     За результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності співробітниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 02.02.2010 складено акт №37/16/36408860, в якому зазначено про порушення  ТОВ ТОВ «Міксор ЛТД» вимог пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами», п.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість» – несвоєчасно надано податкову звітність: податкову декларацію з податку на додану вартість за жовтень 2009 року.

За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 11.02.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0000571501/0, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 170 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – основного платежу і 170 грн. 00 коп. – штрафні (фінансові) санкції). Податкове повідомлення-рішення №0000571501/0 від 11.02.2010 вручено цього ж дня керівнику відповідача.

Відповідач не надав до суду будь-яких доказів про: оскарження/скасування податкового повідомлення-рішення №0000571501/0 від 11.02.2010, сплату вказаної штрафної (фінансової) санкції.

За приписами п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» дане податкове зобов'язання є узгодженим і підлягає сплаті.

Як зазначено у п.4.2.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України», затвердженої 18.07.2005 наказом Державної податкової адміністрації України №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за №843/11123 (далі за текстом – «Інструкція про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України»), податкові зобов'язання, штрафні санкції, пеня, самостійно визначені платником у податковій звітності, уносяться до електронної бази даних підрозділами обробки та ведення податкових документів і формуються в електронні та паперові реєстри.

З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками (п.3.1 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України»).

У п.3.6 «Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України» зазначено, що форми карток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. На лицьовому боці картки відображаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік картки відображає стан розрахунків платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінансових) санкцій, плати за кредит щодо розстрочених (відстрочених) податкових зобов'язань, суми податкового боргу, надміру та/або помилково сплачені, та суми, заявлені до відшкодування, й інше).

Позивачем, в обґрунтування позовних вимог надано облікову картку ТОВ «Міксор ЛТД» (зворотній бік, скорочена форма) як платника податку на додану вартість згідно якої за відповідачем обліковується борг у сумі 118 грн. 93 коп. Даних про розстрочення (відстрочення) податкового зобов'язання, вказаний документ – не містить.

Згідно даних облікової картки станом на 22.02.2010 у відповідача існувала переплата у розмірі 51 грн. 07 коп.

Відповідач не надав до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.

Отже, позивачем доведено суму заборгованості відповідача з податку на додану вартість у сумі 118 грн. 93 коп.

2.          Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування, відповідно ст.143 Конституції України, встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону.

Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території (ст.144 Конституції України).

Згідно зі ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори» комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ/організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств.

Статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів. Як встановлено ст.19 Декрету Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 «Про місцеві податки і збори», місцеві податки і збори перераховуються до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, визначеному радами, якими вони встановлюються.

Згідно акту №37/16/36408860, складеного 02.02.2010 співробітниками ДПІ у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності, відповідачем, в порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», пп.2.5. п.2 Рішення Запорізької міської ради «Про внесення змін до положень про місцеві податки та збори» не подано своєчасно, до 20.11.2009, Розрахунок комунального податку за жовтень 2009 року.

За вказане порушення податкового законодавства України ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 11.02.2010 прийнято податкове повідомлення-рішення №0000581501/0, яким відповідачу визначено податкове зобов'язання з комунального податку у розмірі 170 грн. 00 коп. (з яких 00 грн. 00 коп. – основного платежу, 170 грн. 00 коп. – штрафні (фінансові) санкції). Податкове повідомлення-рішення №0000581501/0 від 11.02.2010 вручено цього ж дня керівнику відповідача.

Відповідачем не надано до суду відомостей про оскарження податкового повідомлення-рішення №0000581501/0 від 11.02.2010.

За приписами п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» дане податкове зобов'язання є узгодженим і підлягає сплаті.

Згідно наданої позивачем облікової картки платника податку (зворотній бік, скорочена форма) за відповідачем обліковується податковий борг з комунального податку у сумі 170 грн. 00 коп.

Отже, позивачем доведено суму заборгованості відповідача з комунального податку у сумі 170 грн. 00 коп.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010, №2857-VI установлено, що податки і збори (обов'язкові платежі), які справлялися до 1 січня 2011 року та не встановлені Податковим кодексом України як загальнодержавні і місцеві податки та збори, включаючи розстрочені і відстрочені суми грошових зобов'язань, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами (обов'язковими платежами), сплачуються платниками податку за правилами, встановленими відповідними законодавчими актами України, або стягуються у порядку, встановленому Податковим кодексом України, та зараховуються до: загального фонду державного бюджету – в частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державного бюджету; загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів - у частині податків і зборів (обов'язкових платежів), які зараховувалися відповідно до загального чи спеціального фонду місцевих бюджетів.

Відповідно до пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (який діяв на час винесення податкових повідомлень-рішень) податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.

У разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення (пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»).

Аналогічні норми містить і пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, згідно якого податкова вимога – це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Згідно з п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг – це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

Як зазначено у  пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг – це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Судом досліджено надані позивачем: першу податкову вимогу №1/308 від 24.02.2010, повернуту поштовим відділенням у зв'язку з неможливістю її вручення (з 24.06.2010 розміщена на дошці податкових оголошень); другу податкову вимогу №2/883 від 28.07.2010, повернуту поштовим відділенням у зв'язку з неможливістю її вручення (з 09.09.2010 розміщена на дошці податкових оголошень).

Відповідно до ч.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності – шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Відповідно до п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.2 «Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1244 від 29.12.2010, вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками органу державної податкової служби з урахуванням вимог пунктів 95.2-95.4 статті 95 Податкового кодексу України.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вище викладене, судом з'ясовано, що ТОВ «Міксор ЛТД» на час судового засідання має податковий борг у сумі 288 грн. 93 коп.: по податку на додану вартість у сумі 118 грн. 93 коп., з комунального податку у сумі 170 грн. 00 коп., який у добровільному порядку – не погашений. У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з відповідача.

Відповідно до приписів ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС України, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу України, п.2 «Порядку стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1244 від 29.12.2010, суд, –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Міксор ЛТД» (69057, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд.11, офіс 404, ідентифікаційний код 36408860) кошти у сумі податкового боргу з рахунків платника податків та за рахунок готівки, що належать платнику податків: 288 (двісті вісімдесят вісім) грн. 93 коп. перерахувавши:

-          на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя – 118 (сто вісімнадцять) грн. 93 коп. податку на додану вартість на р/р 31118029700007, код платежу 14010100, код отримувача 34677145, банк – ГУДКС України у Запорізькій області, МФО 813015;

-          на користь місцевого бюджету Орджонікідзевського району м. Запоріжжя – 170 (сто сімдесят) грн. 00 коп. комунального податку на р/р 33210828700007, код платежу 16010200, код отримувача 34677145, банк – ГУДКС України у Запорізькій області, МФО 813015.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова виготовлена у повному обсязі 22.12.2011.

Суддя                    (підпис)                      О.О. Прасов

Постанова не набрала законної сили.

Суддя                                                       О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2011
Оприлюднено12.01.2012
Номер документу20688566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/9656/11

Ухвала від 16.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 22.12.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні