Постанова
від 22.09.2008 по справі 07/2817а     
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

07/2817а     

                              ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ                              

                                                                Справа №  07/2817а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" вересня 2008 р.

15год., м. Черкаси

За адміністративним позовом контрольно-ревізійного управління у Черкаській області

до Канівського районного територіального центру по обслуговуванню пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян

за участю третьої особи на стороні відповідача без самостійних вимог –управління праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації

про зобов'язання виконати вимоги

Суддя Дорошенко М.В.

Секретар судового засідання Ковба І.М.

Представники сторін та третіх осіб:

від позивача: Коваль І.І. –за довіреністю від 07.07.2008р.;

від відповідача: Маренко В.І. –директор центру;

від третьої особи: Руденко О.В. начальник управління.

Заявлено адміністративний позов про зобов'язання відповідача вжити заходи щодо повернення з управління праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації безкоштовно переданого йому на баланс автомобіля ЗАЗ-11021 балансовою вартістю 8911грн. шляхом звернення до суду з позовом до цього управління про повернення автомобіля.

В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначив, що проведеною ним ревізією виконання відповідачем кошторису доходів і видатків та його фінансово-господарської діяльності за період з 01.07.2004р. по 01.03.2007р. було встановлено, що відповідач в порушення вимог п. 21 Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства України і Міністерства економіки України від 10.08.2001р. №142/181, на виконання розпорядження голови Канівської районної державної адміністрації від 19.05.2004р. №185 та власного наказу від 22.12.2004р. №27 і накладної від 22.12.2004р. №14 безкоштовно передав автомобіль ЗАЗ –11021, державний номерний знак 22-67 МЕ, балансовою вартістю 8911грн. управлінню праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації, при тому, що відповідач утримується за рахунок коштів місцевого бюджету а управління праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації за рахунок державного бюджету.

Листами-вимогами контрольно-ревізійного відділу у м. Каневі та Канівському районі від 23.03.2007р., від 07.05.2007р. і від 31.05.2007р. відповідачу пред'являлася вимога щодо вжиття заходів по поверненню автомобіля ЗАЗ -11021, проте ця вимога так і не була виконана відповідачем.

У засіданні суду представник позивача підтримав адміністративний позов з викладених у ньому підстав.

Відповідач проти адміністративного позову заперечив, оскільки вважає, що з його боку при передачі автомобіля ЗАЗ-11021 управлінню праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації порушень вимог чинного законодавства допущено не було.

У засіданні суду представники відповідача і третьої особи підтримали запереченні проти адміністративного позову.

Дослідивши наявні у справі письмові докази, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, господарський суд встановив наступне.

У лютому, березні 2007р. контрольно-ревізійним відділом у м. Каневі та Канівському районі на виконання плану контрольно-ревізійної роботи цього відділу на перший квартал 2007р. була проведена ревізія виконання кошторису доходів і видатків відповідачем та його фінансово-господарської діяльності за період з 01.07.2004р. по 01.03.2007р. За результатами цієї ревізії був складений акт від 27.03.2007р. №04-18/15.

Ревізією було встановлено, що відповідач утримується за рахунок коштів, що виділяються із районного бюджету на соціальний захист населення, інших надходжень, у тому числі у вигляді прибутку від діяльності структурних підрозділів центру, а також коштів благодійних фондів, пожертвувань окремих громадян, підприємств, організацій тощо. 22 грудня 2004р. за накладною №14  відповідач на виконання розпорядження голови Канівської районної державної адміністрації від 19.05.2004р. №185 „Про передачу автомобіля” та власного наказу від 22.12.2004р. №27 безкоштовно передав управлінню праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації, яке утримується за рахунок державного бюджету, автомобіль ЗАЗ –11021, державний номерний знак 22-67 МЕ, балансовою вартістю 8911грн.

За висновком ревізії така передача відповідачем автомобіля ЗАЗ –11021 означає про порушення відповідачем вимоги п. 21 Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства України і Міністерства економіки України від 10.08.2001р. №142/181, яке (порушення) призвело до заподіяння відповідачу збитків у сумі 8911грн.

На підставі акта ревізії від 27.03.2007р. №04-18/15 контрольно-ревізійний відділ у м. Каневі та Канівському районі надіслав відповідачу лист від 29.03.2007р. №04-18/352 у якому, зокрема, пред'явив вимогу про вжиття заходів щодо повернення автомобіля ЗАЗ –11021 на баланс територіального центру.

Відповідач листом від 12.04.2007р. №117 26.05.2008р. №554 повідомив контрольно-ревізійний відділ у м. Каневі та Канівському районі, що на виконання вказаної вище вимоги ним направлено лист до управління праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації про повернення автомобіля ЗАЗ –11021.

Листами від 07.05.2007р. №04-18/516 та від 31.05.2007р. №04-18/631 контрольно-ревізійний відділ у м. Каневі та Канівському районі вказав відповідачу на невиконання ним вимоги про повернення автомобіля ЗАЗ –11021 та на необхідність ініціювання відповідачем позову до суду з метою відшкодування завданих територіальному центру збитків у сумі 8911грн.

Відповідач вимоги контрольно-ревізійного відділ у м. Каневі та Канівському районі не виконав і не заперечив при цьому встановлені ревізією обставини безоплатної передачі ним автомобіля ЗАЗ –11021 управлінню праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації та джерела утримання відповідача і названого управління.

Згідно з наданими відповідачем суду письмовими доказами: листом Канівського МРЕВ Державтоінспекції Черкаської області, від 30.05.2007р., листом Канівської об'єднаної державної податкової інспекції від 198.08.2008р. №6207/05-037 та листом державної податкової інспекції по Черкаській області від 26.12.1995р. №01-110/3201 вище згадуваний автомобіль ЗАЗ - 11021 був безоплатно переданий правопопереднику відповідача –районному відділенню соціального захисту населення Канівською державною податковою інспекцією.

Пунктом 5 Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства України і Міністерства економіки України від 10.08.2001р. №142/181 встановлено, що списання з балансу установ матеріальних цінностей здійснюється шляхом їх:

продажу;

безоплатної передачі;

ліквідації (на підставі акту).

Відповідно до п. 21 Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства України і Міністерства економіки України від 10.08.2001р. №142/181 безоплатна передача матеріальних цінностей дозволяється в такому порядку:

а) з балансів установ, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, - у межах одного центрального органу виконавчої влади (головного розпорядника бюджетних коштів);

б) з балансів установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, - у межах одного місцевого бюджету.

Безоплатна передача матеріальних цінностей від однієї установи до іншої, що належать до сфери управління одного і того самого центрального органу виконавчої влади або іншого головного розпорядника бюджетних коштів, здійснюється на підставі рішення головного розпорядника бюджетних коштів.

Безоплатна передача матеріальних цінностей між центральними органами виконавчої влади або іншими головними розпорядниками бюджетних коштів здійснюється з дозволу Кабінету Міністрів України.

Безоплатна передача матеріальних цінностей, які є державною власністю із сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, здійснюється згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 року N 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".

Головним завданням державної контрольно-ревізійної служби згідно з ст. 2 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Стаття 8 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” передбачає, що контрольно-ревізійні управління в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі виконують, зокрема, такі функції:

проводять у підконтрольних установах ревізії фінансово-господарської діяльності, використання і збереження фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильності визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, стану і достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності;

здійснюють державний фінансовий аудит виконання державних (бюджетних) програм, діяльності бюджетних установ, суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також інших суб'єктів господарювання, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно;

здійснюють контроль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінансового контролю.

Статтею 10 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі надані, зокрема, такі права:

перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо);

одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що ревізуються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході ревізій;

пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства;

у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, одержані підконтрольними установами за незаконними угодами, без встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства;

звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

З огляду на приведені вище обставини та норми законодавства господарський суд прийшов до таких висновків.

Обставини передачі відповідачем, як установи, яка утримується за рахунок місцевого бюджету, автомобіля ЗАЗ - 11021 управлінню праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації, яке утримується за рахунок державного бюджету, дійсно означають про порушення відповідачем  вимог п. 21 Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої спільним наказом Державного казначейства України і Міністерства економіки України від 10.08.2001р. №142/181, які (вимоги) не дозволяють безоплатну передачу матеріальних цінностей з балансу установи, що утримується за рахунок коштів місцевих бюджетів, на баланс установи, що утримується за рахунок коштів державного бюджету, на підставі рішення районної державної адміністрації.

Заявлена у адміністративному позові вимога спрямована на усунення виявленого ревізією порушення відповідачем законодавства з питань збереження активів.

Незабезпечення відповідачем виконання вимоги позивача передбачає право останнього звертатися до суду в інтересах держави з відповідним позовом.

За таких обставин адміністративний позов підлягає задоволенню.

З відповідача в доход Державного бюджету України підлягає стягненню 3грн. 40коп. судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Зобов'язати Канівський районний територіальний центр по обслуговуванню пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян вжити заходи щодо повернення з управління праці та соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації безкоштовно переданого йому на баланс автомобіля ЗАЗ-11021 балансовою вартістю 8911грн. шляхом звернення до суду з позовом до цього управління про повернення автомобіля.

Стягнути із Канівського районного територіального центру по обслуговуванню пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян (вул. Героїв Дніпра, буд. 1, м. Канів, Черкаська область, 19000, ідентифікаційний код 22799618) в доход Державного бюджету України через Канівську об'єднану державну податкову інспекцію (вул. Енергетиків, буд. 20, м. Канів, Черкаська область, 19000, ідентифікаційний код 21367331) для зарахування на реєстраційний рахунок УДК у м. Черкаси №31117095700002 в головному управлінні державного казначейства України в Черкаській області, МФО 854018, - 3грн. 40коп. судового збору.

Ця постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання через господарський суд Черкаської області заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня оголошення постанови і апеляційної скарги - протягом двадцяти днів після подання такої заяви.

Ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

У разі своєчасного подання заяви про апеляційне оскарження і неподання апеляційної скарги у встановлений строк, ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

СУДДЯ                                                                                          Дорошенко М.В.

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення22.09.2008
Оприлюднено05.10.2008
Номер документу2083226
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —07/2817а     

Постанова від 22.09.2008

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Дорошенко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні