5494-2008А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к.
ПОСТАНОВА
Іменем України
04.09.2008Справа №2-26/5494-2008А
За позовом ДПІ в м. Ялта, м. Ялта, вул.. Васильєва, 16,
До відповідача Спільного підприємства у формі Товариства з обмеженої відповідальністю «Іст інвестментс», м. Ялта, смт. Форос, вул.. Терлецького, 10.
Про надання дозволу на проведення позапланової перевірки.
Суддя О.Л. Медведчук
при секретарі Малашенко К.І.
У судовому засіданні брали участь представники:
від позивача – Кузьмін В.В.ст. держ. под. інсп., дов. від 18.04.08р.
від відповідача – не з'явився
Сутність спору: Позивач - ДПІ в м. Ялта звернувся до господарського суду АР Крим із позовною заявою про надання дозволу ДПІ у м. Ялта на проведення виїзної документальної перевірки платника податків - Спільного підприємства у формі Товариства з обмеженої відповідальністю «Іст інвестментс» щодо достовірності бюджетного відшкодування на додану вартість за січень 2008р.
В обґрунтування вимог позивач посилається на положення ст.ст. 11, 111, 112 Закону України «Про державну податкову службу в Україні».
Відповідач проти позову заперечував по мотивах наведених у запереченнях на позов.
Позивачем в ході розгляду справи уточнювались позовні вимоги та просив суд дозволити ДПІ у м. Ялта проведення виїзної документальної перевірки платника податків Спільного підприємства у формі Товариства з обмеженої відповідальністю «Іст інвестментс» по достовірності відшкодування податку на додану вартість по декларації по ПДВ за січень 2008р., перевірку призначити на 25.07.2008р., яку буде проводити головний державний податковий ревізор-інспектор відділу контролю за відшкодуванням ПДВ Управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м. Ялта – Степанова Ірина Володимирівна.
Розгляд справи відкладався.
У судовому засіданні, що відбулося 04.09.2008р. позивачем було уточнено позовні вимоги та просив суд дозволити ДПІ у м. Ялта проведення позапланової виїзної документальної перевірки платника податків Спільного підприємства у формі Товариства з обмеженої відповідальністю «Іст інвестментс» по достовірності бюджетного відшкодування податку на додану вартість по декларації по ПДВ за січень 2008р., перевірку призначити на 23.09.2008р., яку буде проводити головний державний податковий ревізор-інспектор відділу контролю за відшкодуванням ПДВ Управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м. Ялта – Степанова Ірина Володимирівна, номер службового посвідчення УКР № 013756.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про причини неприбуття не повідомив.
Неявка відповідача у судове засідання без повідомлення про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи, відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд
встановив:
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990р. №509-Х11, зі змінами та доповненнями, на органи державної податкової служби України покладені функції держави по здійсненню контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою в бюджети податків і зборів, а також неподаткових платежів, встановлених законодавством.
П. 1 ч.1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" зокрема встановлено право органів державної податкової служби здійснювати планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ.
Ст.. 11-1 цього закону встановлено підстави та порядок проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), так Позаплановою виїзною перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: 1) за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків законів України про оподаткування, валютного законодавства, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 2) платником податків не подано в установлений строк податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання передбачено законом; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації, поданій платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 4) платник податків подав у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державної податкової служби під час проведення планової чи позапланової виїзної перевірки, в якій вимагає повного або часткового скасування результатів відповідної перевірки; 5) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 6) проводиться реорганізація (ліквідація) підприємства; 7) стосовно платника податків (посадової особи платника податків) у порядку, встановленому законом, податковою міліцією заведено оперативно-розшукову справу, у зв'язку з чим є потреба у проведенні позапланової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності такого платника податків; 8) у разі, коли вищестоящий орган державної податкової служби в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державної податкової служби здійснив перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або висновків акта перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим органом, та виявив їх невідповідність вимогам законів, що призвело до ненадходження до бюджетів сум податків та зборів (обов'язкових платежів). Позапланова виїзна перевірка в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державної податкової служби лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планову або позапланову виїзну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або порушено кримінальну справу; 9) платником подано декларацію з від'ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень. Позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням суду. Позапланова виїзна перевірка може здійснюватися лише на підставі рішення суду. Орган державної податкової служби, який ініціює проведення позапланової виїзної перевірки, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої перевірки та дати її початку і закінчення, склад осіб, які будуть проводити таку перевірку, документи, які відповідно до частини шостої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої перевірки, інформацію про вид та кількість перевірок, проведених органами державної податкової служби щодо суб'єкта господарської діяльності та наслідки таких перевірок за попередні три роки, а також на вимогу суду - інші відомості. У розгляді питання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки мають право брати участь представники суб'єкта господарської діяльності. Повідомлення про місце, дату та час розгляду питання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки направляється не пізніше ніж за три робочі дні до дати такого розгляду.
Як вбачається з матеріалів справи Спільним підприємством у формі Товариства з обмеженої відповідальністю «Іст інвестментс» відповідно до ст. 2, п.7.8. ст. 7., п. 10.1. 10.2, ст. 10 Закону України «Про податок на додану вартість», п.п. 4.3.4 п.4.1. ст. 4 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", до ДПІ м. Ялта було подано податкові декларації з податку на додану вартість, за січень 2008р. з нарахованою сумою бюджетного відшкодування, що заявлена до відшкодування у розмірі 62591,00грн.
Згідно п.п. 7.7.5. п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті» протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у них даних.
З метою проведення документальних невиїзних перевірок декларацій з податку додану вартість за зазначені періоди, ДПІ м. Ялта на адресу відповідача було направлено лист-запрошення від 25.02.2008р. № 7339/10/15-2 із повідомленням про те, що на підприємстві буде проведено документальну невиїзну перевірку представленої декларації за січень 2008р. та було запрошено керівника та бухгалтера Спільного підприємства у формі Товариства з обмеженої відповідальністю «Іст інвестментс» на проведення перевірки із проханням надати до перевірки необхідні документи, який було отримано відповідачем 17.03.2008р.
Однак на вказану дату Спільним підприємством у формі Товариства з обмеженої відповідальністю «Іст інвестментс» витребувані документи надані не були.
Підпунктом 7.7.5 пункту 7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» визначено що, протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Відповідно до п.п. 3.1.1. Методичних рекомендацій «Щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість» затверджених Наказом Державної податкової адміністрації України від 18.08.2005р. № 350 (розробленими на виконання положень п. 7.7. ст.. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»), достатніми підставами для проведення підрозділами контрольно-перевірочної роботи позапланової виїзної документальної перевірки платника ПДВ, є неподання платником ПДВ для перевірки зазначених у розрахунку бюджетного відшкодування копії первинних документів, що підтверджують факт оплати ним товарів (послуг) основним постачальникам, та копії реєстрів отриманих і виданих податкових накладних.
Таким чином, враховуючи наведене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Посилання відповідача у запереченнях на позов стосовно того, що ДПІ у м. Ялта вже було проведено перевірку за період зазначений у листі від 25.02.2008р. за № 7339/10/15-2 не приймаються судом до уваги, оскільки підставою для проведення перевірки є саме надання відповідачем декларації по ПДВ за січень 2008р. щодо заявленої у ній суми до відшкодування ПДВ у розмірі 62591,00 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст..ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Дозволити ДПІ у м. Ялта (м. Ялта, вул. Васильева, 16) проведення позапланової виїзної документальної перевірки платника податків Спільного підприємства у формі Товариства з обмеженої відповідальністю «Іст інвестментс» (м. Ялта, смт. Форос, вул.. Терлецького, 10; код ЄДРПОУ 31067903) по достовірності бюджетного відшкодування податку на додану вартість по декларації по ПДВ за січень 2008р., перевірку призначити на 23.09.2008р., яку буде проводити головний державний податковий ревізор-інспектор відділу контролю за відшкодуванням ПДВ Управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м. Ялта – Степанова Ірина Володимирівна, номер службового посвідчення УКР № 013756.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення (у разі складання постанови у повному обсязі, відповідно до ст. 160 КАСУ - з дня складення у повному обсязі).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанову складено у повному обсязі 08.09.2008р.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Медведчук О.Л.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2008 |
Оприлюднено | 05.10.2008 |
Номер документу | 2082925 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Проніна О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні