Постанова
від 21.08.2008 по справі ас14/314-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС14/314-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.08.08           Справа №АС14/314-08.

За позовом           Прокурора Білопільського району в інтересах держави в особі

                              Сумського обласного  відділення Фонду соціального захисту інвалідів   

до відповідача           Приватної Агрофірми «Колос»  

про стягнення заборгованості в сумі  39 570 грн. 17 коп.

                       Суддя      МИРОПОЛЬСЬКИЙ С.О.

за участю представників сторін:

від позивача :            не з?явився

від відповідача           не з?явився

прокурор:                не з?явився

Суть спору: прокурор просить суд стягнути з відповідача на користь позивача адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів в сумі 37137 грн. 50 коп. та пені в сумі 2432 грн. 67 коп..   

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, відзив на позовну заяву не подав, про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином.

У відповідності до ст.128 КАС України, неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони (відповідача) та неповідомлення суду про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи на підставі наявних у ній доказів, тому справа розглядається на підставі наявних в ній матеріалів.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши повноважного представника позивача, оцінивши та дослідивши наявні в справі докази, суд встановив:

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-ХII від 21.03.1991р. зі змінами та доповненнями для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік – у кількості одного робочого місця.

Статтею 20 вищевказаного Закону встановлено обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання, де кількість інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою ст. 19 зазначеного Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.          

Як зазначено прокурором  в позовній заяві, прокуратурою Білопільського району було проведено перевірку, якою встановлено що відповідачем протягом 2004, 2005, 2006 років не виконано передбачений чинним законодавством 4% норматив по працевлаштуванню інвалідів, а подані протягом вказаного періоду до Фонду звіти за Формою №10-ПІ «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів» містили недостовірну інформацію щодо кількості працюючих інвалідів  у ПАФ «Колос» та виконання підприємством вказаного нормативу.

Так, встановлено, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства  у 2004 році становила 185 осіб, а середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до норм чинного законодавства встановлено інвалідність – 3 особи. В той же час,  кількість інвалідів,  які повинні були працювати на зазначеному підприємстві на робочих місцях, створених відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становила 7 осіб. Розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві у 2004 році  становила 4448 грн. 65 коп., фонд оплати праці штатних працівників складав 826, 9 тис. грн.

Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання  підприємством нормативу робочих місць (не створено 4 робочих місця), призначених для працевлаштування інвалідів у 2004 році становить 17 794 грн. 60 коп.    

  середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства  у 2005 році становила 185 осіб, а середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до норм чинного законодавства встановлено інвалідність – 6 осіб. В той же час,  кількість інвалідів,  які повинні були працювати на зазначеному підприємстві на робочих місцях, створених відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становила 7 осіб. Розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві у 2005 році  становила 4931 грн. 35 коп., фонд оплати праці штатних працівників складав 912, 3 тис. грн.

Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання  підприємством нормативу робочих місць (не створено 1 робоче місце), призначених для працевлаштування інвалідів у 2005 році становить 4931 грн. 35 коп.

середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства  у 2006 році становила 182 особи, а середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до норм чинного законодавства встановлено інвалідність – 4 особи. В той же час,  кількість інвалідів,  які повинні були працювати на зазначеному підприємстві на робочих місцях, створених відповідно до ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становила 7 осіб. Розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві у 2006 рік  становила 4803 грн. 85 коп., фонд оплати праці штатних працівників складав 874,3 тис. грн.

Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання  підприємством нормативу робочих місць (не створено 3 робочих місця), призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році становить 14 411 грн. 55 коп.

Зважаючи на вищевикладене,  несплата відповідачем адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2004, 2005 та  у 2006 роках, до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, що, в свою чергу, перешкоджає державі у створенні економічних, соціально-побутових, соціально-психологічних умов для задоволення потреб інвалідів, - чим порушуються інтереси держави та соціальні гарантії прав інвалідів.

Отже, загальна сума штрафних санкцій за невиконання відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у вищезазначений період складає 37 137 грн. 50 коп.

Крім того, відповідно до Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою КМУ від 31.01.2007 року № 70, порушення строків сплати суми штрафних санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 % річних облікової ставки НБУ за кожний календарний день прострочення.

Пеня за несвоєчасну сплату штрафних санкцій станом на 19 червня 2008р. становить 2 432 грн. 67 коп.,  що підтверджується відповідним розрахунком.

Таким чином сума пені нарахована правомірно та підлягає стягненню.

Відповідач доказів сплати боргу не подав, не подав і аргументованого заперечення, тому вимоги позивача щодо стягнення з відповідача  штрафних санкцій, загальна сума яких становить 39 570 грн. 17 коп.,  визнаються судом правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити.

2.          Стягнути з Приватної агрофірми «Колос»  (Сумська облась, Білопільський район, с.Ганнівка-Вирівська, вул.Глазуна, 10, рах.260001799 в ВАТ «Райффійзен Банк «Аваль», МФО 337483, код 03777166) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м.Суми, вул.Горького,2, код 23636315) 337 137 грн. 50 коп. фінансово-господарських санкцій за нестворення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2004, 2005 та 2006 роках та  2 432 грн. 67 коп. пені.  

3.          Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили за заявою особи на користь якої ухвалена дана постанова..

4.          Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

5.          Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

6.          Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

СУДДЯ                                                             МИРОПОЛЬСЬКИЙ С.О.

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення21.08.2008
Оприлюднено05.10.2008
Номер документу2083695
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас14/314-08

Постанова від 21.08.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

Ухвала від 21.07.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

Ухвала від 03.07.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Миропольський С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні