ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
О К Р Е М А У Х В А Л А
12.01.2012 р. справа № 50/347-б
Господарський суд міста Ки єва, розглядаючи справу за за явою Державної податкової ін спекції у Оболонському район і м. Києва до приватного підпр иємства „Консалтинг-нафто га зо промислове обладнання” пр о визнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ:
Кредитор звернувся до с уду із заявою про порушення с прави про банкрутство відсу тнього боржника, оскільки пр иватне підприємство „Консал тинг-нафто газо промислове о бладнання” неспроможне спла тити податковий борг у сумі 305 5,80 грн., не надає з грудня 2005 року до органів державної податк ової служби податкових декла рацій та інших документів фі нансової звітності, відсутнє за юридичною адресою і його м ісцезнаходження невідоме, що підтверджується інформаці йною довідкою № 3785/9/24-104 від 27.05.2010.
Ухвалою господарського су ду м. Києва від 07.06.2010 порушено пр овадження у справі №50/347-б за сп рощеною процедурою, передбач еною ст.52 Закону України “Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом”.
Постановою господарського суду міста Києва від 22.06.2010 борж ника визнано банкрутом, відк рито ліквідаційну процедуру , ліквідатором призначено за згодою ініціюючого креди тора - Державну податкову ін спекцію у Оболонському район і м. Києва, яку зобов' язан о провести ліквідаційну проц едуру та надати суду свій зві т і ліквідаційний баланс бан крута на затвердження у стро к до 22.06.2011.
Суд встановив, що станом н а 28.11.2011 постанова суду від 22.06.2010 ДП І у Оболонському районі м.Киє ва ( ліквідатором за згодою) не виконана, до господарського суду м. Києва ліквідатором не поданий звіт і ліквідаційни й баланс на затвердження, а то му суд ухвалою від 28.11.2011 признач ив розгляд справи на 23.12.2011 з вик ликом сторін і ліквідатора.
В судове засідання 23.12.2011 приб ув представник ліквідатора т а пояснив, що звіт та лікві даційний баланс банкрута - П П „Консалтинг-нафто газо про мислове обладнання” не підго товлений та до суду на затвер дження не поданий. Предста вник ДПІ у Оболонському райо ні м. Києва(ліквідатор) подав к лопотання про заміну ліквіда тора у справі на арбітражног о керуючого Добровольського А.П. та продовження терміну лі квідаційної процедури на 6 мі сяців.
Ухвалою господарського су ду м. Києва від 23.12.2011 припинено п овноваження ліквідатора бан крута ПП „Консалтинг-нафто г азо промислове обладнання” ( ідентифікаційний код 30045229) - ДПІ у Оболонському районі м. Києв а, призначено ліквідатором б анкрута ПП „Консалтинг-нафто газо промислове обладнання” (ідентифікаційний код 30045229) у сп раві № 50/347-б арбітражного керую чого Добровольського Анатол ія Петровича (ліцензія Держа вного департаменту з питань банкрутства НОМЕР_1, ідент ифікаційний номер фізичної о соби-платника податків та ін ших обов' язкових платежів НОМЕР_2), продовжено строк ліквідаційної процедури на ш ість місяців до 22.06.2012.
Відповідно до частини 5 стат ті 124 Конституції України с удові рішення ухвалюються су дами іменем України і є обов'я зковими до виконання на всій території України.
Згідно з ст. 4-5 Господарськ ого процесуального кодексу У країни господарські суди зді йснюють правосуддя шляхом пр ийняття обов'язкових до ви конання на усій території Ук раїни рішень, ухвал, постанов . Рішення і постанови госпо дарських судів приймаються і менем України.
Невиконання вимог рішень, ухвал, постанов господарськи х судів тягне відповідальніс ть, встановлену цим Кодексом та іншими законами України.
Аналогічні положення міст яться також в Законі України “Про судоустрій і статус суд дів”. Зокрема, ст. 13 Закону вста новлює, що судові рішення, що н абрали законної сили, є обов'я зковими до виконання усіма о рганами державної влади, орг анами місцевого самоврядува ння, їх посадовими та службов ими особами, фізичними і юрид ичними особами та їх об'єднан нями на всій території Украї ни.
Разом із тим, незважаючи на обов' язковість виконання в имог ухвал суду, Державна под аткова інспекція у Оболонськ ому районі м. Києва протягом б ільше шести місяців ухилялас я від виконання постанови го сподарського суду міста Києв а від 22.06.2010 по справі № 50/347-б щодо с воєчасного подання суду звіт у і ліквідаційного балансу б оржника на затвердження, чим суттєво затягнула розгляд в казаної справи.
Відповідно до ст. 22 Закону Ук раїни “Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” у вип адках, передбачених цим Зако ном, господарський суд прийм ає постанову про визнання бо ржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру. Стр ок ліквідаційної процедури н е може перевищувати двана дцяти місяців. Господарсь кий суд може продовжити цей с трок на шість місяців, якщо ін ше не передбачено цим Законо м.
Згідно зі ст. 25 Закону Україн и “Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом” ліквідато р з дня свого призначення зді йснює такі повноваження:
приймає до свого відання ма йно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереж ення;
виконує функції з управлін ня та розпорядження майном б анкрута;
здійснює інвентаризацію т а оцінку майна банкрута згід но з законодавством;
аналізує фінансове станов ище банкрута;
виконує повноваження кері вника (органів управління) ба нкрута;
очолює ліквідаційну коміс ію та формує ліквідаційну ма су;
пред'являє до третіх осіб ви моги щодо повернення дебітор ської заборгованості банкру ту;
має право отримувати креди т для виплати вихідної допом оги працівникам, що звільняю ться внаслідок ліквідації ба нкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статт ею 31 цього Закону за рахунок к оштів, одержаних від продажу майна банкрута;
з дня визнання боржника бан крутом та відкриття ліквідац ійної процедури повідомляє п рацівників банкрута про звіл ьнення та здійснює його відп овідно до законодавства Укра їни про працю. Виплата вихідн ої допомоги звільненим праці вникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу з а рахунок коштів, одержаних в ід продажу майна банкрута аб о отриманого для цієї мети кр едиту;
заявляє в установленому по рядку заперечення по заявлен их до боржника вимогах поточ них кредиторів за зобов'язан нями, які виникли під час пров адження у справі про банкрут ство, і є неоплаченими;
з підстав, передбачених час тиною десятою статті 17 цього З акону, подає до господарсько го суду заяви про визнання не дійсними угод боржника;
вживає заходів, спрямовани х на пошук, виявлення та повер нення майна банкрута, що знах одиться у третіх осіб;
передає у встановленому по рядку на зберігання документ и банкрута, які відповідно до нормативно-правових докумен тів підлягають обов'язковому зберіганню;
реалізує майно банкрута дл я задоволення вимог, включен их до реєстру вимог кредитор ів, у порядку, передбаченому ц им Законом;
повідомляє про своє призна чення державний орган з пита нь банкрутства в десятиденни й строк з дня прийняття рішен ня господарським судом та на дає державному органу з пита нь банкрутства інформацію дл я ведення єдиної бази даних щ одо підприємств-банкрутів;
здійснює інші повноваженн я, передбачені цим Законом.
Окрім цього, з дня призначен ня ліквідатора він повинен в жити реальних заходів щодо о тримання в 15 денний термін від посадових осіб банкрута бух галтерську документацію та і ншу документацію банкрута, п ечатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута лі квідатору. У разі ухилення ві д виконання зазначених обов' язків відповідні посадові ос оби банкрута несуть відповід альність відповідно до закон ів України. З дня призначення ліквідатора до нього перехо дять права керівника (органі в управління) юридичної особ и - банкрута. Ліквідатор (арбіт ражний керуючий) має право за мовити виготовлення дубліка та печатки та штампів у разі ї х втрати.
Відповідно до ст. 32 Закону Ук раїни “Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом” після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор по дає до господарського суду з віт та ліквідаційний баланс, до якого додаються:
показники виявленої лікві даційної маси (дані її інвент аризації);
відомості про реалізацію о б'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені дого вори купівлі-продажу;
копії договорів купівлі-пр одажу та акти приймання - пере дачі майна;
реєстр вимог кредиторів з д аними про розміри погашених вимог кредиторів;
документи, які підтверджую ть погашення вимог кредиторі в.
Але, в порушення вказаних ви ще норм законодавства, Держа вна податкова інспекція у Об олонському районі м. Києва не виконала покладених на неї я к на ліквідатора повноважень , визначених ст.ст. 22, 23, 25, 32 Закону України “Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом”, з окрема, не прийняла до свого в ідання майно боржника, не вик онувала функції з управління та розпорядження майном бан крута, не вжила реальних захо дів щодо отримання в 15 денний термін від посадових осіб ба нкрута бухгалтерську докуме нтацію та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, ма теріальні та інші цінності б анкрута ліквідатору, не здій снювала інвентаризацію та оц інку майна банкрута згідно з законодавством, не аналізув ала фінансове становище банк рута, не пред'являла до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованост і банкруту, не вживала заході в, спрямованих на пошук, виявл ення та повернення майна бан крута, що знаходиться у треті х осіб та в порушення вимог ст . 32 Закону України “Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом” своєчасно не подала с уду звіт та ліквідаційний ба ланс боржника на затвердженн я.
Отже, враховуючи вищезазна чене, суд дійшов висновку, що д ана бездіяльність Державної податкової інспекції у Обол онському районі м. Києва порушує норми ст. 124 Конститу ції України, ст. 4-5, 30 Господарсь кого процесуального кодексу України, та створює перешкод и суду у здійсненні правосуд дя.
Відповідно до статт і 90 Господарського процесуал ьного кодексу України господ арський суд, виявивши при вир ішенні господарського спору порушення законності або не доліки в діяльності підприєм ства, установи, організації, д ержавного чи іншого органу, в иносить окрему ухвалу.
Окрема ухвала надсилаєть ся відповідним підприємства м, установам, організаціям, де ржавним та іншим органам, пос адовим особам, які несуть від повідальність за ухилення ві д виконання вказівок, що міст яться в окремій ухвалі.
За таких обставин, господар ський суд м. Києва, виносить на ім' я начальника Державної податкової інспекції у Оболо нському районі м. Києва окрем у ухвалу про необхідність ус унення порушень та недоліків в роботі державного органу, к ерівником якого він являєтьс я та налагодження його діяль ності в сфері вчасного, нал ежного та повного виконання судових рішень (ухвал).
Керуючись статтями 90, 86 Госп одарського процесуального к одексу України, Господарськи й суд міста Києва, -
УХВАЛИВ:
1. Державній податковій і нспекції у Оболонському райо ні м. Києва усунути порушення і недоліки в роботі, притягти винних осіб до відповідальн ості та забезпечити своєчасн е виконання постанови господ арського суду міста Києва ві д 22.06.2010 по справі № 50/347-б, а саме щод о подання суду звіту і ліквід аційного балансу боржника на затвердження.
2. Окрему ухвалу направити Державній податковій інспек ції у Оболонському районі м. К иєва.
3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Оболонськ ому районі м. Києва письмово п овідомити господарський суд м. Києва про результати розгл яду даної окремої ухвали у ст рок до 12.02.2012.
Суддя Головатюк Л.Д.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2012 |
Оприлюднено | 16.01.2012 |
Номер документу | 20752718 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головатюк Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні