Постанова
від 06.12.2011 по справі 12393/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

06 грудня 2011 р. № 2-а- 12393/11/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Кухар М. Д.,

при секретарі - Тайцеві А.Л.,

за участю представника поз ивача - Закаблукова А.С.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Харківського обласного комунального підп риємства "Дирекція розвитку інфраструктури території" до Управління Пенсійного фонду України в Куп' янському рай оні Харківської області про визнання неправомірним та ск асування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Ха рківського окружного адміні стративного суду із позовом до Управління Пенсійного фон ду України в Куп' янському р айоні Харківської області, в якому просить суд визнати не правомірними та скасувати у повному обсязі рішення Управ ління пенсійного фонду Украї ни в Куп'янському районі Харк івської області № 264, № 268, № 266 від 28.03.2011 року "Про застосування фін ансових санкцій та нарахуван ня пені на несплату (неперера хування) або несвоєчасну спл ату (несвоєчасне перерахуван ня) страхувальниками або орг аном Пенсійного фонду", та пок ласти судові витрати на відп овідача. Позивач, посилаючис ь на обставини, викладені в по зовній заяві, просив задовол ьнити позов у повному обсязі .

В судовому засіданні предс тавник позивача повністю під тримав позовні вимоги, надав аналогічні обставинам справ и пояснення та просив позов з адовольнити в повному обсязі .

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлявся нал ежним чином, надіслав запере чення на адміністративний по зов, в якому виклав свою позиц ію проти доводів позивача та просив суд відмовити в задов оленні позову в повному обся зі, надіслав клопотання про р озгляд даної справи без його участі. Таким чином, суд вважа є за можливе розглянути спра ву без участі відповідача за наявними в ній матеріалами.

Суд, вислухавши представни ка позивача, дослідивши мате ріали справи, встановив наст упне.

Відповідно до п. 2.1 Положення про управління Пенсійного ф онду України в районах, міста х і районах у містах, затвердж еного постановою Правління П енсійного фонду України № 8-2 в ід 30 квітня 2002 року одним з осно вних завдань управління є об лік платників страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я та збору на обов'язкове держ авне пенсійне страхування, з бирання та акумулювання в ра йоні (місті) страхових внескі в та інших коштів, призначени х для пенсійного забезпеченн я, повного і своєчасного фіна нсування витрат на виплату п енсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, щ о здійснюються за рахунок ко штів Фонду.

Спірні правовідносини вре гульовані Законом України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» (далі по тексту Закон України № 1058-IV) та Інструкцією про поряд ок обчислення і сплати страх увальниками та застраховани ми особами внесків на загаль нообов' язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної постановою Правління Пен сійного фонду України 19.12.2003 рок у №21-1, зареєстрованої в Мініст ерстві юстиції України 16.01.004 ро ку №64/8663.

Судом встановлено, що філія Харківського обласного кому нального підприємства "Дирек ція розвитку інфраструктури території" "Куп'янське підпри ємство теплових мереж" (код 3401 3866) є платником страхових внес ків на загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня до Пенсійного фонду Украї ни.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 17, ч. 6 ст . 20 Закону України України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування» с трахувальники зобов' язані сплачувати страхової внески , нараховані за відповідний б азовий звітний період, не піз ніше ніж через 20 календарних д нів із дня закінчення цього п еріоду незалежно від виплати заробітної плати (доходу), на суму яких нараховуються стра хові внески.

Як вбачається з матеріалів справи, Управлінням Пенсійн ого фонду України в Куп' янс ькому районі Харківської обл асті до філії Харківського о бласного комунального підпр иємства "Дирекція розвитку і нфраструктури території" "Ку п'янське підприємство теплов их мереж" (код 34013866) 28 березня 2011 ро ку були винесенні рішення пр о застосування фінансових са нкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) а бо несвоєчасну сплату (несво єчасне перерахування) страху вальниками страхових внескі в, у тому числі донарахованих страхувальниками або органо м Пенсійного фонду № 264, яким по зивачеві нараховану пеню в р озмірі 6230,27 грн. за період з 20.01.09 р. по 22.11.10 р., № 268, яким позивачеві на раховане штраф в розмірі 2023,98 г рн., за період з 20.01.09 р. по 29.11.10 р. та № 266, яким позивачеві нарахован у пеню в розмірі107698,25 грн. за пер іод з 20.03.09 р. по 03.02.11 р.

Для роботодавців страхові внески до солідарної пенсій ної системи згідно з ч. 1 ст. 19 За кону України «Про загальнооб ов' язкове державне пенсійн е страхування» нараховуютьс я на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забе зпечення) працівників, що вкл ючають витрати на виплату ос новної і додаткової заробітн ої плати та інших заохочувал ьних та компенсаційних випла т, у тому числі в натуральній ф ормі, які визначаються згідн о з нормативно-правовими акт ами, прийнятими відповідно д о Закону України «Про оплату праці», виплату винагород фі зичним особам за виконання р обіт (послуг) за угодами цивіл ьно-правового характеру, що п ідлягають обкладенню податк ом на доходи фізичних осіб, а т акож на суми оплати перших п'я ти днів тимчасової непрацезд атності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасової не працездатності.

Порядок обчислення та спла ти страхових внесків на обов 'язкове державне пенсійне ст рахування передбачено Закон ом України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування» та Інструкцією «П ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування в Пен сійний фонд України», зареєс трованою в Міністерстві юсти ції України 16.01.2004 року за № 64/8663 (да лі - Інструкція).

Позивач зобов'язаний перер аховувати страхові внески на обов'язкове державне пенсій не страхування одночасно з о держанням коштів на оплату п раці в установах банку, в тому числі у безготівковій або на туральній формі або з виручк и від реалізації товарів (пос луг). (п.п. 5.1.6 Інструкції)

До п.п. 11.11. Інструкції «Про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування в Пенсійни й фонд України» підприємства щомісячно складає в 2-х примір никах розрахунок суми страхо вих внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування, у якому зазначають самостійно обчислені суми с трахових внесків. Розрахунки подаються до органу Пенсійн ого фонду для реєстрації за б азовий звітний період, що дор івнює календарному місяцю, - н е пізніше 20 календарних днів і з дня закінчення цього періо ду.

Відповідно до п. 10 ст. 20 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» у разі несплати ав ансових платежів до страхува льників застосовуються фіна нсові санкції, а на суми прост роченої заборгованості зі сп лати страхових внесків (недо їмки) та своєчасно не сплачен і (не перераховані) фінансові санкції нараховується пеня.

Відповідно до п.5 ст.106 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» за рахунок сум, що н адходять від страхувальника або від державної виконавчо ї служби в рахунок сплати нед оїмки, погашаються суми недо їмки, пені та фінансових санк цій у порядку календарної че рговості їх виникнення. У раз і, коли страхувальник має нес плачену недоїмку, пеню та фін ансові санкції і здійснює сп лату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховують ся в рахунок сплати недоїмки , пені та фінансових санкцій» .

Згідно зі ст.106 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» суми страхових внесків, с воєчасно не нараховані та (аб о) не сплачені страхувальник ами у строки, визначені статт ею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними о рганами Пенсійного фонду, вв ажаються простроченою забор гованістю (недоїмка) і стягую ться з нарахуванням пені та з астосуванням фінансових сан кцій.

Фінансові санкції застосо вуються до страхувальників з а порушення норм законодавст ва про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я відповідно до Закону. Поряд ок винесення рішень визначен ий у розділі 9 Інструкції.

Позивач мав прострочену за боргованість за період з 20.01.2009 р оку по 03.02.2011 року, про що свідчат ь дані картки особового раху нку платника, тому відповіда ч правомірно застосував фіна нсові санкції. 28.03.2011 року винесе но рішення № 264, № 266, № 268 про засто сування фінансових санкцій т а нарахування пені за неспла ту або несвоєчасну сплату Ст рахувальником страхових вне сків.

Суми штрафних санкцій розр аховані із застосуванням 10 % с воєчасно не сплачених сум ст рахових внесків. Пеня розрах ована за кожний день простро чення платежу в розмірі 0,1 % сво єчасно несплачених сум. Отже , розрахунок фінансової санк ції та пені є правильним.

Факт наявності у підприємс тва заборгованості перед УПФ У в Куп'янському районі підтв ерджується карткою особовог о рахунку страхувальника.

В Рішеннях № 264, № 266, № 268 від 28.03.11 ро ку вказано дату виникнення б оргу, який погашається та дат а його погашення, тобто дата о станнього платежу на який на раховується фінансова санкц ія. Посилання позивача на пор ушення відповідачем п.п.9.3.2 Інс трукції спростовується розр ахунком фінансової санкції.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

В ході вирішення питання щодо законності прийнятого суб' єктом владних повнова жень рішень суд відповідно д о вимог ст.2 КАС України зобов' язаний перевірити чи прийнят о воно: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення я ких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення; своєчасно, тобто протя гом розумного строку.

Частинами 1, 2 ст. 71 Кодексу адм іністративного судочинства України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, крім випадків, вс тановлених статтею 72 цього Ко дексу. В адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відс утність підстав задоволення позовних вимог.

На підставі вищевикладено го та керуючись ст.ст. 6-14, 71, 159-163, 167, 18 6, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністр ативного позову Харківськог о обласного комунального під приємства "Дирекція розвитку інфраструктури території" д о Управління Пенсійного фонд у України в Куп' янському ра йоні Харківської області про визнання неправомірним та с касування рішення - відмовит и у повному обсязі.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр оваджені або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови виг отовлено 09.12.2011 року.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2011
Оприлюднено12.01.2012
Номер документу20690293
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —12393/11/2070

Ухвала від 06.12.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Постанова від 06.12.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні