донецький апеляційний го сподарський суд
12.01.2012
Постанова
Іменем України
10.01.2012 р. справа №21/70
Донецький апеляційний г осподарський суд у складі ко легії суддів:
головуючого: Шевкової Т.А.
суддів Бойченка К.І., Черноти Л.Ф.
за участю представникі в сторін:
від позивача: ОСОБА_1 дов. № 3482-НЮ від 06.09.2011 р.
від відповідача: ОСОБА_2. дов. від 02.02.2011 року
ОСОБА_3. дов. від 02.02.2011 року
розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Державного територіал ьно-галузевого об' єднання « Південно-Західна залізниця» м. Київ
на рішення господарськог о суду Донецької області
від 10.10.2011р.
у справі № 21/70 (суддя Матюхін В.І.)
за позовом Державного територіальн о-галузевого об' єднання «Пі вденно-Західна залізниця»м. Київ
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю Центральна збагачувальна фабрика «Узлі вська» м. Горлівка Донецької області
про стягнення 47 230грн.00коп.
В С Т А Н О В И В :
Державне територіал ьно-галузеве об' єднання «Пі вденно-Західна залізниця»м. Київ звернулось до господарс ького суду Донецької області з позовом про стягнення з Тов ариства з обмеженою відповід альністю Центральна збагачу вальна фабрика «Узлівська »м. Горлівка Донецької обла сті 47 230грн.00коп. суми штрафу за н еправильне зазначення у залі зничній накладній №52204096 маси в антажу, відвантаженого у ваг онах №№ 67054049, 65768186.
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на ст.ст. 6 , 24, 118, 122, 129 Статуту залізниць Укра їни, та надав копії залізничн ої накладної № 52204096, к омерційних актів від 07.06.2011р. АА № 008127/165, АА № 008128/166, телегра ми від 07.06.2011року, розрахунок штр афних санкцій.
Господарський суд Донецьк ої області рішенням від 10.10.2011р. у справі № 21/70 у задоволенні поз овних вимог відмовив, зважаю чи на те, що при контрольному з важуванні вантажу у вагонах на побіжній станції Знам' янка виявлена недостача в м ежах норми природної втрати і граничного розходження виз начення маси вантажу, а надли шок вантажу виявлений на ста нції призначення Трипілля-Дн іпровське Південно-Західної залізниці виник під час пере везення, у зв' язку з чим не ма в місця факт неправильного з азначення маси вантажу в пер евізному документі, позов за явлено без достатніх підстав , визнаний господарським суд ом таким, що не підлягає задов оленню.
Державне територіально-га лузеве об' єднання «Південн о-Західна залізниця»м. Київ, н е погоджуючись з рішенням су ду, подало апеляційну скаргу , в якій просить рішення госпо дарського суду Донецької обл асті від 10.10.2011р. у справі №21/70 скас увати, прийняти нове рішення , яким у задовольнити позовні вимоги повністю.
Заявник скарги вважає до веденим факт завантаження ва нтажовідправником вагонів № № 67054049, 65768186, які слідували за накл адною № 52204096, понад максимальну вантажопідйомність належни ми доказами, а саме - комерці йними актами від 07.06.2011р. АА № 008127/165, АА № 008128/166. Вважає, що суд безпідс тавно не прийняв до уваги від омості з книг переважувань с танцій Чаплине та Знам' ян ка.
Донецький апеляційний гос подарський суд зобов' язува в позивача надати оригінал з алізничної накладної № 52204096 дл я огляду.
Позивач вимоги суду не вико нав оригінал залізничної нак ладної не надав.
Крім того, Донецький апеляц ійний господарський суд зобо в' язував ВАТ «Центренерг о»Трипільська ТЄС (одержув ача вантажу за спірною відпр авкою № 52204096) надати суду докуме нти, які підтверджують кільк ість вугілля, одержаного 07.06.2011р оку від ТОВ ЦЗФ «Узлівська »у вагонах № 67054049, 65768186.
На вимогу суду Публічне акц іонерне товариство «Центр енерго»Трипільська ТЕС до матеріалів справи надало ко пію залізничної накладної №5 2204096, копію акта приймання пали ва за кількістю при зважуван ні вагонів від 07.06.2011року.
Представники відповідач а повідомили про те, що рішенн я господарського суду Донець кої області від 10.10.2011р. у справі № 21/70 вважають законним та обґр унтованим, тому просили зали шити його без змін, апеляційн у скаргу без задоволення.
Відповідно до статей 4-4,81-1Го сподарського процесуальног о кодексу України здійснено фіксацію судового процесу те хнічними засобами та складен о протокол судового засіданн я.
Відповідно до статті 101 Госп одарського процесуального к одексу України у процесі пер егляду справи апеляційний го сподарський суд за наявними у справі і додатково поданим и доказами повторно розгляда є справу. Апеляційний господ арський суд не зв'язаний дово дами апеляційної скарги і пе ревіряє законність і обґрунт ованість рішення місцевого г осподарського суду у повному обсязі.
Заслухавши пояснення пре дставників сторін, обговорив ши доводи апеляційної скарги , перевіривши юридичну оцінк у обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування с удом першої інстанції норм м атеріального та процесуальн ого права, колегія суддів вст ановила наступне.
Товариство з обмеженою в ідповідальністю Центральна збагачувальна фабрика «Уз лівська»м. Горлівка Донець кої області зі станції Трудо ва Донецької залізниці за на кладною № 52204096 на адресу Трипіл ьської ТЕС на станцію призна чення Трипілля-Дніпровське у семи напіввагонах відпр авило вантаж - концентрат в угільний у твердому стані.
Згідно даних залізничної н акладної №52204096 у вагоні №67054049 ваг а нетто складає - 69 000кг, брутт о - не зазначено, вага тари - 20 200кг; у вагоні № 65768186: нетто - 69 000кг, брутто - не зазначен о, тари - 20660кг. Вага визначена відправником на 150-тонних ваг ах відправника.
Відповідно до ст.37 Статуту з алізниць України та п.5 Правил приймання вантажів до перев езення (затверджених Наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 21.11.2000р. N644, зареєстрован их в Міністерстві юстиції Ук раїни 24.11.2000р. за N 861/5082) маса ван тажу визначається відправни ком. Про спосіб визначення ма си відправник зазначає у нак ладній.
Станцією Чаплине 04.06.2011 року з дійснено зважування вагонів №№ 67054049, 65768186 у складі потя гу № 2719 та виявлено, що у вагоні № 67054049: вага брутто 89 900кг, в ага вагону з бази даних 21 200кг, т обто недостача вантажу склад ає 0,3т.; у вагоні № 65768186: вага брутт о 90 500кг, вага вагону з бази дани х 22 200кг, недостача вантажу скла дає 0,7т.
Даний факт зафіксований ст анцією Чаплино у протоко лі зважування (а.с. 39), акт за гальної форми за даним факто м не складався.
На станції Знам' янка 0 5.06.2011 року здійснено зважуванн я вагонів потягу № 2221 та виявле но, що у вагоні № 67054049: вага брутт о 86 700кг, тара з бази даних 21 200кг, н едостача вантажу складає 3,5т; у вагоні № 65768186: вага брутто 88 900кг , вага вагону з бази даних 22 200кг , недостача вантажу складає 2,3 т, про що складено протокол зв ажування від 05.06.2011року (а.с.37).
Працівниками станції Зна м' янка Одеської залізниц і 05.06.11р. здійснено контрольне з важування спірних вагонів, в результаті якого встановлен о, що у вагоні № 67054049: вага вантаж у за документом - 69000кг, фактичн а вага - 68 700кг, тобто недовантаж ення складає 300кг; у вагоні № 657681 86: вага вантажу за документом - 69 000кг, фактична вага - 68 900кг, недо вантаження складає 100кг, що за фіксовано у Книзі обліку кон трольних зважувань вагонів с танції Знам' янка, витяг з якої знаходиться в матеріа лах справи на аркуші (37-38).
У залізничну накладну відо мостей про перевіску спі рних вагонів з вантажем не вн есено.
По прибутті вагонів з ванта жем на станцію Трипілля-Дніп ровське Південно-Західної за лізниці (станція призначення ) 07.06.2011 року залізницею на вимог у вантажоодержувача, згідно з ст.52 Статуту залізниць Украї ни, здійснено переважування вантажу на 150-тонних вагонних тензометричних вагах вантаж оодержувача під час руху зі ш видкістю 5,4-5,5км/год. Під час зді йснення якого виявилось, що у вагоні № 67054049 вага брутто - 90 300кг, вага тари (з брусу) - 20 200кг, вага н етто - 70 100кг, що більше проти дан их залізничної накладної на 1 100кг; у вагоні № 65768186: вага брутто - 90 500кг, вага тари (з брусу) - 20 660кг, в ага нетто - 69 890кг, що більше прот и даних залізничної накладно ї на 890кг.
За результатами зважуванн я вагону №67054049 складений комер ційний акт АА №008127/165 від 07.06.201 року , якій засвідчив, що на вимогу вантажоодержувача, згідно ст . 52 Статуту залізниць України, проводилось перевантаження вагону № 67054049, вантаж - концент рат вугільний на 150-тонних ваг онних тензометричних вагах в антажоодержувача, (остання держповірка 16.03.2011року). По док ументу значиться маса тари 2020 0кг, нетто 69000кг, фактично вияви лось: брутто - 90300кг, тара з бру су - 20200кг, нетто - 70100кг, що більше вантажопідйомності та ваги вказаній в документі на 1100кг, п ереважування проводилось дв ічі, надлишок 1100кг підтвердив ся. Навантаження у вагоні рів номірне, нижче бортів на 150мм, м аркування двома продольни ми смугами, двері та люки за чинені, течі вантажу не було, в агон в технічному та комерці йному відношення справний. П ереважування вагону проводи ла представник вантажоодерж увача, прийомоздавальник вантажу.
За результатами зважуванн я вагону № 65768186 складений комер ційний акт АА № 008128/166 від 07.06.2011р., як ій засвідчив, що на вимогу ван тажоодержувача, згідно ст. 52 С татуту залізниць України, пр оводилось перевантаження ви щевказаного вагону, вантаж - концентрат вугільний на 150-тон них вагонних тензометричних вагах вантажоодержувача, (ос тання держповірка 16.03.2011рок у). По документу значиться мас а тари 20660кг, нетто 69000кг, фактичн о виявилось: брутто - 90500кг, тар а з брусу - 20660кг, нетто - 69890кг, що більше вантажопідйомності т а ваги вказаній в документі н а 890кг, переважування проводил ось двічі, надлишок 890кг підтв ердився. Навантаження у ваго ні рівномірне, нижче бортів н а 200мм, маркування двома прод ольними смугами, двері та л юки зачинені, течі вантажу не було, вагон в технічному та ко мерційному відношення справ ний. Переважування вагону пр оводила представник вантажо одержувача, прийомоздавал ьник вантажу.
Вищевказані комерці йні акти підписали з боку зал ізниці - начальник станції, на чальник вантажного району, прийомоздавальник; з боку одержувача - працівник, яки й брав участь у зважуванні.
Вантажоодержувачем - ВАТ « Центренерго»Трипільськ а ТЄС на вимогу суду наданий а кт № 2420 форми ТП/4 приймання пал ива за кількістю від 07.06.2011року з гідно якого у вагоні №67054049 маса нетто складає - 70,100т, розбіжні сть у масі - 1,100т; у вагоні №65768186 мас а нетто складає - 69,840т, розбіжн ість у масі - 0,840т.
Згідно п.27 Правил видачі ван тажів, затверджених наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 21.11.2000р. № 644, (у редакції чи нній на момент виникнення сп ірних взаємовідносин) надлиш ок вантажу порівняно з масою , вказаною в накладній, вважає ться таким, що не перевищує но рму, якщо він не виходить за ме жу граничного розходження ви значення маси нетто, яке стан овить 0,2%.
В даному випадку залізнице ю після прийняття вагонів з в антажем до перевезення, на пі дставі ч.2 ст.24 Статуту залізни ць України, здійснено контро льне зважування (на станції Знам' янка), в результаті ч ого розбіжностей з даними, за значеними відповідачем в пер евізних документах, встановл ено не було (у вагонах недован таження складає 300кг і 100кг, тоб то виявлена недостача в межа х норми природної втрати і гр аничного розходження визнач ення маси вантажу, встановле ної п.27 Правил видачі вантажів при видачі вантажів, затверд жених Наказом Міністерства т ранспорту України від 21.11.2000р. № 644).
Статтею 34 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и встановлено, обставини спр ави, які відповідно до законо давства повинні бути підтвер джені певними засобами доказ ування, не можуть підтверджу ватися іншими засобами доказ ування.
Відповідно до ст. 129 Статуту з алізниць України обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідально сті залізниці, вантажовідпра вника, вантажоодержувача, па сажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або акта ми загальної форми, які склад ають станції залізниць.
Згідно з 5.5. розділу 5 Правил о формлення перевізних докуме нтів, (у редакції чинній на мом ент виникнення спірних взаєм овідносин) якщо під час перев езення вантажу або на станці ї його призначення буде вияв лено неправильне зазначення у накладній відомостей про а дресу одержувача, його код, на зву вантажу, його кількість, т о з відправника стягується ш траф згідно зі статтею 122 Стат уту залізниць України. Факт н еправильного зазначення від правником указаних відомост ей засвідчується актом загал ьної форми, якщо за цим фактом не складався комерційний ак т.
Приймаючи до уваги, що на по путних станціях Чаплино та Знам' янка Придніпро вської залізниці виявлено не достачу, якій не перевищує но рми, встановленої п.27 Правил в идачі вантажів, а в подальшом у станцією призначення Трипі лля-Дніпровське Південно-Зах ідної залізниці виявлено над лишок вантажу, при наявності таких суперечливих результа тів зважування спірних ванта жів, колегія суддів не знаход ить підстав для покладення в ідповідальності за неправил ьне вказання маси вантаж у у вигляді штрафу у сумі 47 230гр н.00коп., на відправника та пого джується із висновком господ арського суду про недоведені сть наданими позивачем докум ентами факту невірного зазна чення вантажовідправником м аси вантажу у залізничній на кладній та вважає, що господа рський суд дійшов обґрунтова ного висновку про недоведені сть наданими документами фак ту невірного зазначення відп равником у залізничній накла дній маси вантажу та безпідс тавність нарахування штрафу у сумі 47 230грн.00коп., у зв' язку з чим обґрунтовано відмовив у задоволенні позовних вимог.
На підставі вищевикладен ого, колегія суддів Донецько го апеляційного господарськ ого суду вважає, що рішення го сподарського суду Донецької області від 10.10.2011р. у справі № 21/70 ґрунтується на всебічному, п овному та об' єктивному розг ляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупно сті, керуючись законом, що від повідає приписам ст.43 Господа рського процесуального коде ксу України, підстав для його скасування та задоволення в имог апеляційної скарги за н аведеними в ній мотивами не в бачається.
Відповідно до вимог ст.49 Го сподарського процесуальног о кодексу України судовий зб ір покладаються на скаржника .
Керуючись ст.ст.49, 99, 101, 102, 103, 105 Го сподарського процесуальног о кодексу України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Держ авного територіально-галузе вого об' єднання «Південно-З ахідна залізниця»м. Київ зал ишити без задоволення.
Рішення господарського су ду Донецької області від 10.10.2011р . у справі № 21/70 залишити без змі н.
Головуючий Т.А. Ш евкова
Судді К.І. Бойченко
Л.Ф. Чернота
На друковано 5 прим:
1 - позивачу 2 - відповідачу
3 - до справи
4 - гос. суду
Донецької області 5 - ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2012 |
Оприлюднено | 16.01.2012 |
Номер документу | 20753233 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
Шевкова Т.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні