ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
О К Р Е М А У Х В А Л А
12.01.2012 р. справа № 50/465-б
Господарський суд міста К иєва, розглядаючи справу за з аявою Державної податкової і нспекції у Оболонському райо ні м. Києва до приватного підп риємства „Агрополіс 2000” про в изнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ:
Кредитор звернувся до с уду із заявою про порушення с прави про банкрутство відсу тнього боржника, оскільки ПП „Агрополіс 2000” неспроможне с платити податковий борг у су мі 40197,14 грн., не надає з березня 201 0 року до органів державної по даткової служби податкових д екларацій та інших документі в фінансової звітності, відс утнє за юридичною адресою і й ого місцезнаходження невідо ме, що підтверджується інфор маційною довідкою № 5021/9/24-108 від 22 .07.2010.
Ухвалою господарського су ду м. Києва від 30.07.2010 порушено пр овадження у справі №50/465-б за с прощеною процедурою, передба ченою ст.52 Закону України “Пр о відновлення платоспроможн ості боржника або визнання й ого банкрутом”.
Постановою господарського суду міста Києва від 02.09.2010 борж ника визнано банкрутом, відк рито ліквідаційну процедуру , ліквідатором призначено ініціюючого кредитора - Дер жавну податкову інспекцію у Оболонському районі м. Києва , яку зобов' язано провест и ліквідаційну процедуру та надати суду свій звіт і лікві даційний баланс банкрута на затвердження у строк до 02.0 9.2011.
Суд встановив, що станом н а 28.11.2011 постанова суду від 02.09.2010 ДП І у Оболонському районі м.Киє ва (ліквідатором за згодою) не виконана, до господарського суду м. Києва ліквідатором не поданий звіт і ліквідаційни й баланс на затвердження, а то му суд ухвалою від 28.11.2011 признач ив розгляд справи на 23.12.2011 з вик ликом сторін і ліквідатора.
В судове засідання 23.12.2011 приб ув представник ліквідатора т а пояснив, що звіт та лікві даційний баланс банкрута - п риватного підприємства „Агр ополіс 2000” не підготовлений т а до суду на затвердження не п оданий. Представник ДПІ у Оболонському районі м. Києва (ліквідатор) подав клопотанн я про заміну ліквідатора у сп раві на арбітражного керуючо го Добровольського А.П. та про довження терміну ліквідацій ної процедури на 6 місяців.
Ухвалою господарського су ду м. Києва від 23.12.2011 припинено п овноваження ліквідатора бан крута ПП „Агрополіс 2000” (ідент ифікаційний код 24724547) - ДПІ у Обо лонському районі м. Києва, при значено ліквідатором банкру та ПП „Агрополіс 2000” (ідентифі каційний код 24724547) у справі № 50/465-б арбітражного керуючого Добр овольського Анатолія Петров ича (ліцензія Державного деп артаменту з питань банкрутст ва НОМЕР_1, ідентифікаційн ий номер фізичної особи-плат ника податків та інших обов' язкових платежів НОМЕР_2), продовжено строк ліквідацій ної процедури на шість місяц ів до 22.06.2012.
Відповідно до частини 5 стат ті 124 Конституції України с удові рішення ухвалюються су дами іменем України і є обов'я зковими до виконання на всій території України.
Згідно з ст. 4-5 Господарськ ого процесуального кодексу У країни господарські суди зді йснюють правосуддя шляхом пр ийняття обов'язкових до ви конання на усій території Ук раїни рішень, ухвал, постанов . Рішення і постанови госпо дарських судів приймаються і менем України.
Невиконання вимог рішень, ухвал, постанов господарськи х судів тягне відповідальніс ть, встановлену цим Кодексом та іншими законами України.
Аналогічні положення міст яться також в Законі України “Про судоустрій і статус суд дів”. Зокрема, ст. 13 Закону вста новлює, що судові рішення, що н абрали законної сили, є обов'я зковими до виконання усіма о рганами державної влади, орг анами місцевого самоврядува ння, їх посадовими та службов ими особами, фізичними і юрид ичними особами та їх об'єднан нями на всій території Украї ни.
Разом із тим, незважаючи на обов' язковість виконання в имог ухвал суду, Державна под аткова інспекція у Оболонськ ому районі м. Києва протягом б ільше трьох місяців ухилялас я від виконання постанови го сподарського суду міста Києв а від 22.06.2010 по справі № 50/465-б щодо с воєчасного подання суду звіт у і ліквідаційного балансу б оржника на затвердження, чим суттєво затягнула розгляд в казаної справи.
Відповідно до ст. 22 Закону Ук раїни “Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” у вип адках, передбачених цим Зако ном, господарський суд прийм ає постанову про визнання бо ржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Стр ок ліквідаційної процедури н е може перевищувати двана дцяти місяців. Господарсь кий суд може продовжити цей с трок на шість місяців, якщо ін ше не передбачено цим Законо м.
Згідно зі ст. 25 Закону Україн и “Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом” ліквідато р з дня свого призначення зді йснює такі повноваження:
приймає до свого відання ма йно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереж ення;
виконує функції з управлін ня та розпорядження майном б анкрута;
здійснює інвентаризацію т а оцінку майна банкрута згід но з законодавством;
аналізує фінансове станов ище банкрута;
виконує повноваження кері вника (органів управління) ба нкрута;
очолює ліквідаційну коміс ію та формує ліквідаційну ма су;
пред'являє до третіх осіб ви моги щодо повернення дебітор ської заборгованості банкру ту;
має право отримувати креди т для виплати вихідної допом оги працівникам, що звільняю ться внаслідок ліквідації ба нкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статт ею 31 цього Закону за рахунок к оштів, одержаних від продажу майна банкрута;
з дня визнання боржника бан крутом та відкриття ліквідац ійної процедури повідомляє п рацівників банкрута про звіл ьнення та здійснює його відп овідно до законодавства Укра їни про працю. Виплата вихідн ої допомоги звільненим праці вникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу з а рахунок коштів, одержаних в ід продажу майна банкрута аб о отриманого для цієї мети кр едиту;
заявляє в установленому по рядку заперечення по заявлен их до боржника вимогах поточ них кредиторів за зобов'язан нями, які виникли під час пров адження у справі про банкрут ство, і є неоплаченими;
з підстав, передбачених час тиною десятою статті 17 цього З акону, подає до господарсько го суду заяви про визнання не дійсними угод боржника;
вживає заходів, спрямовани х на пошук, виявлення та повер нення майна банкрута, що знах одиться у третіх осіб;
передає у встановленому по рядку на зберігання документ и банкрута, які відповідно до нормативно-правових докумен тів підлягають обов'язковому зберіганню;
реалізує майно банкрута дл я задоволення вимог, включен их до реєстру вимог кредитор ів, у порядку, передбаченому ц им Законом;
повідомляє про своє призна чення державний орган з пита нь банкрутства в десятиденни й строк з дня прийняття рішен ня господарським судом та на дає державному органу з пита нь банкрутства інформацію дл я ведення єдиної бази даних щ одо підприємств-банкрутів;
здійснює інші повноваженн я, передбачені цим Законом.
Окрім цього, з дня призначен ня ліквідатора він повинен в жити реальних заходів щодо о тримання в 15 денний термін від посадових осіб банкрута бух галтерську документацію та і ншу документацію банкрута, п ечатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута лі квідатору. У разі ухилення ві д виконання зазначених обов' язків відповідні посадові ос оби банкрута несуть відповід альність відповідно до закон ів України. З дня призначення ліквідатора до нього перехо дять права керівника (органі в управління) юридичної особ и - банкрута. Ліквідатор (арбіт ражний керуючий) має право за мовити виготовлення дубліка та печатки та штампів у разі ї х втрати.
Відповідно до ст. 32 Закону Ук раїни “Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор по дає до господарського суду з віт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
показники виявленої лікві даційної маси (дані її інвент аризації);
відомості про реалізацію о б'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені дого вори купівлі-продажу;
копії договорів купівлі-пр одажу та акти приймання - пере дачі майна;
реєстр вимог кредиторів з д аними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, які підтверджую ть погашення вимог кредиторі в.
Але, в порушення вказаних ви ще норм законодавства, Держа вна податкова інспекція у Об олонському районі м. Києва не виконала покладених на неї я к на ліквідатора повноважень , визначених ст.ст. 22, 23, 25, 32 Закону України “Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом”, з окрема, не прийняла до свого в ідання майно боржника, не вик онувала функції з управління та розпорядження майном бан крута, не вжила реальних захо дів щодо отримання в 15 денний термін від посадових осіб ба нкрута бухгалтерську докуме нтацію та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, ма теріальні та інші цінності б анкрута ліквідатору, не здій снювала інвентаризацію та оц інку майна банкрута згідно з законодавством, не аналізув ала фінансове становище банк рута, не пред'являла до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованост і банкруту, не вживала заході в, спрямованих на пошук, виявл ення та повернення майна бан крута, що знаходиться у треті х осіб та в порушення вимог ст . 32 Закону України “Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом” своєчасно не подала с уду звіт та ліквідаційний ба ланс боржника на затвердженн я.
Отже, враховуючи вищезазна чене, суд дійшов висновку, що д ана бездіяльність Державної податкової інспекції у Обол онському районі м. Києва порушує норми ст. 124 Конститу ції України, ст. 4-5, 30 Господарсь кого процесуального кодексу України, та створює перешкод и суду у здійсненні правосуд дя.
Відповідно до статт і 90 Господарського процесуал ьного кодексу України господ арський суд, виявивши при вир ішенні господарського спору порушення законності або не доліки в діяльності підприєм ства, установи, організації, д ержавного чи іншого органу, в иносить окрему ухвалу.
Окрема ухвала надсилаєть ся відповідним підприємства м, установам, організаціям, де ржавним та іншим органам, пос адовим особам, які несуть від повідальність за ухилення ві д виконання вказівок, що міст яться в окремій ухвалі.
За таких обставин, господар ський суд м. Києва, виносить на ім' я начальника Державної податкової інспекції у Оболо нському районі м. Києва окрем у ухвалу про необхідність ус унення порушень та недоліків в роботі державного органу, к ерівником якого він являєтьс я та налагодження його діяль ності в сфері вчасного, нал ежного та повного виконання судових рішень (ухвал).
Керуючись статтями 90, 86 Госп одарського процесуального к одексу України, Господарськи й суд міста Києва, -
УХВАЛИВ:
1. Державній податковій і нспекції у Оболонському райо ні м. Києва усунути порушення і недоліки в роботі, притягти винних осіб до відповідальн ості та забезпечити своєчасн е виконання постанови господ арського суду міста Києва ві д 22.06.2010 по справі № 50/465-б, а саме щод о подання суду звіту і ліквід аційного балансу боржника на затвердження.
2. Окрему ухвалу направити Державній податковій інспек ції у Оболонському районі м. К иєва.
3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Оболонськ ому районі м. Києва письмово п овідомити господарський суд м. Києва про результати розгл яду даної окремої ухвали у ст рок до 12.02.2012.
Суддя Головатюк Л.Д.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2012 |
Оприлюднено | 16.01.2012 |
Номер документу | 20752715 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головатюк Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні