Постанова
від 12.12.2011 по справі 2а-13080/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 грудня 2011 р. № 2а-13080/11/1370

Львівський окружний адм іністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засіда ння Луценка Ю.С.,

представника позивача Бо бик Л.В.,

відповідач не з' явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Бр одівського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриман ої допомоги по безробіттю,-

в с т а н о в и в :

Бродівський районний центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним п озовом до ОСОБА_2, в якому п росить суд стягнути з відпов ідача на свою користь суму не законно отриманої допомоги п о безробіттю у розмірі 10700 грн. 61 коп.

Позовні вимоги обґрунто вані тим, що сума виплаченого забезпечення та вартості на даних соціальних послуг заст рахованій особі внаслідок ум исного невиконання нею своїх обов' язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникненн я обставин, що впливають на ум ови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг .

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав, навед ених в позовній заяві, додатк ово пояснив, що відповідач з м етою отримання допомоги по б езробіттю, надав позивачу пі дроблені документи, а саме: до відку про середню заробітну плату (дохід) та трудову книжк у на своє прізвище, завідомо з наючи про те, що в них містятьс я неправдиві відомості про й ого працевлаштування у ПОСП «Агрофірма «Лан». У зв' я зку з викладеним вище, просит ь суд задовольнити позов в по вному обсязі.

Відповідач в судове засід ання не з' явився, хоча належ ним чином був повідомлений п ро дату, час та місце його пров едення. Про причини неявки су д не повідомив, а тому, суд ухв алив розглядати справу без й ого участі.

Дослідивши подані сторона ми документи, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини справи, об' єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд дійшов висновку, що по зов підлягає задоволенню вих одячи з наступного.

Бродівський районний цент р зайнятості є робочим орган ом виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання на випадок безробіття, я кий, відповідно п.п. 5 п. 2 ст. 12, п.п. 8, п. 1 ст. 31, ст. 36 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття», здійснює контроль ви трат за страхуванням на випа док безробіття, проводить ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я в порядку, встановленому це нтральними органами виконав чої влади у сфері праці та соц іальної політики.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі заяви від 03.08.2010 року про надання статусу безробітного з виплатою допо моги по безробіттю, відповід но до Законів України «Про за йнятість населення»та «Про з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття», відпові дача визнано безробітним та призначено допомогу по безро біттю.

З вказаної вище заяви вбача ється, що відповідач на час пі дписання вказаної заяви про надання йому статусу безробі тного не зареєстрований як с уб' єкт підприємницької дія льності та не займається тру довою діяльністю. Крім того, у вказаній заяві відповідач з азначив, що пенсії не отримує , права на отримання пенсії за віком, в тому числі на пільгов их умовах, та на пенсію за висл угу років немає.

Суд зазначає, що розслідува ння страхових випадків та об ґрунтованості виплати матер іального забезпечення здійс нюється державною службою за йнятості шляхом проведення п еревірки достовірності дани х, які є підставою для надання особі статусу безробітної т а виплати їй матеріального з абезпечення, що зазначені в д окументах, поданих особою до державної служби зайнятості під час реєстрації та протяг ом періоду її перебування на обліку як безробітної.

При цьому, перевірка достов ірності даних, які є підставо ю для надання особі статусу б езробітної та виплати їй мат еріального забезпечення про водиться центром зайнятості шляхом звіряння наданої інф ормації з відомостями, наявн ими в Державній податковій а дміністрації України, Пенсій ному фонді України, у державн их реєстраторах.

Під час розгляду справи суд ом встановлено, що ОСОБА_2 в період з 24.12.2009 року по 02.07.2010 року перебуваючи у трудових відн осинах з ПОСП «Агрофірма «Л ан»(ЄДРПОУ 31216810, місцезнаходж ення: Волинська область, Горо хівський район, с. Шкл инь), що підтверджується лист ом ДПІ у Бродівському районі Львівської області від 22.07.2011 ро ку № 5544/10/28-019/297 доходів не отримува в. Водночас встановлено, що по становою Господарського суд у Волинської області від 02.03.2009 р оку ПОСП «Агрофірма «Лан »визнано банкрутом та відкр ито ліквідаційну процедуру, а ухвалою Господарського суд у Волинської області від 31.03.2011 р оку по справі № 7/113-Б ПОСП «Агро фірма «Лан»ліквідоване, в межах ліквідаційної проце дури, починаючи з 02.03.2009 року жод ні працівники на роботу в ПОС П «Агрофірма «Лан»не при ймались, що підтверджується листом арбітражного керуючо го у справі № 7/113-Б про банкрутс тво від 20.07.2011 року та свідчить п ро те, що відповідач у трудови х відносинах з ПОСП «Агрофір ма «Лан»не перебував.

Таким чином, ОСОБА_2 з мет ою отримання допомоги по без робіттю надав позивачу підро блені документи а саме: довід ку про середню заробітну пла ту (дохід) та трудову книжку на своє прізвище, тобто викорис тав завідомо підроблені доку менти для оформлення допомог и по безробіттю.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння»від 01.03.1991 року № 803-ХІІ, зайня тість - це діяльність громадя н, пов' язана із задоволення м особистих та суспільних по треб і така, що, як правило, при носить їм доход у грошовій аб о іншій формі.

Пункт 2 ст. 36 Закону України « Про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття»пере дбачає, що застраховані особ и, зареєстровані в установле ному порядку як безробітні, з обов' язані своєчасно подав ати відомості про обставини, що впливають на умови виплат и їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно із п. 3 ст. 36 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» , сума виплаченого забезпече ння та вартості наданих соці альних послуг застрахованій особі внаслідок умисного не виконання нею своїх обов' яз ків та зловживання ними стяг ується з цієї особи відповід но до законодавства України з моменту виникнення обстави н, що впливають на умови випла ти їй забезпечення та наданн я соціальних послуг.

Згідно пп. 1 п.5.5 Розділу 5 Поряд ку надання допомоги по безро біттю, у тому числі одноразов ої її виплати для організаці ї безробітними підприємниць кої діяльності затвердженог о наказом Міністерства праці та соціальної політики Укра їни від 20.11.2000 року № 307, виплата до помоги по безробіттю припиня ється у разі: працевлаштуван ня безробітного, зайняття пі дприємницькою діяльністю аб о іншою діяльністю, пов' яза ну з одержанням доходу безпо середньо від цієї діяльності , виконання робіт (послуг) за ц ивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, держа вної реєстрації як суб' єкта підприємницької або іншої д іяльності, виконання робіт (п ослуг) за цивільно-правовими угодами).

Відповідно до вимог ст. 19 Ко нституції України органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією України та законами України.

Положення ст. 19 Конституції України закріплене у ст. 9 Код ексу адміністративного судо чинства України, яка передба чає, що суди при вирішенні спр ави керуються принципом зако нності, відповідно до якого о ргани державної влади, орган и місцевого самоврядування, їхні посадові і службові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Згідно із ч. 3 ст. 9 КАС України , суд застосовує інші нормати вно-правові акти, прийняті ві дповідним органом на підстав і, у межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Виходячи із заявлених поз овних вимог, системного анал ізу положень чинного законод авства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, щ о позовні вимоги є обґрунтов аними та підлягають задоволе нню.

Керуючись наведеним вище т а ст.ст. 7-14, 69-71, 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_2 (місц е проживання: АДРЕСА_1) на к ористь Бродівського районно го центру зайнятості (місцез находження: 80600, Львівська обла сть, м. Броди, вул. Гончарська, 15 , ЄДРПОУ - 20848943) суму коштів у розм ірі 10700 грн. 61 коп. (десять тисяч с імсот гривень шістдесят одна копійка).

3. Судові витрати відповідно до ст. 94 Кодексу адміністрати вного судочинства України ст ягненню зі сторін не підляга ють.

Постанова суду першої інст анції, якщо інше не встановле но Кодексом адміністративно го судочинства України, наби рає законної сили після закі нчення строку подання апеляц ійної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку скаргу не було подано. У раз і подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження. Якщо с трок апеляційного оскарженн я буде поновлено, то вважаєть ся, що постанова суду не набра ла законної сили.

Апеляційна скарга подаєт ься до Львівського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Львівський окружний адм іністративний суд. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до Львівського апеляційн ого адміністративного суду. Апеляційна скарга на постано ву суду першої інстанції под ається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі з астосування судом ч. 3 ст. 160 Код ексу адміністративного судо чинства України, а також прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом 10 днів з дня отримання копії постано ви. Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбачених частиною ч етвертою ст. 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п' ятиденного строку з мом енту отримання суб' єктом вл адних повноважень повідомле ння про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанов и виготовлений та підписаний 16 грудня 2011 року.

Судд я Гулик А.Г.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2011
Оприлюднено11.01.2012
Номер документу20689311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13080/11/1370

Постанова від 12.12.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 25.11.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні