13/98-08-2605
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"09" вересня 2008 р.Справа № 13/98-08-2605
За позовом Приватного підприємства "БЛЄК ГОЛД"
до відповідачів Одеської залізниці, Закритого акціонерного товариства „Центральна збагачувальна фабрика "Донецька"
про стягнення 1257,59 грн.
Суддя Панченко О.Л.
Представники:
від позивача: Ракова Н.В.
від відповідача Одеської залізниці: Слюсар М.М.
від відповідача ЗАТ ЦЗФ "Донецька": не з'явився
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідачів заборгованість у сумі 1257,59 грн., що виникла внаслідок недостачі відвантаженого за залізничною накладною від 13.05.2008р. № 50801547 антрациту.
Відповідачі позов не визнають на підставах, викладених у відзиві на позов.
Беручи до уваги, що:
Згідно з накладною від 13.05.2008р. № 50801547 ЗАТ ЦЗФ "Донецька" відвантажило на адресу ПП "БЛЄК ГОЛД" антрацит. На станції Херсон при переважуванні вагону № 67903252 була виявлена недостача вантажу –3300 кг, у зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідачів суму позову.
Недостача антрациту зафіксована комерційним актом № БК 404506/15 від 17.05.2008р., з якого вбачається, що на станцію Херсон вантаж надійшов в технічно справному вагоні, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 67903252 антрацит завантажено нижче бортів 400 мм, вантаж маркірований, крім поглиблень; з однієї сторони вагону над 4-5 люками виявлено поглиблення довжиною 2500 мм, шириною 1000 мм, глибиною 400 мм, з другої сторони над 1, 2 та 5 люками поглиблення довжиною 2000 мм, шириною 1000 мм, глибиною 600 мм, над 3 люком воронка діаметром 500 мм, глибиною 300 мм, маркування порушено, є доступ до вантажу, що також підтверджується актом загальної форми від 16.05.2008р. № 5039. Дані факти свідчать про незбереження залізницею прийнятого до перевезення вантажу.
Відповідно до ст.ст. 110, 113 Статуту залізниць України залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу. За незбереження (втрату, недостачу, псування і пошкодження) прийнятого до перевезення вантажу залізниця несе відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведе, що недостача виникла з незалежних від неї причин.
Враховуючи наведене, а також те, що Одеська залізниця не довела те, що недостача виникла з незалежних від неї причин, відповідно до ст.ст. 908, 924 ЦК України, ст.ст. 110, 113 Статуту залізниць України сума позову підлягає стягненню з перевізника.
Відповідно до ст. 49 ГПК України витрати по держмиту у сумі 102 грн. та витрати на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. підлягають стягненню з Одеської залізниці.
Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Одеської залізниці (м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19, р/р 26003000001 в Одеській філії АБ “Експрес-Банк”, МФО 328801, код 01071315) на користь Приватного підприємства "БЛЄК ГОЛД" (м. Херсон, вул. Домобудівельна, 14, р/р 26009139377400 в АКІБ „УкрСіббанк”, МФО 351005, код 34906310) 1257 грн. 59 коп. боргу, 102 грн. держмита, 118 грн. витрат на ІТЗ судового процесу.
Наказ видати згідно зі ст. 116 ГПК України.
3. ЗАТ ЦЗФ "Донецька" від відповідальності звільнити.
Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст. 85 ГПК України.
Рішення підписано 11.09.2008р. відповідно до ст. 85 ГПК України.
Суддя Панченко О.Л.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2008 |
Оприлюднено | 05.10.2008 |
Номер документу | 2083459 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Панченко О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні